Aan huis is aan de ene kant ideaal, aan de andere kant, ik vind nu volpension ook wel fijn. (Mensen zitten wel op 1 lijn qua paardhouden!)
Het probleem is iemand vinden waar je van op aan kan.... (Ik blijf erbij.. ze zijn zeldzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
x_LynnKoolen schreef:Tigra_ schreef:Je bent nooit uitgeleerd dus zo raar is het toch niet dat de eigenaar wil dat je blijft lessen ondanks dat het goed past? Al rij je al 20 jaar hetzelfde paard kan je nog steeds dingen leren.
Natuurlijk is het niet raar dat hij zou willen dat ik zou blijven lessen maar toen ik daar zou beginnen zei hij dat het gratis was, later (na 5 lessen ofzo) zei hij dat hij graag zou willen dat ik lessen zou nemen maar het was gewoon allemaal veel te duur, als hij mij zelf les zou geven (waar hij zat tijd voor had, hij keek namelijk wel altijd toe of ik alles wel goed deed) zou ik gewoon met liefde en plezier mee zijn doorgegaan maar ik moest per sé bij de instructeice die hij had uitgezocht die €20 per half uur vroeg. Dan kan ik net zo goed meerdere dagen op de manege gaan rijden, is nog goedkoper en alle paarden die daar staan komen uit de topsport dus daar kan ik ook nog best wat mee
Lianne86 schreef:Aan huis is het juist qua tijd vreselijk :p Dan kun je beter hulp vragen dan een vergoeding (mijn ervaring.. ik merkte dat ik vaak niet aan rijden toe kwam... Degene die mij les gaf reed hem dan wel eens, maar voor de rest..) Maarja, we hadden het "HULP" juist afgeschaft omdat we gek werden van mensen..... "Jij doet dan morgen de stallen?" Kom je aan... Niets gedaan, of maar 1 stal, of de helft... vreselijk dusMaarja, als jij 1 paard hebt en er staan er meer achter je huis waar je ook voor moet zorgen, dan heb je denk ik meer aan hulp
Wel er zelf bij zijn, aansturen, takenlijstjes ofzo :p anders gaat het mis
MiesWen schreef:Er zijn inderdaad zat mensen die geheel afhankelijk zijn van hun bijrijdster. Maar niet iedereen met eigen paard is dat. €50 vind ik zelf ook een eerlijk bedrag om te vragen.
Ik heb een bijrijdster gehad die betaalde ook 50€ per maand en kwam sowieso 2 dagen ( soms meer soms minder). Maar ik was niet afhankelijk van haar, als ze eens niet kon dan ging ik gewoon zelf ookal ben ik zelf aan t studeren. Ook betaalde ik verder alles zelf ( spullen, speciaal beslag, DA etc).
Een tijd voor haar had ik iemand die t 'gratis' deed, maar op een of andere manier leek t alsof t haar niks uit maakte zolang ze maar kon rijden. Verder deed ze ook maar half werk.
Ik zeg niet dat alle 'gratis' bijrijdsters zo zijn maar naar mijn idee zijn bijrijdster die iets mee betalen toch verantwoordelijker en laten je niet Zomaar zitten als ze geen zin hebben.
Sees schreef:Pfff ik wordt er wel een beetje moe van dat iedere keer dezelfde dingen worden herhaald hoor. Dan komt er weer een nieuw iemand in het topic zonder de eerdere posts te lezen en dan krijg je wéér hetzelfde riedeltje...
Sees schreef:Rianneke, nee zo bedoelde ik het niet, sorry als ik dat niet duidelijk heb opgeschreven. Ik bedoel niet dat fokkers of mensen die hun paarden aan huis hebben geen bijdrage mogen vragen alleen zou IK dat denk ik niet doen