Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zoek schreef:snoopydogy schreef:zo weer ff bijgelezen nog steeds op zoek voor mijn leuke tinker merrie een bijrijster maar heb geduld komt vanzelf hihi
Komt vanzelf, ik heb zo lang gewacht en nu heb ik er twee! van 30 en 31 jaar en er staat er zelfs nog eentje op de wachtlijsteindelijk geen "te" jonge meiden meer
![]()
Geduld wordt beloont!

Zou dan toch op zoek willen naar een wat ouder iemand (dat praat ook vaak wat makkelijker, wat moet je als 27 jarige tegen een 12 jarige vertellen?), maarja, die zijn volgens mij helemaal niet te vinden. En dan ook nog iemand die klikt met mijn pony('s), want dat is ook nog wat aparts. En dan ook nog eens iemand die blij is met een stapritje of 2 per week? Voor de rest kan natuurlijk wel grondwerk en lange lijnen en horse agility en dat soort dingen, dus het is niet dat je niks kan doen, maar elke dag rijden is gewoon geen optie. En dan zou het ook nog iemand moeten zijn die geen problemen heeft om zonder zadel te rijden .. of zelf een zadel(tje) heeft wat past op mijn pony .. Want ik heb zelf maar 1 zadel en een 2e aanschaffen, ik weet het niet ... Dat zou ik dan puur voor de bijrijder doen aangezien ik zelf wel een zadel heb wat op beide pony's past ... dus dat vind ik dan ook weer zo wat ..
.. Ik zie het juist positief in.. Veel met het dier bezig zijn.. lekker een dier voor jezelf en heerlijk met z'n 2e rijden! Naast studie goed te combineren omdat het niet elke dag hoeft.. Zelf een zadel aanschaffen of spulletjes.. (vind ik persoonlijk heerlijk! Heb dan altijd het gevoel alsof ik wat bij kan dragen en lekker je eigen spulletjes voor je eigen diertje hebt) .. Ik vind het een top aanbieding! 
(als het met paardje klikt natuurlijk, en met mij, maar ik ben niet zo moeilijk als mijn pony's
).
haha!
zou zeker nog een poging wagen als ik jou was!
Ik ben ook bekend met de methode om het been te leren optillen (en omhoog houden) door middel van een (halster)touw zodat je niet steeds je rug naar de vaantjes helpt en je ook minder gevaar loopt om getrapt te worden en dergelijke. Heb ik nog niet mee gewerkt maar zit ik wel over te denken. Wat ik eerst ga proberen is om hem te leren z'n been ergens op te leggen, zodat ik het niet moet vasthouden en hij het gewoon kan laten rusten en ik van daaruit kan beginnen met het uitkrabben en allerlei andere toestanden. Moest je toch nog andere tips hebben zijn die uiteraard welkom 
ben ook absoluut nog niet bezig om een poging te wagen, meer info via pb
Als je daar tips over wil pb maar
De bedoeling is wel dat het zadel moet passen
maar ik ben nu niet zo'n miep dat het een aangemeten zadel speciaal voor mijn paardje moet zijn. Laatst had degene die kwam rijden ook een zadel bij en dat paste prima, schouder lag vrij, ruggegraat lag vrij, zadel was niet te lang. Dan kan dat voor mij best om mee te stappen, we gaan ook geen echte ritten maken, het kan evengoed zonder zadel, maarja, daar moet die persoon ook fan van zijn 
Het optillen zelf is ook het probleem niet, dat doet hij 100 keer als je wil, het is het omhoog houden waar de problemen beginnen. Maar dat is dus een ander topic

Als het niet past dan past het niet en dan moet er maar een andere oplossing gezocht worden. Het is ook niet de bedoeling dat iemand het eerste beste zadel wat die heeft of gekocht heeft maar zomaar op mijn pony gaat smijten 
Langetermijnplanning 
.

).