Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
danielle_x schreef:Precies mariska!
En moni wat heeft volgroeid ermee tr maken? En een paard houden, elk paard is anders
Ik heb nu een verzorgpaardje van 4 wat echt nog heel veel moet leren als je daar een meid van 13 bij zet gaat ze echt een loopje met je nemen wat ze af en toe met mij ook nog doet maar zolang je correct en snel reageerd en vooral rustig blijft kOmt het altijd goed bij haar
Dan kom je er niet met manege ervaring bij zulke paarden.
Destino schreef:Moni, in je reacties kun je zo erg merken dat je echt nog een jong meisje bent. Alsjeblieft, lees even goed wat mensen zeggen, we kunnen het je niet kwalijk nemen dat je zo onvolwassen reageert, maar echt meid, met de dingen die je noemt kom je er niet.
Eerst volwassen worden, en ervaring opdoen.
lifaya, met jou stuk helemaal eens!
Mariska, met jou ook eens!
_Monii_ schreef:Ik vind dat ik best wel wat verantwoordelijkheid heb,,
Alleen zien volwassenen dat niet altijd
zouden jullie vroeger ook niet willen dat dat begrepen werd?
Snackie schreef:Juist door dat jullie als jonge meiden zoveel roepen dat jullie geen pennymeisjes zijn, rinkelen bij mij de pennybellen des te harder.
Dus hou aub op met een penny discussie te houden.
Dit topic gaat over het feit dat het moeilijk is een bijrijder te vinden. en niet om een bijrijdpaard te zoeken, en aan te geven hoeveel ervaring je wel niet hebt. Daar is op EA een mooi topic voor.
En waarom ik een bijdrage vraag, is omdat die gene dan moet werken voor die bijdrage, en daarom alleen al meer voor je paard over heeft, dan wanneer het voor niks of weinig is, en ze je beest lekker afraggen.
Adamootje schreef:_Monii_ schreef:Ik vind dat ik best wel wat verantwoordelijkheid heb,,
Nee hoor. Ik kon best begrijpen dat eigenaren liever een oudere bijrijdster zochten. Ik ging als klein meisje daarom altijd bij de manege helpen en zo kwam ik aan mijn contacten. Heb later natuurlijk als ouder meisje advertenties gezet en daarna ging alles vanzelf. Als je eenmaal een paardje te rijden hebt, kom je zo weer aan een nieuwe. Verantwoordelijk zijn en denken verantwoordelijk te zijn zijn twee verschillende dingen. Ik was precies ook zo, dacht ook al super verantwoordelijk te zijn op jouw leeftijd. toch missen kinderen van 12 toch redelijk wat inzicht en consequent naar een paard zijn, dat kan nog niet op die leeftijd. Dat komt pas jaren later (en zelfs bij volwassenen kan dit nog wel eens ontbreken hoor).
Zoek gewoon lekker een plaatselijke knuffelpony die je lekker kan poetsen of ga wat vaker naar de manege. Misschien vind je daar wel wat je zoekt..
Adamootje schreef:Snackie schreef:Juist door dat jullie als jonge meiden zoveel roepen dat jullie geen pennymeisjes zijn, rinkelen bij mij de pennybellen des te harder.
Dus hou aub op met een penny discussie te houden.
Dit topic gaat over het feit dat het moeilijk is een bijrijder te vinden. en niet om een bijrijdpaard te zoeken, en aan te geven hoeveel ervaring je wel niet hebt. Daar is op EA een mooi topic voor.
En waarom ik een bijdrage vraag, is omdat die gene dan moet werken voor die bijdrage, en daarom alleen al meer voor je paard over heeft, dan wanneer het voor niks of weinig is, en ze je beest lekker afraggen.
persoonlijk zag ik er niet de lol van in toen ik 100 euro per maand moest betalen voor mijn voormalige bijrijdpaard. Zag het paardrijden op haar niet meer als iets wat ik graag deed, maar meer als verplichting (omdat het me toch wel veel geld kostte) en dat maakte het een stuk minder plezierig voor mij. Maar goed, meningen verschillen. Kan me best voorstellen dat je een bijdrage vraagt maar je kunt ook je bijdrage leveren op andere manieren zoals klusjes doen op stal. Overigens ben ik niet al te beroerd iets te financieren voor mijn rijpaard als ik niets voor haar hoef te betalen (nieuw hoofdstel, dekje, noem maar op). Een maandelijkse bijdrage aan de eigenaar zelf doe ik niet meer.
Adamootje schreef:_Monii_ schreef:Ik vind dat ik best wel wat verantwoordelijkheid heb,,
Nee hoor. Ik kon best begrijpen dat eigenaren liever een oudere bijrijdster zochten. Ik ging als klein meisje daarom altijd bij de manege helpen en zo kwam ik aan mijn contacten. Heb later natuurlijk als ouder meisje advertenties gezet en daarna ging alles vanzelf. Als je eenmaal een paardje te rijden hebt, kom je zo weer aan een nieuwe.
Verantwoordelijk zijn en denken verantwoordelijk te zijn zijn twee verschillende dingen. Ik was precies ook zo, dacht ook al super verantwoordelijk te zijn op jouw leeftijd. toch missen kinderen van 12 toch redelijk wat inzicht en consequent naar een paard zijn, dat kan nog niet op die leeftijd. Dat komt pas jaren later (en zelfs bij volwassenen kan dit nog wel eens ontbreken hoor).
Zoek gewoon lekker een plaatselijke knuffelpony die je lekker kan poetsen of ga wat vaker naar de manege. Misschien vind je daar wel wat je zoekt..
Snackie schreef:Ben ik het ook helemaal mee eens.
Ik kreeg ook reacties van 11 jarige meiden niks mis mee, maar mijn paard is 178, wel zo handig als ze zelf kunnen zadelen. 170 lang zijn is dan handig, maar dan de rij ervaring hebben is de volgende vraag,
Of ze hem kunnen aanpakken als hij een keer lastig is etc.
_Monii_ schreef:Snackie schreef:Ben ik het ook helemaal mee eens.
Ik kreeg ook reacties van 11 jarige meiden niks mis mee, maar mijn paard is 178, wel zo handig als ze zelf kunnen zadelen. 170 lang zijn is dan handig, maar dan de rij ervaring hebben is de volgende vraag,
Of ze hem kunnen aanpakken als hij een keer lastig is etc.
Nou kijk,
dat kan ik dus wel,,
heb wel vaker op lastige paarden gereden
Ik zeg niet dat ik er dan ook nooit vanaf ben gevallen ofso..
maar ik heb wel doorzetting vermogen vind ik..