Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:50

Ik ben het helemaal met je eens. Maar steeds vaker wordt min of meer verwacht dat je je paard maar gratis aanbied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:55

En dan het hoge aantal pennymeisjes....."ik ben 13 jr. en rij al tien jaar paard" die komen niet eens de buurt van "mijn paarden"

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:57

Joenalie1 schreef:
En dan het hoge aantal pennymeisjes....."ik ben 13 jr. en rij al tien jaar paard" die komen niet eens de buurt van "mijn paarden"

Euhh nee...bedankt.(ook niet betalend)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:04

Sommige mensen vinden het normaal dat je betaald voor een verzorgpaard/bijrijdpaard. maar ik bijvoorbeeld kan dat echt niet opbrengen, en hierdoor is het voormij al onmogenlijk om een bijrijdpaard te vinden, zeker in utrecht omdat alle stallingen hier zo duur zijn zijn er weinig mensen die gratis hun paard laten bijrijden/verzorgen

ik vind het ook als je weer andersom kijkt, je hebt zelf geen tijd om je paard de toen dus moet je eigenlijk maar blij zijn dat iemand anders het voor je kan doen. maar volgens mij ben ik de enige met die mening en waarschijnlijk als ik zelf een paard heb en een bijrijder nodig heb zal ik vast ook wel geld vragen, omdat het makkelijk is als iemand mee betaald aan de stalling :P

moeilijk onderwerp dit. haha het ligt er denk ik ook een beetje aan wat je allemaal mag met een paard, als je 120 euro per maand mee betaald en je mag 2 keer in de week een rondje in de bak rijden dan zou ik dat nooit doen, kan je net zogoed bij een manege gaan rijden..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:12

Ikzelf vind het niet zo erg om mee te hoeven betalen, maar het moet wel rieel blijven natuurlijk. Zeker nu de prijzen omhoog schieten (ivm hooi/stro) is het niet zo vreemd dat het steeds vaker gebeurd. Tot nu toe heb ik dit nooit hoeven doen, daar ben ik dan ook erg dankbaar voor. In ruil daarvoor doe ik soms extra klusjes zonder dat er om word gevraagd omdat ik vind dat je er dan wel wat voor terug moet doen. En ik moet maar zo denken, het is altijd goedkoper dan alles te moeten betalen :) Wel vind ik dat je als eigenaar niet moet gaan vragen om geld omdat je anders je paard niet kunt onderhouden, wat nou als je bijrijder uitvalt? of er gebeurd wat met het paard??? het moet niet een noodoplossing zijn zeg maar.

Vriendin van mij heeft dit jaar een paard gekocht en komt er nu pas achter hoeveel tijd ze er eigelijk aan kwijt is. Die gaat deze winter denk ik pas echt merken dat het niet niks is. Die had daarvoor een verzorg pony waar ze ook niet altijd heen kon (soms maar 1x in de week). Dat betreft zijn bijrij paarden of verzorg beestjes ook wel handig, je merkt dan hoeveel tijd het eigelijk wel niet kost.

@britt_sisi, ja precies. Dat is natuurlijk ook iets waar je tegen aan loopt. Ik persoonlijk zou liever een goeie bijrijder hebben dan een die betaald. Dan kun je altijd nog regelen dat de bij-rijder af en toe meebetaald aan bv wormenkuur/hoefsmid of spullen voor het paard. Het is maar net hoe flexibel je als eigenaar bent.

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:25

Ik ben hier ook ontzettend mee aan het worstelen. Ik heb een leuke hafmerrie van 20 jaar, ik zoek al een tijdje naar een betrouwbare verzorger voor 1 a 2 dagen in de week. Maar ik vind het echt heel lastig. Ben namelijk helemaal niet moeilijk qua eisen; ik vraag geen bijdrage, je mag lekker met haar tutten en rijden, buitenritjes vind ik ook prima. Maar haar stalletje moet ook schoongemaakt worden, ook als het rotweer is.. Toen ik 'jong' was zou ik dit echt een superaanbod vinden! Nu reageren er alleen piepjonge meisjes die al met een cap op op het erf aankomen.. Of meiden die elke keer met haar naar het strand rijden (oke we staan in Wassenaar, maar zo'n rit kost gauw 3 a 4 uur en doe ik zelf niet eens met haar).. Verzorgers (zoals ik was :D ) waar zijn jullie??

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:26

Cinnnndy schreef:
Ik ben hier ook ontzettend mee aan het worstelen. Ik heb een leuke hafmerrie van 20 jaar, ik zoek al een tijdje naar een betrouwbare verzorger voor 1 a 2 dagen in de week. Maar ik vind het echt heel lastig. Ben namelijk helemaal niet moeilijk qua eisen; ik vraag geen bijdrage, je mag lekker met haar tutten en rijden, buitenritjes vind ik ook prima. Maar haar stalletje moet ook schoongemaakt worden, ook als het rotweer is.. Toen ik 'jong' was zou ik dit echt een superaanbod vinden! Nu reageren er alleen piepjonge meisjes die al met een cap op op het erf aankomen.. Of meiden die elke keer met haar naar het strand rijden (oke we staan in Wassenaar, maar zo'n rit kost gauw 3 a 4 uur en doe ik zelf niet eens met haar).. Verzorgers (zoals ik was :D ) waar zijn jullie??

Pffff! Waarom woon ik nou niet in Wassenaar. x'D
Als ik nu geen pony had, en in de buurt woonde.
Précies wat ik ook maar kan wensen, u pony! :')

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:28

ik geef je helemaal gelijk Cinnnndy... een goede verzorgster is lastig te vinden

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:29

Ohja overigens. Is het raar als je bij een pony gaat kijken en je komt niet in nette paardrijkleding? XD
Ik ging namelijk een keer ergens kijken in Leiden. Maarja, ik kwam in een jogginbroek, en allstars. (zo ga ik regelmatig naar stal .:o) En had geen cap mee ofzo.
Ze keken me zo raar aan. x'D vind het zo opdringerig om gelijk een cap mee te nemen.
Zo van . JA eerste keer en ik kom nu rijden. x'D

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:35

Cinnnndy schreef:

Zo mag ik langs komen :oo !

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:41

Cinnnndy schreef:

Waarom woon je nou niet in Leiden :') Mij leek dit echt enorm leuk! En ik ben geen piepjong meisje haha, ik vind buitenritten heerlijk, tuttelen ook en ben niet vies van mesten :P Ik ben alleen bang dat Wassenaar voor mij in de winter niet te redden is :n Ik fiets nu naar Warmond elke keer, ca 4 KM is dat, en dat is in de winter nog prima te doen, zij het dat het niet te glad is :P heb iig afgelopen winter geen 1 x niet gegaan
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-08-11 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:42

Dat vond ik dus ook lastig, daarom vraag ik gewoon of ze willen dat je bij de kennismaking ook even je kunsten vertoont of niet. Zo wel, rijbroek aan en cap mee, zo niet wat leuks aan maar niet te netjes (dus spijkerbroek, goeie schoenen en een leuk shirtje) Maak je het voor jezelf veel makkelijker.

amyyy55 schreef:
Ohja overigens. Is het raar als je bij een pony gaat kijken en je komt niet in nette paardrijkleding? XD
Ik ging namelijk een keer ergens kijken in Leiden. Maarja, ik kwam in een jogginbroek, en allstars. (zo ga ik regelmatig naar stal .:o) En had geen cap mee ofzo.
Ze keken me zo raar aan. x'D vind het zo opdringerig om gelijk een cap mee te nemen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:43

amyyy55 schreef:

Nou ik zou ook verwachten dat je in rijkleding komt. Ik wil je dan namenlijk zien rijden om te bepalen of ik jou inderdaad op mijn paard wil hebben. Ik snap je intentie wel.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:47

NatasjavE schreef:
amyyy55 schreef:

Nou ik zou ook verwachten dat je in rijkleding komt. Ik wil je dan namenlijk zien rijden om te bepalen of ik jou inderdaad op mijn paard wil hebben. Ik snap je intentie wel.

Dat is dan wel weer te begrijpen. :P
Maar ik wil niet overkomen als iemand die écht alleen wil rijden. :')

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:54

Ik heb daar geen problemen mee, vervolgens vraag ik nog in welke kleding de eigenaar mij verwachten rijkleding of niet. Anders ga ik in mijn spijkerbroek met goede schoenen en mijn paardenjas.

Immers is het hier wel moeilijk om een pony te zoeken hoor! Mijn moeder heb liever niet dat ze een bijdrage moet leveren (ben 13, en no work haha logisch!) Ik ben leergierig, behulpzaam, netjes, houdt me aan de afspraken etc. En vind het geen probleem om de stal uit te mesten en andere rottige klusjes. Ik bedoel, ik ben geen pennymeisje. Het hoort er toch bij alle klusjes?

Dus wie wat kan bieden :D

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:11

Ik snap het niet willen/kunnen bijdragen nooit zo. Is 50 Euro per maand dan ook al teveel? Welke hobby is nu gratis? Ga eens een abbonement op een sportschool nemen, 3x per week zwemmen om maar iets te noemen? Tegenover die 50 Euro bijdrage staan nog altijd mijn vaste kosten van 350 Euro per maand, tw stalling, hoefsmid, entingen, ontwormingen. Ook de appels, slobber, schone dekjes en dekens regel ik.

Gelukkig heb ik een fijne, betrouwbare bijrijdster die hem 2-3x per week doet en die 50 Euro geen probleem vindt.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:15

Borg schreef:
Ik snap het niet willen/kunnen bijdragen nooit zo. Is 50 Euro per maand dan ook al teveel? Welke hobby is nu gratis? Ga eens een abbonement op een sportschool nemen, 3x per week zwemmen om maar iets te noemen? Tegenover die 50 Euro bijdrage staan nog altijd mijn vaste kosten van 350 Euro per maand, tw stalling, hoefsmid, entingen, ontwormingen. Ook de appels, slobber, schone dekjes en dekens regel ik.

Gelukkig heb ik een fijne, betrouwbare bijrijdster die hem 2-3x per week doet en die 50 Euro geen probleem vindt.

50 euro vind wij geen probleem hoor, maar ik ga geen 50 euro betalen voor 1 keer in de week langs te komen. Of 100 euro voor 1 keer in de week een rondje in de bak. Ja dag :)

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:17

ik vraag geen bijdrage, gewoon iemand die komt verzorgen,poetsen en af en toe een handje meehelpt en die mag rijden als ze ervaren genoeg zijn, maar het is heel moeilijk om iemand te vinden die verantwoordelijk en betrouwbaar is en ook nog een beetje weet waar ze mee bezig is en niet na 2 x al afhaakt. Het lijkt wel alsof niemand tegenwoordig nog ergens moeite voor wil doen

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:19

liess1 schreef:
ik vraag geen bijdrage, gewoon iemand die komt verzorgen,poetsen en af en toe een handje meehelpt en die mag rijden als ze ervaren genoeg zijn, maar het is heel moeilijk om iemand te vinden die verantwoordelijk en betrouwbaar is en ook nog een beetje weet waar ze mee bezig is en niet na 2 x al afhaakt. Het lijkt wel alsof niemand tegenwoordig nog ergens moeite voor wil doen

Heb je helemaal gelijk in, die ervaring hebben mensen in mijn omgeving ook. Of zodra het paard een blessure heeft, haakt de verzorgster af. Lekkere band heb je dan met je verzorgpaard...

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:20

liess1 schreef:

Naar zoiets ben ik namelijk op zoek :j ik ben betrouwbaar, behulpzaam, netjes, afspraak is afspraak, bereid om alle klusjes te doen en geen ééndagsvlieg. Ervaring heb ik dan wel, maar ben geen anky :D (maarja wat wil je iemand van 13) Verder ben ik geen pennymeisje die alleen weet wat crossen en rijden is

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:20

Dat blijft een moeilijke rijkleding aan ja of nee. Ik zou het wel fijn vinden als ik iemand zocht zodat je meteen kan zien wat diegene kan met paarden. Maar ja weer ander wil eerst een kennismaking en pas daarna een vervolg afspraak voor het rijden. Ik zou het gewoon vragen wat ze verwachten. Zo zit je daar in ieder geval niet mee naast.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:21

jammer dat je zo ver weg woont....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:31

Oke een bijrijdster maakt bij mij een goede indruk als ze komt in een spijkerbroek met stevig leren schoeisel en cap hoeft niet ik heb altijd wel een reserve, ma goed op dit moment zoek ik geen bijrijdster!

Wil je echt een slechte indruk maken dan kom je in een jurkje en op hakjes, dan weet je zeker dat ik je er niet eens bij "mijn paarden" in de buurt wil hebben!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:39

Ik verzorg dus een 9 jarige hengst en een 21 jarige shet ruin, sinds november denk ik zo. In het begin waren er ook nog 2 andere meiden die hem verzorgde (en nog 2 meiden, maar die deden ze al langere tijd, zijn er nu ook nog steeds en zijn 2 leuke medeverzorgers) en die hielden zich dus absluut niet aan de afspraken. Meste niet uit, lieten spullen rondslingeren en weetikveel wat. Ze kwamen ook een aantal keer niet opdagen. En opeens zijn ze er ook mee gestopt... Dat soort mensen moeten nooit een paard kopen :n zij willen alleen de pleziertjes. Ik doe alles, ik wandel zo nu en dan met de shet, verder doe ik vooral weide schoonhouden, paarden schoonhouden, alles opruimen en geef ook de andere dieren (schapen en kippen) eten :D Mocht ik een keer niet kunnen dan laat ik het weten aan mijn medeverzorgers zodat zij evt kunnen invallen. Ik vind communicatie echt het belangrijkste :j Afspraken nakomen en duidelijk laten weten hoe en wat.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:34

Ik heb graag dat ze in paardrij kleding komen, dan kun je meteen opstappen en rijden, kijken of het klikt en of het gaat werken.

Laats kwam er 1 in een skinnyjeans, na 3 rondjes was ook duidelijk dat het niks was.