Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roos

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:20

ik denk dat het kwa lengte wel gaat, maar ik twijfel over het gewicht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:16

Vragen om stemmen is volgens mij niet toegestaan op bokt? Het is iig offtopic in dit topic :)

Net maar even een advertentie op mp gezet voor een bijrijder voor mijn shetties. Zal lastig worden. Het hoeft niet perse, maar het zou leuk zijn als er een kindje kan gaan genieten van die maffe ponybeesten :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:22

Moderatoropmerking:
Ik heb erg veel oproepen moeten verwijderen. Deze zijn niet toegestaan op het forum, houden jullie daar even rekening mee? :)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:41

hoe denken jullie over 12/13 jarigen als verzorger/bijrijder?
ik had op facebook gereageerd op een zoekertje van een meisje van 18j dat ze een verzorgpaard/rijpaard zocht die hier niet zo ver van komt.

Nu zijn er een paar meisjes die mij een berichtje hebben gestuurt, en blijkt dat ze 12 en 13j zijn.
Ik heb hen vriendelijk gezegd van niet omdat ik ze te jong vind en mijn paarden nu eenmaal niet op een manege staan maar hier gewoon in de weide en dat ik dat risico niet wil nemen om ze alleen bij mn paarden te laten. Als er iets zou gebeuren dan ben ik toch aansprakelijk?

Ik heb 2 paarden die voor de koets dienen, een merrie van 10 waar ik ook onder het zadel mee rijd, en een ruin van 5 waar ik niet op rij omdat ik daar niet goed genoeg voor ben, en daarom zoek ik iemand, om hem te berijden.

Maar ik heb niet de indruk dat ze snapt wat ik bedoel.

Dit stuurde ze me: ik ben 13 jaar en rijd al 4 jaar paard ik reed in de manege en zat in paarden goed gevorderd... Ik kan goed megt paarden overweg want IK HOU VAN PAARDEN ik ben soms streng maar mishandel ze zeker niet... Ik zou alles doen om ze te verzorgen.
Is dat goed als mijn nicht voor de andere zorgt x

Ik stuur dit:
oei maar jullie wel wat te jong hoor. Mn ruin is echt alleen maar voor een gevorderde ruiter, Hij is nog maar 5jaar. Je kunt ze absoluut niet vergelijken met manegepaarden. Ik ben wel verantwoordelijk voor jullie want het zijn mijn paarden, en dat risico neem ik liever niet. Ik hoop dat je dit begrijpt

Meisje stuurt me dit weer:
Maar ik heb al met een 4 jarige ruin gewerkt en gereden maar mijn nicht is nog niet ervaren dus wil ik niet dat ze de andere fries doet en ik weet dat ze niet te vergelijken zijn met manegepaarden ze zijn een beetje wilder zeker? Ik weet hoe het is om met jongen ruins te werken doe het bijna al 2 jaar.
Zou ik het mogen proberen,?

hierna heb ik niet meer gereageerd omdat ik eerst eens wat andere meningen wil horen.
Vinden jullie dit verantwoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:46

Nee.

Edit:
Misschien een beetje erg kort en bondig.....
Maar ik zou dit nooit doen, heb zelf 2 verzorgsters van 9 maar die komen altijd met hun ouders en de pony staat aan huis dus ben er altijd bij.

alwayshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:48

Ik vind ik zelf nogal riskant want een meisje van 13 op een ruin zetten die nog niet vaak genoeg onder het zadel is geweest. Stel er gebeurd iets dan ben jij verantwoordelijk. Ik zou zelf voor iemand met een volwassenerre leftijd gaan bijv 16 of hoger als ik in jou schoenen stond

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:49

Absoluut niet,
bij dit soort berichten zeg ik al snel:
WARNING - penny meisjes!

Al bedoel ik niet te zeggen dat manegeruiters slecht zijn,
is het toch net een tikkeltje anders met jonge paarden,
rond de 5 jaar zijn ze meestal nog vrij speels en dat moet je niet hebben onder het zadel.

vooral die berichtjes van IK HOU VAN PAARDEN, hoef ik niet te hebben,
( ik ben zelf dan wel een bijrijder, maar evengoed! )

Je kunt het proberen,
maar je kunt dan het probleem krijgen dat ze nog meer gaan smeken om te blijven,
en ik denk niet dat ze rijden zoals je moet rijden op een niet-manegepaard

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:56

Ik zou ook nee zeggen. Als jij jezelf al niet op dat paard vertrouwd, waarom dan wel een meiske van 14?

Hier is het trouwens knap waardeloos met mijn pony's: net nu ik een bijrijdster en fatsoenlijke trainer heb gevonden, moeten we noodgedwongen verhuizen met de paardjes. En vind maar eens een goede plek -O-

De kans zit er in dat we (kiezend uit 2 kwaden) ver weg komen te staan. Voor mij niet leuk, maar voor mijn bijrijdster ook niet. Geen idee of ik dan weer op nieuw op zoek mag naar een bijrijdster. In elk geval zit ik in een heel rottige situatie nu :\

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:57

Had het meegekregen Safiera,
helaas kende niemand een goed plekje bij jou in de buurt :\

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:14

alwayshorse schreef:
Ik vind ik zelf nogal riskant want een meisje van 13 op een ruin zetten die nog niet vaak genoeg onder het zadel is geweest. Stel er gebeurd iets dan ben jij verantwoordelijk. Ik zou zelf voor iemand met een volwassenerre leftijd gaan bijv 16 of hoger als ik in jou schoenen stond

Inderdaad. Niks tegen 13 jarige (Ben ik zelf ook :') )
Maar die verantwoordelijk is wel heel groot. Ik heb ook eerst 8/9 maanden alleen maar gepoetst, gemest etc. terwijl de kinderen van de eigenaar wel op hun pony mochten rijden, maar nu rijd ik wel.
En ik heb 7 jaar ervaring, en dat is alsnog niet genoeg om op en jong paard te rijden waarvan jijzelf niet vaak op het gereden. Vraag anders of ze bereid zijn lessen te nemen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:22

Ik zou er ook niet voor kiezen. Als ik al een jong iemand alleen zou laten gaan dan eentje die iig weet waar haar zwakte en sterke punten liggen. Dit meisje schijnt nogal van haar eigen kunnen overtuigd te zijn. Zonder begeleiding zou ik het niet doen. En al helemaal niet 2 jonge meiden die elkaar kunnen opjutten.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:23

capopjekop schreef:
Ik zou er ook niet voor kiezen. Als ik al een jong iemand alleen zou laten gaan dan eentje die iig weet waar haar zwakte en sterke punten liggen. Dit meisje schijnt nogal van haar eigen kunnen overtuigd te zijn. Zonder begeleiding zou ik het niet doen. En al helemaal niet 2 jonge meiden die elkaar kunnen opjutten.

Inderdaad :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:58

Ik kan nooit zo goed tegen mensen die heel vol zijn van zichzelf :') En vooral dat in combi met jong en ondoordacht... Niet mijn favoriete combi!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:07

Ik moet ook even wat delen hoor :')
Een reactie gehad op een verkoop advertentie dat ze niet wil kopen maar wel wil verzorgen.
Zeg ik dat ik aan neem dat ze geen 60 km voor een verzorgpaard gaat fietsen :=
Stuurt ze terug dat ze dat niet gezien heeft, staat bij de advertentie zeg ik :)
Ben ik ineens een ( staat een vreemd woord waar ik nog nooit van gehoord heb weet niet meer wat heb de pb inmiddels verwijderd) Bitch was de vertaling :=
Volgende pb heb ik maar verwijderd voor ik hem las :+
In 1e instantie had ik het bericht geopend en er naar gekeken omdat ik nu meer dan 40 in de week werk, niet echt op zoek ben maar een verzorgster wel handig is, maar als je dan zoiets weer als reactie krijg dan ben je gelijk weer genezen -O-

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:31

uhm, ik zoek nog wel een paardje... helaas zijn die hier weinig. woon in hoorn nh en ben gerust bereid tot 7 km te fietsen....

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:43

En Venlo zijn er 225 om te fietsen... (grapje, maar vragen om bijrijdpaardjes hoort niet in dit topic) :)

Loeslucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:27

@inochiyo 12/13 jarigen zouden (indien genoeg ervaring) prima zo'n paard kunnen verzorgen. Maar met 4 jaar ervaring ? Dat is best weinig. En aangezien ze al tegen jou in gaan in een mailtje, weet niet zo goed wat je kunt verwachten als ze ze gaan verzorgen... denk dat ze dan bij een nee van jou gaan smeken...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:28

dat mailtje zou voor mij alleen een grote nee zijn.
hoe durfr ze zo onbeschoft er tegenin te gaan zeg :oo

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:59

ik ben 14 en heb 8 jaar rijervaring en zie vaak genoeg advertentie's van meisjes van 12 met 2 jaar rijervaring, ik zou die meisjes niet toevertrouwen aan mijn eigen paard, als ik die had :+

Nu zegt aantal jaren rijervaring ook weer niet zoveel, want mijn vriendin rijd nu 3 jaar en is 2 jaar ouder als mij, maar ik vind dat we beide even goed rijden.

Dus ik denk dat getallen niks zeggen, ik denk dat je ze eerst maar eens moet zien rijden :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:22

Ik heb een aantal geïnteresseerden die mijn paardje willen verzorgen. Nu wil ik ze volgende week uitnodigen, maar is het dan handig om ze tegelijk te laten komen of allemaal apart? Voor mij is het uiteraard handiger om te tegelijk te zien, want dan kan ik ze goed vergelijken, maar voor de meisjes is het misschien niet zo leuk.. Wat vinden jullie?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:34

Ik zou ze apart laten komen. Zo kun je beter zien hoe ze zijn, en het is fijner om dingen uit te leggen. (Vind ik persoonlijk.) Vraag of je ze mag filmen, dan kun je later alsnog vergelijken.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:04

Absoluut apart....het is geen wedstrijd of miss-verkiezing :D en sommigen zullen zich anders voor kunnen doen daardoor.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:16

Oké, bedankt voor de tips :) apart is inderdaad beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:36

Ik meld me weer eens! Ben er al een tijdje niet meer geweest. Ben dan ook een verzorger/bijrijder die een paard zoekt, maar klets toch altijd mee :D

Iemand nog succes gehad?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:17

Apart.
Door een meevallertje heb ik besloten geen financiele bijdrage meer te vragen ( was 30 euro pm voor twee keer in de week.
Advertentie meer dan 100 keer bekeken op BM, geen reacties. Ad op MP aangepast, geen reacties. Zelfs nu het zomervakantie is nu hier en vele weer op zoek gaan naar een verzorgpaardje :?
Hang van de week denk ik maar iets op bij de plaatselijke super daar en bij de manege.