Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Je bent nooit uitgeleerd dus zo raar is het toch niet dat de eigenaar wil dat je blijft lessen ondanks dat het goed past? Al rij je al 20 jaar hetzelfde paard kan je nog steeds dingen leren.
Veulen84 schreef:20 euro per half uur is een normaal bedrag. Helemaal niet gek. Instructeurs moeten ook eten.
Leuk op een paard passen wil niet zeggen dat je alles perfect doet. Leren rijden kost veel tijd en hulp. En goed lessen hoort daar bij. En lessen zijn dus niet gratis. Vind het jammer dat veel mensen tegenwoordig het nut van lessen onderschatten.
Veulen84 schreef:20 euro per half uur is een normaal bedrag. Helemaal niet gek. Instructeurs moeten ook eten.
Leuk op een paard passen wil niet zeggen dat je alles perfect doet. Leren rijden kost veel tijd en hulp. En goed lessen hoort daar bij. En lessen zijn dus niet gratis. Vind het jammer dat veel mensen tegenwoordig het nut van lessen onderschatten.
x_LynnKoolen schreef:Sorry als het zo op jou overkomt, ik onderschat het nut van lessen absoluut niet en als ik er ook maar een keer geld voor heb dan neem ik altijd meteen een extra les! Ik bedoelde alleen te zeggen dat inplaats van dat de eigenaar me zelf lesgaf (waarvoor geen reden was om het niet te doen) zodat ik het kon blijven doen hij me les liet krijgen bij een instructrice waarvan ik bij voorbaat al nad gezegd d at het te duur voor me was maar dat ik het wel voor een tijdje zou doen om er beter van te worden. Het is dus puur een geldkwestie, niet omdat ik denk dat ik 'al goed genoeg ben om geen les meer te hoeven' je bent namelijk nooit goed genoeg voor les.
Sees schreef:Ayasha, ook dát vind ik anders. Jij kunt dan zelf dus niks met je paard wegens ziekte. Dan ben je idd uit de brand als iemand waar je vertrouwen in hebt. de zorg over wil nemen
.
Lianne, ik woon niet in de randstad hoor en heb toch het vermoeden dat jouw situatie niet hetzelfde is als die van mij.
xhorselovex schreef:chelle_dora schreef:Nouja wat ik dan niet logisch vind wat ze zegt, is dat je wel wat over moet hebben om beter te worden in de sport.. Maar de manier om beter te worden financiert ze niet.. Het paard zelf namelijk..
Zo bedoel ik dit niet, ik zou best iemand willen helpen in de kosten van haar paard, maar dan wil ik geen prevéles bij die persoon zelf nemen en ook niet haar paard financieren omdat ze het zelf niet meer kan.. Wat verstaan jullie onder de 'bijdrage', dus een normaal bedrag per maand mee betalen aan de stalkosten e.d. als verzorger/bijrijder?
chelle_dora schreef:Haha nouja bij mij is een hoop mogelijk hoor in overlegEn ben echt de beroerdste niet, want ik pas de dagen dat ik rijd en dat pony vrij heeft graag aan op de dagen dat de bijrijdster rijdt, k ga het haar ook niet moeilijker maken dan noodzakelijk is, dat is nergens voor nodig.
Maar heb serieus reacties gehad van meiden die het niet normaal vonden dat ik dan ook nog mijn pony wilde beleren voor de wagen ,want tja dan zouden zij niet kunnen rijden (snap de logica niet maar goed..)
Pennies die het niet normaal vonden dat ze dus niet op eigen houtje naar de manege ermee mogen of ermee mogen crossen/springen op eigen houtje of die het maar raar vonden dat ik er de eerste paar keren bij ben of dat ze er niet 7 dagen in de week mogen komen om te verzorgen en te wandelen. Misschien ben ik dan heel raar maar ik vind het niks als ik op stal aankom en ik hoor dan dat ik even moet wachten met rijden omdat ze met de pony aan het wandelen is. Vaste dagen zijn vaste dagen, wordt meestal ook heel lelijk over gedaan. Wat ik dus jammer vind, want als je graag even een keer wil tutten of iets kan dat prima.. Maar wel in overleg zodat er niet een beteuterde bijrijdster of eigenaar staat die wil rijden..
Nouja betalen of niet, van mijn kant krijg je gewoon netjes een 't word niks' en resterende geld terug als ik er geen fijn gevoel bij heb. Nou laat ik ze ook niet vanaf de aller eerste keer betalen maar kijk ik het eerst even aan, voor beide partijen wel zo prettigEerst een paar keer samen, dan een keer alleen, dan nog een keer samen en dan even laten bezinken en kijken hoe het gaat.
Maar inderdaad, sommige denken helaas wel dat als ze ook maar een fractie van een bijdrage leveren, ze gelijk het alleen recht hebben op het dier, en dat is dus niet zo. Vandaar dus dat ik met jongere ruiters als eis heb dat de ouders in ieder geval de eerste paar keren meegaan dat ik daar kennis mee kan maken en met de ouders de afspraken maak
xhorselovex schreef:Dan ken jij mijn ouders nog niet, ik ben degene die mijn eigen les betaald, wel sinds kort maar dan nog. Ik weet best wat een paard kost en dat is apsoluut geen gein koopje.. Je moet er idd heel wat voor over hebben maar dat geld heb ik (en veel andere jonge ruiters) dus niet. Niet alle 'kinderen' krijgen het voor elkaar om hun ouders te laten betalen, juist daarom vind ik dat ik ook best mee kan discussiëren omdat ik zo'n meisje ben wat veel ervaring heeft met 'verzorg paarden'.