Problemen met verzorgster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Problemen met verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:09

Fijn dat je halster iig terug is.

Het is niet meer dan logisch dat ze even meldt wanneer ze wel en niet komt. Ze leent immers je paard, je spullen en de trailer. En ze komen ook op je erf, dus het maakt niks uit dat ze ergens anders lest. Ik zou dit nog eens duidelijk maken en ik denk dat ik in jouw geval ook met je pa zou praten. Het is namelijk wel belangrijk om op een lijn te zitten. Ik zou het haar nog een keer duidelijk vertellen hoe en wat je verwacht en ik zou haar duidelijk maken dat je het niet meer pikt en dat ze anders op zoek kan gaan naar een nieuwe verzorgpony. Het moet wel leuk blijven.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:01

RenWaBl schreef:
Nou ik heb gebeld... Ze is gister vanaf de ponyclub naar huis gestapt (na de les) en toen zijn ze het halster en het touw vergeten. :( Ik had de moeder aan de lijn en die zei tegen mij: ja ik heb het tegen je vader gezegd en ik kijk wel wanneer ik hem ophaal, vandaag of morgen of zo, dat zal niet zo belangrijk zijn. :(
Ik moest me echt heel erg inhouden... Maar goed, we hebben eerst afgesproken dat ze alles met mij zouden overleggen en niet meer met ons pap, omdat dat een paar keer is misgegaan... En ze doet net of dat het niet belangrijk is dat ik geen halster én geen touw meer heb. :? Ze is bang dat hij gejat wordt, maar ze heeft geen haast. Ik kan het wel een beetje begrijpen, ze hebben namelijk nog geen sleutel van de club, maar dan nog...

Ik ga nu eerst maar even een paar rondjes rennen, daar knap ik van op. }>

Het is toch niet haar pony, en niet haar halster.
Ze mag blij zijn dat ze mag komen en mag rijden!
Leg haar gewoon uit dat je er genoeg van hebt,
en dat ze hem beter moet uitstappen en zuiniger moet zijn op de spullen,
en dat ze als ze dat niet snapt kan vertrekken.
Zo simpel is het toch? er zijn zat anderen mensen die op zoek zijn naar een verzorgpony en die wel naar de eigenaar willen luisteren.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:26

ik zou eens heel goednadenken of je dit meisje nog wel als verzorgster van je pony wilt je laat gewoon over je heen lopen door haar en dr moeder

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 16:28

Bedankt. :) Ik ben er inderdaad over na aan het denken en ik vraag aan mensen die haar ook kennen tips. :j
Ik laat jullie wel weer weten als ik tot een beslissing ben gekomen of als er iets gebeurt is. ;)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:00

Ze nemen je gewoon niet serieus meer ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:02

RenWaBl schreef:
Ook reageert het meisje vaak gelijk heel boos op me. Omdat ik 'zeur' volgens haar.

Alleen al hier om zou ik echt een fatsoenlijk gesprek met het meisje aangaan, waarin je duidelijk maakt dat je graag wilt dat ze komt voor je pony, maar ten alle tijden op jóuw voorwaarden. Beetje assertiever worden kan geen kwaad, op deze manier word je pony ook niet altijd even goed verzorgd heb ik het idee, en dat is precies wat je niet wilt :)

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:02

klinkt idd alsof ze behoorlijk over je heen loopt.. idd jou nietmeer serieus nemen, zoals Heino quote, je "zeurt", volgens haar? Het is JOU pony, dus je mag best wel zeggen hoe JIJ erover denkt. Zij heeft niks te bepalen/zeggen, en als ze jou pony wil blijven rijden zal ze toch respect moeten opbrengen voor jou regels. Succes :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:21

Je moet leren opkomen voor jezelf en de dingen die je belangrijk vind. Dus als er iets gebeurd wat jou niet zint, dan moet je dat gewoon op een normale manier kunnen vertellen hoe je het wel wilt de volgende keer. En als ze er tegenin gaan op een asociale manier, en niet naar jouw verhaal luisteren of redelijk overleggen, dan moet je gewoon aangeven dat je het op zo'n manier niet leuk meer vind en dat als jij het niet leuk meer vind, dat zij de pony niet meer mogen gebruiken. Als hun argumenten redelijk zijn kun je natuurlijk wel gewoon overleggen en proberen samen tot een oplossing te komen, maar het moet niet zo zijn dat jij er een vervelend gevoel aan over houdt toch? Het is jouw paard en jullie erf. Jullie bepalen wie daar wel of niet welkom zijn en op welke manier mensen met julli en jullie dieren om moeten gaan om welkom te blijven.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 07:43

Nou er is nog niet veel gebeurd waarop ik haar echt op kon aanspreken. ;) Dus ik wacht nog even af...

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:36

denk ik nou zo stom, of is er al voldoende (te veel eigenlijk) gebeurd om haar op aan te spreken?
het is heel vervelend dat dit zo loopt, maar om nou zo over je heen te laten lopen,als 18 jarige,en nog belangrijker eigenaar van jouw paardje.. ik snap dat je liever geen ruzie hebt met haar en haar familie,maar dit gaat wel ver..
Ikzelf heb al 2 jaar hetzelfde verzorgpaardje,en dat doe ik gelukkig nog steeds met plezier. ik hou me aan de afspraken (miscommunicaties daar gelaten.) en er is eigenlijk nooit gezeur geweest.
ze hoort gewoon tips aan te nemen van jou,en die ook uit te voeren. jij kent jouw paardje het beste,en zij heeft het maar aan te nemen.
het is denk ik verstandig om even naar haar toe te gaan ,met eventueel je vriend o.i.d en dan een goed gesprek te voeren, en haar duidelijk te maken dat het zo dus niet door kan gaan. heel veel succes ermee. :(:)

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:01

Ik vind wel dat je gelijk hebt... Bemoeial ben je niet aangezien je gewoon het beste wil voor je pony.
Ik zou gewoon tegen het meisje zeggen dat het zo niet meer kan :j
Als ik zo een verzorgster zou moeten hebben... Nee dat wil ik niet, kun je beter iemand nemen die verantwoordelijker is :j
Misschien speelt de thuis situatie van het meisje ook mee, maar dat vind ik niet echt een reden zo te doen...
Het is misschien ook gewoon het aard van het beestje, maar ik vind wel dat je respect kan geven :=
Dan heb ik het over de verzorgster ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:55

Nou ik zou zo'n meisje al niet eens meer willen! Het is JOUW pony. Zij mag het al verzorgen en er wedstrijden mee rijden maar uiteindelijk blijft het jouw dier.

Beetje respect mag wel, voor je pony EN voor jou :)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:09

Bedankt. :)
Ik zit helemaal te trillen hier. :oo Ze kwam net op msn en toen zei ze dat ik vond dat zij iets niet mocht weten. :? Omdat iemand dat zei (wie vertelde ze niet)...
Maar goed, ze zei weer van: nou loop niet zo te zeuren enzo. En toen ging ze offline. ;) En toen heb ik haar offline berichten gestuurd dat als ze zo doorgaat dat ze niet meer hoeft te komen en dat ik dan alleen maar blij zou zijn. :o En ook dat ik gehoord heb van verschillende mensen dat ze tegen hun zei: ja ik stop er mee enzo..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:22

Ja nou dan is de boodschap toch duidelijk :) kom je er ook lekker makkelijk vanaf. Alleen offline berichten zou ik niet versturen. Vind het kinderachtig.

Zou haar face to face willen spreken. Suc6 ermee.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:42

Okee bedankt. :) Ik wou het online doen, maar toen ging ze snel weg. ;) Maar als ik haar weer zie, zal ik het zeggen. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:58

Ik zou het ook liever in het echt doen. Is wel lastig natuurlijk, maar dan weet je zeker dat het goed over komt.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:09

goed gedaan meid het blijft jou pony jij moet er een goed gevoel over hebben je doet het neit voor een ander!

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:33

Jeej niet normaal hoor, hoe ze met jouw paardje en spullen om gaat. Ik snap dat je het moelijk vind om daarover met haar te praten, ik heb dat ook gehad en heel veel van geleerd. Het is en blijft jouw paard en jij bepaalt ten allen tijde wanneer wat en hoe het gebeurt. Sommige verzorgers hebben de neiging om dat te vergeten. ;) Jij geeft je geld uit aan mooie spulletjes en je paardje en dan is het zeer frustrerend als iemand anders daar niet netjes mee om gaat. Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is. Ga je nog op zoek naar iemand anders?

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:56

en hoe gaat het nu? Is het uitgepraat? of toch maar op zoek naar een andere verzorgster :+ ? ..

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 16:17

Nou er is op zich niet zo heel veel meer gebeurd, vooral omdat ik haar niet meer zie, omdat ik een dorp verder op in een huis moet oppassen.
Maar ik heb het met mijn vader over gehad en hij zegt: laat haar nou nog maar even verzorger. Maar ik heb zoiets van als ze nog 1 x met zo'n bezwete pony thuis komt, kan ze vertrekken, wat mij betreft.

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:31

Precies!
Ik denk dat er heel veel mensen zijn die graag zat voor jouw pony willen zorgen, die wel naar je willen luisteren [;

mariskavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:48

Hallo,
ik zou der meteen wegsturen en iemand anders zoeken
je moet doen wat het beste voor je pony is,
en er zijn genoeg mensen die jou pony zouden willen verzorgen. ik ken er al een aantal!

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:56

Ik vind dat jij heel erg netjes overkomt voor je verzorgster. Ik kan er zelf niet tegen als iemand zich niet aan afspraken houdt of niet op komt dagen. (Nou heb ik zelf geen eigen paard, maar stél dat ik het had.) Ik denk dat je haar eens op moet bellen en vragen langs te komen voor een goed gesprek. Dan kan je rustig met haar praten wat de problemen zijn. Als je graag wilt dat ze blijft verzorgen zou ik dta er ook bij zeggen, maar tegelijk zeggen dat je wel duidelijkheid wil voor jou & je pony. Ook dat je het belangrijk vind dat je pony goed wordt uitgestapt en de mogelijke gevolgen ervan noemen om een pony niet goed uit te stappen..

Succes!

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:17

Flos_ schreef:
Ik vind dat jij heel erg netjes overkomt voor je verzorgster. Ik kan er zelf niet tegen als iemand zich niet aan afspraken houdt of niet op komt dagen. (Nou heb ik zelf geen eigen paard, maar stél dat ik het had.) Ik denk dat je haar eens op moet bellen en vragen langs te komen voor een goed gesprek. Dan kan je rustig met haar praten wat de problemen zijn. Als je graag wilt dat ze blijft verzorgen zou ik dta er ook bij zeggen, maar tegelijk zeggen dat je wel duidelijkheid wil voor jou & je pony. Ook dat je het belangrijk vind dat je pony goed wordt uitgestapt en de mogelijke gevolgen ervan noemen om een pony niet goed uit te stappen..

Succes!

Bedankt! :D Dit is inderdaad een heel erg goed idee!!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:12

Nou, ik had haar allang weggestuurd! ik heb een verzorgpaardje, de eigenaar is super aardig en als ik eens niet kom als we hadden afgesproken bel ik gewoon af!! net zo netjes toch? ik koop ook voer , dat vragen ze niet maar is toch net zo nethes? ik mag voor niets daar rijden! ik zou haar wegsturen! echt allang!