Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:19

Jij hebt ook ukkie bijrijdertjes :-D En zelf kun je er niet op rijden. Ik kan me voorstellen dat je het voor de ponies ook leuk vindt eens iets anders met ze te doen.[/quote]

Ja haha vind het leuk als Duvel ook rijd! Maar eerst had ik een grote KWPNer daar hoefde mijn bijrijder ook niet voor te betalen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:19

moelly schreef:
martine0503 schreef:
Ho, ho, ho!
Rustig aan!
Ik denk dat ik maar niet meer op jou ga reageren, omdat jij hele andere dingen leest, dan dat ik ze neerzet.
Prima dat je je zo druk maakt om me, maar ga geen dingen zeggen die niet waar zijn!

Hoe anders moet ik lezen dan dat jij diverse keren hebt gezegd dat je naast lessen/wedstrijden/vervoer niks wilt betalen als bijdrage? Ik zeg het dit keer wat harder. Geef ik toe want ik krijg geen antwoord op wat ik al eerder vroeg en wat voor de meeste paardeneigenaren, die ik ken, voor een deel een reden is voor het vragen een bijdrage aan de bijrijder en ook dat een eigenaar niet alle vaste kosten heeft en jou op zijn paard laat rijden met alle risico voor de eigenaar. Sta je daar weleens bij stil? Dat probeer ik al een tojd duidelijk te maken en met mij meerderen.

Ja, daar sta ik bij stil, maar als je dat niet wilt lezen, jouw keuze ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:24

Veulen84 schreef:
Maar er zijn ook goede eigenaren. Ik hoor hier veel aannames die niet kloppen. Waarschijnlijk een gebrek aan communicatie tussen 2 partijen.

Ik bel een veearts voor me paard als ik dat nodig vind, want het is mijn paard. Maar misschien moet je als eigenaar dan wel uitleggen waarom niet.
Maar mijn bijrijder zou echt niet aan me paard z'n hoeven mogen veilen of manen en staart knippen. Sorry, daar ben ik te zuinig voor op me paard. Dat duurt tijden voordat dat weer goed is als het fout gaat.
Maar je mag rustig tegen mij zeggen dat het hoofdstel niet goed is, maar dan koop ik een nieuwe. Dat is niet de taak van de bijrijder. Die poetst, rijd en bergt daarna netjes me spullen op.
Geen stalwerk, geen zadels/tuig poetsen of voer geven. Dat word gedaan of doe ik zelf.
Maar je krijgt dan wel mijn hulp met rijden en je kan zo'n beetje doen en laten wat je wil kwa rijden. En ja, daar krijg je dan geen beginnerspaard voor, maar wel een paard waar je echt een leuk ding van kan leren.

Bij het voorbeeld dat ik in mijn hoofd had... Tjah :') Maarja... die verzon van alles... Ik had mijn paard gekregen, mijn paard was van hem, ehm.... mjah en dus de niet passende spullen, dan werd weer iets van mij geleend, want alles was "van hem"... Meiden die werden afgescheept, de selectie blond, lang, slank :') dan natuurlijk ook nog de "we gingen wat drinken en opeens komt ze niet meer"-acties... Waarvan ik nog steeds niet weet hoe en wat :') En zo erg in zichzelf overschatten omdat ie vroeger ooit Z heeft gereden (zegt ie :'))

Mjah, maar zo hoort het ook...
Maarja, heb me kapot gelachen daar... Maar vandaar dat ik echt een beetje een ander beeld heb gekregen van sommige eigenaren :p En ik zag het dan van een afstandje... Afspreken die werden gemaakt, en dan niet nagekomen etc. Dus mjah... Als redelijk "objectief" buitenstaander.... Sommige eigenaren maken echt geruik van mensen... Het kan ook goed en leuk gaan, maar je moet ook met de eigenaar geluk hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:24

Patricia_86 schreef:
Ja haha vind het leuk als Duvel ook rijd! Maar eerst had ik een grote KWPNer daar hoefde mijn bijrijder ook niet voor te betalen.

Hier hoefde men ook nooit te betalen, maar ik heb er geen goede ervaringen mee. Maar de vrijblijvendheid is hier geen succes geweest. Mocht ik echt een leuke bijrijdster kunnen vinden, die ik kan vertrouwen en die ook met regelmaat komt. Dan hoeft er bij mij ook niet betaald te worden. Maar goed, ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:26

Lianne86 schreef:
Bij het voorbeeld dat ik in mijn hoofd had... Tjah :') Maarja... die verzon van alles... Ik had mijn paard gekregen, mijn paard was van hem, ehm.... mjah en dus de niet passende spullen, dan werd weer iets van mij geleend, want alles was "van hem"... Meiden die werden afgescheept, de selectie blond, lang, slank :') dan natuurlijk ook nog de "we gingen wat drinken en opeens komt ze niet meer"-acties... Waarvan ik nog steeds niet weet hoe en wat :') En zo erg in zichzelf overschatten omdat ie vroeger ooit Z heeft gereden (zegt ie :'))

Maarja, heb me kapot gelachen daar... Maar vandaar dat ik echt een beetje een ander beeld heb gekregen van sommige eigenaren :p En ik zag het dan van een afstandje... Afspreken die werden gemaakt, en dan niet nagekomen etc. Dus mjah... Als redelijk "objectief" buitenstaander.... Sommige eigenaren maken echt geruik van mensen... Het kan ook goed en leuk gaan, maar je moet ook met de eigenaar geluk hebben!

Volgens mij heb jij dan ook bij een vreemde kerel bijgereden. Maar goed, dat is 1 geval, om daar je hele mening op te baseren, lijkt me niet helemaal eerlijk :)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:44

Tja wel of niet betalen voor een bijrijdpaard. Het blijft een ellenlange discussie. Persoonlijk vraag ik een kleine bijdrage. Het belangrijkste vind ik het zitten op 1 lijn met je bijrijdster, betalend of niet betalend. Ook geef ik toe dat er draken van eigenaren zijn,mss vinden jullie mij er wel een, hahaha. Al kan een bijrijder bij mij heel veelzolang alles maar in goed overleg gaat.

Persoonlijk vind ik het jammer dat sommigebijrijders zich gedragen alsof ze weet ik niet wie zijn en je paard volgens hun veel beter maken dan voorheen. Tuurlijk zijn die bijrijders er, maar vaak hoor je die niet en worden die ook gevraagd. Echter zie ik regelmatig in de profielen het tegendeel, vaak in overeenstemming met leeftijd, niet negatief bedoeld. Soms zit ik in de meeleesstand en soms ga ik me ermee bemoeien. Soms dan hele leuke discussies, soms wat minder.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:32

Mindim schreef:
Lianne86 schreef:

Volgens mij heb jij dan ook bij een vreemde kerel bijgereden. Maar goed, dat is 1 geval, om daar je hele mening op te baseren, lijkt me niet helemaal eerlijk :)

Niet bijgereden gelukkig :p (Ben niet blond :+) Stond er met mijn pony en woonde in het huis waarachter een paard van hem stond en een paar paarden die hij moest verzorgen... Maar dat was het meest extreme wat ik gezien heb ;) Dat verkopen ondertussen en die dingen ook gezien bij stallen en alles :) dus mjah... Voor mij liever een eigen paard... Te veel dingen gezien die mij niet bevallen (paard staat op beton, paard komt nauwelijks buiten) dan mis ik gewoon dat "op 1 lijn zitten". En heb de luxe dat ik gewoon een eigen paardje heb :) Maar kom te vaak gezeik tegen... (ook vanuit bijrijders hoor :')) maar als ik sommige dingen zie.. dan is een eigen paard echt goud waard!

Elisa_idefix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 19:23

Ik heb een eigen pony en mijn bijrijder moet ook de helft van de stalling betalen dat ze mag 3 keer rijden en hem behandelen als eigen pony maar met overleg!! Is dat raar?

Lianne86

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:07

Niet raar, ook afhankelijk waar je woont of het "normaal" is... Als ik dat bij mijn pony zou vragen, zou ik nooit iemand kunnen vinden.. Maarja... In de Randstad bijvoorbeeld... Weer een ander verhaal :p

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:38

Zo gaat snel hier.
Je kan als bijrijder of verzorger altijd zelf kiezen of je wil betalen of niet. Zo niet kan je natuurlijk geluk hebben dat je op een goed plek komt. Ik weet niet of dit echt iets is van de laatste jaren dat het meer gebruikelijk is om te betalen? Ik zelf heb altijd verzorgt bij particulieren die paarden aan huis hadden en die vonden het zelf altijd gewoon leuk dat er iemand kwam helpen.
Je hebt natuurlijk zelf de keus of je veel "eisen" stelt en langer moet wachten op de juiste aanbod. Wat ik hier ook las en dat bedoel niet negatief maar dat is dat diegene niet alleen op stal wilden zijn met rijden. Snap ik ergens. Dit natuurlijk makkelijk als het paard op een pensionstal staat waar altijd iemand aanwezig is maar als iemand op een privéstal staat of de paarden aan huis en er dus speciaal voor jouw naar toe moet kan de eigenaar natuurlijk net zo goed zelf gaan rijden. Je maakt je zoekkansen toch kleiner. Omdat je er dan als eigenaar toch tijd aan kwijt bent omdat je samen moet gaan kijken wanneer het kan. En daar zou ik persoonlijk niet op zitten te wachten om te kijken hoe iemand mijn paard rijdt. Een keer is leuk maar paar keer per week schiet toch ook niet op.

Maar ik denk zelf wel hoe hoger je zelf je eisen stelt je eerder iets gaat vinden als je er voor betaald.
Daarnaast denk ik zelf altijd maar een echt goede bijrijder die dus technisch het rijden goed onder de knie heeft en paarden wat kan leren zelf niet echt opzoek moeten naar een paard. Dat is vaak toch een kwestie van contacten hebben en via-via. Goed dat terzijde is het "beter" maken van een paard ook maar net of de eigenaar daar behoefte aan heeft. Dan kun jezelf wel denken dat het paard meer waard wordt als deze beter gereden/getraind is maar als ik als eigenaar geen plannen heb om het paard te verkopen brengt mij dat 0,0 op. En als ik zelf een recreatie ruiter ben en een bijrijder hebben die in de Z zit en het paard daar naar toe wil brengen. Prima maar voor mij toch geen meerwaarde. Het gaat er niet altijd om of het paard beter wordt. Als ik als eigenaar serieuze plannen heb en wil dat mijn paard beter gaat worden dan laat ik dat liever door een echt ervaren iemand doen en dan maar geld betalen dat dat ik dat zomaar door iemand laat doen waarbij je ook geen garantie hebt dat ook daadwerkelijk goed gaat of op de juiste manier gedaan wordt.

Er worden nog zat paarden aangeboden waar je voor niets terecht kan het is misschien alleen niet waar mensen naar opzoek zijn. Als je rijden belangrijk vind en dat vinden de meeste dan moet je misschien meer geduld hebben en toch onderaan beginnen en dat is letterlijk met het verzorgen eerst paard en eigenaar leren kennen voordat ze jouw op hun paard laten.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 23:42

Ik raak helemaal een beetje agressief van sommige "bijrijders" hier. Echt een beetje een zaak van: "ik zie niks kan iemand dat bord voor mijn kop ff weghalen?"
Okee sommige eigenaren zijn ook niet reeel. Maar het is en blijft hun eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:46

Ik zag een tijd terug een advertentie hier op bokt, kan ook marktplaats zijn. Iemand zocht een eigenaar die zijn paard ter beschikking wilde stellen voor niets. Paard zou dan moeten komen te staan op locatie naar keuze van de bijrijder, het moest een paard zijn met potentie in de sport en nog wat eisen. Maar alles op kosten van de eigenaar :oo
Dat heb ik echt met mijn mond open zitten lezen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:49

Mindim schreef:
Ik zag een tijd terug een advertentie hier op bokt, kan ook marktplaats zijn. Iemand zocht een eigenaar die zijn paard ter beschikking wilde stellen voor niets. Paard zou dan moeten komen te staan op locatie naar keuze van de bijrijder, het moest een paard zijn met potentie in de sport en nog wat eisen. Maar alles op kosten van de eigenaar :oo
Dat heb ik echt met mijn mond open zitten lezen :D

Wat? Zocht Anky een bijrijdpaard :D ;)

Ik heb ook ooit een paard te leen gehad. Die heb ik ook naar mijn pensionstal gehaald.(paard kwam uit Wijhe)
Ik hoefde niet voor het paard betalen maar de stalling, smid en entingen waren voor mij.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:57

Ja, maar sommige zijn echt brutaal daarin hoor! Kreeg laatst via FB een berichtje (want ik zocht een tijd geleden een bijrijdster, maar ze vond het te ver weg... 10 km ofzo :'))

"Hoi, waar staat jouw paard? Want ik wil oefenen voor een dressuurwedstrijd"

Ik nog heel sociaal "Als ik er niet bij ben, dan gaat dat sowieso niet." (vond het zo bot om te zeggen "WTF denk jij? Dat je zo maar even met je vingers kunt knippen en een paard kan gaan rijden...) Kreeg ik een heel betoog dat ze dat ook makkelijk alleen kon hoor... PARDON!? Niets mis met manegeruiters, maar ik weet op welke manege ze rijdt en wat der niveau is... Dat gaat gewoon niet eens alleen :) en daarbij wil ik het ook niet!

Maar zij wilde ook dat ik mijn paard ging verzetten terwijl mijn paardje gewoon fijn staat... Mocht de stal 10x zo goed zijn, ander verhaal... Voor mij is het sowieso ver weg.. maar voor mijn zusje en mams moet ie gewoon op fietsafstand staan :) En wil ook niet meer weg waar we nu staan :)

En voor de rest: in de buurt waar mijn paard staat ben je gewoon stom als je gaat betalen voor iets :') (Maar dat komt omdat het aanbod groot is en er heel wat paarden aangeboden worden en ik er zo nog 2 weet waar ze 7 dagen per week iemand voor zoeken, alles mag... Dus mjah... )

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:08

Mensen kunnen zo onmenselijk zijn, zo uit de hoogte doen zeg! Dat kan ze makkelijk alleen haha :D
Niemand zou zijn paard moeten verzetten voor een bijrijder. Ik zou dat enkel doen als ik voor lange tijd op reis zou gaan en er verder niemand is die voor mijn paard kan zorgen, dan zou ik hem dichter bij de bijrijder in de buurt zetten en iets afspreken dat deze dagelijks zou kunnen gaan kijken ofzo. (dan zou ik als eigenaar wel wat betalen; de bijrijder is in dit geval ook niet alleen een bijrijder maar zorgt echt voor je paard terwijl jij het niet kan omdat je weg bent/ziek bent... En dit is dan ook intensiever, dus niet om de 4 dagen ofzo.)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:28

Wat grappig dat verhaal.. Dat soort bijrijdster hebben zich ook bij mij gemeld. Rechtstreeks van de manege waar ze al 6! jaar reden. Dus ze hadden heel veel ervaring. Nu vind ik het geen probleem als iemand niet rijden kan, ik kan ze zelf nog wel wat bijbrengen.. maar ik zocht toen iemand voor mijn oudere merrie. Die moet goed in beweging en soepel blijven. Ik heb een paar van die dames laten komen en mijn Lan maakte gehakt van ze. Want als je heel veel been geeft, dan gaat ze wel harder draven.. maar echt niet in galop. Als je teveel gaat zitten staat ze stil en als je aan de binnenteugel stuurt loopt ze rechtuit met haar hoofd naar de knie van de ruiter. Dus 1 van de dames had bedacht dat Lan niet aan de hulpen stond.... :D :D :D

Ik heb even voorgereden...bleek toch best mee te vallen. Dus exit met de manegedames. Ik ben de dochter van een vriendin zelf les gaan geven.

Afbeelding
Afbeelding

Ze rijdt nu een jaartje.. gaat heel goed en ze heeft vanaf het begin niet aan de binnenteugel gehangen.

Mijn andere bijrijdster was nog wat ingewikkelder. Ik heb een paard van 1.80 En Wiz bokt. Niet vaak, maar als hij bokt dan bokt hij stevig. Daar ga ik niet zomaar iedereen opzetten. Dus ik heb een mailtje gestuurd naar één van de betere lesgeefsters in de buurt of zij iemand wist. Zij wist iemand die net haar eigen paard weggedaan had en niet bang was voor een bokje. Gesprekje gehad, proefrit gemaakt. Ging super. Echt geen z-ruiter, maar gewoon iemand die wil leren, klikt met mijn paard en verantwoordelijk is. Dát is wat ik zoek. Niet al die grote bekken.. paarden meer waard maken, dat soort gezeik.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:35

Ik zit hier met verbazing naar sommige berichten te lezen... %)
Ik heb 4 paarden, rijd er zelf wedstrijdmatig intensief 1, en zoek de laatste 2 jaren een bijrijder die zelfstandig kan rijden in het bos.
Recreatief, wedstrijd matig, mennen alles kan... en ze hoeven er niks voor te betalen, alleen mee klussen...
Maar ik krijg dus gewoon niemand, want als ik de bijrijder niet betaal komen ze niet.. nou dan dus niet..
ik ga echt niet betalen voor iemand om mijn paarden te rijden... :D
zo zie je maar...zelfs als het gratis is willen ze hier niet verzorgen en rijden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:48

moelly schreef:
@Mindim: Allereerst staat niet onder welke categorie ik mijzelf indeel.
Wat bedoel je met: zit er zoveel verloop in?

Ja ik rij nu 11,5 jaar en heb in die tijd in ieder geval 8 pony's en 8 paarden gereden. Hier zitten ook paarden bij die ik voor de verkoop heb gereden. Dat houdt dus in dat ik ze niet langer dan een maand onder het zadel heb. Ook heb ik 1 paard ingereden en doorgetraind en 1 paard zadelmak gemaakt. Als ik voor elk paard en elke pony een eigen zadel moest kopen en die goed pasbaar moest laten maken, was ik meer dan 10.000€ kwijt geweest. Dat is me een beetje te gek, snap je? Als ik een paard ga bijrijden, wil ik er vanuit kunnen gaan dat er een zadel en een hoofdstel is. Of ik in de bak of in het land moet rijden, interesseert me niet. Een bak is fijn, maar als het er niet is, is het er niet.

Over die aannames: Ja die worden er gemaakt, maar ik ben niet de enige, dus je kunt mij daarop aanspreken, vind ik prima, maar er zijn genoeg anderen die zomaar lukraak dingen aannemen en lezen wat ze willen lezen.

Jij woont bij mij in de regio.

Ik heb zelf ook een aantal jaren op die manier paarden voor anderen (hobbyfokkers meestal) paarden gereden, serieus mee getraind door ook veel les te nemen en deels uitgebracht op wedstrijd. Daarnaast had ik een eigen pony met spat waardoor ik die niet op wedstrijd mee kon nemen en waardoor ik ook bij voorkeur gratis paarden zocht. Ik betaalde wel alle lessen, wedstrijden startkaarts, vervoer etc. zelf, maar had meerdere kennissen van de rijvereniging, vooral in de friezenwereld, die wel een vergoeding kregen voor bijvoorbeeld een deel van de lessen, de startkaart of soms het startgeld terugkregen bij een gereden winstpunt bijvoorbeeld. En ze kregen de auto/trailercombinatie mee voor vervoer of werden gebracht. Zo kon het dus ook, helaas heb ik die mensen niet getroffen ;)

Ik heb ook zelf voor een beter passend zadel moeten zorgen, maar dat was ook eigen keus bij een deel van de paarden omdat ik niet uit de voeten kon met wat er wel was. Met 1 paard ben ik mede om het niet kunnen vinden van geschikt zadel afgehaakt. Een nieuw zadel op maat laten maken (heel breed paard0) zag ik niet zitten vanwege de hoge kosten.

Ik snap ook heel goed dat je alleen wilt rijden als iemand thuis is. Bij een pensionstal hebje natuurlijk veel meer volk dat rondloopt dan achteraf bij iemand met paarden aan huis. Als ik het niet vertrouwde ging ik meestal longeren als er niemand was. Ik kwam ook vaak op momenten dat 1 van de andere meiden er was of dat de eigenaar er was.

De keren dat ik met paard gevalen ben of van het paard gevallen ben was ik ook erg blj dat ik niet alleen was...

Een meisje die mijn merrie een tijdje bijreed toen ik zwanger was is een keer met haar over de kop gegaan. Ik was wel thuis maar had het niet gezien of gehoord tot ze roepend aan kwam strompelen, geschaafd en onder het zand. Ik had haar natuurlijk op den duur wel gemist, maar dus niet meteen in de gaten toen het mis was gegaan. Je zult er maar een half uur liggen, laat staan een halve dag!

Ik heb helaas geen gezond paard voor je, maar als ik die wel had gehad, dan had ik waarschjnlijk wel gereageerd op de advertentie om je uit te nodigen om kennis te maken en proef te rijden. Dan kun je pas een beetje beter idee krijgen over iemands rijkwaliteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:16

Ik vind het heel lastig hoor. Ik ben mijn paard momenteel aan het doorrijden. Ik rijd hem zoveel mogelijk op zit. Hij is heel licht aan het been en met teugelhulpen probeer ik ook vrij licht te zijn.
Maar als ik een bijrijder zoek, zoek ik iemand die ook op die manier rijdt. Heel lastig, want menig ruiter geeft constant been en dat wil ik niet of zoekt zoveel steun in de teugel. Ik wil juist dat het paard zelf loopt en dat hulpen subtiel gegeven kunnen worden. Mijn stalhoudster heeft hem laatst gereden, ze is paarden op de manege gewend, die je bij elke stap moet mee helpen. Maar bij mijn paard is dat dus niet zo, hij versneld dan constant, ook het zagen wordt schijnbaar nog op de manege aangegeven als manier om een paard aan de teugel te laten lopen.
Ik zoek dus een bijrijder die 1 maal in de week wil rijden, maar hoe vind je zo iemand. Je hoeft niet te betalen, niet te klussen, alleen die ene maal per week te komen, daar moet ik op kunnen vertrouwen. Iemand met je rijstijl vinden is lastig. Verder heb ik een 17 inch zadel en daar zou je in moeten passen. Maar werkelijk, je vind ze niet hoor!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:26

Niet iemand met die stijl zoeken, maar iemand die met die stijl wil leren rijden. Ik heb ook paarden die heel licht aan de hulpen staan en op zit gereden worden. Ik heb geen spierkracht a.g.v. ziekte van Lyme. Ik heb dat uitgelegd aan bijrijdster en zij heeft vanaf het begin haar best gedaan zo te rijden. Dat ging in het begin moeizaam, dus je rijdt een korte tijd een zwaarder paard qua hulpen, maar nu merk ik het verschil al niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:30

Anya schreef:
Niet iemand met die stijl zoeken, maar iemand die met die stijl wil leren rijden. Ik heb ook paarden die heel licht aan de hulpen staan en op zit gereden worden. Ik heb geen spierkracht a.g.v. ziekte van Lyme. Ik heb dat uitgelegd aan bijrijdster en zij heeft vanaf het begin haar best gedaan zo te rijden. Dat ging in het begin moeizaam, dus je rijdt een korte tijd een zwaarder paard qua hulpen, maar nu merk ik het verschil al niet meer.

Maar die van mij is in de leerfase, daar zit het hem juist in.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:36

Maar ze zijn niet gek, die paarden.. Dus ze passen zich heel snel aan aan de ruiter. Ik ben er gewoon de eerste weken altijd bij geweest. Dat is wel even een investering, maar ik heb er nu geen enkel probleem mee bijrijdster alleen te laten rijden op mijn jongste paard. Mijn oudste paard is helemaal geen probleem. Die is goed doorgereden en weet helemaal precies wie er op haar rug zit :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:36

ik heb het geluk dat ik een bijrijpaard heb waar ik niets voor hoef te betalen.
ik vlecht iedere week de manen, help indien nodig met paarden binnen zetten.
mijn bij rijd paard is voor de zorgboerderij. voor mij was het ideaal. zonder Dana zou ik nu niet meer rijden vanwege mijn grote angst. die heeft dana zoveel mogelijk weg getoverd. En Dana is straks voor verstandelijk beperkten dus hoe makker ze word hoe beter. Ik geef de eigenaren 2x per jaar een grote diner bon en met kerst iets extra's en indien nodig val ik in op de dagbesteding.

Ik hoef er zeker geen geld voor te ontvangen. heb in het begin de lessen kado gekregen maar dat vond ik toch van de zotte. zij wilde juist dat het paard goed gereden werd. ik betaal ze zelf inmiddels..

Of ik er voor wil betalen weet ik niet. ik weet niet of ik het geld kan missen daarvoor. ben gek op d'r maar op mijn tijd. kan ook uren tutten met d'r en dat vind ik soms nog leuker dan rijden (paardlief ook :') )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:52

Jolandaa jij bent het type bijrijdster dat wél op mijn paarden zou mogen rijden. Want eerlijk gezegd interesseerd het me geen biet of je kunt rijden..dat is nl wel oplosbaar. Het interesseert me of iemand goed voelt. En jij voelt goed! Daar kunnen sommige bijrijders echt een voorbeeld aan nemen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:53

madelene schreef:
Ik zit hier met verbazing naar sommige berichten te lezen... %)
Ik heb 4 paarden, rijd er zelf wedstrijdmatig intensief 1, en zoek de laatste 2 jaren een bijrijder die zelfstandig kan rijden in het bos.
Recreatief, wedstrijd matig, mennen alles kan... en ze hoeven er niks voor te betalen, alleen mee klussen...
Maar ik krijg dus gewoon niemand, want als ik de bijrijder niet betaal komen ze niet.. nou dan dus niet..
ik ga echt niet betalen voor iemand om mijn paarden te rijden... :D
zo zie je maar...zelfs als het gratis is willen ze hier niet verzorgen en rijden.

En als jij in de randstad zou wonen... had je een heel rijtje gehad om uit te kiezen :p

Het is gewoon ontzettend scheef verdeeld...