Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:13

Stuur dat ook voor de zekerheid even via pb (:

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:22

dancer_ schreef:
Stuur dat ook voor de zekerheid even via pb (:

+:)+

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:12

Zoek schreef:
snoopydogy schreef:
zo weer ff bijgelezen nog steeds op zoek voor mijn leuke tinker merrie een bijrijster maar heb geduld komt vanzelf hihi

Komt vanzelf, ik heb zo lang gewacht en nu heb ik er twee! van 30 en 31 jaar en er staat er zelfs nog eentje op de wachtlijst *\o/* eindelijk geen "te" jonge meiden meer :o

Geduld wordt beloont!

*\o/* *\o/* *\o/*

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:39

Ik moet ook maar eens beginnen met m'n ogen open te houden.. M'n bijrijdster stopt er na de zomer mee.. en wil haar graag helemaal zelf doen maar helaas ga ik na 3 jaar volgende maand weer terug naar school.. :/ weet dus niet of 't gaat lukken..

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:29

Gister is mijn bijrijdstertje (6) weer geweest voor mijn shetlander Chico :D
Ze vond het prachtig, ze durfde al te draven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:49

Eventjes niet hier geweest, hoe gaat het met iedereen?
Nog zoekende of ondertussen toch al gevonden?

Ik zit weer te twijfelen *zucht*
Ben vorig weekend met beide pony's op stap geweest, iemand van het opvangcentrum was op bezoek gekomen dus ideale gelegenheid om een stapritje te doen. Was echt gezellig en de pony's vonden het ook wel wat, [***] als stoere voorop en [***] er achteraan hobbelen. En toen dacht ik: zou het niet leuk zijn als we 1 of 2 keer per week ...

Maarja, dan kom je weer bij het hele verzorg/bijrijdtverhaal, de vorige 2 waren (ondanks dat het lieve kinderen waren) niet echt een succes -O- Zou dan toch op zoek willen naar een wat ouder iemand (dat praat ook vaak wat makkelijker, wat moet je als 27 jarige tegen een 12 jarige vertellen?), maarja, die zijn volgens mij helemaal niet te vinden. En dan ook nog iemand die klikt met mijn pony('s), want dat is ook nog wat aparts. En dan ook nog eens iemand die blij is met een stapritje of 2 per week? Voor de rest kan natuurlijk wel grondwerk en lange lijnen en horse agility en dat soort dingen, dus het is niet dat je niks kan doen, maar elke dag rijden is gewoon geen optie. En dan zou het ook nog iemand moeten zijn die geen problemen heeft om zonder zadel te rijden .. of zelf een zadel(tje) heeft wat past op mijn pony .. Want ik heb zelf maar 1 zadel en een 2e aanschaffen, ik weet het niet ... Dat zou ik dan puur voor de bijrijder doen aangezien ik zelf wel een zadel heb wat op beide pony's past ... dus dat vind ik dan ook weer zo wat ..

Dus ja, weer twijfel alom .. voor de zoveelste keer :')

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:38

[***] waar kom jij vandaan? Persoonlijk zou ik het super vinden als ik zo'n aanbod had gekregen als van jou! En ik ben 22 :).. Ik zie het juist positief in.. Veel met het dier bezig zijn.. lekker een dier voor jezelf en heerlijk met z'n 2e rijden! Naast studie goed te combineren omdat het niet elke dag hoeft.. Zelf een zadel aanschaffen of spulletjes.. (vind ik persoonlijk heerlijk! Heb dan altijd het gevoel alsof ik wat bij kan dragen en lekker je eigen spulletjes voor je eigen diertje hebt) .. Ik vind het een top aanbieding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:45

172 km bij jou vandaan, dat zegt genoeg denk ik :Y)
Wel spijtig, want zoals jij het zegt klinkt het wel ideaal :j (als het met paardje klikt natuurlijk, en met mij, maar ik ben niet zo moeilijk als mijn pony's :P :)) ).

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:46

Haha ja.. alle leuke dingen zijn altijd ver weg ;) haha!
Ja zo moet je het toch ook zien! Klinkt mij erg leuk.. en ik zou zeker voor een volwassen iemand gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:55

Hmmja, misschien toch maar eens een poging wagen, wie weet.
Moest het echt de juiste persoon zijn kan die misschien nog iets betekenen in het helpen van de pony (pony heeft hoefsmid-problemen, heel lang verhaal maar daar moet nog veel aan opgebouwd worden, en ik denk dat het met 2 misschien beter kan gaan dan alleen, maar dan moet de pony die 2e persoon wel vertrouwen...)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:56

Ja inderdaad.. veel geduld en lekker tutten in het begin zodat je paard aan haar went.. lekker rustig aan doen! Komt vast goed :) zou zeker nog een poging wagen als ik jou was!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:11

Ik heb hier alle leeftijden gehad en het communiceren is nog nooit een probleem geweest niet met 9 jaar en ook niet met 50 jaar een kwestie van jezelf aanpassen, maar goed dat komt vast omdat ik kinderen heb ;)
Ik zou zelf wel een zadel aanschaffen voor mijn bijrijder, want ik wil zelf bepalen wat er op mijn paard gaat.

[***] Dat hoefsmit probleem ben ik wel benieuwd naar, soms is het met een simpele training/oefening op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:15

Niet meteen ontopic maar hier kan je een gedeelte lezen: [OPG] Onbetrouwbaar (levensgevaarlijk?) paard? Wat nu?
En hier hoe het tegenwoordig ongeveer gaat: [GVL] Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Jammer genoeg is er iets meer nodig dan beetje simpele training, maar ik ben er wel van overtuigd dat het gaat lukken ;) Ik ben ook bekend met de methode om het been te leren optillen (en omhoog houden) door middel van een (halster)touw zodat je niet steeds je rug naar de vaantjes helpt en je ook minder gevaar loopt om getrapt te worden en dergelijke. Heb ik nog niet mee gewerkt maar zit ik wel over te denken. Wat ik eerst ga proberen is om hem te leren z'n been ergens op te leggen, zodat ik het niet moet vasthouden en hij het gewoon kan laten rusten en ik van daaruit kan beginnen met het uitkrabben en allerlei andere toestanden. Moest je toch nog andere tips hebben zijn die uiteraard welkom :Y)

En verder vind ik het toch moeilijk om te (blijven) communiceren met een 12-jarige, op een bepaald moment heb ik wel alles gezegd zeg maar, en als er van de andere kant dan ook niks komt dan kan ik niet bezig blijven. En verder is het waar wat je zegt over het zadel, maar ik heb toch ook geen zin om 100en euro's uit te geven voor iets wat ik zelf nooit ga gebruiken...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:35

Die topics daar heb ik ea in gelezen.
Ik heb hier een merrie geimporteerd die ik niet aan haar onderbenen kan komen, dus weet wel een beetje waar ik over praat :+ ben ook absoluut nog niet bezig om een poging te wagen, meer info via pb ;)
Een halstertouw is niet alleen een mogelijkheid je zou een soort van een wandelstok kunnen maken en met dat een been optillen.
Maar voordat je denk aan het optillen van een been kun je veel meer doen, je kunt hem bewust maken van het fijt dat hij benen heeft en tja dan hoor ik je nu al lachen, maar dat is geen geintje een paard weet niet dat hij benen heeft klink raar maar het is zo. :D Als je daar tips over wil pb maar ;)
Maar goed dit heeft niets met hebben zoeken van een bijrijder te maken ze kan alles doen behalve dat, maakt niet uit toch dan hou je jezelf daar toch mee bezig heeft je bijrijdster geen risico ook want tenslotte blijf je ter aller tijden verantwoordelijk voor de gedragingen van je eigen paard.

Het blijven communiceren, is het dan de bedoeling dat je er altijd bij blijft, want dan kan je er net zo goed zelf wat mee gaan doen?
Jij gaat dat zadel misschien niet gebruiken, maar je paard wel en ik wil op mijn paard iets hebben waar ik voor kies en wat dus ook echt pas. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:41

Neen, ik bedoel tijdens het buitenrijden enzo .. Ik maak echt ritten van een paar uur, dus dan is het wel leuk dat je wat te vertellen hebt en niet zwijgend achter elkaar aan rijdt :+ De bedoeling is wel dat het zadel moet passen :j maar ik ben nu niet zo'n miep dat het een aangemeten zadel speciaal voor mijn paardje moet zijn. Laatst had degene die kwam rijden ook een zadel bij en dat paste prima, schouder lag vrij, ruggegraat lag vrij, zadel was niet te lang. Dan kan dat voor mij best om mee te stappen, we gaan ook geen echte ritten maken, het kan evengoed zonder zadel, maarja, daar moet die persoon ook fan van zijn :Y)

Alles zelf doen vind ik ook prima trouwens, maar dat rijdt zo eenzaam buiten, is wel eens leuk, maar iemand erbij is ook leuk, en omdat de pony's zo aan elkaar hangen en het zo goed doen samen is het voor alle partijen leuk als ze samen op stap kunnen (ik kan ook met beiden alleen, of met 1 van hen samen met een ander paard, maar dat is toch anders).

Over het andere onderwerp: hij is bewust dat hij benen heeft, en daar ben ik ook regelmatig mee bezig. Ik aai hem overal, ik doe ditzelfde met een zweep, touw en allerlei andere attributen, hij tilt z'n voeten op op zweepcommando (VD zeg maar), hij stapt over balkjes heen, hij springt, we gaan ook over een zeiltje en ook achterwaarts over dingen. Dus op dat gebied zit het wel goed ;) Het optillen zelf is ook het probleem niet, dat doet hij 100 keer als je wil, het is het omhoog houden waar de problemen beginnen. Maar dat is dus een ander topic :Y) :))

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:45

Ik hoor dit vast niet in dit topic te plaatsen. Sorry alvast. Maar ik ben nog een beetje onzoekende hier en zag dit topic bij actieve onderwerpen. Waar het voor jullie vast moeilijk is om een geschikte bijrijder te vinden, waar het ook persoonlijk mee klikt, is dat andersom ook zo. "vroeger" toen ik nog klein was haha, vind ik het een stuk makkelijker. Nu ik wat ouder heb merk ik dat het onderling ook echt moet klikken, wil het werken. Lastig hoor! Maar het kan ook zo leuk zijn :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:50

[***] O op die manier dan kan ik wel begrijpen dat je op een gegeven moment weinig in gemeen heb daar is het leeftijdsverschil idd te groot voor.
Zo'n miep ben ik ook niet hoor wbt zadels bepaal alleen graag zelf of het wel of niet past ;)
Ik ben ook niet een zadelexpert, maar merk toch wel na een hoop bijrijders en vrienden met paarden te hebben dat ze niet eens zelf kunnen zien of een zadel een beetje redelijk past en wat me vooral opvalt is dat ze niet eens weten waar een zadel behoord te liggen :=

Wbt benen dat is echt vertrouwen en bij de 1 duurt het een minuut en bij de ander een jaar of jaren.
Heel veel zelf doen, een hoefsteun waar zijn been op moet of tussen je been houden.
Kloppen met een hamer, met een vijl aan de gang etc.
Heb er hier ook al meer gehad die het leven van de hoefsmit behoorlijk zuur maakte en dat is ook goed gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:58

Hallo Mendel :)
Ben je op dit moment op zoek naar een paardje? Of zoek je zelf een bijrijder?
Het is zeker waar dat het zonder klik (zowel de personen onderling als met de paarden) niet werkt.

Uiteraard heb ik wel het laatste woord in het zadel :j Als het niet past dan past het niet en dan moet er maar een andere oplossing gezocht worden. Het is ook niet de bedoeling dat iemand het eerste beste zadel wat die heeft of gekocht heeft maar zomaar op mijn pony gaat smijten :Y)

Zit allemaal in de planning :j Langetermijnplanning :Y)
Het leven zuur maken of ze het ziekenhuis in slaan is toch nog een verschil, ik moet als de tijd er is nog een hoefsmid vinden die wil (hij is een beetje bekend hier in de buurt) := :+

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:04

Ik ben niet echt op zoek naar een paard, Maar kijk wel rustig rond. Heb nu zeker 2,5 jaar niets meer met paarden gedaan maar het blijft kriebelen. Vandaar dat ik me maar heb aangemeld op bokt :).

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:18

[***] Dan is het dus eigenlijk het samen kijken naar een zadel alleen op kosten van je bijrijdster. :)

Ik ben blij dat ik een hoefsmit heb die het niet uit maakt hoe ''gek'' het is en er wel raad mee weet.
Kijk ik weet niet of jou paard bij de eerste of de laatste hoort, maar aan vrijwel alles is wat te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:23

Eerste of laatste wat? :+
En inderdaad, samen kijken naar een zadel, maar het zadel is wel van de bijrijder/ster (dus moest die stoppen of paardje niet meer kunnen ofzo dan is het zadel gewoon van hem/haar, voor ander paardje of om te verkopen of maakt mij niet uit). Maar zonder zadel mag van mij dus ook gewoon, kan wel een longeersingel er rond doen met een "handvat", zo heeft er ook al iemand op gereden en dat ging ook prima :Y)

Succes met zoeken Mendel, die kriebels blijven toch altijd :j ;)
Er is normaal ook een topic over mensen die verzorgpaarden zoeken, misschien dat ze je daar kunnen helpen :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:34

[***] Het leven zuur maken of het ziekenhuis in slaan. die bedoelde ik.
Ik zou toch zelf een zadel aanschaffen want als het niet klikt word het weer een ander plus een ander zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:38

Ik zie nog wel ivm het zadel, misschien dat ik ergens een leuk 2e handsje vind wat ook nog wil passen...
En ja, het is eerder de laatste, de laatste hoefsmid die ermee bezig geweest is kon 6 weken niet lopen... (is toevallig de hoefsmid die nu op stal komt, toen kwam die bij iemand anders waar [***] stond, dus dat was even een fijn weerzien :+ ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:34

Wat een gedoe is dat als je paard niet graag door hoefsmid gedaan wordt. Ik sta er eigenlijk nooit bij stil. Die van mij tilt der voeten zelf op en houdt ze zelf omhoog. Meestal valt ze tijdens het bekappen in slaap....

Alleen de laatste keer wilde ze de hoefsmid even testen of hij wel wakker was. Ik heb eigenlijk dubbel gelegen. Elke keer als hij haar voet op het "blok" zette tilde zij hem er van af. Dat ging heel bewust.
Na een correctie zette ze hem er zelf op met een uitdrukking op der kop zo van: oh bedoelde je dat zeg dat dan....

Maar enfin, ontopic, ondanks de zomer nog steeds niemand gevonden, zelfs geen reactie.....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:43

[***] Lastig hoor als het zo'n groot probleem is.
Misschien eens kijken als bijv Luuk Teunissen weer probleempaarden zoekt voor een clinic, wie weet kan zo'n persoon je daarmee heel goed helpen en vaak is het dan nog gratis ook.

Sylvia_B Je kan het nu ook niet bepaald een lekkere zomer noemen :+