Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:10

Super dat je hopelijk voorzien bent! +:)+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:09

Ik had dus via FB een beetje gezocht (nouja iemand anders laten zoeken...)

Kreeg vandaag een berichtje... dat ik dacht van WTF... ze wilde vanavond op mijn pony komen rijden want ze moest oefenen voor een wedstrijd en dat mocht toch wel... Te sociaal "nee, ik ben er niet bij dus dan sowieso niet" (ik vond der eerst nog schattig :') kindjes...) toen was het dat ik maar iemand anders mee moest sturen... ik dus lief uitleggen dat ik dat liever niet had... (anders had het ook niet gemogen, maar vond dat zo sneu klinken :$ ik ga nooit meer lief zijn!) en toen was het "maar mijn moeder kan mee, dus dat is geen probleem... "

Ik dacht nog even en ze vraagt het adres en komt bij mijn ouders aan de deur het zadel ophalen :') Maar gelukkig wat "minder" aardig gezegd dat ik het niet zie zitten... (Netjes wel.. maar echt....) dat er zo'n mensen rondlopen die denken van "kan ik wel even doen":') ik zou het niet eens durven te vragen!

Wat zijn kids soms brutaal zeg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:15

Klopt, soms echt vreselijk. :')

Kreeg vandaag ook wat "aardige" berichten :Y)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:18

Ja, maar jij begint je berichtjes niet met "Waar staat jou (jaja JOU! zonder W :')) pony kan ik vanavond op jou pony rijden want ik moet oefenen voor een wedstrijd"...

"aardig"? :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:38

Och, arme mensen. Ik hoop dat ze nog ergens komen... :')

Ja, 3 berichtjes met 1 minuut achter elkaar.
1e; ik wil je wel helpen met verzorgpony zoeken. Waar woon je, blablabla.
2e; (dus 1 min later) als je wil dat ik help moet je nu reageren!
3e; meis,
je moet nu wel echt reageren! En dan iets van dat ik anders nooit iets vind.

HALLO, ik was eten?! :?

Zal nog wel eens de exacte berichtjes neerzetten :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:39

Haha :D tjah... mensen die helpen zoeken heb je 9 van de 10 keer niets aan :) (mijn ervaring op zijn anderoms :p verzorgster zoeken) Ze helpen wel dat het wat meer verspreidt wordt, maar er komen de verkeerde mensen op af ofzo? :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:41

Nee klopt, ik doe het ook lekker zelf :')
Is inderdaad wel handig, maar ze weet niet eens wáár ik woon. Stel dat ze in Noord-Holland woont, dan heb ik er toch niets aan? :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:42

Haha weinig mensen met overal contacten :)

Tblijft zoeken op internet denk ik... en briefjes op pensionstallen/maneges..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:49

Lianne86 schreef:
Haha weinig mensen met overal contacten :)

Tblijft zoeken op internet denk ik... en briefjes op pensionstallen/maneges..

Uhu..
Ik ga nu een mailtje sturen naar de Baron hier. (Als ik, via internet, zijn e-mailadres, heb gevonden :+)
Maar, dat had ik hier al gepost, denk wel dat je dat gelezen hebt?

En anders ga ik na m'n vakantie gewoon deuren langs..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:01

Dat werkt ook nog wel eens... Maar iets zoeken is altijd lastig! (En dan heb je het eindelijk en krijg je opeens 3 aanbiedingen :'))

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:54

Valerieex schreef:
Ik vind het maar lastig... Na de vakantie ga ik naar de grote school en heb ik er dan nog wel tijd voor ik ga gymnasium doen. Heeft iemand hier ervaringen mee en hoe combineren jullie dat dan zo goed mogelijk. In totaal heb ik 18 vakken.... En er volgensmij zó 15 ong per week dus dan komt er ook wel veel huiswerk bij kijken denk ik zo zelf met zo veel vakken. Op mijn nieuwe school blokken ze soms de uren. En het zijn korte uren dus vandaar zoveel vakken. Maar genoeg gepraat hier de vraag van mij:
Hoe combineren jullie school en paarden en hoe vaak per week ga je er naar toe?

Als ik goede cijfers haal en het goed gaat mag ik weer gaan kijken voor een verzorgpaardje maar er zijn zoveel verzorgsters aangeboden dat ik nu stiekem af en toe al een beetje zit te kijken...

Alvast bedankt!

Ik heb een verzorgpaard, ga een baantje nemen en volgend jaar een eigen paard kopen. Of te wel, tijd zat. Ik doe gymnasium en heb dit jaar met een 8,5 afgesloten. Voor mij is het prima te combineren. Hangt er heel erg van af hoe gemakkelijk je leert :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:11

Lianne86 schreef:
Dat werkt ook nog wel eens... Maar iets zoeken is altijd lastig! (En dan heb je het eindelijk en krijg je opeens 3 aanbiedingen :'))

En dan moet je kiezen.. :Y)

Nee, dan zou ik bij allemaal kijken en zien wat het beste klikt _/-\o_

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:05

Grinn, ik zie net het topic, lang geleden dat ik hier in meegelezen heb!

Ik heb mijn kanjer nu ook online staan, ik had binnen 2 dagen meer dan 20 reacties.

Ja ik wil je pony wel komen verzorgen. niks voorstellen etc/
Heb er toch wel een aantal leuke tussen zitten nu.

Er zijn hier blijkbaar weinig bijrijdpaarden te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:06

Snackie schreef:
Grinn, ik zie net het topic, lang geleden dat ik hier in meegelezen heb!

Ik heb mijn kanjer nu ook online staan, ik had binnen 2 dagen meer dan 20 reacties.

Ja ik wil je pony wel komen verzorgen. niks voorstellen etc/
Heb er toch wel een aantal leuke tussen zitten nu.

Er zijn hier blijkbaar weinig bijrijdpaarden te vinden?

Weinig verzorgers/bijrijders :+

Maar, jij hebt geluk zeg! :D
Hou je het up to date?

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:07

xNikitaaa schreef:
Valerieex schreef:
Ik vind het maar lastig... Na de vakantie ga ik naar de grote school en heb ik er dan nog wel tijd voor ik ga gymnasium doen. Heeft iemand hier ervaringen mee en hoe combineren jullie dat dan zo goed mogelijk. In totaal heb ik 18 vakken.... En er volgensmij zó 15 ong per week dus dan komt er ook wel veel huiswerk bij kijken denk ik zo zelf met zo veel vakken. Op mijn nieuwe school blokken ze soms de uren. En het zijn korte uren dus vandaar zoveel vakken. Maar genoeg gepraat hier de vraag van mij:
Hoe combineren jullie school en paarden en hoe vaak per week ga je er naar toe?

Als ik goede cijfers haal en het goed gaat mag ik weer gaan kijken voor een verzorgpaardje maar er zijn zoveel verzorgsters aangeboden dat ik nu stiekem af en toe al een beetje zit te kijken...

Alvast bedankt!

Ik heb een verzorgpaard, ga een baantje nemen en volgend jaar een eigen paard kopen. Of te wel, tijd zat. Ik doe gymnasium en heb dit jaar met een 8,5 afgesloten. Voor mij is het prima te combineren. Hangt er heel erg van af hoe gemakkelijk je leert :).

En of je het er voor over hebt dat je vrije tijd in de paarden gaat zitten en niet in andere dingen...kwestie van keuzes maken wat je wilt.. Als ik terugkijk op mijn middelbare schooltijd (lóng time ago :D ) ..heb later nooit meer zoveel tijd gehad als toen. Deed eerst paard direct uit school (ja, ook eind vd middag thuis) en 's avonds huiswerk, dan maar niet voor de buis hangen ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:09

Deetjeeuh schreef:

Hou je het up to date?

Nou hier blijkbbaar heel veel bijrijders :=
Ik heb gewoon keuze! (wel een kladblok bestandje met de voors en tegens opgeschreven)

Wel lastig hoor, ik heb nu een heeel lief 15 jarig meisje, maar aangezien poown zwaar verkouden is kunnen ze nog niet proefrijden.
Er zijn nu nog 2 anderen die ik wil laten komen kijken, maar ergens denk ik dat ik het al weet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:12

Snackie schreef:
Deetjeeuh schreef:

Hou je het up to date?

Nou hier blijkbbaar heel veel bijrijders :=
Ik heb gewoon keuze! (wel een kladblok bestandje met de voors en tegens opgeschreven)

Wel lastig hoor, ik heb nu een heeel lief 15 jarig meisje, maar aangezien poown zwaar verkouden is kunnen ze nog niet proefrijden.
Er zijn nu nog 2 anderen die ik wil laten komen kijken, maar ergens denk ik dat ik het al weet ;)

Ik zou sowieso wel meerdere laten komen. Je kan dr toch al laten komen ookal kan ze niet rijden? Zien hoe graag ze het wilt :D
Kan je onder het poetsen zien of het klikt, en nog wat dingen bespreken. Anders ben je misschien helemaal in de ban van het rijden.

Later kan je dan altijd nog zeggen als het rijden niets is van, ja ik vind je een super verzorger, maar wil wel graag dat je les neemt want ik vind je niet super fijn rijden? :o
Anders beoordeel je daar misschien weer te veel op.

tenminste, gaat erom dat ze ook eens komt zonder te rijden. Lijkt mij ook wel handig dan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:19

Deetjeeuh schreef:
Ik zou sowieso wel meerdere laten komen. Je kan dr toch al laten komen ookal kan ze niet rijden? Zien hoe graag ze het wilt :D
Kan je onder het poetsen zien of het klikt, en nog wat dingen bespreken. Anders ben je misschien helemaal in de ban van het rijden.

Later kan je dan altijd nog zeggen als het rijden niets is van, ja ik vind je een super verzorger, maar wil wel graag dat je les neemt want ik vind je niet super fijn rijden? :o

tenminste, gaat erom dat ze ook eens komt zonder te rijden. Lijkt mij ook wel handig dan.

Ja deze jongedame is al 2 x komen poetsen dat terwijl hij snotje verkouden is. geeft voor mij ook zeker genoeg aan. dat het niet alleen over t rijden gaat.
En niet fijn rijden komt er bij mij niet zomaar op ;) ik ben er zelf hele dagen bij, dus daar valt altijd aan te werken.

Mijn dubio is vnl de leeftijden. boven de 18 is wat meer verantwoord, verzekeringstechnisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:21

Snackie schreef:
Deetjeeuh schreef:

Ja deze jongedame is al 2 x komen poetsen dat terwijl hij snotje verkouden is. geeft voor mij ook zeker genoeg aan. dat het niet alleen over t rijden gaat.
En niet fijn rijden komt er bij mij niet zomaar op ;) ik ben er zelf hele dagen bij, dus daar valt altijd aan te werken.

Mijn dubio is vnl de leeftijden. boven de 18 is wat meer verantwoord, verzekeringstechnisch

Super toch, gewoon er mee doorgaan :D
Tja, dan is het inderdaad een heel ander verhaal.

Hmm, daar zit wat in. Maar het is toch zonde om door een leeftijd een goede verzorgster/bijrijdster te laten lopen? Ze zijn best zeldzaam merk ik :o
Misschien een optie om een contract proberen op te zetten? Duidelijke afspraken waar beide partijen het mee eens zijn?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:25

Deetjeeuh schreef:

Hmm, daar zit wat in. Maar het is toch zonde om door een leeftijd een goede verzorgster/bijrijdster te laten lopen? Ze zijn best zeldzaam merk ik :o
Misschien een optie om een contract proberen op te zetten? Duidelijke afspraken waar beide partijen het mee eens zijn?

Precies, ik vind de leeftijd verder helemaal niet erg.
Want ik ben er toch altijd in de buurt. Dat vertel ik ook van te voren.
Ik ben degene die begeleidt, evt les nemen kan bij mijn juf, alles in overleg, en heeeel veel kan.
Een contract opzetten is misschien een beetje overdreven.
Dr worden geen dingen gedaan waarvan ik denk dat het niet kan.
Misschien wel handig om idd met ouders af te spreken dat ik niet aansprakelijk gesteld kan worden voor bijv. letsel ofzo?
Nu is de mijne doodbraaf, maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:32

Snackie schreef:
Deetjeeuh schreef:

Precies, ik vind de leeftijd verder helemaal niet erg.
Want ik ben er toch altijd in de buurt. Dat vertel ik ook van te voren.
Ik ben degene die begeleidt, evt les nemen kan bij mijn juf, alles in overleg, en heeeel veel kan.
Een contract opzetten is misschien een beetje overdreven.
Dr worden geen dingen gedaan waarvan ik denk dat het niet kan.
Misschien wel handig om idd met ouders af te spreken dat ik niet aansprakelijk gesteld kan worden voor bijv. letsel ofzo?
Nu is de mijne doodbraaf, maar toch.

Nja, contract is inderdaad overdreven. Zo moet je het niet opvatten. Maar meer gewoon als rond de tafel zitten. Bespreken wat je belangrijk vind. Met ouders erbij etc etc.

Als jij toch altijd in de buurt ben zie ik verder niet echt problemen? Zullen de ouders ook wel geruststellen. Dus misschien dat ze er dan soepeler in zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:33

Ja idd, ik wil dat sowieso doen als ik besluit met haar in zee te gaan.
Dat we even goed op een rij zetten wat wel en wat niet. een soort van formeel maar dan formeel tussen haakjes zeg maar.
Dat iedereen weet waar ze aan toe is.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 00:27

Deetjeeuh schreef:
@Em_
Graag gedaan hoor. Ik ben zelf zoekende naar een verzorgpony/bijrijdpaard. Dus vind het ook wel fijn om vanuit mijn kans iets te vertellen, en ook jullie kant beter te begrijpen haha.
Maar, ik zou wel al een beetje voor jezelf gaan nadenken of je het wel of niet wilt. Ik zou het persoonlijk heel vervelend voelen als je me daarna weg zou sturen. Heb je misschien net een band, wordt je weggestuurd. Dat is het eerste wat ik vervelend zou vinden, en ik zou me gebruikt voelen. Dus goed dat je het al tegen d'r zegt! Maar wel alvast een beetje nadenken, want misschien ziet ze er dan vanaf ;)

@Danoesje,
klopt hoor. Voor sommige paarden moet je dat risico niet nemen. (Al moet je dan niet nee zeggen tegen leeftijd, maar meer tegen ervaring.)
Leuk toch dat je meeleest? Ik doe dat ook, maar ik ben zelf zoeken naar een verzorgpony. Stiekem hoop ik hier ook nog iemand tegen te komen :o
Maar ook vooral omdat ik ook eens de andere kant wil horen, als iemand zoekt en waar jullie op letten. Verder ook om mijn mening naar jullie toe te brengen (als zoekende naar bijrijder/verzorger) :D

@FLH,
Dit is inderdaad niet de bedoeling zoals Sylvia al zegt. Wel mag je hier om tips vragen voor een advertentie of iets anders. Waar zoekende mensen dus op letten :)

Nou, dat was een bijzondere ervaring.. Altijd zelf een bijrijdster geweest, en nu stond ik opeens in de schoenen van 'eigenaar'.
Het was een aardig, vlot meisje en ze had een goede klik met m'n paard. Probleempje is alleen dat ze niet op m'n western zadel past (ze is te klein). Ik zou een wintec zadel van de vorige eigenaresse kunnen overkopen, maar dat moet ik dan speciaal voor de bijrijdster doen.. Ik zit er nu aan te denken om dus misschien toch om een kleine bijdrage te vragen (was ik eerst niet van plan), maar dat vind ik wel zo fair aangezien ik speciaal voor haar een ander zadel moet kopen. We hebben maandag weer afgesproken en wil het dan met haar bespreken.
In principe is ze tot eind augustus op proef. Er zijn namelijk nog wel een aantal dingen waar ik graag met haar aan wil werken als het gaat om het rijden. Ze rijdt heel anders dan ik, en dat heb ik ook al aangegeven. Ik denk dat we gewoon een goede tussenweg moeten vinden. Daarna beslis ik of ze in de 3 maanden dat ik er niet ben, ze hem mag blijven bijrijden. Als ik weer terug ben, moet hij verhuizen naar een andere stal, maar dat zal waarschijnlijk wel in de buurt blijven. En aangezien ik dan fulltime ga werken, wil ik wel een bijrijdster houden. Maar ik heb ook al aangegeven dat het is dus niet zeker is of ze hem kan blijven bijrijden en dat begreep ze gelukkig wel.
We zullen allebei dus nog goed na moeten denken of het iets is. Maar ik heb er in ieder geval al wel een goed gevoel over!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:10

Als jullie samen een goede middenweg kunnen vinden , zou het in jou 'situatie'wel heel fijn zijn denk ik.
Speciaal voor haar een zadel kopen, dat is wel tof, ik zou het zelf niet doen nl..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:22

Em_,

Je kan het ook anders doen, geen bijdrage vragen. Maar wel eisen dat ze lessen neemt op haar eigen kosten, door een door jou gekozen instructeur. Verder kan je dan ook de helft of 3/4 van het zadel aan haar vragen. (Of helemaal, maar dan moet je er rekening mee houden dat die dan 'van haar' is. Daar dus ook goede afspraken over maken.)
Daar moet je zelf even naar kijken, maar dat zou ik persoonlijk fijner vinden. Een bijdrage per maand is heel wat, en kan d'r afschrikken. Helemaal omdat je dat ook langer kan blijven doen dan misschien nodig is.
Maar dat moet je voor jezelf even beslissen :)