Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:03

Tjah, mijn pony heeft dat bij 1 iemand gedaan, die ging er na een kwartier af en die hoefde niet meer terug te komen :') Dacht ook dat het goed ging want hij "liep aan de teugel" (Niet losstappen, meteen gaan vragen, strenge hand... Paard totaal niet voorwaarts... dreigen als ze de stal in kwam etc.)

Tis heel simpel, je zoekt iemand die zelfstandig met je paard om kan gaan en die niet je paard verpest... Want ik weet niet hoe gevoelig jouw paard daarin is, die van mij merk ik als er iemand met een te strenge hand op heeft gezeten dat meteen... Hij is heel makkelijk te rijden, ook netjes, zolang je hem voorwaarts rijdt..

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om een hele slechte ruiter op je paard te laten... Vooral niet na "zo maar naar buiten" etc. En als je paard al zo op haar reageert...

Even eigen updateje:
Mijn paardje was zo lekker aan het testen, vervelend doen met opstappen etc. Sinds dat de nieuwe verzorgster er is, is ie daarmee gestopt spontaan? Ze kon zo op hem opstappen en wegrijden... Terwijl ik hem zelfs nog vast had (wat de afgelopen maanden een sprong achteruit was....) Vind het echt fijn om te zien dat het zo klinkt tussen die 2... Hij mag haar wel! Das al bijna een wonder :p (veel kont naar je toe draaien in de stal gehad...) maar mjah... De eerste keer rijden was ik erbij... Het was natuurlijk wel wennen, maar als ze mij hadden gezegd dat ze er al een paar weken op reed, had ik het bij wijze van ook geloofd :) Had zo'n vreselijk vervelend paard verwacht :') Zusje en mams die toch wel kritisch stonden tegenover een verzorgster, hebben nu ook zoiets van "jaah, dit kan wel eens gaan werken". Dus mjah, ik doe alvast een klein vreugdedansje ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:16

Wat fijn Lianne86, ik ga voor je duimen dat het zo blijft!

Ik ben nu aan het pben met iemand, hoop ook dat dat iets word!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:21

Zo, weer even tijd om beetje bij te lezen en te reageren.

Mijn oude verzorgster is weer terug, ze had erg veel spijt dat ze weg was gegaan en naar andere heeft geluisterd. Heel fijn! Nu heb ik nog een iemand voor alleen de zondag. Maar.... Nu is mijn paard gewoon stok kreupel. Heel vervelend, vooral omdat ik zelf dinsdag nog heb gereden en zij gisteren het paard gedaan heeft.

Nu geef ik uiteraard dat meisje niet de schuld, maar mijn vertrouwen in 'onbekende' is gewoon echt weg nu. Ik krijg ook vaak de opmerking dat ik een zeikerd ben, en mensen meer de ruimte moet geven om iets met mijn paard te doen, doe je dat een keer, krijg je dit.

Hoe gaat het hier?
Laatst bijgewerkt door Rienn op 06-06-13 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:22

Lianne86, fijn zeg. Hopelijk is het een blijvertje, zou wel heel erg fijn zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:35

Rienn.... Dat is wel heel vervelend! Heb je enig idee wat er gebeurd is? Kan ook goed zijn dat er op de wei iets is gebeurd natuurlijk :) Ik had dat eerst ook heel erg hoor, maar dat kwam ook omdat dingen gedaan moesten worden.... En nu heb ik altijd wel dat mijn zusje/moeder erbij zijn, die dag nog gaan, staleigenaresse let ook op... dus het komt wel goed :)

Ik ben nu juist iets te makkelijk... Maar het ging gewoon zo goed, kan er nog steeds niet bij....(was het toch een knopje "lief paard" of had ie een winterdepressie die zich uitte in afreageren op mensen? :p) Dus mjah... Als ik zie hoe mijn paardje op haar reageert.. Heb er echt vertrouwen in :) Super lieve meid ook, dus hoop dat het zo blijft gaan!!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:04

Ik ben nog steeds super blij met mijn bijrijder , *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:19

Fijn dat het bij jullie allemaal zo goed gaat! :D Wel balen Rienn dat je paardje kreupel is. Misschien is er iets in de wei gebeurd, maar voor de zekerheid even aan je verzorger/bijrijder vragen?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:17

Ik heb er vertrouwen in hoor, daar niet van ;) Maar het valt op... bijna vakantie en opeens vinden we mensen... Als je binnenbak etc hebt, valt het vaak nog wel mee... Maar mijn ervaring is dat het zonder binnenbak in de winter nog wel eens tegen wil gaan vallen :p (Ben er nu niet echt bang voor gelukkig, maar is wel iets wat in mijn achterhoofd blijft meespelen)

pissoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:24

er is hier vast niemand die in of dichtbij purmerend woont
en toevallig en bijrijder / verzorgsters zoekt??
:?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:38

Omdat ik merk dat mijn oudje graag weer onder het zadel zou willen werken ben ik op zoek. Heb al een advertentie staan op BM en MP. Vraag een kleine bijdrage van 30 euro per maand voor twee keer in de week. Niet al teveel lijkt me. Op BM al meer dan 100 keer bekeken, nog geen reactie. Denk persoonlijk dat de bijdrage het probleem is. Hoop toch nog iemand te kunnen vinden.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:17

Lous, vind 30 niet teveel hoor..En het schrikt de allerjongsten misschien ook een beetje af als ze t niet van hun zakgeld kunnen betalen. paarden kosten nu eenmaal bakken met geld! Ben zelf heel voorzichtig met iemand bezig. Helaas werkt paard niet echt mee maar aan haar zal het niet liggen! Is op alle afspraken geweest(alleen de laatste ging onverwachts niet door door een dubbele afspraak maar die was goed verklaarbaar en achteraf maar goed ook want we konden niks doen met knol door omstandigheden) en vindt het helemaal niet erg dat ze nog even niet kan rijden (ivm training) en neemt alle tijd om hem zo een beetje te leren kennen. Daarnaast is ze lekker rustig wat goed voor m is dus ik heb er vertrouwen in dat het onder het zadel goed gaat komen!

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:18

Oke dames... help.. :) Ik heb een leuke grote ruin van 4 jaar tot mijn beschikking. Eigenaar is er een paar keer afgevallen en durft er niet meer op. Hij is weggebracht om verder te beleren en daar staat hij nu 5 weken. Ik ben er gisteren voor het eerst op gestapt en het ging super. Hij moet nog wel veel leren en begeleiding vind ik dan ook erg belangrijk. Eigenaar wilt hem naar huis halen omdat het erg duur wordt. Ik hoef geen vergoeding te betalen omdat ik dit nu niet kan. Dit vind ze geen probleem want ze is al blij dat iemand met hem aan de slag kan. Kan ik van haar vragen om de begeleiding te betalen??

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:17

Medie schreef:
Oke dames... help.. :) Ik heb een leuke grote ruin van 4 jaar tot mijn beschikking. Eigenaar is er een paar keer afgevallen en durft er niet meer op. Hij is weggebracht om verder te beleren en daar staat hij nu 5 weken. Ik ben er gisteren voor het eerst op gestapt en het ging super. Hij moet nog wel veel leren en begeleiding vind ik dan ook erg belangrijk. Eigenaar wilt hem naar huis halen omdat het erg duur wordt. Ik hoef geen vergoeding te betalen omdat ik dit nu niet kan. Dit vind ze geen probleem want ze is al blij dat iemand met hem aan de slag kan. Kan ik van haar vragen om de begeleiding te betalen??

Imo ligt dat aan je niveau. Ik vind niet dat je een eigenaar kan laten betalen omdat jij eigenlijk tekortschiet om het paard correct te rijden. Ik vind wel dat je de eigenaar wat kan laten betalen als jij de capaciteiten hebt om het paard naar een serieus niveau te rijden. Dus als jij met bijv eens per twee weken een lesje, het paard goed en correct kan doorrijden, is dat een ander verhaal dan wanneer je twee keer per week les nodig hebt om het paard niet te verpesten zeg maar.

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:25

Ik had dacht ik een heel leuk adres gevonden met een verzorg shetje van drie jaar.
Nu had ik helaas een blessure opgelopen in mijn scheenbeen en kon er twee weken niet heen.
Toen hoorde ik van een andere verzorgster daar dat ze ineens was ingereden. Hup zomaar een zadel erop en rijden, dus ik had de eigenaresse gevraagd hoe dat zat. Omdat zij mij er niks over had verteld.. ja dit klopte was niks mis mee volgens haar. Ligt het nou aan mij dat je een pony van net een week 3 jaar zomaar een zadel opgooit of wordt dit vaker gedaan? Meestal doe je toch eerst wennen aan een dekje met longeren(wat ze nog niet mocht, daar was ze te jong voor). Nu wordt er gezegd dat ik een andere kijk erop heb en er maar mee moet stoppen. Wat ik eigenlijk al van plan was. Dus weer op zoek naar een leuk verzorgpaardje... ligt het aan mij....

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:22

0000 ik bedoel begeleiding van diegene die hem heeft doorgereden en hem ook daadwerkelijk kent. Ik snap je standpunt maar het paard 'verpesten' gaat wel erg ver. Als je les neemt doe je dat toch ook om te verbeteren en niet 'om het paard niet te verpesten'.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:27

Daarbij heb ik het ook over de eerste paar keer/tijd.. niet over jaren lang..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:29

woensdag komt mijn bijrijder/verzorger.
ik hoop dat het wat is. 'duimduim'

Elsemiekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:54

Lous schreef:
Omdat ik merk dat mijn oudje graag weer onder het zadel zou willen werken ben ik op zoek. Heb al een advertentie staan op BM en MP. Vraag een kleine bijdrage van 30 euro per maand voor twee keer in de week. Niet al teveel lijkt me. Op BM al meer dan 100 keer bekeken, nog geen reactie. Denk persoonlijk dat de bijdrage het probleem is. Hoop toch nog iemand te kunnen vinden.

Ik heb ook even gekeken bij die van jou, dus ik ben 1 van die 100 haha, maar ik ben bang dat ik als 17-jarige ruiter niet meer op jouw shetje ga passen, helaas! Succes met zoeken (:

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:31

Bij mij is het helaas niet doorgegaan.. we zaten op 1 lijn qua begeleiding etc maar toen ik vroeg wat afspraken op papier te zetten (ook qua aansprakelijkheid voor beide kanten) wilde ze dit absoluut niet.. jammer..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:35

Ik had een reactie van een bijna 18 jarige meid die van alles wilde weten. Zelfs foto's en er dus best wat tijd zo via de pb in gestopt. Moest ze toch echt eerst met haar ouders overleggen of die het wel goed zouden vinden..Duurde maar en duurde maar..Maar ze mocht niet..Hahaha, nou zoiets had ik nog nooit meegemaakt..Vraag in het vervolg eerst of ze toestemming hebben, alvorens ik er weer zoveel tijd in stop..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:37

Ik had even afgewacht met hoe en wat... Heb me ooit kapot gelachen ;) Na 3x afspreken ;) "Owjaah, ik wil de helft van het stalgeld betaald hebben, mijn paard moet verzekerd worden en..."

Als je het vooraf aangeeft, alvast een opzet hebt, laat die dan lezen... Dan valt het meestal nog best wel mee.. Maarja... Als je het al niet wil lezen/er over na wilt denken :S

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:58

Lianne86 schreef:
Ik had even afgewacht met hoe en wat... Heb me ooit kapot gelachen ;) Na 3x afspreken ;) "Owjaah, ik wil de helft van het stalgeld betaald hebben, mijn paard moet verzekerd worden en..."

Als je het vooraf aangeeft, alvast een opzet hebt, laat die dan lezen... Dan valt het meestal nog best wel mee.. Maarja... Als je het al niet wil lezen/er over na wilt denken :S

Is dit een reactie op mijn berichtje.. ? :)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:16

Hoi! Stille meelezer heeft goed nieuws (: ! (Ik lees al een tijdje mee en heb erg veel aan jullie ervaringen met zoeken en vinden, nu eindelijk wat gevonden).

Ik heb nu 2 shetlanders te verzorgen, poetsen, wandelen etc. Maar na iedereen bij ons op stal wel te kennen, ben ik nu gevraagd om een paard en een pony bij te rijden :D Super leuk!

Alleen kennen 3 vriendinnen van mij de eigenaren en zeggen dat ik het niet had moeten doen. Dat ik "les" krijg. Les zet ik tussen "" omdat ze zeggen dat ze alleen maar schreeuwt en niks goed vind. Ook zeggen ze dat ze heel erg bemoeizuchtig is. En ze vinden haar een poedersuiker mens.

Natuurlijk trek ik er me niks van aan, maar mijn vriendinnen vinden echt dat ik er mee moet stoppen. Ik zie eerst wel hoe het gaat enzo (heb nog niet eens een keer gereden).

Ik blijf lekker meelezen, haha ;P

bello2005: hopelijk is t wat!

jenn1988: Ik denk niet dat dat mogelijk is. Hoe oud is de andere verzorger? Sommige mensen zien het zadel er op gooien en er op zitten als inrijden, maar waarschijnlijk is dat het enige wat hij kan. Ik zou als ik jou was nog een keer goed met de eigenaar praten en zelf (misschien) nog even kijken wat hij kan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:22

Medie schreef:
Lianne86 schreef:

Is dit een reactie op mijn berichtje.. ? :)

Haha ja.. ik vind het raar dat ze dat absoluut niet wil... Neem aan dat je niet meteen met een heel contract en boekwerk aan bent komen zetten?

Afspraken op papier maakt dingen alleen duidelijker, maar vaak is het wel handig om dat vooraf even kenbaar te maken...

En dat eerste stuk: dat is dus wat ik ooit mee heb gemaakt... Kwam ze opeens mee... Zonder er ooit maar over te beginnen... Dus toen stond ik ook zo van "ehm.. maar het was de bedoeling omdat u minder tijd had dat ik...." En daar stonden maffe dingen in... (iig te... wat uit het niets kwam vallen)

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:07

jenn1988: Ik denk niet dat dat mogelijk is. Hoe oud is de andere verzorger? Sommige mensen zien het zadel er op gooien en er op zitten als inrijden, maar waarschijnlijk is dat het enige wat hij kan. Ik zou als ik jou was nog een keer goed met de eigenaar praten en zelf (misschien) nog even kijken wat hij kan.[/quote]

Het probleem is dat de eigenaar dat zelf heeft gedaan en de pony zich rot schrok.
Ik heb zelf besloten er maar mee te stoppen gezien ik me er alleen maar aan kan gaan ergeren.