Pessoa bit EN sporen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fem_daf

Re: Pessoa bit EN sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:25

Je moet ook dressuur B+1 zijn om te mogen springen. (of loop ik achter..)

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 21:52

Ik woon in België denk dat je hier enkel B-brevet nodig hebt.
Dressuur is geen enkel probleem, moet wel alleen heel hard mijn benen gebruiken wat wel vrij vermoeiend is na en half uurtje rijden.
Ik heb al een paar dressuur lessen gehad in de piste, maar deze ligt in hun tuin, deze staat vol met bomen en op sommige plekken in de piste komen de boomwortels boven grond waardoor we vaak struikelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:42

Sarahtje, bedankt voor je antwoord dat het bit een enkelgebroken mondstuk heeft. Mijn ervaring is dat veel paarden door de beruchte notekrakerwerking vaak erg reageren op zowel trensbitten als pessoabitten met enkel gebroken mondstuk. Je weet ook vast wel dat bij een ophouding, het bit in een punt gaat staan en deze punt in het gehemelte gaat prikken wat pijn geeft, waardoor het paard probeert aan de haal te gaan en onder de ruiter weg te komen. Probeer om te beginnen eens een dubbelgebroken bit, ik weet bijna wel zeker dat het dier daar veel fijner op reageert en het vluchtgedrag binnen een week van de baan is, zodra het dier merkt dat het geen pijn meer doet.
Verder moet je maar even doorbijten voor wat betreft het feit dat goed rijden en je benen gebruiken vermoeiend is ;) dat hoort nou eenmaal bij de sport die paardrijden heet. Ik zal nooit die dag vergeten dat we een nieuwe instructrice kregen, kwam kapot uit het zadel terwijl ik zelf een uitstekende lichamelijke conditie heb doordat ik naast het paardrijden ook niet stil zit. En zelfs nu, na maanden en maanden, ben ik nóg elke keer kapot na een les van drie kwartier, alleen zie ik, voel ik en merk ik dat mijn paard fantastisch loopt. Maar je moet er wel wat voor doen.