Yvonne1313 schreef:persoonlijk vind ik dat een bijrijder juist de eigenaar helpt, ben van mening dat hier geen kosten aan vast moeten zitten.
Het is al moeilijk genoeg iemand te vinden als ze dan nog geld moeten betalen ook maak je het voor sommige echt goeie bijrijd(st)ers erg moeilijk nog een paard te kunnen vinden.
Ik ben zelf 23 jaar bijrijdster geweest en heb nooit hoeven betalen, soms kocht ik wel eens wat nieuws voor het paard, maar dankzij eigenaren die gewoon blij met mij waren kon ik ondanks dat ik weinig geld had toch genieten van de sport.
Nu ben ik zelf eigenaresse en zal ik niet ontkennen dat het allemaal VEEL geld kost, maar als iemand mij uit de brand kan helpen en het zou een goeie zijn, vraag ik absoluut geen geld ervoor.
Overigens rijd ik mijn paard nog volledig zelf, maar in de toekomst komt er toch een hulp bij en lucky for him or her, zij/of hij hoeft dus niet te betalen!
Tis een discussie die al vaak gevoerd is. Maar de paardeneigenaar helpt de bijrijder ook uit de brand. namelijk door een paard ter beschiking te stellen. Let wel op de dagen dat de bijrijder rijdt kan je ook niet gaan rijden ook als je nou juist wel eens een keer op die dag kan gaan rijden.
Als ik nu van mijn bijrijder zou vragen om de stallen te mesten en ik weet niet wat te doen vindt ik gratis tot daar aan toe..
Ook deze discussie heeft er aan bijgedragen dat ik denk bekijk het maar...op mijn paard geen bijrijder meer. Iedere eigenaar is het vrij om z'n paard gratis aan te bieden maar ik doe dat niet.