Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moelly schreef:martine0503 schreef:Ho, ho, ho!
Rustig aan!
Ik denk dat ik maar niet meer op jou ga reageren, omdat jij hele andere dingen leest, dan dat ik ze neerzet.
Prima dat je je zo druk maakt om me, maar ga geen dingen zeggen die niet waar zijn!
Hoe anders moet ik lezen dan dat jij diverse keren hebt gezegd dat je naast lessen/wedstrijden/vervoer niks wilt betalen als bijdrage? Ik zeg het dit keer wat harder. Geef ik toe want ik krijg geen antwoord op wat ik al eerder vroeg en wat voor de meeste paardeneigenaren, die ik ken, voor een deel een reden is voor het vragen een bijdrage aan de bijrijder en ook dat een eigenaar niet alle vaste kosten heeft en jou op zijn paard laat rijden met alle risico voor de eigenaar. Sta je daar weleens bij stil? Dat probeer ik al een tojd duidelijk te maken en met mij meerderen.
Veulen84 schreef:Maar er zijn ook goede eigenaren. Ik hoor hier veel aannames die niet kloppen. Waarschijnlijk een gebrek aan communicatie tussen 2 partijen.
Ik bel een veearts voor me paard als ik dat nodig vind, want het is mijn paard. Maar misschien moet je als eigenaar dan wel uitleggen waarom niet.
Maar mijn bijrijder zou echt niet aan me paard z'n hoeven mogen veilen of manen en staart knippen. Sorry, daar ben ik te zuinig voor op me paard. Dat duurt tijden voordat dat weer goed is als het fout gaat.
Maar je mag rustig tegen mij zeggen dat het hoofdstel niet goed is, maar dan koop ik een nieuwe. Dat is niet de taak van de bijrijder. Die poetst, rijd en bergt daarna netjes me spullen op.
Geen stalwerk, geen zadels/tuig poetsen of voer geven. Dat word gedaan of doe ik zelf.
Maar je krijgt dan wel mijn hulp met rijden en je kan zo'n beetje doen en laten wat je wil kwa rijden. En ja, daar krijg je dan geen beginnerspaard voor, maar wel een paard waar je echt een leuk ding van kan leren.
Patricia_86 schreef:Ja haha vind het leuk als Duvel ook rijd! Maar eerst had ik een grote KWPNer daar hoefde mijn bijrijder ook niet voor te betalen.
Lianne86 schreef:Bij het voorbeeld dat ik in mijn hoofd had... TjahMaarja... die verzon van alles... Ik had mijn paard gekregen, mijn paard was van hem, ehm.... mjah en dus de niet passende spullen, dan werd weer iets van mij geleend, want alles was "van hem"... Meiden die werden afgescheept, de selectie blond, lang, slank
dan natuurlijk ook nog de "we gingen wat drinken en opeens komt ze niet meer"-acties... Waarvan ik nog steeds niet weet hoe en wat
En zo erg in zichzelf overschatten omdat ie vroeger ooit Z heeft gereden (zegt ie
)
Mjah, maar zo hoort het ook...
Maarja, heb me kapot gelachen daar... Maar vandaar dat ik echt een beetje een ander beeld heb gekregen van sommige eigenaren :p En ik zag het dan van een afstandje... Afspreken die werden gemaakt, en dan niet nagekomen etc. Dus mjah... Als redelijk "objectief" buitenstaander.... Sommige eigenaren maken echt geruik van mensen... Het kan ook goed en leuk gaan, maar je moet ook met de eigenaar geluk hebben!
Mindim schreef:Lianne86 schreef:Bij het voorbeeld dat ik in mijn hoofd had... TjahMaarja... die verzon van alles... Ik had mijn paard gekregen, mijn paard was van hem, ehm.... mjah en dus de niet passende spullen, dan werd weer iets van mij geleend, want alles was "van hem"... Meiden die werden afgescheept, de selectie blond, lang, slank
dan natuurlijk ook nog de "we gingen wat drinken en opeens komt ze niet meer"-acties... Waarvan ik nog steeds niet weet hoe en wat
En zo erg in zichzelf overschatten omdat ie vroeger ooit Z heeft gereden (zegt ie
)
Mjah, maar zo hoort het ook...
Maarja, heb me kapot gelachen daar... Maar vandaar dat ik echt een beetje een ander beeld heb gekregen van sommige eigenaren :p En ik zag het dan van een afstandje... Afspreken die werden gemaakt, en dan niet nagekomen etc. Dus mjah... Als redelijk "objectief" buitenstaander.... Sommige eigenaren maken echt geruik van mensen... Het kan ook goed en leuk gaan, maar je moet ook met de eigenaar geluk hebben!
Volgens mij heb jij dan ook bij een vreemde kerel bijgereden. Maar goed, dat is 1 geval, om daar je hele mening op te baseren, lijkt me niet helemaal eerlijk
Mindim schreef:Ik zag een tijd terug een advertentie hier op bokt, kan ook marktplaats zijn. Iemand zocht een eigenaar die zijn paard ter beschikking wilde stellen voor niets. Paard zou dan moeten komen te staan op locatie naar keuze van de bijrijder, het moest een paard zijn met potentie in de sport en nog wat eisen. Maar alles op kosten van de eigenaar![]()
Dat heb ik echt met mijn mond open zitten lezen
moelly schreef:@Mindim: Allereerst staat niet onder welke categorie ik mijzelf indeel.
Wat bedoel je met: zit er zoveel verloop in?
Ja ik rij nu 11,5 jaar en heb in die tijd in ieder geval 8 pony's en 8 paarden gereden. Hier zitten ook paarden bij die ik voor de verkoop heb gereden. Dat houdt dus in dat ik ze niet langer dan een maand onder het zadel heb. Ook heb ik 1 paard ingereden en doorgetraind en 1 paard zadelmak gemaakt. Als ik voor elk paard en elke pony een eigen zadel moest kopen en die goed pasbaar moest laten maken, was ik meer dan 10.000€ kwijt geweest. Dat is me een beetje te gek, snap je? Als ik een paard ga bijrijden, wil ik er vanuit kunnen gaan dat er een zadel en een hoofdstel is. Of ik in de bak of in het land moet rijden, interesseert me niet. Een bak is fijn, maar als het er niet is, is het er niet.
Over die aannames: Ja die worden er gemaakt, maar ik ben niet de enige, dus je kunt mij daarop aanspreken, vind ik prima, maar er zijn genoeg anderen die zomaar lukraak dingen aannemen en lezen wat ze willen lezen.
Anya schreef:Niet iemand met die stijl zoeken, maar iemand die met die stijl wil leren rijden. Ik heb ook paarden die heel licht aan de hulpen staan en op zit gereden worden. Ik heb geen spierkracht a.g.v. ziekte van Lyme. Ik heb dat uitgelegd aan bijrijdster en zij heeft vanaf het begin haar best gedaan zo te rijden. Dat ging in het begin moeizaam, dus je rijdt een korte tijd een zwaarder paard qua hulpen, maar nu merk ik het verschil al niet meer.
madelene schreef:Ik zit hier met verbazing naar sommige berichten te lezen...![]()
Ik heb 4 paarden, rijd er zelf wedstrijdmatig intensief 1, en zoek de laatste 2 jaren een bijrijder die zelfstandig kan rijden in het bos.
Recreatief, wedstrijd matig, mennen alles kan... en ze hoeven er niks voor te betalen, alleen mee klussen...
Maar ik krijg dus gewoon niemand, want als ik de bijrijder niet betaal komen ze niet.. nou dan dus niet..
ik ga echt niet betalen voor iemand om mijn paarden te rijden...![]()
zo zie je maar...zelfs als het gratis is willen ze hier niet verzorgen en rijden.