Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:51

lifaya schreef:
Zojuist te horen gekregen dat mijn verzorgpaarden eergister wss ontsnapt waren, ze werden helemaal wild en de politie heeft ze godzijdank uiteindelijk gevangen := Hopelijk zijn ze blij met dit avontuurtje want hell no dat dit nog een keer gaat gebeuren

Wauwie, maar blij dat ze terug zijn! :D

Destino

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:06

Wat goed Patricia! Is dat voor je ruin of voor je merrie?

Wow, wees maar blij dat ze terug zijn lifaya!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:18

Voor de ruin!
Ze heeft gister op hem gereden en dat ging super goed ze vond het erg leuk dus ben benieuwd!

Alleen hebben we besloten hem toch te verkopen dus ze gaat eerst met de ruin aan de slag en daarna met het nieuwe paard (ze vond het zelfs jammer dat hij weg ging). Ik kan onze ruin niet die aandacht geven die hij verdient, hij heeft veel energie en heeft iemand nodig die lekker alleen met hem bezig kan gaan zodat hij de aandacht niet hoeft te delen, of iemand die gewoon heel veel tijd heeft om meerdere paarden te doen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:21

Ik heb nog steeds niemand gevonden dus nu moet ik het helemaal alleen doen. Echt heel vervelend want mijn fiets is kapot (lang leve wonen in het centrum en dronken mensen die je fiets kapot trappen) en mijn auto staat op 20 minuten lopen omdat het anders te duur wordt met parkeren. Dus ik doe er nu al minimaal een half uur over om daar te komen en nu kost het wel heel veel tijd die extra 2 dagen :P Dus als jullie nog iemand weten, hoor ik het graag :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:22

Wat leuk dat je iig iemand hebt die nu lekker met hem aan de slag kan gaan!
En wel een eerlijke keuze om hem dan te verkopen :j , koop je dus wel een nieuwe tinker als hij weg is? :)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:27

Lolacabana schreef:
Ik heb nog steeds niemand gevonden dus nu moet ik het helemaal alleen doen. Echt heel vervelend want mijn fiets is kapot (lang leve wonen in het centrum en dronken mensen die je fiets kapot trappen) en mijn auto staat op 20 minuten lopen omdat het anders te duur wordt met parkeren. Dus ik doe er nu al minimaal een half uur over om daar te komen en nu kost het wel heel veel tijd die extra 2 dagen :P Dus als jullie nog iemand weten, hoor ik het graag :P

:(:)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:36

Ja ik ga op zoek naar een heel rustig beestje wat beter bij mij past, ik heb mijn merrie`tje ook nog en wil ze beide evenveel aandacht geven alleen kan dat niet als de een veel meer aandacht nodig heeft dan de ander.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:56

Pff, ga ik net boodschappen doen zie ik dat mijn fiets ook nog eens is gestolen :( Zal de afspraak bij de fietsenmaker voor reparatie maar afzeggen dan..

Nu hopen dat ik snel een bijrijder vind want nu gaat alles nog meer tijd kosten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:57

ah dat is wel heel balen zeg!!! pech

Ik ga straks denk ik maar weer foto's maken van de paarden, maar eerst aankleden en huis opruimen :D

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:24

:oo ook nog gestolen pff dat is helemaal sh*t zeg!

Fijn dat je waarschijnlijk iemand gevonden hebt! :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:20

Het is komkommertijd. Ik had de advertentie nog niet van marktplaats gehaald, terwijl ik al iemand gevonden had. Voor de vakantie: beperkte reacties.
Nu: dagelijks. Ook van meisjes die 2 jaar rijervaring hebben en denken dat ze 17 km per keer enkele reis volhouden in de winter, en dat ze op paarden van 1.72 kunnen rijden waarvan de jongste af en toe best een bok kan geven.
Had er overigens ook nog een paar serieuze bij die ik beslist had laten komen voor een proefritje als er eerder gereageerd was.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:28

*coelt een hoop zucht reacties*

vervelend dat jullie nog steeds zonder zitten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:28

*coelt een hoop zucht reacties*

vervelend dat jullie nog steeds zonder zitten

lolacabana, het is dat ik zelf een paard heb, anders was ik je komen helpen

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:21

Lolacabana schreef:
Pff, ga ik net boodschappen doen zie ik dat mijn fiets ook nog eens is gestolen :( Zal de afspraak bij de fietsenmaker voor reparatie maar afzeggen dan..

Nu hopen dat ik snel een bijrijder vind want nu gaat alles nog meer tijd kosten.

Jeetje wat suck!

M_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:23

Ik ben juist op zoek naar een uitdagend bijrijd paard (±1.70 schofthoogte) omgeving Amsterdam. Ik heb veel ervaring met extreem moeilijke paarden. Rij zowel dressuur, springen als recreatief, heb paarden ingereden en getraind (zowel erop als ernaast) en kom door weer en wind. Alleen zie ik het als wederzijdse dienst en weiger ik €100,- per maand te betalen. Ik denk dat het van beide kanten erg moeilijk is een goede match te vinden. Sommige mensen vragen een belachelijk bedrag voor het bijrijden, anderen doen alsof ze erg goed met een paard om kunnen gaan en bakken er niets van, het blijft lastig. Als iemand nog op zoek is naar een bijrijder hou ik me in ieder geval aanbevolen!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:27

Blij dat je iemand hebt gevonden Germie, wel jammer dat ik niet eerder kon verhuizen :P

@M_P het is niet de bedoeling hier paarden te zoeken. Maar succes verder.

M_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:32

@ Benfan.. Why not? Net nieuw. sorry :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:51

@ Benfan, het is niet een gehele post om een paard te zoeken, M_P vertelt ook zijn/haar mening over de kosten etc. Niets mis mee imo. :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:46

Ik had hem half-gesmolten-door-klote-weer gelezen. Maak je zo je zoektocht niet moeilijker als je rond Amsterdam iets gratis zoekt? met het oog dat paarden daar houden veel duurder is dan bv hier in het Noorden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:55

Ik begin niet meer aan bijrijders...ik heb een paar goede(2) gehad maar vaak is het moeilijk om iemand te vinden waar ik echt helemaal tevreden over ben.

Ik ga alleen doen. Dan maar een paar dagen in de week niet gereden worden ( maar wel de wei op natuurlijk)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:12

M_P voor niks gaat de zon op.

Als eigenaar vraag ik een bijdrage, en als bijrijder vond ik het normaal om wat bij te leggen.
De kosten van een paard zijn immers hoog genoeg.
En wat denk je van de gebruikers sporen op het zadel etc. de spullen worden er ook niet nieuwer van.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:17

persoonlijk vind ik dat een bijrijder juist de eigenaar helpt, ben van mening dat hier geen kosten aan vast moeten zitten.
Het is al moeilijk genoeg iemand te vinden als ze dan nog geld moeten betalen ook maak je het voor sommige echt goeie bijrijd(st)ers erg moeilijk nog een paard te kunnen vinden.

Ik ben zelf 23 jaar bijrijdster geweest en heb nooit hoeven betalen, soms kocht ik wel eens wat nieuws voor het paard, maar dankzij eigenaren die gewoon blij met mij waren kon ik ondanks dat ik weinig geld had toch genieten van de sport.

Nu ben ik zelf eigenaresse en zal ik niet ontkennen dat het allemaal VEEL geld kost, maar als iemand mij uit de brand kan helpen en het zou een goeie zijn, vraag ik absoluut geen geld ervoor.
Overigens rijd ik mijn paard nog volledig zelf, maar in de toekomst komt er toch een hulp bij en lucky for him or her, zij/of hij hoeft dus niet te betalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:22

NatasjavE schreef:
Ik begin niet meer aan bijrijders...ik heb een paar goede(2) gehad maar vaak is het moeilijk om iemand te vinden waar ik echt helemaal tevreden over ben.

Ik ga alleen doen. Dan maar een paar dagen in de week niet gereden worden ( maar wel de wei op natuurlijk)

Ja daar kan je idd voor kiezen, bovendien het is geen straf voor paarden om in de wei te staan!
Ik rij nu gewoon op de paarden van me vader(lucky me) en straks op Oswaldo die is van mijn zus maar zij rijd op Majoor en kan daar beter mee rijden dan ik, mijn zit is gewoon nog niet goed dus plaag ik Majoor alleen maar en dat wil ik niet, dus nu ben ik op zoek naar een goed zadel voor op Seline met wat mazzel past dat dan ook op Oswaldo, het zadel van Majoor is eigenlijk van Seline, ma goed die is in gebruik bij Majoor dus...zo nu en dan rij ik ook wel een draver maar dan mis ik altijd wat paard :+

Ik heb gewoon de mazzel dat ik uit een paardenfamilie kom al zijn we niet rijk, we redden het door met elkaar de lasten(en de lusten) te delen!

Als mijn ene zusje weer een beetje normaal bij zinnen is dan mag ze wat mij betreft gerust een keer op Seline stappen maar tot nu toe ligt dat nog erg gevoelig bij mijn vader dus zoekt ze een verzorgpaardje!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:29

Yvonne1313 schreef:
persoonlijk vind ik dat een bijrijder juist de eigenaar helpt, ben van mening dat hier geen kosten aan vast moeten zitten.
Het is al moeilijk genoeg iemand te vinden als ze dan nog geld moeten betalen ook maak je het voor sommige echt goeie bijrijd(st)ers erg moeilijk nog een paard te kunnen vinden.

Ik ben zelf 23 jaar bijrijdster geweest en heb nooit hoeven betalen, soms kocht ik wel eens wat nieuws voor het paard, maar dankzij eigenaren die gewoon blij met mij waren kon ik ondanks dat ik weinig geld had toch genieten van de sport.

Nu ben ik zelf eigenaresse en zal ik niet ontkennen dat het allemaal VEEL geld kost, maar als iemand mij uit de brand kan helpen en het zou een goeie zijn, vraag ik absoluut geen geld ervoor.
Overigens rijd ik mijn paard nog volledig zelf, maar in de toekomst komt er toch een hulp bij en lucky for him or her, zij/of hij hoeft dus niet te betalen!

Tis een discussie die al vaak gevoerd is. Maar de paardeneigenaar helpt de bijrijder ook uit de brand. namelijk door een paard ter beschiking te stellen. Let wel op de dagen dat de bijrijder rijdt kan je ook niet gaan rijden ook als je nou juist wel eens een keer op die dag kan gaan rijden.
Als ik nu van mijn bijrijder zou vragen om de stallen te mesten en ik weet niet wat te doen vindt ik gratis tot daar aan toe..

Ook deze discussie heeft er aan bijgedragen dat ik denk bekijk het maar...op mijn paard geen bijrijder meer. Iedere eigenaar is het vrij om z'n paard gratis aan te bieden maar ik doe dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:47

Is toch helemaal niet zo raar dat je als bijrijdster een bijdrage levert, zolang het binnen de grenzen van acceptabel is, je gebruitk middelen en materialen en die slijten door gebruik en dat kost nu eenmaal geld, bovendien kun je zo ruiken aan het zijn van paardenhouder!

Paarden houden kost geld op het gebied van sport of recreatie, het kost harde dinaries!
Het draagt ook wel bij aan verantwoordelijkheidsgevoel!