Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Medie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:38

Lianne.. Nee.. ik heb gewoon gevraagd of dat ze het goed vond dat we alles eventjes op papier zetten zodat we beiden weten waar we aan toe zijn i.v.m. aansprakelijkheid enzo. Dit naar aanleiding toen ik er de eerste keer opstapte en ze zei 'als je er af valt ga je me toch niet aanklagen he' met een glimlach.. Toen dacht ik 'dat was nog niet eens in me opgekomen'. Wilde er verder niks raars inzetten ofzo.. maar ze was er niet van gediend.. nja, dan niet he ;) Ik wil ook niet aangeklaagd worden als haar paard ineens kreupel is en ik de schuld krijg ofzo.. zitten 2 kanten aan.

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:01

Medie schreef:
Lianne.. Nee.. ik heb gewoon gevraagd of dat ze het goed vond dat we alles eventjes op papier zetten zodat we beiden weten waar we aan toe zijn i.v.m. aansprakelijkheid enzo. Dit naar aanleiding toen ik er de eerste keer opstapte en ze zei 'als je er af valt ga je me toch niet aanklagen he' met een glimlach.. Toen dacht ik 'dat was nog niet eens in me opgekomen'. Wilde er verder niks raars inzetten ofzo.. maar ze was er niet van gediend.. nja, dan niet he ;) Ik wil ook niet aangeklaagd worden als haar paard ineens kreupel is en ik de schuld krijg ofzo.. zitten 2 kanten aan.

Ik geef je groot gelijk hoor!!! Er kunnen heel wat rare dingen gebeuren.

pissoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:02

ik vind het echt raar van sommige eigenaren
dan ben je 1 of 2 x geweest
dan doen ze heel aardig en lief
en de volgende keer zeggen ze opeens ja ik wil er toch 50 euro per maand voor hebben

en dan ben je opeens niet meer welkom
zeg dat dan gelijk in het begin
dan hoeven de verzorgers ook hun tijd niet te verspillen
dit heb ik nu al 6 X gehad

heb je net en klik met het paard
en ben je super blij dat je eindelijk wat gevonden hebt
krijg je dat weer -:(-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:31

Ow wacht :$ ik had het zelfs verkeerd gelezen.... Als je zelf als verzorgster er over begint, dan is het helemaal niet raar... Lijkt me tenminste dat de eigenaar bepaald wat er in komt te staan en alleen tekent als ze het er zelf mee eens is?

@Pissoe.... 50 euro valt nog mee :p ik ging van niets naar 150 :') want ze wilde per se naar een duurdere stal... Of toch niet... Toen weer wel... Toen maar lief bedankt en gezegd "zoek eerst maar uit wat je wil, ik hoef niet al dat gesleep met een paard mee te maken"... (Merrie was ook nog eens drachtig... Ze vond dat je dan zeker 3 maanden niet kon rijden... en 3 maanden 150 euro betalen om een paard te poetsen gaat me te :$ (Ok, voor mijn eigen paard... maar voor een ander paard... nee :P) Achteraf maar goed ook, want ze hield het andere paard en later hoorde ik dat ze ruzie had met haar verzorgster omdat ze opeens het hele stalgeld wilde betalen...

Als je een bijdrage vraagt, maak het dan vooraf duidelijk!

pissoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:47

wow Lianne86 dat is inderdaad wel erg
maar ik bedoel gwn eerst zeggen ze dat ze er niets voor hoeven
maar af en toe snoepjes kopen of de hoefsmid betalen
dat doe ik dan ook wel uit me zelf
maar dan moeten ze zich er wel aan houden en niet al de volgende keer
van gedachte veranderen

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:02

Medie schreef:
0000 ik bedoel begeleiding van diegene die hem heeft doorgereden en hem ook daadwerkelijk kent. Ik snap je standpunt maar het paard 'verpesten' gaat wel erg ver. Als je les neemt doe je dat toch ook om te verbeteren en niet 'om het paard niet te verpesten'.

Vandaar ook de 'zeg maar' erachter omdat het een voorbeeld is van een uiterste situatie en ik niet bedoelde te zeggen dat dit in jouw geval zo is. Er zijn genoeg ruiters waarbij het paard snel verslechterd als ze niet heel regelmatig lessen hoor. Ik vind niet dat je in die gevallen de eigenaren op kunt laten draaien voor de lessen. Zag dat je er sowieso niet uitkwam, jammer!

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:29

Ja inderdaad jammer.. ik ben voorlopig wel afgekickt van al die eigenaren.. Heb met mijn vriend afgesproken om langzaam te gaan sparen voor een eigen paard.. kan nog wel even duren, maar toch! Ben er best wel klaar mee.. Jammer, want ik weet dat het ook heel leuk kan zijn en ga het natuurlijk voor nu wel missen..

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:49

Ahh jammer! Dacht dat je misschien Pebnels ging doen?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:03

Medie schreef:
Ja inderdaad jammer.. ik ben voorlopig wel afgekickt van al die eigenaren.. Heb met mijn vriend afgesproken om langzaam te gaan sparen voor een eigen paard.. kan nog wel even duren, maar toch! Ben er best wel klaar mee.. Jammer, want ik weet dat het ook heel leuk kan zijn en ga het natuurlijk voor nu wel missen..

Geloof me, er zitten ook goede eigenaren tussen :')

(Ik was te gek... halster voor der andere paardje, ok hoor.. cadeautje... wedstrijdkleding nodig... 2 dagen van te voren dat zeggen, en ik regel het... (Lees: ik sta op zaterdagmiddag in de winkel, breng het naar haar toe om te passen :')) Ze had alle vrijheid, mocht zo vaak gaan als ze wilde, geen kosten, niets... En dan stopt ze omdat ze niet van ons over bezemstelen en voertonnen mocht springen... (Had gegild... en een week later zou er een hindernis staan bij wijze van :'))

Nu dus niet meer zo gek... Maar geen gezeur, gewoon duidelijke afspraken, vrijheid bij vertrouwen etc.

Zelf ook altijd gewoon vrijheid gehad, wel duidelijke afspraken, verantwoordelijkheden etc. Maar uiteindelijk was het echt "mijn paardje", eigenaresse haar zus had haar paard verkocht, wilde rijden en kwam aan mij vragen of ze "die van mij" mocht lenen...

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:35

Ik weet dat er genoeg leuke eigenaren tussen zitten, maar hier in Arnhem is zoiezo weinig te vinden momenteel.. Soms denk ik 'misschien ligt het ook wel aan mij' ik heb zelf een eigen pony gehad en niks kan dat natuurlijk evenaren..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:40

Herkenbaar hoor... Heb hier ook even rondgekeken... Maar ik wil het gewoon allemaal anders :') Mijn eigen ding, hoe ik het wil, en op mijn manier... (En ik ben heel truttig daarin, maar ik wil dat mijn paard een bepaalde standaard heeft qua leven... en ik ga dan niet ergens een beest verzorgen wat daar niet aan voldoet :')) Dus mjah.... Ik reis 100 heen en 100 terug :')

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:56

Ik meld me als verzorgster omgeving gouda!
Maar volgens mij zit er hier in het topic niemand uit de buurt..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:01

Ik ga toch ook maar weer op zoek naar een bijrijdster voor mijn leuke ruin...nu ze verhuist zijn is het eigenlijk heel niet nodig maar vind het toch wel fijn als hij wat meer beweging krijgt en mijn huidige verzorgster kan alleen maar op zaterdag en zondag. Nu kijken of iemand interesse heeft in NH Parelli.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:18

Heeft er iemand een verzorger/bijrijdster nodig in Mol, Belgie?

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:03

Hey allemaal !
Had een maand geleden een reactie geplaatst dat ik een bijrijdpaard gevonden had maar jammer genoeg is hij nu verkocht. Mensen hebben mij een dag voor mijn les iets laten weten dat hij naar een andere eigenaar verhuisde.. Vond het wel jammer dat ze het mij niet eerder verteld hadden dat hij te koop stond want was wel van plan om hem anders over te kopen. Het klikte wel tussen mij en het paardje.
Dus startte ik mijn zoektocht sinds 2 dagen geleden opnieuw. En heb deze ochtend een reactie gekregen van een internationale springruiter die een bijrijder zocht voor 1 van zijn paarden en hij wilt mij les geven.
Ik was dol gelukkig ! Normaal ga ik volgende week dinsdag voor de eerste keer gaan rijden. Ben benieuwd hoe het gaat :)

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:15

xanthos111 schreef:
Hey allemaal !
Had een maand geleden een reactie geplaatst dat ik een bijrijdpaard gevonden had maar jammer genoeg is hij nu verkocht. Mensen hebben mij een dag voor mijn les iets laten weten dat hij naar een andere eigenaar verhuisde.. Vond het wel jammer dat ze het mij niet eerder verteld hadden dat hij te koop stond want was wel van plan om hem anders over te kopen. Het klikte wel tussen mij en het paardje.
Dus startte ik mijn zoektocht sinds 2 dagen geleden opnieuw. En heb deze ochtend een reactie gekregen van een internationale springruiter die een bijrijder zocht voor 1 van zijn paarden en hij wilt mij les geven.
Ik was dol gelukkig ! Normaal ga ik volgende week dinsdag voor de eerste keer gaan rijden. Ben benieuwd hoe het gaat :)

Wat jammer dat ze niks hebben laten weten. Maar wel superleuk dat je een nieuw verzorgpaard hebt.

lith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:52

Ik begrijp wel dat sommige verzorgers het zat worden... hier ook helaas al meerdere malen rare dingen meegemaakt... 1ste verzorgpony was top.. nog steeds vriendinnen met de eigenaar.. we hebben haar twee jaar geleden op pensoein gezet nu 29 jaar... hierna een verzorgpony gevonden. helaas twee weken later te horen gekregen dat ze te koop werd gezet, en ja hoor een week later verkocht.. haar zoon hielden ze.. deze een tijd verzorgt.. echter op een dag kreeg ik een sms dat hij die dag verkocht was en ook al was opgehaald... geen afscheid kunnen nemen of wat.. dit was helaas ook al de vierde keer dat het zo is gegaan... nu stiekem wel weer op zoek in de omgeving lopik voor een rustig lief betrouwbaar paard of pony

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:10

Ik blijf dat raar vinden... Ik behandel mijn verzorgster zoals ik zelf ook behandeld zou willen worden :')

Als hij ooit te koop komt te staan, en ze verzorgd hem al een hele tijd, dan zou ze hem zelfs mogen hebben! (Hij komt als het goed is nooit te koop te staan, maar stel... dan zou mijn verzorgster de eerste zijn aan wie ik hem aan zou bieden... Ze hebben al een band samen en haar vertrouw ik met mijn paard ;))

(Nu iemand die nog niet zo lang hem rijdt, 3 weekjes ofzo pas :') dus nu nog te vroeg om zoiets te roepen... maar stel dat... dat dan nog eerder dan zonder haar het te laten weten hem verkopen)

lith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:20

Deed hem een half jaar en we waren al best bevriend, maar helaas nooit afscheid kunnen nemen... aan de ene kant wel gehoopt dat hij verkocht zou worden, de eigenaar deed niets met hem en was er een beetje bang voor, maar niet op deze manier.. zijn moeder was ik aan het rijden en toen kwam er iemand naar mij toe en vroeg of zij te koop was en dat ze een afspraak had met de eigenaar.. ook hier wist ik niets van af en dat drie keer voordat ze verkocht werd aan een zorg boerderij

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:24

Ik hoop dat ik dat nooit zal mee maken. Het lijkt mij echt naar dat je een paar dagen of zelfs een dag van te voren hoort "je hoeft niet meer te komen, want hij/zij is verkocht". Het is toch fijner als je het een paar weekjes voor de verkoop hoort of in ieder geval een week van te voren. Gelukkig heb ik het tot nu toe nog nooit meegemaakt :)

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:38

De eigenaar van het paard ( jongen van 16 ) had al eerder vermeld dat hij totaal geen zin meer had in het rijden en dat hij wel blij was dat ik erop reed. Hierop had ik dan weer gezegd dat hij wel weer zin zou krijgen binnen enkele jaren. Maar hij ontkende dit en later vertelde hij dat ik hem eventueel kon overkopen later , omdat ik vertelde dat ik binnen een jaar of 2 zelf weer een paard wil kopen.

Nu , na dat gesprek vond ik het best wel 'lelijk' dat ze mij niks gevraagd hebben. Potentiële kopers kwamen kijken , en namen hem zonder proefrit of dergelijke mee. Hopelijk heeft het paard nu een mooie thuis. Vond het wel een erg leuk beest om op te rijden en ik kon er nog alle kanten mee uit. Daarom dat ik het erg jammer vind dat ze het me niet eerder verteld hadden dat hij te koop stond.

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:22

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:25

Donnieboy schreef:
Nog steeds geen reactie...
daarom nieuwe advertentie gemaakt vinden jullie het wat?
http://www.bokt.nl/markt/ad/161222/bijr ... middelrode

Denk dat het door de groote van de pony komt of god gunt het die arme pony niet :x

Voor dit soort pony's moet je ook ouders zien te bereiken en geen kinderen. Geen weldenkende ouder laat zijn 8/9/10 jarige alleen naar een verzorgpony gaan. Imo heb je veel meer kans als je deze advertentie ophangt op ponyclubs, ponyconcoursen of zelfs in de supermarkt.

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:30

0000 schreef:
Donnieboy schreef:
Nog steeds geen reactie...
daarom nieuwe advertentie gemaakt vinden jullie het wat?
http://www.bokt.nl/markt/ad/161222/bijr ... middelrode

Denk dat het door de groote van de pony komt of god gunt het die arme pony niet :x

Voor dit soort pony's moet je ook ouders zien te bereiken en geen kinderen. Geen weldenkende ouder laat zijn 8/9/10 jarige alleen naar een verzorgpony gaan. Imo heb je veel meer kans als je deze advertentie ophangt op ponyclubs, ponyconcoursen of zelfs in de supermarkt.

Advertenties gaan we nu ophangen in manege o.a

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:00

een vraagje..als iemand bij jullie voor het eerst komt rijden, proef rijden zeg maar, wat verwachten jullie dan dat ze laat zien? of wat willen jullie graag zien?
ga morgen proefrijden op Friezen om te kijken welke het beste bij mij past en die ga ik dan bijrijden, maar was wel opzoek naar wat jullie als eigenaar altijd belangrijk vinden...