Sees schreef:Lisitano, op zich snap ik dat wel maar het is wel frustrerend dat je al 99 pagina's met elkaar in gesprek bent en er dan wéér iemand langskomt met de doodoener: als de eigenaar zelf geen zin of tijd heeft is het belachelijk dat er een bijdrage gevraagd wordt omdat ze gewoon posten zonder te lezen.
En om maar weer in herhaling te vallen, het zijn toch vaak de jongere ruiters onder ons die daar over beginnen.
Ah ik wist niet dat het een soort Huiskamer topic was, excuses bij deze.
Blijft een moeilijke kwestie wat vergoedingen betreft, ik woon in de randstad en ben in de loop der jaren vrij handig geworden door veel ervaringen (met andermans paarden), heb nooit een vergoeding hoeven betalen en zal dat ook nooit doen. Ik stop binnenkort (evt tijdelijk) met de paardensport omdat mijn spaarpot niet groot genoeg is voor een eigen paard, ik niet genoeg tijd heb of wil maken en ik vind het toch wel heel moeilijk om een goede samenwerking te hebben met een paardeneigenaar. Heb je eindelijk het paard goed voor elkaar, wordt het verkocht voor veel geld wat jij erin gereden hebt. Dat is weer het risico van bijrijden/verzorgen voor een ander.