Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:38

Lous schreef:
Apart.
Door een meevallertje heb ik besloten geen financiele bijdrage meer te vragen ( was 30 euro pm voor twee keer in de week.
Advertentie meer dan 100 keer bekeken op BM, geen reacties. Ad op MP aangepast, geen reacties. Zelfs nu het zomervakantie is nu hier en vele weer op zoek gaan naar een verzorgpaardje :?
Hang van de week denk ik maar iets op bij de plaatselijke super daar en bij de manege.

Je vindt vast wel iemand joh! Maar, misschien zijn sommige mensen ook wel weer bang te reageren, omdat ze dan bang zijn een vakantieruiter te worden genoemd? :o

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:42

Ik lees hier nog steeds mee, toch raar dat het zo moeilijk is he....

Ik baal ontzettend, ik zou iemand laten komen voor bij te gaan rijden en had daar echt een goed gevoel bij.
Maar nu zijn de omstandigheden zo danig dat ik nu even niemand kan laten komen (problemen op de wei en wil daar zo spoedig mogelijk weg) Hoop snel iets anders te hebben zodat ik haar alsnog kan laten komen.

Ik denk dat het nu juist moeilijk is omdat er veel mensen op vakantie gaan, wie weet krijgen jullie veel reacties na de vakantie?

WhiteLogness

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:01

Ik vind het maar lastig... Na de vakantie ga ik naar de grote school en heb ik er dan nog wel tijd voor ik ga gymnasium doen. Heeft iemand hier ervaringen mee en hoe combineren jullie dat dan zo goed mogelijk. In totaal heb ik 18 vakken.... En er volgensmij zó 15 ong per week dus dan komt er ook wel veel huiswerk bij kijken denk ik zo zelf met zo veel vakken. Op mijn nieuwe school blokken ze soms de uren. En het zijn korte uren dus vandaar zoveel vakken. Maar genoeg gepraat hier de vraag van mij:
Hoe combineren jullie school en paarden en hoe vaak per week ga je er naar toe?

Als ik goede cijfers haal en het goed gaat mag ik weer gaan kijken voor een verzorgpaardje maar er zijn zoveel verzorgsters aangeboden dat ik nu stiekem af en toe al een beetje zit te kijken...

Alvast bedankt!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:38

Combineren school + paard/verz.paard is lastig. Ik heb (hoe stom ook) afgesproken dat ik zpdra school begint ik terug ga naar 1 dag pw ipv 3, of eerst nr 2 dagen pw. En even aankijken hoe het gaat. K ga naar vwo 6, wordt dus wel pittig. Na mijn examen kan ik wel weer gewoon 3x pw. Dus ligt erraan wat je wilt. Maar zoals ik al zei blijft het lastig en is een goede planning best wel n noodzaak...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:16

Ik heb met mijn verzorgster in principe 2 dagen afgesproken. Soms is ze druk met school en is het 1x of helemaal niet. Ze laat iig elke week even weten welke dagen ze kan icm school. De combi met school is af en toe gewoon lastig, maar dat gaat wel voor de paarden.

Persoonlijk zou ik gewoon even afwachten hoe het gaat straks op je nieuwe school en dan merk je vanzelf of je bijv. 1 of 2 dagen wat tijd hebt voor een verzorgpony.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:26

Gewoon laten weten... De ene keer is het drukker dan de andere keer...

Kan me alleen niet voorstellen dat mensen zich druk maken over hun studie als in "veel huiswerk" :+ Zelf VWO (gymnasium) gedaan en had altijd ruim tijd over :) Ging elke dag wel wat doen, verzorgpaard, nog 2 dagen naar de manege, sociaal leven, andere hobby's etc... Vond het met werk in combi met studie (36 uur werken) lastiger :') Je kan het altijd een keer druk hebben omdat een opdracht af moet, of je hebt gewoon die dag super veel huiswerk... Maar geef mij maar de middelbare met huiswerk :) Beter dan werken, studie en nog een huishouden...

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:26

pfoee, nog steeds niks , in roosendaal en nispen is er vrij weinig . Maar we geven de hoop niet op!

edit: oei, en nu zie ik dat ik in het verkeerde topic reageer ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:04

Otje, misschien vind je hier toh iets? :P

En lianne, de middelbare schooltijd is volgens mij nu echt wrl zwaarder volgens mij :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:55

Ik hoorde het toen van mensen ook al :$ maar ik kon me het gewoon nooit voorstellen :') (Ok, ik was lui, maakte alle opdrachten tijdens de lessen, en had de vakken die me lagen, nauwelijks tussenuren en in die tussenoren volgde ik dan het andere vak op de gang (vertalen, of bij wiskunde sommen maken) dus dat scheelde ook veel... En qua uren... volgens mij zijn het er tegenwoordig wel iets meer ja :') (hier was de 4e 29 uur en de 5e 34 uur, dus dat was wel even een groot verschil :p dat is nu allemaal wat beter geregeld volgens mij :p) Maar heel dat studiehuis is ook weer afgeschaft enzo toch? Want wij hadden per week nog een uur of 6 vrij om zelfstandig te werken, als je dan doorwerkte had je op het leerwerk voor proefwerken na echt alles af... (Of je moest dan niets doen.. dan kwam dat er thuis bij en zal het vast wel veel zijn :p maarja...)

Maar het moet toch gewoon te combineren zijn? Genoeg mensen die naast hun studie ook dagelijks hun pony nog trainen en op het vwo zitten... (Maarja, ouders vinden dat dan ook vaak goed :p want het is "eigen paard" dan vaak ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:14

Tja, ik zit bijna elke dag tot half 4 op school, en dan 4 uur thuis. Dan nog al je huiswerk maken.. Wordt volgend jaar nóg meer!

Maar ik ben inderdaad van plan harder te werken, alle afleiding weg te zetten als ik thuis huiswerk maak, en alvast wat dingen in de les doen. Mijn vriendin kan alles binnen een half uur af hebben (al is zij dan wel super super goed) dus dan moet ik het toch ook wel redden met een vz poown? :+

(ok, wij hebben gemengde klas, en ik doe gymnasium en zij VWO. Dus dat scheelt ook al weer wat.)

Maar, ik ga e-mail adres opzoeken van de Baron hier in het bos. En dan vragen of ik misschien een van zijn pony's mag verzorgen. Is maar 5 minuten lopen namelijk! :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:18

Morgen komt een bijrijdster naar m'n ondeugende paardje kijken. Iemand nog tips?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:10

luister naar je gevoel. Ik heb toen ik een bijrijder zocht (nu niet meer nodig helaas) een keer iemand door willen zetten die net niet goed voelde. Heb ik echt een week over zitten wikken en wegen. Terwijl ik het meteen wist toen iemand geschikt was en goed voelde. Je deelt wel iets heel dierbaars..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:11

Toch zou ik niet al te kritisch zijn op iemand, gewoon meerdere keren laten komen. Niet alleen jij bent misschien zenuwachtig, zíj (of hij) natuurlijk ook! Ik zou daar ook even rekening mee houden :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:02

deetjuh, mee eens, ligt er wel aan op welk vlak. Maar ik heb wel een klik met iemand nodig. Omgang met mijn paard kan ik iemand wel leren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:09

danoesje schreef:
deetjuh, mee eens, ligt er wel aan op welk vlak. Maar ik heb wel een klik met iemand nodig. Omgang met mijn paard kan ik iemand wel leren...

Ben ik inderdaad mee eens :j
Maar ach, als het rijden niet meteen goed gaat, of iets anders moet je mensen daar gewoon niet meteen op afkeuren haha.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:53

Bedankt voor jullie tips :D
Ik vind het vooral belangrijk dat ze een klik heeft met mijn paardje. Ze zal hem eind augustus 3 maanden alleen moeten verzorgen, omdat ik dan in het buitenland ben.. Het is dus heel belangrijk dat ik haar voor 200% kan vertrouwen. Gelukkig kan de vorige eigenaresse (waar het paardje staat) het dan in de gaten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:57

Em_ schreef:
Ik vind het vooral belangrijk dat ze een klik heeft met mijn paardje. Ze zal hem eind augustus 3 maanden alleen moeten verzorgen, omdat ik dan in het buitenland ben.. Het is dus heel belangrijk dat ik haar voor 200% kan vertrouwen. Gelukkig kan de vorige eigenaresse (waar het paardje staat) het dan in de gaten houden.

Wel fijn dat er inderdaad iemand is die dr in de gaten kan houden! Misschien af en toe familie vragen plots langs te gaan om te kijken?
Verder misschien ook wel fijn voor het meisje, dat ze behalve jou nummer, ook nog andere belangrijke nummers heeft. Hoefsmid, dierenarts, oude eigenaresse, evt familie van jou. Dat ze mensen kan bereiken mocht er iets vervelends gebeuren. (Kan ze ook meteen snel handelen).

Verder, vraag aan haar hoe ze het voor zich ziet na de vakantie! En, laat ons natuurlijk weten hoe het is gegaan :D

Maar het meeste wijst zich gewoon vanzelf :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:01

Deetjeeuh schreef:
Em_ schreef:

Wel fijn dat er inderdaad iemand is die dr in de gaten kan houden! Misschien af en toe familie vragen plots langs te gaan om te kijken?
Verder misschien ook wel fijn voor het meisje, dat ze behalve jou nummer, ook nog andere belangrijke nummers heeft. Hoefsmid, dierenarts, oude eigenaresse, evt familie van jou. Dat ze mensen kan bereiken mocht er iets vervelends gebeuren. (Kan ze ook meteen snel handelen).

Verder, vraag aan haar hoe ze het voor zich ziet na de vakantie! En, laat ons natuurlijk weten hoe het is gegaan :D

Maar het meeste wijst zich gewoon vanzelf :)

Ja, die telefoonnummers zijn een goeie! Uiteraard geef ik die wel pas als ik zeker weet dat ze geschikt is.
Ik heb haar ook aangegeven dat ik voordat ik naar het buitenland ga pas echt een definitieve keuze maak.

Bedoel je na de vakantie voor haar of na mijn periode in het buitenland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:03

@Em_

Natuurlijk, dat lijkt me logisch haha. Maar, ook even met haar overleggen of zij dat fijn zou vinden? Gewoon gezellig kletspraatje maken van wat jullie van elkaar verwachten.

Beide?
Als haar vakantie is afgelopen, of ze nog genoeg tijd heeft. Hoe vaak en hoe lang ze van plan is te komen. Of ze denkt dat ze het red, en zo niet, wat ze dan gaat doen?

En wat wil jij, moet ze na die 3 maanden weer weg? Of mag ze blijven? Dat is ook zeker iets waar je het met haar over moet hebben. En tegen jezelf.
Niet dat je haar daarna plots weer wegstuurt. Want dat is nogal banketstaaf haha.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:16

Deetjeeuh schreef:
@Em_

Natuurlijk, dat lijkt me logisch haha. Maar, ook even met haar overleggen of zij dat fijn zou vinden? Gewoon gezellig kletspraatje maken van wat jullie van elkaar verwachten.

Beide?
Als haar vakantie is afgelopen, of ze nog genoeg tijd heeft. Hoe vaak en hoe lang ze van plan is te komen. Of ze denkt dat ze het red, en zo niet, wat ze dan gaat doen?

En wat wil jij, moet ze na die 3 maanden weer weg? Of mag ze blijven? Dat is ook zeker iets waar je het met haar over moet hebben. En tegen jezelf.
Niet dat je haar daarna plots weer wegstuurt. Want dat is nogal banketstaaf haha.

Goed plan! Thanks voor je hulp :)
Ik weet nog niet precies hoe het zal zijn als ik terug ben uit het buiteland, uiteraard zal ik dat ook eerlijk tegen haar vertellen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:31

Mag ik me hier melden?
Ik zoek geen bijrijder of verzorger, maar ik zoek juist een paard om bij te rijden.
Ik vraag me af waar jullie op letten bij het kiezen van een bijrijder?
Moet hij/zij veel ervaringen hebben, ervaring in de wedstrijdsport, moet hij/zij per se les krijgen van de instructeur waar jij als eigenaar ook bij lest? etc.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:37

Deetjuh, klopt hoor, vind omgang qua paard en rijden ook echt te leren. Maar wil wel dat mijn gevoel bij de persoon in kwestie goed voelt. Zenuwachtig mag best, als ze maar betrouwbaar is en enthousiast. verder denk ik dat het heel erg van je paard afhangt of je al dan niet concessies wilt doen qua rijden en omgang en of iemand openstaat voor jouw advies.
Mja voorlopig ligt knol in de lappenmand (en de kans is groot dat hij voor mij niet meer oke gaat zijn) dus ik lees en prutsmuts gewoon een beetje mee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:57

@FLH het is niet de bedoeling om in dit topic te vragen naar een bijrijdpony.

Je kan wel een advertentie zetten in je onderschrift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:06

@Em_
Graag gedaan hoor. Ik ben zelf zoekende naar een verzorgpony/bijrijdpaard. Dus vind het ook wel fijn om vanuit mijn kans iets te vertellen, en ook jullie kant beter te begrijpen haha.
Maar, ik zou wel al een beetje voor jezelf gaan nadenken of je het wel of niet wilt. Ik zou het persoonlijk heel vervelend voelen als je me daarna weg zou sturen. Heb je misschien net een band, wordt je weggestuurd. Dat is het eerste wat ik vervelend zou vinden, en ik zou me gebruikt voelen. Dus goed dat je het al tegen d'r zegt! Maar wel alvast een beetje nadenken, want misschien ziet ze er dan vanaf ;)

@Danoesje,
klopt hoor. Voor sommige paarden moet je dat risico niet nemen. (Al moet je dan niet nee zeggen tegen leeftijd, maar meer tegen ervaring.)
Leuk toch dat je meeleest? Ik doe dat ook, maar ik ben zelf zoeken naar een verzorgpony. Stiekem hoop ik hier ook nog iemand tegen te komen :o
Maar ook vooral omdat ik ook eens de andere kant wil horen, als iemand zoekt en waar jullie op letten. Verder ook om mijn mening naar jullie toe te brengen (als zoekende naar bijrijder/verzorger) :D

@FLH,
Dit is inderdaad niet de bedoeling zoals Sylvia al zegt. Wel mag je hier om tips vragen voor een advertentie of iets anders. Waar zoekende mensen dus op letten :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:09

Het ziet er na uit dat ik voorzien ben. Mijn achternichtje en een vriendinnetje van haar willen op die van mij gaan lessen (enige eis naast dat ze moeten passen). Vriendinnetje schijnt iets groter te zijn, maar dat zullen we snel zien of ze past.