Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:21

Ook in Winschoten

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:22

ja dat is het natuurlijk ook, er moeten maar net paard en zoekende bijrijdster vlak bij elkaar wonen..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:24

Tis in heel het land moeilijk :D
Ene provincie te weinig paarden, andere te veel..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:07

NIV schreef:
Ik meld me hier toch ook maar..

Mijn super bijrijdster gaat per februari verhuizen.. Nu zoek ik een nieuwe bijrijdster voor een onwijs leuke, lieve en betrouwbare ijslandse merrie.. Ik heb al een paar meiden die zich aanboden op marktplaats ed. gemaild maar ik krijg geen reacties terug. Verder al rond gevraagd aan andere paardenliefhebbers..
Terwijl ik gewoon iemand zoek die 1x of 2x per week lekker even op pad gaat met mijn paardje en even wat stront uit de stal schept 5 min werk..

Voordat ik mijn paardje kreeg had ik zelf alles gedaan voor zo'n mogelijkheid maar nu lijkt er niemand te zijn die dit wilt...

Balen zeg! Wij zoeken denk ik in dezelfde regio..zoeken naar een speld in een hooiberg dus :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:12

Vind het ook zo raar dat die meiden dan niets laten weten, zet dan geen advertentie!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:16

Ik ga binnenkort weer een advertentie online zetten. Per half februari zoek ik weer een bijrijdpaard, omdat dan mijn stage is afgelopen en ik weer terug verhuis.
Ik had al contact met een hele lieve vrouw die denkt dat haar paardje wel bij mij past (wil hem graag in de wedstrijdring hebben), maar die zoekt per direct natuurlijk. Mocht zij nou niks hebben gevonden, dan mag ze me altijd bellen natuurlijk ;)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:36

NIV schreef:
Ik meld me hier toch ook maar..

Mijn super bijrijdster gaat per februari verhuizen.. Nu zoek ik een nieuwe bijrijdster voor een onwijs leuke, lieve en betrouwbare ijslandse merrie.. Ik heb al een paar meiden die zich aanboden op marktplaats ed. gemaild maar ik krijg geen reacties terug. Verder al rond gevraagd aan andere paardenliefhebbers..
Terwijl ik gewoon iemand zoek die 1x of 2x per week lekker even op pad gaat met mijn paardje en even wat stront uit de stal schept 5 min werk..

Voordat ik mijn paardje kreeg had ik zelf alles gedaan voor zo'n mogelijkheid maar nu lijkt er niemand te zijn die dit wilt...

Zou ik mogen weten waar je paardje precies staat? :o

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:47

Bij mij in de omgeving staan wel redelijke veel paarden, maar er is blijkbaar niemand op zoek naar een verzorger..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:55

Vermoedelijk komt zondag weer iemand kijken. Ik hoop dat die wat in mijn paard ziet. En niet bang is voor een wat modderig zandpad, het niet erg vindt dat het erg rustig is op stal (je bent altijd alleen, geen pensionstal), mijn paard niet verhuisd wordt, er alleen een altijd droge en verlichte buitenbak is en geen binnenbak, en mijn paard even de tijd wil geven om weer in conditie te komen, en het niet erg vindt om een paard uit een modderige paddock te halen in de winter (want buiten lopen vind ik heel belangrijk).
Dan staat er tegenover dat het je niets kost, je niet hoeft uit te mesten, er voor elke discipline zadels zijn, er een compleet parcours om te oefenen is, je de bak niet hoeft te delen, je hindernissen mag laten staan na een training in de bak (alleen geen balken op de grond laten liggen), je een ervaren paard onder de kont hebt, dekens en hoofdstellen+bitten en beenbescherming e.d. aanwezig zijn en zelfs een trailer.

Er komt hopelijk vanzelf een match die langer standhoudt dan 1-2 maanden.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:59

Wow! Ik had het wel geweten!! Als je niet door de modder wilt lopen om een paard uit te paddock te halen, vind ik dat je het sowieso niet verdiend.. Zo jammer dat de leuke pony's/ paarden zo ver weg staan. Anders had ik zo een verzorgpony gevonden denk ik! (als mensen mij ook willen dan xD)

Ik hoop voor je dat het wat wordt!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:01

Jeetje Germie, als ik bij je in de buurt woonde, wist ik het wel!

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:05

Ik zoek er eventueel nog 1 in de Zaanstad. Woon zelf in wormerveer, en moet er op de fiets heen.

Heb je een verzorgpony voor me pb me dan voor meer info

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:06

Zo Germie! Jammer dat ik niet in de buurt woon! Ik zou zo dankbaar zijn voor z'n kans!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:32

Heb nog steeds niemand. Ook nog geen leuke reacties gehad. Red het nu niet alleen, en doordat ik alleen al met heen en weer gaan een uur kwijt ben blijft er ook op de andere dagen ook minder tijd over.

Zou fijn zijn als er geen berichtjes meer geplaatst worden met alleen ik stuur je een pb of ik zoek een bijrijdpaard. Dat eerste is echt onnodig voor iedereen die hier leest en de tweede kan je op de markt zetten. Vind het leuk om hier mee te lezen en zo nu en dan ook iets te schrijven, maar dan heb ik geen zin om door al die onliners en offtopic berichten heen te gaan :).

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:47

Ik vind het wel een beetje raar. We zitten hier op bokt en dan quote je maar.

@ Lolacabana, je het trouwens een leuk paardje! Je woont al dichterbij dan de de meesten hier, maar helaas ook te ver. Als ik nou een auto had gehad..

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:50

In mijn onderschrift staat mijn advertentie. Wat vinden jullie ervan? Kan ik er nog wat aan veranderen?
Laatst bijgewerkt door Muurp op 03-01-13 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic uit de post verwijderd.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:39

Moonfight, zie dat je in Lunteren woont, wat zou je aan bijdrage willen betalen? Kun je paarden die moeilijk zijn aanpakken/doorrijden? Weet dan misschien wel een plekje voor je!

Ik ben vandaag bij 2 shetjes wezen kijken, ge-wel-dig!
De ene is aan 1 oogje blind, maar de rust hemzelf. De ander is een leuke uitdaging om hem weer op te voeden. Kijk er nu al naar uit! :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:52

Zo leuk. Vanmiddag kennis gemaakt met een hele leuke bokker en haar pre. En....als de klik er is en alles is met de manege geregeld mag ik hem zo af en toe eens verzorgen.
Heb er vanmiddag al even op gezeten, de rug is goedgekeurd.haha hij zit lekker

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:09

Leuk lies1994 dat je wat gevonden hebt :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:14

Ik ben vandaag ook bij een paardje wezen kijken, hele toffie meid :D leuk paard!
En ze heeft toevallig op dezelfde stal gestaan waar ik ook met mn paard stond, we zijn daar alle 2 ook weer weggegaan, dus ze kende me nog wel :)

Alleen denk toch dat het te ver weg is :( Wel jammer want het klikte wel!
Ik moet echt met de metro, bus en fiets gaan...als ik mn rijbewijs had was het helemaal geen probleem is maar 20 min met de auto, maar met het ov jeetje hele omweg :(

Ik kan het wel doen, maar ben bang dat het uiteindelijk toch niks gaat worden door de afstand...en dat is natuurlijk niet leuk voor haar en mij...

Moeilijk :(

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:19

@Sammy: Ik heb het zelfde probleem. Woonde eerst in Barneveld en reed een paard voor een vrouw. Het was toen een eind fietsen maar nog wel te doen. Toen ben ik verhuist naar Lunteren en was het nog een paar kilometers veder. Eerst dacht ik dat het niet uit zou maken, maar het toch erg ver. Moet er eigelijk een hele dag voor vrijmaken... Het is voor mij nu dus ook niet meer haalbaar:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:21

Heey leuk,, ik woon ook in Barneveld ! :D

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:23

lschaap11 schreef:
Heey leuk,, ik woon ook in Barneveld ! :D

Leuk! Ik zie dat jij ook opzoek bent.
Hoe gaat het met jou zoektocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:26

Citaat:
Leuk! Ik zie dat jij ook opzoek bent.
Hoe gaat het met jou zoektocht?

Ja klopt :)
Mijn zoektocht gaat , niet echt super. Ik had iemand gevonden, ben daar wezen kijken maar daarna heeft ze toch voor iemand anders gekozen want die kon in grotere bijdragen (150 euro...) betalen en die kon meer dagen. Dat was voor mij niet mogelijk omdat het ongeveer drie kwartier fietsen was. Daarna nog bij iemand geweest meer die had ook voor iemand anders gekozen die meer ervaring had met jongere paarden. Ik was bijna de moed verloren om verder te zoeken, maar nu toch met iemand contact opgenomen, wacht nu een paar dagen op een mailtje terug, dus ben heel benieuwd :)
En hoe gaat die van jou ?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:31

Ik ben nog niet zolang opzoek, ik rij nog een paard bij van een vrouw maar dit is onhand te ver dus zoek iets anders. Maar ze zijn hier schaars, en inderdaad net wat te ver fietsen...