Ik ben heel brutaal gewoon wat gaan fietsen, gekeken of ik paarden zag en vervolgens aangebeld. Zou het nu nooit meer durven hoor, is inmiddels 2,5 jaar geleden maar het heeft toen wel geholpen.
Het eerste huis waar we aanbelden, hadden we niet de eigenaar maar de verhuurder van de stal. Paard had al verzorgers maar we kregen wel het telefoonnummer van de eigenaar mee. Wij (was met vriendin) besloten om eerst maar verder te zoeken en als het nog nodig was naar die man te bellen.
Het tweede huis zagen we mensen buiten staan. Heel veel geluk, de paarden stonden echt aan het randje van een weiland waardoor we ze nog net konden zien achter het huis. Er stonden mensen buiten, dus daar naar toe gelopen. We kregen direct een hele rondleiding, er werd verteld wat ik met de 2 pony's mocht gaan doen, gevraagd hoe vaak ik wilde komen enz. Telefoonnummer daar achtergelaten en een week later ben ik begonnen met de pony's. En nu, 2,5 jaar later verzorg ik ze nog steeds 
Een andere optie is natuurlijk via via bij mensen die bij je in de buurt wonen. Marktplaats/bokt oid kan resultaat opleveren, maar mijn ervaring is dat het beter werkt als je echt contact hebt met mensen in de buurt.