Wat betaal/vraag jij (bijrijdpaard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat betaal/vraag jij?

Niks
97 (59%)
minder dan 50
16 (9%)
tussen de 50 en 80
31 (19%)
tussen de 80 en 100
11 (6%)
tussen de 100 en 150
5 (3%)
tussen de 150 en 200
1 (0%)
meer dan 200
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 162

Miranda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:21

De pony die we leasen betalen we 75 euro, je mag er eigenlijk elke dag heen en alles doen wat je wilt (behalve buitenritten). Er zit ook nog 2x in de maand les bij, en verder hoeven we de stal ook niet uit te mesten :P

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:26

Silly1972 schreef:
die van mij betaald € 80 p.m., voor 2x in de week, soms extra, maar dan hoeft ze verder aan de stal niks te doen, en mag ze veel van mij, maar in overleg. ze kan zowel binnen als buiten rijden

Is echt duur vind ik!
Dat is 10 per x en daar komen dan ook nog lessen bij

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:00

Romyjuh_Xx schreef:
Silly1972 schreef:
die van mij betaald € 80 p.m., voor 2x in de week, soms extra, maar dan hoeft ze verder aan de stal niks te doen, en mag ze veel van mij, maar in overleg. ze kan zowel binnen als buiten rijden

Is echt duur vind ik!
Dat is 10 per x en daar komen dan ook nog lessen bij

een eigen paard is vele malen duurder :+

waarom willen de mensen toch altijd gratis op andermans paard rijden?
en roepen ze dan dat ze hun een dienst bewijzen? kan ik me niks bij voorstellen!

er komt hier in de buurt straks een stal waar je 340 of 365 euro p/m gaat betalen,en als je daar bijrijdster word van een paard zal je toch iets meer betalen dan iemand die bij een boer staat voor 200 euro

het is maar wat je voor je hobby over hebt, hobby`s kosten geld.

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:18

Ik rijd twee paarden van iemand anders en hoef er niks voor te betalen. Ik mag er alles mee doen wat ik wil. Hoef in principe niet de stallen enzo te doen, maar doe het wel. Het is natuurlijk wel prettig voor de eigenaar als je er wat voor doet en niet alleen komt om de paarden te rijden.

Als ik lessen neem en wedstrijden wil rijden komt dit wel voor m'n eigen kosten, maar dit vind ik begrijpelijk. Soms krijg ik wel een benzinevergoeding of een les vergoed.

Volgens mij komt het hier in het Noorden niet echt vaak voor dat je moet betalen voor het berijden van iemand anders paard. Maar kan wel begrijpen dat mensen die hoge stalling kosten hebben geld vragen aan een bijrijdster.

vuurneon

Re: Wat betaal/vraag jij (bijrijdpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:20

Ik vraag niets!
Vind het echt belachelijk om geld te vragen, want mijn stallingskosten zijn laag en de voorzieningen zijn niet aanwezig :P
In de winter is het wel eerst even werken voordat je kan rijden (water uit de sloot halen, stallen doen). In de zomer hoeven ze alleen maar peerd uit de wei te plukken :)
Onderhoud van de wei etc. doe ik liever zelf :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:21

Ik betaal helemaal niets. In prenciepe mest ze zelf ook de stal uit maar vaak genoeg doe ik t toch voor dr. Alhoewel de paarden nu fulltime op t land staan ;). Ze is allang blij dat Missy de extra aandacht krijgt die ze nodig heeft en ook ik heb daar mn spullen ook liggen (zoals dekjes, halsters, snoepjes, appels, kogelbeschermers etc) en we maken gebruik van elkaars spullen. Als ik iets kapot zou maken zou ik dat uiteraard zelf betalen :)

Snowrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:26

Ik heb nu misschien een verzorgpaard, maar daar ga ik niets voor betalen. Het is een oudere pony, waar ik hooguit nog op zou kunnen stappen, verder wandelen en poetsen enzo.
Zelf wil ik liever geen bijdrage betalen, als het goed is hebben beide partijen er iets aan. Als het paard een heel goed niveau heeft (waar ik veel van zou kunnen leren), ik binnen en buiten kan rijden en nauwelijks iets hoef te doen qua uitmesten vind ik het anders, dan wil ik best iets betalen. Maar liever ook niet meer dan 50,-.

NiesAndor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:27

Helemaal niets, rijd hem 6 dagen in de week. Mest dan ook wel die 6 dagen de stal uit. Mag er alles mee wat ik wil, maar mijn startkaart en lidmaatschap voor de rijvereniging moet ik wel zelf betalen. Startgeld dan weer niet. Maar volgens mij komt het niet zo heel vaak voor hoor. heb ook een tijd een paard gereden 6x per week en daar betaalde ik de stalling voor 120 in de maand. dus het is heel verschillend.

Loves_You

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:30

ik had een lease shet, waar ik eigenlijk alles mee kon doen! dus wij moesten gewooon alle kosten betalen!
maar nu heb ik een bijrijdpaard en daar hoef ik niets voor te betalen maar die rij ik maar voor 2 x in de week!;)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:34

Ik betaal niks. We zien het allebei als een wederdienst. Ik vind het superleuk om haar paard te rijden en aandacht te geven. Zij heeft 2 dagen per week en in de vakanties een betrouwbare verzorgster, die haar paard inmiddels ook door en door kent.

Ik draag af en toe wel wat bij door wortels te halen. En vorige week heb ik nog een zak muesli gehaald, daar doe ik dan ook niet moeilijk over.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:34

Ik hoef ook niets te betalen voor mijn bijrijdpaard die ik 3 keer in de week doe. In de winter staat hij op stal en moet ik wel uitmesten, maar s' zomers staat hij 24/7 op het land.

Wel betaalde ik weleens de hoefsmid om mijn steentje bij te dragen en zijn voer of een zak wortels of i.d. Ook als hij weer eens een halster heeft gesloopt heb ik een reserve voor hem liggen. Vind het wel vrij normaal om dat soort dingen te doen, omdat ik er verder geen kosten en wel veel plezier aan heb al ruim 5 jaar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:36

Ik betaal niets voor 2 dagen in de week. Uitmesten moeten we zelf doen, evenals s'avonds voeren. Als er iets stukgaat van de spullen van paard wil ik met alle plezier de helft bijleggen, maar structureel een bijdrage geven doe ik niet aan, nooit gedaan ook.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:40

De bijrijdster van mijn paard betaalt niets, rijdt in principe 1x per week (tenzij anders overlegd is, bv. als ik op vakantie ben dan rijdt ze hem vaker) en schept op de dag dat ze komt de stront uit het weiland.

Het verzorgstertje van mijn pony die betaalt ook niets, en krijgt daarnaast ook nog les van me. Mag alles met de pony, zolang ik erbij ben. Springen, buitenritten. Verder zijn de spullen ook door mij aangekocht, dus ook daar hoeft ze niet voor te betalen.

Voor de bijrijdster van Duncan vind ik het niet meer dan logisch dat ze niet betaald. Ik ben er door de weeks niet, en ze rijdt hem dan voor mij. Maar als ik er op die dag zelf ben, dan heb ik ook het recht om te zeggen dat ik hem zelf ga rijden. Zou ze nu betalen, dan heeft zij het recht om te rijden, ook als ik thuis ben. En daar heb ik het niet zo op. Zij rijdt dus alleen wanneer ik er niet ben. Dus het kan in de zomervakantie zomaar voorkomen dat ze hem een paar weken niet rijdt. Verder helpt ze te pas en te onpas als ik even in nood zit. Ze gaat met Duncan om zoals ik dat zelf zou doen. Dus ik knijp in mijn handjes.

Voor het verzorgstertje van de pony, daar zou ik dan nog eerder geld voor vragen. Maarja, dat voelt voor mij ook niet goed. Verder vind ik het zelf allemaal ontzettend leuk om haar te helpen en de pony bereden te zien worden. En of zij er nu op rijdt of niet, de kosten blijven toch gelijk. Alleen de aanschaf van zadel en hoofdstel niet, maar dat laat ik dat meisje ook niet betalen. Verder houdt ze zich natuurlijk aan de regels die ik stel en heeft ze in die zin ook niets te zeggen over de pony. Als mensen geld betalen, dan is dat vaak toch anders. En indirect betaalt ze zichzelf nog terug ook. Haha. We hebben samen de pony beleerd, dus de pony is in die zin meer 'waard' geworden, niet dat we van plan zijn dat kleine ding te verkopen, maar toch.

Hier gewoon alles voor nop.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:46

Ik vind dat 80 euro in de maand vragen, en dan ook nog vragen om te stal uit te mesten een beetje teveel van het goede is. Ik heb zelf jaren bijgereden. De paarden waar ik op afroep beschikbaar was, daar betaalde ik niets voor. Daar bewees ik de eigenaar echt een dienst door op stel en sprong voor hun paard klaar te staan. Op paarden waar ik vaste dagen in de week op reed, daar betaalde ik af en toe wel een kleine bijdrage voor (nooit meer dan 75 euro).

Ik heb een tijdje een paard gehad, mijn bijrijder betaalde daar 100 euro voor, maar het paard was dan ook voor de helft van haar en ze mocht er dan ook alles mee doen.

Ik ben nu erg gelukkig, heb een leuk bijrijdpaardje waar ik niets voor hoef te betalen. Thanks Von!

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 17:59

Ik heb even op advertentie site`s enz rond gekeken naar de prijzen hier in de buurt en dan vindt ik die 80 euro erg meevallen.
Als ik kijk naar advertenties vergelijkbaar met hoe het bij mij werkt dan zie ik toch wel dat het meestal rond de 150 euro ligt.
Dus dan vindt ik dat 80 euro een mooi bedrag is.

Maar buiten de steden waar het stalgeld lager is, waar meer paarden zijn enz zal het natuurlijk wel een stuk lager liggen

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:01

Rebecca09 schreef:
Hallo ik ben benieuwd naar de bijdrage die je vraagt aan je bijrijder of betaalt voor je bijrijdpaard.
Zelf dat ik eraan om aan mijn nieuwe bijrijder 80 euro te vragen.

Ze moet de stal uitmesten. (gewoon drollen en plas eruit)
Ze komt 2 a 3 keer per week.
Ze kan in de binnenbak rijden of in de buitenbak.
Ook kan ze naar het bos op ongeveer 5 minutjes afstand
Ze mag uiteraad mijn spullen gebruiken.
Het gaat om een 12 jarige merie van 1,62.
Verder heeft ze ook de mogelijkheid om lessen te volgen op eigen kosten.

Dus reageer even op de pol en geef je mening.
En vertel hoe de kosten bij jou zijn opgebouwd.
Betaal je de helft van het stalgeld bijvoorbeeld of betaal jij voor het gebruik van de spullen?
Moet jij als je iets kapot maakt het vergoeden enz.
Het kan overgens dat dit fout staat maar dit leek mij de meest logische plek.

Ik vind 80 euro vragen een hoop geld hoor, en dan ook nog verwachten dat zij mest? Dat zou eigenlijk dan in mindering moeten komen van het gevraagde bedrag...

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:06

ik betaal niks,
je krijgt gewoon een ''kaal paard'' zonder toebehoren ed.
die moet je zelf aanschaven, en als er iets kapot gaat moeten we dat zelf vergoeden.
als je ijzers onder je paard wil, dan krijgen de studenten die gratis/ helft van het geld. en anders moet je die zelf betalen.
maar bekappen kost ons niks.
we doen wel klusjes voor de eigenaar, zoals alle zaterdagdagen alle stallen schoonmaken doel aan kant maken enzo maar dat vind ik normaal.

simsco1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:14

Ben zelf ook bijrijder op een paard en heb zo al meerdere gereden. Heb er nooit iets aan betaald en ook niet van plan om dat te doen.
Alleen lesgeld en wedstrijden betaal ik zelf.
Help wel mee waar ik kan, voeren, mesten enz..
Mag hem 7 dagen per week gebruiken mocht ik dat willen. Heb beschikking tot een buitenbak met verlichting, mag met hem op vakantie en dus ook op buitenritten en heb de sleutels op zak van de jeep die de trailer moet trekken waar ik dan mee rij.
Erg fijn geregeld.. *D

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 18:19

Oja en wat ook wel handig was om te zeggen is dat ik niet opzoek ben gegaan maar zij is naar mij gekomen ik had haar net zo lief 2 daagjes in de week lekker vrij gegeven

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:28

ik vraag aan mijn bijrijdster 60 euro per maand.
mijn stalgeld is 300 euro per maand.
het is een volpension stal dus ze hoeft niks te doen en ze mag 3 keer in de week rijden.
ze mag dan ook alles ;) ook wedstrijden rijden, op een jonge talentvolle gribaldi merrie.
ik gebruik de 60 euro om de hoefsmid te betalen etc. :o dus het geld komt weer terug in mijn ( en ook een beetje haar) paard.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:29

Ik betaal niks voor m'n verzorgpony, alleen mijn eigen lessen. Ben er ook geen voorstander van om te betalen. Het is een wederdienst, de eigenaar is er ook mee geholpen als ik lekker met haar paardje bezig ben. En er voor zorg dat hij er in de winter lekker veel uit komt als zij geen tijd heeft.
Wel koop ik regelmatig wortels of appels. En laatst heb ik een dekje gekocht. En ik neem van m'n werk altijd brood mee voor hem.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:34

Ik vind het nog wel een verschil of je je paard echt verleast of gewoon een bijrijder zoekt.. Moet jij niet degene zijn die blij is met haar omdat jij niet genoeg tijd hebt ? Ik heb noooit hoeven betalen voor paarden die ik reed..

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 18:48

Zoals ik net al zei mariska voor mij maakt het niks uit.
Zij is naar mij gekomen of ze mijn paard mocht bijrijden.
Ik zet haar net zo lief 2 daagjes lekker op de wei.
En zij wist dat ik 2 daagjes in de week alleen even poetste en uitmesten dus ze vragen of zij mischien die 2 dagen mocht doen.
snap je

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:48

Ik vind dat je het van veel kanten kunt bekijken, want als jijzelf vele male beter rijd dan de eigenaar zelf, vind ik dat je misschien de eigenaar wel een dienst bewijst. Je kunt ook denken dat je dus die dagen een paard hebt, en als je zelf een paard hebt krijg je er ook geen geld voor. Natuurlijk ligt het er wel aan wat je moet doen, maar ik vind het ook wel een wederdienst, persoon is blij dat hij geen eigen paard+ alle verdere kosten hoeft te kopen en eigenaar heeft wat meer rust.

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 18:52

Josee ze rijdt inprencipe niet geweldig maar ze maakt ook geen fouten.
Dat wat ze kan doet ze goed maar ze kan nog niet veel.
en volgens mij las je het verkeerd het gaat erom dat ik bijna een bijrijdster heb ik moet alleen nog beslissen hoeveel ik er voor vraag.

Ik heb er zelf inprencipe weinig aan dat ze mijn paard dan 2 dagen doet.
Ik geef haar net zo lief rust en de stal is geen probleem en desnoods kan ik aan een stalgenoot vragen het te doen en dan doe ik op een andere dag die van haar