Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:17

Maaikee43 schreef:
Borg schreef:
Ik snap het niet willen/kunnen bijdragen nooit zo. Is 50 Euro per maand dan ook al teveel? Welke hobby is nu gratis? Ga eens een abbonement op een sportschool nemen, 3x per week zwemmen om maar iets te noemen? Tegenover die 50 Euro bijdrage staan nog altijd mijn vaste kosten van 350 Euro per maand, tw stalling, hoefsmid, entingen, ontwormingen. Ook de appels, slobber, schone dekjes en dekens regel ik.

Gelukkig heb ik een fijne, betrouwbare bijrijdster die hem 2-3x per week doet en die 50 Euro geen probleem vindt.

50 euro vind wij geen probleem hoor, maar ik ga geen 50 euro betalen voor 1 keer in de week langs te komen. Of 100 euro voor 1 keer in de week een rondje in de bak. Ja dag :)

Op een manege betaal je ook ong. 50 euro per maand voor 1 uur 'les' in de week. Dus op zich is het niet zo duur dan.
Maar op een manege hoef je niet uit te mesten enz.
Het is dus maar net wat je er zelf voor over hebt. Zelf hebik nooit betaald en ik vraag nu ook geen geld.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:20

Joenalie1 schreef:
En dan het hoge aantal pennymeisjes....."ik ben 13 jr. en rij al tien jaar paard" die komen niet eens de buurt van "mijn paarden"

Dan was die dus 3 jaar toen ze begon _O-

ik weet dat het een grapje is :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:30

Qua kleding vind ik het ook altijd lastig, tot nu toe heb ik twee keer savonds kennis gemaakt in de winter, en dan had ik mijn gewone kleding aan, dat was ook alleen even aaien en een praatje maken :)
Anders zou ik wel in een rijbroek komen, met sportschoenen eronder. Cap zou ik in de auto laten liggen voor het geval dat :j .

Qua bijdrages, voor de manege betaal je idd 50 euro voor alleen les.
Als ik naar mijzelf kijk; ik betaal geen bijdrage, maar doe wel alle klusjes, betaal zelf privelessen, koop eens een keer een nieuw dekje of halster, koop snoepjes, wortels etc.
Dat vind ik dan een heel ander verhaal als die 50 euro voor manegelessen 'hetzelfde' zien als een bijdrage voor een verzorgpaard waar je spullen voor aanschaft, alle klusjes die naast het verzorgen en rijden zijn er ook bij doet etc.

Eigenaresse is nu op vakantie voor een lang weekend en nu mag ik voor de paarden zorgen :) .
Vind het erg leuk dat ik de ruimte en het vertrouwen krijg om dat te mogen doen! :j

Yvonne1313

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:34

Ik zoek nou zoiemand als Destino, zo deed ik het ook altijd en als 't klikt allemaal met elkaar en je communiceert goed helemaal prima, iedereen blij.....
Kleding vind ik gewoon lekker jezelf, maar wel paardenoutfit, en anders vraag je gewoon als je de afspraak maakt met iemand of ze willen dat je gaat rijden of niet, weet je dat ook maar gelijk.

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:53

Zodra je vaak bij iemand rijdt komen de aanbiedingen binnen, ik heb ze voor het uitkiezen... wanneer je een paard voor iemand uit gaat brengen in de sport vind ik een bijdrage niet nodig, paard wordt immers meer waard... wanneer het gaat om recreatief rijden vind ik een bijdrage wel kunnen, maar dan niet zoveel, immers je helpt de eigenaar toch???

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:57

Ík heb sinds iets meer dan een maand weer een bijrijdpaardje. Voordat ik ging kijken heb ik gevraagd of het de bedoeling was dat ik er ook al op zou stappen, dat ik dan wist of mijn cap mee moest. Anders zou ik gewoon in spijkerbroek gegaan zijn, net als ik altijd naar mijn eigen paardje ga (twenter).

Qua bijdrage ben ik heel duidelijk, daar doe ik niet aan. Aangezien op kamers wonen met het inkomen van een 19-jarige en een eigen paardje geen vetpot is, is het voor mij gewoon niet mogelijk. Bijdrage in de vorm van liefde en aandacht voor het dier, zorgvuldigheid met eigendommen van anderen en een keertje uitmesten of tuig invetten zijn voor mij vanzelfsprekend. Daarnaast is er toch wel een groot verschil tussen bijrijden en een eigen paard. Bij een eigen paard heb je de zeggenschap en kan je het zo duur/goedkoop, luxe/beperkt maken als je zelf wilt. Als bijrijder heb je maar te voldoen aan de eisen/verwachtingen van de eigenaar, doe je het niet goed kun je weer gaan (heet cru gezegd). Je bewijst de eigenaren in weze ook een dienst.

Met mijn bijrijdpaardje mag ik echt in mijn handen knijpen. Ik ben Tinkerliefhebber, een merrie-mens, en vind het in-/doorrijden van jonge dieren een erg leuke ervaring, helemaal als voorbereiding op mijn eigen dames volgend jaar. En wat vond ik (of eigenlijk vonden de eigenaren mij) een Tinkermerrie, 3 jaar, 3 maanden ohz, maar zo ontzettend braaf en makkelijk (maar wel koppig, net als ik). En last but not least, ik kom er praktisch langs als ik naar mijn eigen paardje ga. Toen ik afgelopen maandag een sms'je kreeg dat de eigenaren er nog een Tinker bij hadden gekocht was de lach al helemaal niet meer van mijn gezicht te poetsen. Ik verzorg de merrie nu twee vaste dagen in de week en mag dan zelf weten wat ik doe, maar als ik eens vaker langs wil komen om een knuffel te geven is geen probleem. Deze situatie is duidelijk een win-win situatie, ik ben onwijs happy met het paardje en de mogelijkheden, en de eigenaren (welke nog niet zo heel ervaren zijn) zijn blij iemand te hebben die hun jonge paardje enigzins door kan rijden en laten wennen aan naar buiten gaan.

Naast deze merrie verzorg ik ook nog een andere Tinkermerrie, 2 jaar. Ik ken haar al vanaf dat ze vier maanden is, ik ben toen begonnen haar en haar oudere broer (een jaar verschil) te verzorgen, en hun moeder te rijden. Toen haar moeder overleed in mei 2010 ben ik me volledig op haar gaan richten. Inmiddels is de situatie zo dat ik in Groningen woon, en zij staat in Ruinen, dat is ongeveer 60 km. Betekent dat ik eerst een kwartier naar het station fiets, dan ruim een half uur treinen, en dan nog 40 min fietsen naar haar. Hele wereldreis, maar dan heb ik ook wat. Ik kan lezen en schrijven met dat dier, mag er alles mee, ben de enige die er wat mee doet. Ik mag haar zelf beleren (bij broerlief ook gedaan afgelopen voorjaar). Ze betekend zoveel voor me, al zou ik het willen, ik kan er niet eens mee stoppen. Eigenaar is ook supertof, hij heeft mij oa verhuisd en mijn paardje uit Den Helder op gehaald. Als deze merrie straks onder het zadel is kan ik er, net als met haar moeder, het hele dwingelderveld mee over, héérlijk. En over een paar jaar, als ik zeg, nu wil ik wat serieuzer bezig en kan ik er twee onderhouden, dan weet ik, is de mogelijkheid dat ze van mij wordt.
Laatst bijgewerkt door Caily op 05-08-11 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:03

Bouwpakket schreef:
Zodra je vaak bij iemand rijdt komen de aanbiedingen binnen, ik heb ze voor het uitkiezen... wanneer je een paard voor iemand uit gaat brengen in de sport vind ik een bijdrage niet nodig, paard wordt immers meer waard... wanneer het gaat om recreatief rijden vind ik een bijdrage wel kunnen, maar dan niet zoveel, immers je helpt de eigenaar toch???

De eigenaar helpt de bijrijder ook aan een paard.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:09

uit eigenbelang ja, iemand (eigenaar) heeft toch hulp nodig.....
Ik snap jouw standpunt ook wel hoor NatasjavE, maar er zijn ook een hoop eigenaren die zeggen, ja ik laat mijn bijrijdster betalen, want dan komen ze tenminste....

Nou ik ken er geen handvol maar een landvol die ondanks het betalen toch niet kwamen rijden (bijrijdsters van stalgenoten dan)

dus komen we weer terug bij het toppic, onwijs moeilijk een goeie bijrijder / verzorger te vinden

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:12

ik snap niet dat mensen niet komen opdagen :n Bij mijn vorige verzorghaflinger ben ik altijd gekomen, en mocht het echt niet lukken dan laat ik het de eigenaar gewoon weten... Verantwoordelijkheid is echt van belang blijkbaar... en bij veel bijrijders ontbreekt dat helaas... Snap ik niet, ik zou werkelijk dolgelukkig zijn als ik gratis een paard mag bijrijden, no way dat ik dat zou gaan verpesten :n

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:13

En zoals ik, ik betaal niet maar kom heus wel. Gisteren kwam ik in de knoei met de tijd. Ik moest kiezen, of mijn eigen paardje, of mijn bijrijdpaardje. Is bijrijdpaardje geworden, afspraak is afspraak. En mijn eigen kan heus wel een dagje zonder me.

In mijn ogen is het vaak zo dat zodra je een bijdrage gaat leveren je ook een mate van zeggenschap verwacht/gaat verwachten als bijrijder. Als paardeneigenaar zou ik deze persoonlijk nooit geven. Als je het dier echt least vind ik wat anders. Zo heb ik een ruin in bruikleen gehad, betaalde niks aan de eigenaresse (die was alleen maar blij tijdelijk van het dier af te zijn en hem toch niet te hoeven verkopen) maar wel alle onkosten, had dan ook een eigen paard. Dat vind ik net weer wat anders.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:15

Ik kan inderdaad begrijpen dat het erg moeilijk is om een goede bijrijder/verzorger te vinden.
Waar ik nu verzorg heb ik ook weleens iets stoms gedaan, maar dat kan iedereen een keer overkomen!
Had de staldeur niet goed dichtgedaan, paardje is 's nachts aan de wandel gegaan en heeft heel veel gegeten.
Wil in mijn geval niet zeggen dat ik nalatig ben oid, en gelukkig heeft de eigenaresse ook vertrouwen dat het niet nog eens zal gebeuren.

En over die vergoeding, de eigenaar helpt een bijrijder aan paard, dat klopt. Maar waarom doet de eigenaar dat? Omdat ze vaak geen tijd hebben om zelf naar het paard te gaan..
Dus in die zin help je dan de eigenaar ook en is het een win-win situatie in mijn ogen :) .
Maar dat jij een andere mening hebt, dat kan natuurlijk :) .

Niet op komen dagen vind ik echt not done. Als je een afspraak maakt moet je hem nakomen. Kun je je afspraak niet nakomen, dan dien je dit netjes en op tijd te melden :) .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:57

Nou om deze discussie niet meer te hoeven voeren stel ik mijn paard gewoon niet meer beschikbaar. Heb er gewoon geen zin meer in.
Je hebt niet alleen maar gemak van een biijrijder. De dagen waarop zij rijdt kan jij niet...ookal zou je wel een keer kunnen die dag. Als zij de dag te voren heel fanatiek gereden heb zal ik gedwongen een dag rustig aan moeten doen. Je spullen slijten. Dat naast dat het rijkunstig nivo vaak niet goed genoeg is....

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:11

Dat zijn inderdaad de lastige dingen NatasjavE..
Citaat:
"De dagen waarop zij rijdt kan jij niet...ookal zou je wel een keer kunnen die dag."
Als de verzorger geen bijdrage levert vind ik het best kunnen dat je dan gewoon meldt dat je zelf komt, of dat je een dagje ruilt. Als de verzorger wel een bijdrage levert zou ik dit al lastiger vinden omdat zij dan ergens 'recht' op heeft. Ze betaald immers! En van die spullen vind ik ook altijd een heikel punt, dan probeer je zelf heel voorzichtig te doen en dan zitten er ineens alleen zand en modder aan de beugels/singel..
Ik vind het ook altijd niks als ze de beugels niet terug op mijn maat doen, haha wat een zeikerd eigenlijk. Maar kan me er toch weleens aan irriteren omdat mijn beugelgespen onderaan hangen vergt het iets meer moeite als je er bijvoorbeeld al op zit. :)

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:18

@NatasjavE, snap je helemaal :j
Vindt het uberhaupt zo moeilijk om hem uit handen te geven, en dan komen er ook nog dingen bij als netjes met spullen omgaan, dagen steeds wisselen terwijl je ook je planning aanpast om de 'vrije dagen' pfff...
en het niveau is zeker lastig... daarom ben ik blij dat ik een verzorgster heb, die lekker wandeld of vd probeert te doen haha... Ik heb een heel gevoelig paardje en heb er al een paar opgehad met proefrijden die ik er gauw af heb getrokken! Misschien ben ik te kieskeurig maar het is wel me paardje die ik uit handen geef, zit een hoop liefde, vertrouwen en werk in wat ik heb opgebouwd, dat wil ik niet binnen een maand door de verkeerde verzorgster laten verpesten!
Zie net ook weer een topic waar m'n tenen van krommen.... een meisje wat met haar verzorgpaard buitenritten maakt terwijl de eigenaresse heeft gezegd dat dit niet mag... :n

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:21

@billie1 ja die zag ik ook dat toppic. brrrrr vind het ook doodeng een bijrijdster te nemen, ik heb ook probleemgevalletje paard, ik zoek daarom net als jij ook liever een verzorgster, wandelen, longeren poetsen etc. dan echte berijder. mits het echt iemand is wat supergoed klikt.

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:28

Nou precies!! Als ik iemand gevonden zou hebben die haar wel fijn zou rijden, had dat super geweest, maar na 3 'prutsers' heb ik toen besloten naar iemand op zoek te gaan die rijden niet belangrijk vondt! En thank god heb ik die gevonden :j Dus 2 dagen in de week wordt ie uitgebreid gepoets vertroeteld en mee gewandeld, gespeeld of gelongeerd en dat gaat perfect, een hele lieve meid van 18 jaar die ik inmiddels echt vertrouw, maar zou niet zo snel meer een bijrijder willen :n dit gaat ook prima en ze heeft nog 2 dagen vrij ook :D

Dat topic gaf me ook de rillingen zeg, je zal er zo één hebben zeg!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:34

Tjah, overal zitten voor en nadelen aan natuurlijk.

Ikzelf heb 2 paarden staan, ze staan gewoon in pension. Ik heb een 6 jarige staan die helaas niet meer geschikt is voor de wedstrijdsport, maar met dat doel had ik hem wel gefokt helaas. Deze rijd ik zelf recreatief, terwijl dat niet bepaald mijn ding is. Anders zou ik hem nl moeten verkopen, maar omdat hij meer wil dan hij lichamelijk aan kan, ben ik bang dat hij dan overvraagt zou worden. Ook heb ik zijn moeder nog, die jarenlang in de sport gelopen heeft (Z dressuur en M springen), 2 prachtveulens gebracht heeft en nu 22 jaar oud is. Haar zou ik moeilijk weg kunnen doen na al die jaren liefde en inzet.

Nu heb ik voor de merrie al 5 jaar lang een bijrijdster, een vriendin van de middelbare school. Toen zij begon kon ze - niet gemeen bedoeld- voor geen meter rijden, kwam van de manege en heb me vaak afgevraagd of ik het nou wel had moeten doen. :o Ik was niet op zoek naar iemand, maar zij was op zoek naar een paard, en dit leek mij misschien een mooie kans voor haar om echt te leren rijden op een leuk, fijn ervaren paard. Zij heeft al die jaren prima voor de merrie gezorgd, het rijden was van mindere kwaliteit, maar dat kon ikzelf prima weer corrigeren. Er is tussendoor een tijd geweest dat ze minder tijd had ivm stage in het buitenland en haar studie, en in die tijden heb ik de merrie er gewoon weer bijgepakt. Als ze weer tijd had, kon ze de merrie weer verzorgen en rijden. Ze heeft altijd alles van mij gemogen, rijden wanneer ze wil (wel min. 4 keer per week), naar les en op concoursen (nu nog zonder startkaart) gaan (wij hebben haar geholpen bij het zoeken van een fatsoenlijke auto en ze mag mijn trailer altijd mee). Zij hoeft naast het feit dat ze niks hoeft te betalen, behalve concoursen, lessen etc. altijd alles gemogen mits in overleg. Vanaf januari vraagt ze haar startkaart aan. (en ik ga regelmatig mee)

Het laatste halfjaar begin ik mij steeds meer te irriteren aan haar gedrag. Ze kan nl alles zeggen wat ze wil, soms doe ik er wel wat mee en soms vind ik het vreselijk onzinnig ;) Maar ze gedraagd zich steeds meer als de eigenaar van de merrie. Zegt tegen nieuwe mensen op stal dat ze haar paard is en deze mensen kijken mij dan raar aan als ze mij voor het eerst zien met de merrie omdat ze verkeerd ingelicht zijn. (naderhand moet ik er dan wel om lachen). Ze ging zich er laatst mee bemoeien over hoe ik haar verder moet trainen als zij op vakantie is :') terwijl zij nog steeds niet fatsoenlijk over de basis beschikt, en daarom gooi ik het maar op ontwetendheid en neem ik alles met een kg zout.
Aan de andere kant, de merrie krijgt zo gewoon heel veel aandacht en haar beweging. Als ik de bijrijdster niet had gehad, was ze met pensioen gegaan, zou ik haar nog af en toe rijden. Soms denk ik erover om een klein bedrag (zoals de hoefsmid) te vragen als vergoeding, maar dan denk ik ook weer: zij heeft ook geen cent te makken, dus dat kan ik niet maken. Aan de andere kant ben ik natuurlijk de 'arme' student die haar een kans geeft een leuk en fijn paard te rijden, dus waarom niet? Toch zou ik het niet kunnen... :o ;)

Zelf heb ik naast mijn eigen paarden altijd gewerkt in de paardenwereld (zadelmak maken, doortrainen, inrijden, verkoop etc.) en heb ik in mijn vrije tijd nog paarden voor anderen gereden. Als het paarden waren met kwaliteit betaalde ik vaak zelf de lessen en concourskosten, ondanks dat de paarden er waardevoller van werden. Als het minder goede paarden waren betaalde de eigenaar alles, tenzij de eigenaar weinig te makken had. Nu moet ik zeggen dat ik echt alleen trainde, ik hoef bijna nooit stallen te doen etc. En ik moet zeggen dat het mij allemaal meer heeft gekost dan dat ik eraan verdiend heb. Maar ik deed het echt omdat ik het leuk vond en meer ervaring op wilde doen dus dat had ik er toen nog voor over.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:04

Cinnnndy schreef:
Dat zijn inderdaad de lastige dingen NatasjavE..
Citaat:
"De dagen waarop zij rijdt kan jij niet...ookal zou je wel een keer kunnen die dag."
Als de verzorger geen bijdrage levert vind ik het best kunnen dat je dan gewoon meldt dat je zelf komt, of dat je een dagje ruilt. Als de verzorger wel een bijdrage levert zou ik dit al lastiger vinden omdat zij dan ergens 'recht' op heeft. Ze betaald immers! En van die spullen vind ik ook altijd een heikel punt, dan probeer je zelf heel voorzichtig te doen en dan zitten er ineens alleen zand en modder aan de beugels/singel..
Ik vind het ook altijd niks als ze de beugels niet terug op mijn maat doen, haha wat een zeikerd eigenlijk. Maar kan me er toch weleens aan irriteren omdat mijn beugelgespen onderaan hangen vergt het iets meer moeite als je er bijvoorbeeld al op zit. :)

Exact. En dan heb ik ook nog eens niet de minste spulletjes( WoW zadel, Dobert hoofdstel etc) sta op een goede stal waar de bijrijder(die ik dus niet meer heb) niets anders hoeft te doen dan rijden.

Kyona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:28

xxMaxx schreef:
Kyona_ schreef:
m'n ouders zijn het probleem ;s

Was jij dat meisje dan?

Oeps, nogal vaag :oo ik bedoelde eigenlijk dat als ik een vezorgpaard heb gevonden dat m'n ouders altijd zeggen dat het niet gaat enzovoort. Sorry voor de verwarring :')

Abbygail4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:47

lifaya schreef:
Zojuist te horen gekregen dat mijn verzorgpaarden eergister wss ontsnapt waren, ze werden helemaal wild en de politie heeft ze godzijdank uiteindelijk gevangen := Hopelijk zijn ze blij met dit avontuurtje want hell no dat dit nog een keer gaat gebeuren

hihi wat een leuke pony's! ik zou me dood schrikken ookal is het niet mijn ponys. zelf heb ik ook een verzorgpaard, al 3 jaar. en je pony's zullen wel een leuk avondje hebben gehad en hopelijk voor maar 1 keer! /3

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:20

Een geschikt bijrijdpaard is al moeilijk te vinden... Een bijrijder(ster) al helemaal! je zoekt je een ongeluk op marktplaats maar komt eigenlijk nooit de geschikte tegen. Al die verschrikkelijke zelfverzekerde penny meisjes die zogenaamd jaren ervaring hebben met "lastige" manege pony's...

Overigens vind ik het persoonlijk vanzelfsprekend om niet te hoeven betalen voor een bijrijdpaard. Draag daarbij wel bij in het doen van klusjes zoals weiland, stallen en paddock mesten. Vind het trouwens om die reden (en ook omdat dit paardje voor "mezelf" is) niet erg om af en toe ergens in bij te dragen, bijvoorbeeld in nieuwe ijzertjes of een nieuw hoofdstel... Bovendien betaal ik ook mijn eigen KNHS lidmaatschap, startkaart en startcoupons en hoe verder ik kom met wedstrijden, hoe meer waard zijn paard wordt...

boko1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:30

ik ben juist op zoek naar een bijrijdpaard, maar ik kan er nergens een vinden.
ik heb een advertentie op marktplaats en bokt, maar er wordt maar niet op gereageerd |(

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:45

Betaald of onbetaald, vind ik helemaal afhangen van de situatie.
Als iemand het paard echt naar een hoger niveau kan rijden, of als iemand bijvoorbeeld ook álle klusjes doet, zoals uitmesten etc. vind ik het redelijker om diegene dat gewoon onbetaald te laten doen.

Nu heb ik geluk gehad, ik heb altijd gratis verzorgpony's gehad, dat kwam dus gewoon omdat ze echt blij waren dat ze iemand hadden gevonden. Maar ik reed dan ook niet alleen, maar mestte ook uit, maakte ze schoon als ze op wedstrijd moesten enzo..

Verder denk ik ook wel dat je, als je eenmaal een paard verzorgt, inderdaad eerder aan andere verzorgpaarden komt. Zo had ik een Welsh pony om te verzorgen, ik werd te groot, toen kon ik naar de Haflinger van de zelfde eigenaar. Vanuit daar kon ik naar een Tinker van iemand anders van die stal. Zo gaat dat toch wele en beetje rond, omdat ze je kennen en weten wat ze aan je hebben..

Algraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:10

Ik ben het inderdaad helemaal eens met Marijke_1995.
Als je eenmaal een bijrijdpaard gevonden hebt, kun je er genoeg rijden.

Ikzelf heb een jaar of 2 niet gereden en heb nu sinds 2 maanden een bijrijdpaardje(waar ik niks voor hoef te betalen)
Nou was ik van de week op stal en toen kwam er al iemand naar mij toe die vroeg of ik tijd over had, want er stonden nog wel een stuk of 10 paarden op stal die eigenlijk van de eigenaren wat meer beweging mochten krijgen, maar waar ze zelf geen tijd voor hebben. Als ik wil kan ik dus bijwijze van spreken stoppen met mijn studie en elke dag 5 paarden rijden.. Wat ik niet doe uiteraard;)

Ik hou het lekker bij mijn huidige paardje en het klikt super goed met paard en eigenaresse.
Wat ik ook super belangrijk vind. Klik met de eigenaresse is bijna net zo belangrijk als een klik met het paard. Zo weet ze dat ze mij kan vertrouwen en ik haar, en heeft ze nu dus ook in haar vakantie, mij de mogelijkheid gegeven om elke dag te rijden:D heerlijk!

Maar om terug te komen op de titel van het topic. Het is inderdaad moeilijk om een goede, wat oudere en ervarene bijrijdster te vinden die bereid is om ook te komen als het een keer slechter weer is..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:25

Algraatje schreef:
Ik ben het inderdaad helemaal eens met Marijke_1995.
Als je eenmaal een bijrijdpaard gevonden hebt, kun je er genoeg rijden.

Ikzelf heb een jaar of 2 niet gereden en heb nu sinds 2 maanden een bijrijdpaardje(waar ik niks voor hoef te betalen)
Nou was ik van de week op stal en toen kwam er al iemand naar mij toe die vroeg of ik tijd over had, want er stonden nog wel een stuk of 10 paarden op stal die eigenlijk van de eigenaren wat meer beweging mochten krijgen, maar waar ze zelf geen tijd voor hebben. Als ik wil kan ik dus bijwijze van spreken stoppen met mijn studie en elke dag 5 paarden rijden.. Wat ik niet doe uiteraard;)

Ik hou het lekker bij mijn huidige paardje en het klikt super goed met paard en eigenaresse.
Wat ik ook super belangrijk vind. Klik met de eigenaresse is bijna net zo belangrijk als een klik met het paard. Zo weet ze dat ze mij kan vertrouwen en ik haar, en heeft ze nu dus ook in haar vakantie, mij de mogelijkheid gegeven om elke dag te rijden:D heerlijk!

Maar om terug te komen op de titel van het topic. Het is inderdaad moeilijk om een goede, wat oudere en ervarene bijrijdster te vinden die bereid is om ook te komen als het een keer slechter weer is..

Dus iedere tiener zit in zijn pennytijd? Nou dacht het niet :) Ik mag dan wel 13 zijn, maar ben absoluut geen penny. Zal ik ook nooit worden, nooit geweest.. Het is echt veel onderhoud van een paard, niet zo zeer verzorging.. Maar ook gezondheid, op letten dat het paard veilig staat etc etc.