Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:45

Lianne86 schreef:
Rienn.... Dat is wel heel vervelend! Heb je enig idee wat er gebeurd is? Kan ook goed zijn dat er op de wei iets is gebeurd natuurlijk :) Ik had dat eerst ook heel erg hoor, maar dat kwam ook omdat dingen gedaan moesten worden.... En nu heb ik altijd wel dat mijn zusje/moeder erbij zijn, die dag nog gaan, staleigenaresse let ook op... dus het komt wel goed :)

Ik ben nu juist iets te makkelijk... Maar het ging gewoon zo goed, kan er nog steeds niet bij....(was het toch een knopje "lief paard" of had ie een winterdepressie die zich uitte in afreageren op mensen? :p) Dus mjah... Als ik zie hoe mijn paardje op haar reageert.. Heb er echt vertrouwen in :) Super lieve meid ook, dus hoop dat het zo blijft gaan!!

Ik had laatst al een heel verhaald getypt, maar mijn vriend vond het grappig om de laptop uit te zetten. :+

Ik weet natuurlijk heel erg goed dat er iets op de wei kan gebeuren. Alleen weet ik 100% zeker dat daar niets is gebeurd. Ze heeft gelongeerd met touwtjes, een echte 'nee' voor mijn paard, haar ook verteld enz enz. Toch gedaan. De volgende dag gereden, was niets meer te beginnen met dat paard. Meisje vervolgens 2 dagen later mijn paard weer gelongeerd, in een veel te zware bak. Berichtje gekregen dat mijn paard niet goed liep, maar toch een half uur gelongeerd tot ze beter begon te lopen. Met gevolg, mijn paard is nu dus al ruim 2 weken niet goed. :(

Ze liep goed dacht ik, tot ik er vandaag opstapte. Je ziet het niet goed, maar voelt het wel duidelijk.

Maar fijn toch dat het zo klikt tussen jouw paard en dat meisje?! Klikt het nog steeds?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:46

pissoe schreef:
er is hier vast niemand die in of dichtbij purmerend woont
en toevallig en bijrijder / verzorgsters zoekt??
:?

Ik woon in de omgeving van Purmerend, maar ben ondertussen alweer voorzien.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:47

Medie schreef:
Bij mij is het helaas niet doorgegaan.. we zaten op 1 lijn qua begeleiding etc maar toen ik vroeg wat afspraken op papier te zetten (ook qua aansprakelijkheid voor beide kanten) wilde ze dit absoluut niet.. jammer..

Wat vreemd, vind ik vrij normaal. Misschien ga ik dat ook eens opstellen. Heb je een voorbeeldje?
Oh lees net dat het niet om jouw eigenpaard ging. :) Maar toch handig.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:51

Rienn schreef:
Lianne86 schreef:
Rienn.... Dat is wel heel vervelend! Heb je enig idee wat er gebeurd is? Kan ook goed zijn dat er op de wei iets is gebeurd natuurlijk :) Ik had dat eerst ook heel erg hoor, maar dat kwam ook omdat dingen gedaan moesten worden.... En nu heb ik altijd wel dat mijn zusje/moeder erbij zijn, die dag nog gaan, staleigenaresse let ook op... dus het komt wel goed :)

Ik ben nu juist iets te makkelijk... Maar het ging gewoon zo goed, kan er nog steeds niet bij....(was het toch een knopje "lief paard" of had ie een winterdepressie die zich uitte in afreageren op mensen? :p) Dus mjah... Als ik zie hoe mijn paardje op haar reageert.. Heb er echt vertrouwen in :) Super lieve meid ook, dus hoop dat het zo blijft gaan!!

Ik had laatst al een heel verhaald getypt, maar mijn vriend vond het grappig om de laptop uit te zetten. :+

Ik weet natuurlijk heel erg goed dat er iets op de wei kan gebeuren. Alleen weet ik 100% zeker dat daar niets is gebeurd. Ze heeft gelongeerd met touwtjes, een echte 'nee' voor mijn paard, haar ook verteld enz enz. Toch gedaan. De volgende dag gereden, was niets meer te beginnen met dat paard. Meisje vervolgens 2 dagen later mijn paard weer gelongeerd, in een veel te zware bak. Berichtje gekregen dat mijn paard niet goed liep, maar toch een half uur gelongeerd tot ze beter begon te lopen. Met gevolg, mijn paard is nu dus al ruim 2 weken niet goed. :(

Ze liep goed dacht ik, tot ik er vandaag opstapte. Je ziet het niet goed, maar voelt het wel duidelijk.

Maar fijn toch dat het zo klikt tussen jouw paard en dat meisje?! Klikt het nog steeds?

Ik had gehoopt dat het iets op de wei was... Maar als ik zeg iets NIET doen en het gebeurd.. dan is het exit :+ (Ik ben daar heel makkelijk in geworden.... en ik zeg alleen maar NIET doen als het ook echt NIET kan... (over bezemstelen springen, of voertonnen terwijl die van mij niet zo'n geweldige springer is :p is gelukkig niet gebeurd :'))

Mag aannemen dat je verzorgster ondertussen weg is?

Hier gaat het nog steeds goed! Vorige week voor het eerst naar buiten geweest, ging buitenverwachting goed eigenlijk... Hij schrok 1x stom van honden... (tjah, ik had ze al een hele tijd niet meer gezien en gehoopt dat ze weg waren.. maar vanuit het niets stond daar weer een hele grote enge hond (N)), zijn "vervelen" wat de laatste keren drama was, (altijd op die plek, waarom geen idee? :S) maar dat was nu 5 pasjes naar achteren en daarna was het "ow jaah, we gaan naar het bos". Voor de rest gaat het netjes in overleg Nog steeds dik tevreden dus!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:53

Loes1996 schreef:
een vraagje..als iemand bij jullie voor het eerst komt rijden, proef rijden zeg maar, wat verwachten jullie dan dat ze laat zien? of wat willen jullie graag zien?
ga morgen proefrijden op Friezen om te kijken welke het beste bij mij past en die ga ik dan bijrijden, maar was wel opzoek naar wat jullie als eigenaar altijd belangrijk vinden...

Wat ik niet wil zien: meteen sporen, geruk, getrek geschop....

Gewoon lekker ontspannen rijden :) Je hoeft niet meteen een Z-dressuur proef te rijden, zolang mijn paard ontspannen loopt, je vangt dingen netjes op etc. ben ik tevreden :p

Verder: vraag aan de eigenaar hoe/wat hij/zij wil. Vraag of die je aanwijzingen geeft. (Zo kwam ik een eigenaar tegen die maximaal 1 rondje losstapte en mij raar aan zat te kijken dat ik na 5 minuten eens rustig begon :'))

Loes1996

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:39

haha oke dan:) dankjewel! aan jou heb ik wat!!!
bij jou nog alles oke met je huidge bijrijdster?

pissoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:35

Rienn schreef:
pissoe schreef:
er is hier vast niemand die in of dichtbij purmerend woont
en toevallig en bijrijder / verzorgsters zoekt??
:?

Ik woon in de omgeving van Purmerend, maar ben ondertussen alweer voorzien.

oei dat is jammer :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:47

Loes1996 schreef:
haha oke dan:) dankjewel! aan jou heb ik wat!!!
bij jou nog alles oke met je huidge bijrijdster?

Hoe is het gegaan?

Hier nog steeds happy :D gaat iig goed en leuk allemaal :) Dus mjah... Nu maar duimen dat dat zo blijft :D

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:21

Loes1996 schreef:
een vraagje..als iemand bij jullie voor het eerst komt rijden, proef rijden zeg maar, wat verwachten jullie dan dat ze laat zien? of wat willen jullie graag zien?
ga morgen proefrijden op Friezen om te kijken welke het beste bij mij past en die ga ik dan bijrijden, maar was wel opzoek naar wat jullie als eigenaar altijd belangrijk vinden...

Ten eerste natuurlijk ook belangrijk naar wat voor samenwerking ze zoeken, een paard wat dressuurmatig gereden moet worden/wedstrijdgericht of meer zoals bij mij bijvoorbeeld, aandacht krijgen, netjes verzorgen en lekker buitenritten maken (ze is 21)..wat ik dan wil zien is een ruiter die gewoon netjes in staat is zonder rukken en plukken mijn paard te rijden en of ik een klik zie ook in omgang en benadering... Hoeft niet perfect de eerste keer want je moet elkaar leren kennen, maar een bepaalde klik zie en voel je meestal wel snel, ikzelf wil ook dat het een type is waar ik ook mee overweg kan ;)
Ik heb twee prima bijrijdsters/verzorgsters nu sinds een jaar of twee en meisje ervoor ook nog wat af en toe langs komt, wat ik merk en fijn vind is dat ze echt om Gina geven en vice versa, het niet als scooter zien maar betrokken zijn :j

Vraag gewoon ook eerlijk wat ze gewend zijn in de omgang en verzorging, wat ze van je verwachten. Succes ;)

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:03

Ik zoek ook nog een verzorgpaardje in de buurt van Tjalleberd ( dicht bij Heerenveen ) kan alleen niet zo snel wat vinden :( ,, ik heb wel een verzorgshet en welsh, maarja ik zoek toch iets waarmee ik iets meer kan.. :9

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:57

Ik meld me hier ook weer. Mijn huidige verzorgster vertrekt half augustus voor 1 jaar naar Amerika en de andere 2 die altijd samen komen kunnen max 1 keer per week. Als dat al lukt.

Daarom ben ik nu opzoek naar iemand die het leuk vind om mij te helpen met de paarden. Momenteel 2 friese merries onder het zadel en van beide valt veel te leren. Het enige wat ik belangrijk vind is dat iemand de afspraken nakomt en eventueel door de weeks kan bij springen. Ohja en dat iemand bereidt is wat te leren.

Zijn dit zulke rare eisen? Je krijgt veder veel vrijheid...
Paarden staan in Nederweert (Limburg)

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:13

er zijn overal mensen die bijrijders zoeken, maar net bij mij in de buurt weer niet :r

pissoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:15

callychanel schreef:
Ik meld me hier ook weer. Mijn huidige verzorgster vertrekt half augustus voor 1 jaar naar Amerika en de andere 2 die altijd samen komen kunnen max 1 keer per week. Als dat al lukt.

Daarom ben ik nu opzoek naar iemand die het leuk vind om mij te helpen met de paarden. Momenteel 2 friese merries onder het zadel en van beide valt veel te leren. Het enige wat ik belangrijk vind is dat iemand de afspraken nakomt en eventueel door de weeks kan bij springen. Ohja en dat iemand bereidt is wat te leren.

Zijn dit zulke rare eisen? Je krijgt veder veel vrijheid...
Paarden staan in Nederweert (Limburg)

ow jammer
zou je graag willen helpen
en wat meer leren
ben gek op Friese paarden
maar het is te ver
zo als altijd :(

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:56

Dat is inderdaad vaker. Ik zoek ook wel echt iemand met of eigen vervoer of uit nederweert of ospel, want merk nu met de 2 dames die komen met de auto van een moeder en dat is altijd moeilijk.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:52

Lianne86 schreef:
Rienn schreef:

Ik had gehoopt dat het iets op de wei was... Maar als ik zeg iets NIET doen en het gebeurd.. dan is het exit :+ (Ik ben daar heel makkelijk in geworden.... en ik zeg alleen maar NIET doen als het ook echt NIET kan... (over bezemstelen springen, of voertonnen terwijl die van mij niet zo'n geweldige springer is :p is gelukkig niet gebeurd :'))

Mag aannemen dat je verzorgster ondertussen weg is?

Hier gaat het nog steeds goed! Vorige week voor het eerst naar buiten geweest, ging buitenverwachting goed eigenlijk... Hij schrok 1x stom van honden... (tjah, ik had ze al een hele tijd niet meer gezien en gehoopt dat ze weg waren.. maar vanuit het niets stond daar weer een hele grote enge hond (N)), zijn "vervelen" wat de laatste keren drama was, (altijd op die plek, waarom geen idee? :S) maar dat was nu 5 pasjes naar achteren en daarna was het "ow jaah, we gaan naar het bos". Voor de rest gaat het netjes in overleg Nog steeds dik tevreden dus!

Het verhaal wordt nog gekker. Ik krijg nu overal de schuld van. Verzorg mijn paard niet goed, mijn paard mankeert altijd wel wat en ga zo maar door. :') Paard ligt nu inderdaad in de kreukels. Vandaag heeft ze dit opgelopen: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9549_n.jpg

Verder heb ik haar al 16 jaar en nog nooit is ze kreupel geweest. :+ Ach ja.

Oh wat fijn dat het zo goed gaat! Wees er maar trots op!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:54

Loes1996 schreef:

Wat ik wil zien is: Dat je gewoon je zelf bent. Ik zou willen dat je rijdt zoals je altijd rijdt, het komt toch wel uit wanneer je je anders voordoet. :)

Heb je goed nieuws?!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:02

A/i, ziet er niet lekker uit... (nouja, ook niet smerig, vies of wat dan ook... maar fijn is anders...)

Ow :') Die mensen heb je ook nog ja... Altijd fijn.... Letterlijk in iemands gezicht zeggen "als jij het beter kunt, dan kom ik hem wel brengen, wil je er een strikje omheen?" dat helpt :p (Die van mij stond toen dag en nacht op de wei en was vaak dus vies (ja sorry... tis een paard) dus vond ze hem niet goed verzorgd... Want op de manege waar ze reed stonden de paarden er veel verzorgder bij.... Ja... heel de dag in een stand :') (Was geen eens een verzorgster overigens...)

Maar je krijgt soms echt de meest domme opmerkingen als je iemand weg stuurt.... (Had een meisje, zat in Deurne die paardenopleiding te volgen..) en ze zat alleen te zagen/op te letten dat ie met zijn hoofd "laag" bleef... Paard niet meer voorwaarts, liep super slecht... Maar hij liep "aan de teugel"... Ik netjes uitgelegd dat ik het zo helemaal niets vond... Kreeg ik later via via te horen "ja, ze zoekt een recreatieruiter om met hem rond te hobbelen en ik ben meer wedstrijdgericht" :')

Je zou zelf maar iets fout doen, onmogelijk.... Typisch gevalletje van "Veel plezier in je eenzame perfecte wereldje" ;)

Ben er ook blij mee :+ en dat weet ze hoop ik ook wel! (Volgens mij krijgt ze het best vaak te horen :D maar dat mag ook...)

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:49

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:18

Ik denk dat de informatie die ik als verzorger/bijrijder zou willen weten er wel in staat
misschien of je een vergoeding erbij vraagt of niet?

Is hier iemand die in de buurt van Almelo woont en een verzorger/bijrijder zoekt? :P

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:33

Als iemand bereidt is om te helpen hoef ik er geen vergoeding voor.
Alleen als iemand alleen wil rijden dan wel;)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:35

even tijdje afwezig geweest maar ja heb goed bericht! Ben volgens mij zo goed als voorzien van een paard!:D het rijden, was dit keer puur zitten en beetje stappen figuurtjes draven en 1 rondje galop ene kant en 1 rondje andere kant, vooral kijken of de klik er was. Woensdag de overeenkomst doorlezen enzo, en prijs afspreken... (hoop dat t niet al te duur is) maar is super leuk paard:) helemaal mijn typje;) lagen elkaar heel goed:D en nu met de vakantie heel mooi, omdat dan kun je lekker aan een band werken:) hihi

Alowaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:25

Iemand die nog een bijrijder verzorger zoekt omg. Haarlem

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:57

ik heb een leuke mail gehad van een vrouwtje maar nu ben ik bang dat ze net wat te groot is voor mijn paardje wat vinden jullie iemand van 1,73 en weegt 69 kilo op een paardje van 1,48 hij is niet zo iel als een arabier maar ook geen haflinger breed

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:00

Jaleesaa schreef:
ik heb een leuke mail gehad van een vrouwtje maar nu ben ik bang dat ze net wat te groot is voor mijn paardje wat vinden jullie iemand van 1,73 en weegt 69 kilo op een paardje van 1,48 hij is niet zo iel als een arabier maar ook geen haflinger breed

Hmmm, dat is moeilijk te zeggen :)

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:10

ja ik kan me t nie zo goed voor me zien , en vind het zo banketstaaf om te zeggen als je dan afspreek van nou sorry mevrouw u bent echt wat te groot :P