Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:26

Offtopic: ik zag net dat dit topic ook alweer bijna 100 pagina's had :oo

Ontopic: Ik ben blij met mijn plekje op stal! Ik ga mee op wedstrijden om pony's in te rijden enzo. Ik help paarden binnen zetten, voeren, poets paarden, het is gewoon wat anders dan 1 paard of pony doen. Zondag organiseren ze een barbeknoei en ik ben ook uitgenodigd :D En zaterdag ga ik weer mee op wedstrijd pony's inrijden. En het paard van de baas word weer doorgereden en dan mag ik er op rijden :oo :D

Voor de mensen die iemand hebben gevonden voor hun paard/pony: hopelijk is het een blijvertje, veel plezier!
Voor de mensen die een bijrijdpaard/pony of verzorgpaard/pony hebben gevonden: veel plezier, hopelijk klikt het met het beesje en de eigenaar!

Voor de mensen die opzoek zijn naar bijrijder/verzorger of verzorgpony/paard : Geef niet op! En anders zoek je hetzelfde als mij, gewoon op een stal wat helpen enzoo.

Ik ga weer stil meelezen :wave:

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:48

Op het moment is het hier niet zo moeilijk om een bijrijder te vinden ze blijven mailen ondanks dat ik niet eens een advertentie actief heb staan :+
Wel een leuke reactie gehad die me wou helpen en waarbij het rijden niet voorop staat. 8-)
We zullen wel zien hoe het loopt :)voor de vakantie is het altijd wel handig mijn bijrijdster gaat ook voor 3 weken weg en de kids zijn 6 weken thuis, huis verbouwen, verven etc. zat te doen dus.

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:35

Nou in Rosmalen en omgeving hebben de mensen volgens mij geen paarden!! Ik ben al langere tijd op zoek naar een leuke paardje om mee te rijden en vind het geen probleem om te betalen maar dan wil ik ook waar voor me geld, maarnee niemand hier in Rosmalen en omgeving. Misschien weet hier iemand wat in mijn omgeving?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:36

Nou hier niet hoor.
Nog steeds op zoek naar een verzorgster....
Ik vraag me eigenlijk af of mensen die een advertentie plaatsen als ze zich aanbieden als ponyverzorgster / bijrijdster ook en advertenties van aangeboden pony's lezen en omgekeerd....

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:56

Ik kom weer even binnenvallen in februari een leuke verzorgpony gevonden. Helaas is gister de eigenaresse eraf gevallen toen ze wilde opstijgen en heeft daarbij haar bovenarm gebroken.
Dit is niet de eerste keer dat ze zoiets geks doet dus ze zijn er serieus over na aan het denken om haar te verkopen.

Dus misschien voor mij begint de zoektocht weer.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:57

danielle_x schreef:
Ik kom weer even binnenvallen in februari een leuke verzorgpony gevonden. Helaas is gister de eigenaresse eraf gevallen toen ze wilde opstijgen en heeft daarbij haar bovenarm gebroken.
Dit is niet de eerste keer dat ze zoiets geks doet dus ze zijn er serieus over na aan het denken om haar te verkopen.

Dus misschien voor mij begint de zoektocht weer.

Zie dat je in Zoetermeer woont, ik had een jaar geleden anders nog wel wat voor je gehad, maar das nu te laat :')

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:03

Het is ook nog niet allemaal zeker hoor ze nemen even de tijd om het te laten bezinken, en misschien komt er dan wel een ander paard wie weet.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:04

Succes dan iig!

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:48

ik ben ook opzoek naar een bijrijder voor mijn friese ruin. zijn nu 5 mensen geweest om te proef rijden . de eerste zei dat ze wel 2x in de week kon en toen ze gereden had kon ze ineens maar 1x in de 2 weken . de 2e was een jongen en had volgens hem veel ervaring nou bleek minder waar te zijn hij zat er op en 3 sec later lag ie er ook al af . de 3e had alleen manege ervaring en vond hem te sterk . de 4e vond hem wat snel en kon zich niet veroorloven om er af te vallen vanwege 2 kinderen . en de 5e komt nog een keer terug om te kijken hoe het dan gaat omdat ze bang is dat ze niet consequent genoeg is . heb een super braaf paard die niet bokt of stijgert en liever lui is dan moe maar wel erg sterk en moet je dus veel op je zit terug rijden omdat hij dat zo gewend is .hoop dat er binnenkort iemand komt die de klik met hem heeft en hem zou willen rijden

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:35

Ik meld mij ook even! Heb eigenlijk al mijn hele leven paarden van andere gereden en heb eigenlijk (op enkele uitzonderingen nagelaten :+) altijd geluk gehad met paard & eigenaar!
Momenteel rij ik al geruime tijd een 6 jarige ruin, een schat van een beest! Ik heb nog nooit zo een goed paard onder mn kont gehad!!
In eerste instantie hadden we afgesproken dat ik in het weekend zou komen (zaterdag en zondag) en zij zou m door de week doen, maar ze heeft 3 weken geleden laten weten dat ik mag komen wanneer ik wil, moet haar dan alleen ff n smsje sturen zodat zij niet voor niks komt!

Paard staat op een mooie manege/pensionstal, met n binnenbak, buitenbak, springwei en ik rij vanuit t erf zo t bos in! Mag er alles mee doen, lessen, buitenrijden, wedstrijden en betaal hier helemaal niks voor!

Heb er totaal niet na gezocht, dit is heel toevallig via via op mijn pad gekomen en ben er heel erg blij mee!

Daarnaast weet ik wat voor een ellende het kan zijn, om een bijrijder te zoeken. Jaren terug reed ik een paard voor iemand en deze goede man had nog een merrie op stal staan waar niks mee gedaan werd dus hij had mij gevraagd om hier een bijrijder voor te zoeken, aangezien hij vaak in het buitenland was voor zn werk en ik daar op stal toch alles al zelf regelden.
Ook daar was t super, alles mocht, niks moet.. Geen bijdrage, en je kon t paard als "jou eigendom" beschouwen. Dus ik een advertentie op MP gezet, nou honderden reacties! Ook veel reacties waar ik eigenlijk niks mee kon, maar er waren een aantal meiden die toch geinteresseerd leken!
Dan maak je een afspraak met ze, en de helft komt niet eens opdagen zonder wat te laten weten!

Gelukkig na verloop van tijd toch een super meid gevonden! Alhoewel we beide niet meer bij deze man rijden (door verkoop paarden) zijn we nog steeds redelijk bevriend en spreken we mekaar regelmatig :D

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:51

wat een leuke verhalen allemaal! heb al veel gelezen :) zelf ben ik continu voorzien van super paarden, alleen ben ik opzoek al heel lang naar een M/Z paard die ik eens zou kunen rijden.. gewoon er bijvoorbeeld op kunnen lessen om mij zelf te kunnen verbeteren, aangezien ik alleen maar jonge groene paarden rijd.

ik wil er zelfs wel voor betalen, maar kan echt niemand vinden die mij dit zou kunnen aanbieden!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:50

AnoukB schreef:
Ik meld mij ook even! Heb eigenlijk al mijn hele leven paarden van andere gereden en heb eigenlijk (op enkele uitzonderingen nagelaten :+) altijd geluk gehad met paard & eigenaar!
Momenteel rij ik al geruime tijd een 6 jarige ruin, een schat van een beest! Ik heb nog nooit zo een goed paard onder mn kont gehad!!
In eerste instantie hadden we afgesproken dat ik in het weekend zou komen (zaterdag en zondag) en zij zou m door de week doen, maar ze heeft 3 weken geleden laten weten dat ik mag komen wanneer ik wil, moet haar dan alleen ff n smsje sturen zodat zij niet voor niks komt!

Paard staat op een mooie manege/pensionstal, met n binnenbak, buitenbak, springwei en ik rij vanuit t erf zo t bos in! Mag er alles mee doen, lessen, buitenrijden, wedstrijden en betaal hier helemaal niks voor!

Heb er totaal niet na gezocht, dit is heel toevallig via via op mijn pad gekomen en ben er heel erg blij mee!

Daarnaast weet ik wat voor een ellende het kan zijn, om een bijrijder te zoeken. Jaren terug reed ik een paard voor iemand en deze goede man had nog een merrie op stal staan waar niks mee gedaan werd dus hij had mij gevraagd om hier een bijrijder voor te zoeken, aangezien hij vaak in het buitenland was voor zn werk en ik daar op stal toch alles al zelf regelden.
Ook daar was t super, alles mocht, niks moet.. Geen bijdrage, en je kon t paard als "jou eigendom" beschouwen. Dus ik een advertentie op MP gezet, nou honderden reacties! Ook veel reacties waar ik eigenlijk niks mee kon, maar er waren een aantal meiden die toch geinteresseerd leken!
Dan maak je een afspraak met ze, en de helft komt niet eens opdagen zonder wat te laten weten!

Gelukkig na verloop van tijd toch een super meid gevonden! Alhoewel we beide niet meer bij deze man rijden (door verkoop paarden) zijn we nog steeds redelijk bevriend en spreken we mekaar regelmatig :D

Fijn, een positief verhaal tussen alle negatieve _/-\o_ Ik denk dat het ook goed moet klikken tussen een eigenaar en een verzorger en er moet ook 100 % vertrouwen zijn... Helaas was dat bij mijn verzorger helemaal weg doordat ze dingen achter mijn rug om deed.... Ik heb nu nog een meisje lopen die samen met mij dingen met Isa doet (grondwerk, wandelen, gewoon gezellig), en ik heb deze vakantie een meisje die zelf 2 ijslanders heeft en me helpt met Isa te rijden. Omdat ze zo lang stil heeft gestaan moeten bepaalde knopjes weer aangezet worden :D Deze vertrouw ik wel helemaal (ik heb haar zelfs gevraagd :j of ze alsjeblieft Isa wil rijden :D ), maar ik ben er wel bij als ze gaat rijden uiteraard. Ik wil sowieso de vorderingen zien en ik vind het te gevaarlijk om haar alleen de weg op te sturen met Isa. Als er iets gebeurt ben ik toch verantwoordelijk. Maar als ze alleen in de bak zou rijden zou ze zelfs alleen mogen. Maar ik vind het zelf veel te leuk :P

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:39

Ik ben ook lang wezen zoeken, overal gevraagd etc. Ik had via bokt ergens op gereageerd, in eerste instantie afgewezen en toen toch gevraagd of ik wilde komen. Prima!

Ik verzorg de paarden nu ong. een maand, misschien iets meer. Ooooooooohh, ze zijn echt zo leuk! =D Echt heel erg blij mee!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:16

Wat leuk voor je Char69 !

Ik kom nu (bijna) elke avond daar op stal om de paarden binnen te halen en te voeren, is heel erg leuk! Het klikt ook met de mensen en ze zijn super aardig. Nogmaals zeg ik: zoek ongeveer het zelfde als mij, je hebt even veel plezier. Of ik heb gewoon heel erg geluk gehad met mijn plekje daar :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:19

IK had ook zoon plekje ooit gekregen maar dat was dan weer echt niks voor mij. Ik hielp op een stal met dressuurpaarden die ZZ liepen, maar na een keer kijken merkte ik al dat het niks voor mij was. Doe mij maar gewoon 1 of 2 paarden waar ik lekker mijn aandacht op kan richten en lekker mee kan tutten :)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:37

Het is net wat je leuk vind, ik heb tot mijn eigen verbazing laatst ook nog een verzorgpony geweigerd... Dus dan weet ik ook echt zeker dat ik het daar leuk vind...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:37

Nou mooi toch, ieder zijn ding :)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:40

Daarom ;D

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:07

ik zoek iemand voor mn 8 jarige fries in lucaswolde (provincie groningen)

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:30

Ondertussen heb ik een advertentie geplaatst op bokt en op marktplaats :)
Bijrijder gezocht :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:24

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal geplaatste advertenties verwijderd. Op VP is het niet toegestaan om dit soort advertenties te plaatsen. Dit kun je doen op de markt van Bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:07

Hoe zouden jullie reageren op een PB van een meiske dat volgens profiel 10 is en nog geen bijdrage of advertentie heeft gemaakt op Bokt.
Ze woont ook nog eens 36 km bij me vandaan.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:09

Wat stuurt ze precies dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:15

Een PB met daarin de mededeling dat ze in Den Bosch woont en best 2x in de week kan komen.
Ze vraagt of dat goed is......

Overigens vraag ik me nu af of ze misschien toch een advertentie heeft gezet.
En dat is inderdaad een heel jong kind.

Eigenlijk vind ik het wel heel schattig.....

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:17

Hmm misschien moet je naar haar ervaring vragen?
En vragen of het misschien niet te ver is?
Maar dat je het leuk vind een reactie gekregen te hebben.