Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:13

Ik vind dat je gewoon met nr. 2 een afspraak moet maken, voelt dat beter dan is dat eerlijker tegenover jezelf! ook al is het niet eerlijk tegen over nr. 1 maar aan jou omschrijving te lezen zou de lol er bij mij snel af zijn met z`n verzorgster die al een paar keer afzegt en geen motivatie heeft....gewoon laten komen wie weet is de klik er niet en ga je door met nr. 1. Jou paard jou keuze!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:14

@Rchell als nr 1 niet echt voldoet, zou je haar nu al op de hoogte kunnen stellen dat je toch vindt dat ze wat onervaren is en wat ongemotiveerd en dat je nog een reactie hebt gekregen en deze "open" houdt voor het geval het niet betert. Dan zie je vanzelf haar reactie of dit echt is wat ze wil of niet. Ga er dus even mee praten hoe zij het vindt en dat je het vervelend vindt dat ze al 2 x afgezegd heeft en dat je best snapt dat er wat tussen kan komen maar als de tijd niet heeft dat het dan geen zin heeft.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:21

Ik vind het heel moeilijk.. nu ook.. ze weet dat mijn paard flink ziek staat, weet dat ik moet rennen en vliegen om er 2 x per dag te komen en ik moet haar vragen wanneer ze kan komen.. "ja misschien vrijdag, het weekend iig niet, want dan heb ik een festival".. ik begrijp echt wel dat ik niet spontaan alles laat vallen om naar stal te komen, maar een beetje input van haar kant zou wel fijn zijn..
denk dat ik op jullie adviezen afga en toch vraag of nummer 2 wilt langskomen/afspreken..

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:23

Ik zou als ik jou was de verzorgster nr 2 langs laten komen.. Je paard zou voor een festival moeten gaan, helemaal als die ziek was. Dan wil je toch juist hem zien?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:39

Ja ik denk dat jullie gelijk hebben.. heb nr 1 zojuist een berichtje verzonden dat ik het begrijp dat er dingen tussen komen, dat een paard veel werk is en hij mijn verantwoordelijkheid is maar zeker nu meer inzet van haar verwacht en we vaste dagen kunnen afspreken.. ik ben benieuwd.. nr 2 net een berichtje gestuurd om te kijken of ze nog wil/kan..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:51

Ben benieuwd wat voor een antwoordt er komt....Succes!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:51

Ik had dit nr1 ook zo laten weten, plus dus dat je nog iemand als optie hebt en dat je daar ook kennis mee wil maken. Strijk je ook niemand tegen de haren dat je iets achter de rug om doet toch?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:02

Dat is wel het eerlijkst idd maar dan heb je wel weer de kans dat ze dan al weg gaan voordat je met de ander hebt kennis gemaakt en als je geen klik hebt met nr 2 dan heb je helemaal niets meer....al is ze het dan misschien niet eens waard mocht ze zich gepaseerd voelen :D

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:20

Rchell, ik zou hoe dan ook kappen met nr 1, of nr 2 nou wel of geen interesse meer heeft.
Of je komt heel graag bij mijn paard of helemaal niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:30

Precies, dat vind ik ook. Als ze er al mee wil stoppen omdat je misschien ook een ander hebt, is het toch niks? Ik zou hopen dat dan juist de motivatie de andere kant op slaat, en dat nr1 duidelijk maakt dat zij het echt graag wil en dan dan ook laat blijken. EN jij maakt duidelijk dat er meerdere mensen graag willen verzorgen (al is het lastig te vinden) dus dat het graag of niet is.

Een tijd geleden had mijn vriendin een 'leaser'. Die wist zeker dat ze volgende maand zou gaan leasen, zelfs nog voor het proefrijden. Meerdere mensen dus teleurgesteld dat de pony al weg was.. Na een week zegt die 'leaser ineens af omdat het niet mocht van haar man... Nou, dan ben je bij mij ook verkeerd hoor, dat soort mensen verpest het dus voor de rest! Nu kwam er een nieuwe leaser kennis maken, maar dus meteen gezegd dat ondertussen ook andere mensen mochten komen. Hele leuke meid, proefrijden ging goed, vindt de pony geweldig, en de potentiële leasers afgebeld (Maar natuurlijk bij voorbaat al gezegd dat er iemand kwam die dus als eerste was).

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:14

Nou nummer 1 is gister weer meegeweest en gaf aan dat ze zeker 100% gemotiveerd is.. nummer 2 heeft ondertussen ook afspraken bij andere paarden.. dus ik laat het allemaal even op zijn beloop.. denk dat mijn bericht naar 1 duidelijk was, want ze heeft zowel voor vanmiddag tijd vrijgemaakt als voor vrijdag.. en dat vind ik wel weer erg positief.. Helaas is mijn paardje momenteel echt ziek.. dus dat is momenteel het belangrijkste..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:17

Klink positief!! hoop dat ze het volhoud om zo vaak te komen. Sterkte met je paardje!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:19

Dank je wel Zoek! het moet vandaag echt verbeteren anders moet hij naar de kliniek t weekend :=

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:28

Jeetje dat klinkt minder.... :(:)

Suzannio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:09

Jeetje, Rchell, wat erg! Beterschap voor je paardje :)

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:52

Ik kom ook weer eens binnen vallen :D Als ik het zo lees heb ik het redelijk goed getroffen met mijn bijrijdpaard, of heeft de eigenaresse het goed met mij getroffen :P In ieder geval, heb ik dus een prachtig bijrijdpaard, voor 80 euro in de maand mag ik eigenlijk alles doen wat ik wil, 2 keer in de week rijden en zo vaak verzorgen als ik wil. Hoef geen klusjes te doen als ik overal en alles maar gewoon netjes opruim zoals het hoort. Ik word alleen een beetje gek van het fietsen want ik heb elke keer tegenwind! Grrrr, 15 km fietsen en dan tegenwind :P Dus emilie gaat haar scooter rijbewijs zo snel mogelijk halen want dan kan ik nog meer doen :D Ik hoop dat jullie snel, goede en fijne bijrijders of bijrijdpaarden vinden. Waar jullie tevreden mee zijn :)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:28

Woensdag komt mijn bijrijdstertje van 6, voor de 1e keer :D

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:00

Oee leuk! Hopelijk een blijvertje

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:12

Ik heb weer wat bijgelezen en de een ook nog steeds op zoek en de ander hopelijk voorzien! ik ga duimen voor blijvertjes ;)

Ik had een meid van 14 jaar die zondag direct de spullen moest inleveren van haar ouders en niet meer terug mag komen....omdat ik aangaf dat ze wel erg vaak ziek was en dat ik er wel rekening mee houd dat ze komt en dat ze even eerder moet aangeven dat ze ziek is en niet pas om 16.00 uur....

Vanavond komt er een meid van 30 voor de tweede keer dus ben heel benieuwd of dat wat wordt want ze woont redelijk uit de buurt.

Nu wil ik graag twee verzorgsters maar het blijft lastig denk je eindelijk dat je een leuke 2e gevonden hebt valt er weer een weg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:02

Zoek schreef:
Ik heb weer wat bijgelezen en de een ook nog steeds op zoek en de ander hopelijk voorzien! ik ga duimen voor blijvertjes ;)

Ik had een meid van 14 jaar die zondag direct de spullen moest inleveren van haar ouders en niet meer terug mag komen....omdat ik aangaf dat ze wel erg vaak ziek was en dat ik er wel rekening mee houd dat ze komt en dat ze even eerder moet aangeven dat ze ziek is en niet pas om 16.00 uur....

Ojee dat lijkt wel op die van mij alleen die was 23 en liet der moeder afbellen dat ze ziek was.....
Succes met de andere, 18+ is ook geen garantie op slagen hebben we inmiddels weer geleerd.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:37

Jeetje 23 en dan mams laten bellen :o ja we weten het jong of oud maakt niets uit helaas maar we gaan er weer voor ook al kost het mij heel veel energie maar ooit zit er een tussen die het wel super doet!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:43

xEmilieLx schreef:
Ik kom ook weer eens binnen vallen :D Als ik het zo lees heb ik het redelijk goed getroffen met mijn bijrijdpaard, of heeft de eigenaresse het goed met mij getroffen :P In ieder geval, heb ik dus een prachtig bijrijdpaard, voor 80 euro in de maand mag ik eigenlijk alles doen wat ik wil, 2 keer in de week rijden en zo vaak verzorgen als ik wil. Hoef geen klusjes te doen als ik overal en alles maar gewoon netjes opruim zoals het hoort. Ik word alleen een beetje gek van het fietsen want ik heb elke keer tegenwind! Grrrr, 15 km fietsen en dan tegenwind :P Dus emilie gaat haar scooter rijbewijs zo snel mogelijk halen want dan kan ik nog meer doen :D Ik hoop dat jullie snel, goede en fijne bijrijders of bijrijdpaarden vinden. Waar jullie tevreden mee zijn :)

Ik denk dat de bof wederzijds is want dat jij ook iemand bent die net als mijn bijrijdster serieus is en door weer en wind komt en gaat! Zo hoort het ook. Succes met je scooter rijbewijs halen dat lijkt me zeker voor in de winter de moeite waard.
Onze bijrijdster die we in NL nog hebben gezien komt deze zomer naar ons toe in Frankrijk want ze mist haar paardje zo erg (en wij missen haar). Fijn veel buiten rijden en we gaan haar verwennen met een fijne vakantie. In de winter pikt ze het bijrijden in NL weer op. Tja we hebben haar al jaren, ze betaalt als paarden in NL zijn € 75,-- per maand en mag rijden zoveel ze wilt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:51

Ik kom ook nog eens een update plaatsen.
Hier begint het weer vooruit te gaan. Meisje van in de buurt (6 jaar) lijkt echt te willen! Ze heeft vorig jaar 1 keer een ponykamp mee gedaan, voor de rest geen paardrijlessen. Ik heb haar al regelmatig op Romeo gezet, ze vindt het altijd geweldig. Dinsdag was ze weer hier, toen heb ik Romeo aan de longe gehangen en hem zo laten stappen met het meisje erop (eerste keer dat ik Romeo niet aan het hoofdstel vast had).
Plots vraagt het meisje of ze ook eens mocht proberen om te draven. Het ging verbazingwekkend goed, ik stond zelfs versteld van het lichtrijden! Ok, er waren een paar hobbeltjes, maar 8 keren van de 10 deed ze het lichtrijden helemaal goed. Romeo stoorde zich er niet aan, hij draafde gewoon met lange teugel in een ontspannen drafje <3

Kijk eens wat een leuk stelletje:
http://img690.imageshack.us/img690/7311 ... 012127.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/5445 ... 012136.jpg

Ik denk dat zij Romeo wel wil blijven rijden! Haar voeten vallen wel steeds dieper in de beugels en ze houdt de teugels nog niet goed vast, maar dat nemen we haar niet kwalijk. Ik vind het geweldig dat Romeo ook zo braaf was, hij luisterde echt perfect.

Dat meisje van 19 gaat normaal gezien ook nog komen, ben ik ook nog steeds benieuwd naar...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:53

Ach das zeker een leuk stel samen zeg! Fijn dat het goed ging met ze samen :)

Suzannio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:48

sander_lotte schreef:
Ik kom ook nog eens een update plaatsen.
Hier begint het weer vooruit te gaan. Meisje van in de buurt (6 jaar) lijkt echt te willen! Ze heeft vorig jaar 1 keer een ponykamp mee gedaan, voor de rest geen paardrijlessen. Ik heb haar al regelmatig op Romeo gezet, ze vindt het altijd geweldig. Dinsdag was ze weer hier, toen heb ik Romeo aan de longe gehangen en hem zo laten stappen met het meisje erop (eerste keer dat ik Romeo niet aan het hoofdstel vast had).
Plots vraagt het meisje of ze ook eens mocht proberen om te draven. Het ging verbazingwekkend goed, ik stond zelfs versteld van het lichtrijden! Ok, er waren een paar hobbeltjes, maar 8 keren van de 10 deed ze het lichtrijden helemaal goed. Romeo stoorde zich er niet aan, hij draafde gewoon met lange teugel in een ontspannen drafje <3

Kijk eens wat een leuk stelletje:
http://img690.imageshack.us/img690/7311 ... 012127.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/5445 ... 012136.jpg

Ik denk dat zij Romeo wel wil blijven rijden! Haar voeten vallen wel steeds dieper in de beugels en ze houdt de teugels nog niet goed vast, maar dat nemen we haar niet kwalijk. Ik vind het geweldig dat Romeo ook zo braaf was, hij luisterde echt perfect.

Dat meisje van 19 gaat normaal gezien ook nog komen, ben ik ook nog steeds benieuwd naar...

Wat zijn die twee leuk samen zeg! Veel succes ermee :)