Wat is een redelijke vergoeding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:13

Ik niet. Ik vind het tutten en poetsen nou niet echt de hele situatie in verhouding zetten. Tutten en poetsen en fijn rijden is voor de bijrijdster een lust. Die 10 minuten last van het uitmesten daartegevenover trekt het echt niet gelijk. En nu gaat het mij er nog niet eens om dat ik de situatie helemaal precies gelijk wil hebben (verhouding lusten en lasten dus), maar ik vind dat er tegenover een paar uur lol hebben met een paard, wel wat meer tegenover staat dan alleen 10 minuten uitmesten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:33

Ik niet, denk dat dit een eeuwige ja nee situatie blijft :) Maar ik vind gewoon dat het voor allebei prettig is. Bijrijdster heeft lol van het paard, eigenaar kan blij zijn dat het paard extra aandacht krijgt.

ouwerakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:02

ik zou zelf niet meer(voor deze pony dan) dan 25 euro willen betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:03

Een ja-nee situatie blijft het zeker ja, hoevaak je er ook een discussie over voert ;)

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:40

De TS zegt zelf dat het niet een supergoede sportpony is. Oftewel, het rijden zal wellicht ook niet zoveel voorstellen. Uiteraard is dat voor heel veel meisjes meer dan genoeg, maar of ze er dan ook nog (veel) voor willen betalen is de vraag.

Overigens kan een klein bedrag vragen geen kwaad om ervoor te zorgen dat mensen blijven komen. Hangt wellicht ook af van het soort bijrijdster wat je zoekt, jong, ouder etc.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:59

al zou het een super sportpoy zijn,betekend het niet dat de bijrijdster dat ook kan toch? zolang de bijrijder niet op hoog niveau rijd hoeft het paard toch ook niet op hoog niveau te rijden,daar heeft de bijrijdster dan toch niets aan,want ze kan het paard de oefeningen niet laten doen als ze niet weet hoe het moet. Als de bijrijdster wel een redelijk niveau heeft,hoger als de pony,heb ik niks gezegd

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:00

ik ken iemand die heeft een verzrogervoor haar paard die 3 dagen in de week alles ermee mag en dan ook 1 keer in de week uitmesten en dat paard heeft geen goede benen en doe moet 115 euro betalen...

lith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:53

ik weet niet hoeveel je kan vragen.
Ik hoef niets te betalen voor het verzorgen en mag zo vaak komen als ik kan... Ik mag ook alles doen.
Had je al een verzorg(st)er of was je op zoek. Dat kan ik er namelijk niet uit halen. Je kan altijd bespreken met de verzorg(st)er hoeveel hij/zij kan missen. Misschien is er wel een hele goede klik tussen die persoon en je pony, maar kan men niets betalen. Maar je kan ook iemand krijgen die het wel kan betalen, maar die juist niet met je pony op kan schieten.

Het ligt er eigenlijk maar aan wat je zelf wil!!!

ItsmePipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:32

nikilover schreef:
ik ken iemand die heeft een verzrogervoor haar paard die 3 dagen in de week alles ermee mag en dan ook 1 keer in de week uitmesten en dat paard heeft geen goede benen en doe moet 115 euro betalen...

Dat paard heeft geen goede benen?? Dat paard heeft in haar voorbeen artrose, is hier voor behandeld en loopt prima! Lessen gaat zelfs weer en zowel ruiter als paard hebben plezier.
Deze reactie vind ik dus een beetje onzin.

Ik zou overleggen met je verzorgster, zeg dat je iets wil van een vergoeding en waarom.
Zo heb ik het ook gedaan bij mn verzorgpaard, overleggen met de eigenaresse wat er nodig/welkom zou zijn en dan een prijs afspreken.

Maar zoals al eerder werd geschreven, dit blijft altijd een discussie, omdat niet iedereen vind dat je geld kan vragen. Ik vind dus van wel.

Pauline

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:58

Equidea schreef:
een vergoeding vragen om te mesten...?

Als dat hoort bij het verzorgen van die dag, terwijl ze anders zelf die dag zou komen en zelf ook uit zou mesten dan is dat toch logisch dat dat er bij hoort? Het is niet dat ze geen tijd heeft, ze besteedt de dag uit om zelf iets meer financiële ruimte te krijgen. De noodzaak (ivm tijdgebrek) om gratis de pony uit te lenen is dan niet aanwezig in mijn ogen... Zou het juist belachelijk vinden als ze apart naar stal zou moeten om alsnog uit te mesten omdat ze een ander op haar pony laat rijden en die hem mag verzorgen...

Ik zou de vergoeding ook niet te hoog doen omdat het om een oudere pony gaat die alleen recreatief rustig gereden kan worden. Maximaal zo' n 50 euro per maand voor 2 a 3x per week maakt het vergelijkbaar met de kosten van ponyrijlessen, maar dan vaker kunnen rijden en het gevoel een "eigen" pony te hebben.

Waarom buiten alleen stappen ivm ijzers? Maakt toch niet uit of je op een ruiterpad of in de berm rijd of in een zandbak? Over de verharde weg draven vind ik een ander verhaal. Dat doe ik zelf met mijn paard al niet omdat dat te hard is voor haar.

moppiedemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:59

nikilover schreef:

Ik vind dat het uitmesten er ook bij hoort, je kan niet verwachten dat je niet de lasten hebt maar wel de lusten, dan ben je geen echte verzorger vind, en een vergoeding vind ik ook niet meer als normaal vooral als je er alles mee mag doen.

Maar hoe weet je dan dat dat paard geen goede benen heeft????

Groetjes

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:04

ItsmePipi schreef:
nikilover schreef:

Dat paard heeft geen goede benen?? Dat paard heeft in haar voorbeen artrose, is hier voor behandeld en loopt prima! Lessen gaat zelfs weer en zowel ruiter als paard hebben plezier.

Ik zou overleggen met je verzorgster, zeg dat je iets wil van een vergoeding en waarom.
Zo heb ik het ook gedaan bij mn verzorgpaard, overleggen met de eigenaresse wat er nodig/welkom zou zijn en dan een prijs afspreken.

Maar zoals al eerder werd geschreven, dit blijft altijd een discussie, omdat niet iedereen vind dat je geld kan vragen. Ik vind dus van wel.

Pauline

die reactie vind ik dus nergens op slaan. ze loopt nu misschien goed, maar het komt elk jaar terug,steeds eerder,en dat zijn mariska haar woorden want daarom had ze wyona genomen dus goede benen heeft ze niet, ze zijn niet 100 % goed en in de 1e bak mag je niet rijden, overdrijven is ook een vak. marius zijn rug is gevoelig dus die is ook niet 100 %, maar ik durf dat ook toe te geven, en schiet niet gelijk in de verdediging. maar als ze dalijk weer een paar weken stil staat kan jij me vertellen dat ze goede benen heeft.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:04

moppiedemop schreef:
nikilover schreef:

Ik vind dat het uitmesten er ook bij hoort, je kan niet verwachten dat je niet de lasten hebt maar wel de lusten, dan ben je geen echte verzorger vind, en een vergoeding vind ik ook niet meer als normaal vooral als je er alles mee mag doen.

Groetjes

ik heb het paard in de opbouwing gereden voor de eigenaresse die ik al 2,5 jaar ken en die 'mijn grote zus' was ;)

ItsmePipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:15

nikilover schreef:

Pauline[/quote]

die reactie vind ik dus nergens op slaan. ze loopt nu misschien goed, maar het komt elk jaar terug,steeds eerder,en dat zijn mariska haar woorden want daarom had ze wyona genomen dus goede benen heeft ze niet, ze zijn niet 100 % goed en in de 1e bak mag je niet rijden, overdrijven is ook een vak. marius zijn rug is gevoelig dus die is ook niet 100 %, maar ik durf dat ook toe te geven, en schiet niet gelijk in de verdediging. maar als ze dalijk weer een paar weken stil staat kan jij me vertellen dat ze goede benen heeft.[/quote]

Het komt niet elk jaar terug het is iets wat blijft, het is artrose en dat verhelp je niet meer.
Ze wordt er structureel voor behandeld en daardoor kan ze blijven lopen.
Beetje jammer dat je zo reageerd... niet tegenover mij maar wel tegenover de eigenaresse.

Maar goed einde discussie, het ging hier om wat je vind voor vergoedingen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:17

sorry hoor pauline maar mariska heeft dat zitten te vertellen en ik bedoelde er niks kwaads mee,vind het een beetje raart dat je gelijk op je tenen getrapt ben.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:52

Moderatoropmerking:
Zouden jullie ontopic willen blijven en geen namen van derden en namen van pony's noemen? Nergens voor nodig.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:02

Ik vind dat je best een vergoeding mag vragen :j .
Ik zou dan rond de 30 euro voor 3 keer per week doen (dat is omgerekend 2,5 euro per keer rijden).
De stal mesten van je verzorgpony hoort erbij, want als eigenaar doe je dat toch ook en dan zou de eigenaar alleen voor het mesten naar stal moeten komen (lijkt mij een beetje onzin).
Het hoort nu eenmaal bij de dagelijkse verzorging van een paard en dus ook bij een verzorgpony ;) .
Heb je daar geen zin in begin dan niet aan een verzorgpony en ga dan lekker op een manegepaard rijden.
Het is natuurlijk wat anders als je meerdere stallen doet en het erf helemaal moet vegen, want dat is gewoon ervoor werken i.p.v. een vergoeding.
Ik vraag zelf dan geen vergoeding, omdat ik degene ken die hem voor mij rijdt en ik liever heb dat er gelest wordt met mijn jonge haflinger. Kende ik haar niet dan vroeg ik ook een kleine vergoeding.

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:06

moppiedemop schreef:
nikilover schreef:

Groetjes

ik heb het paard in de opbouwing gereden voor de eigenaresse die ik al 2,5 jaar ken en die 'mijn grote zus' was ;)[/quote]

Sorry maar met deze reactie ben ik het niet eens want dat kan jij denken maar is het ook waar ;)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:07

god wat een discussie weer, en volgensmij helpt dit de TS niet echt.

Ik vind best dat de TS een vergoeding mag vragen. Ben het met de persoon eens die zei dat de manegepony's afgestompt zijn en les kan je het inderdaad niet noemen.

ik denk dat je maximaal €25,- tot €35,- per maand mag vragen, tenminste dat zou redelijk zijn in mijn ogen.

Want mensen wat dachten jullie van de hoefsmid? slijtende ijzers? (als de pony in questie deze heeft) die slijten ook harder omdat hij vaker moet lopen. Waar ofniet?

Vind een vergoeding op z'n plek als de bijrijdster toch zeker bijna de halve week dr gang mag gaan met dit beessie! TS kan er ook voor kiezen om het beest op wei te gooien, maar ipv daarvan kiest ze voor de meest paardvriendelijke optie, natuurlijk mag ze daar een vergoeding voor vragen, zei moet het beest toch ook onderhouden?

mja discussie topic hoezo XD
val hierbij niemand aan trouwens.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:21

Groetjes[/quote]
ik heb het paard in de opbouwing gereden voor de eigenaresse die ik al 2,5 jaar ken en die 'mijn grote zus' was ;)[/quote]

Sorry maar met deze reactie ben ik het niet eens want dat kan jij denken maar is het ook waar ;)[/quote]

laat ook maar

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:18

Moderatoropmerking:
En nog een keer de vraag om ontopic te blijven

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:27

ehm: Misschien een tipje overleg het eens met haar? ;)
Vertel haar dat je wat hulp wilt in de kosten.
En kijk hoe zij hierop reageert en wat zij ook zou willen (mee) betalen.
Maar vraag niet teveel zou ik zeggen als het een goede bijrijdster/verzorgster is, want daar kan je altijd blij mee zijn! :D

Boezie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:42

Echt zo'n debat waar je samen niet uitkomt,, de één is voor een vergoeding, de ander tegen.. Ik ben voor een kleine vergoeding, dat wil ik dan nog wel even kwijt :+

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:40

Ik zou of heel weinig vragen of niets,
als de mijne bij zijn winterstal staat betaal ik er niets voor omdat ik ook stal uitmest opruim etc, en als hij bij de wei staat precies hetzelfde,
ze zijn gewoon heeel blij dat ze iemand hebben die hem rijdt.
En als jij daar blij mee bent zou ik niets vragen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:12

Ja, maar de vraag van de ts was niet of ze wel of geen bijdrage zou vragen, de vraag was hoeveel redelijk is. Daar maak ik uit op dat ze er voor zichzelf al uit is dat ze een bijrijdrage vraagt.