Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:18

Jonge meisjes genoeg te vinden. 10 11 jarigen, alleen dat is veel te link bij grotere dieren en vaak alleen op stal. Alles ouder dan dat lijkt of alleen aan de andere kant van het land te wonen of willen alleen zwaar ambitieus rijden op een toppertje. Ik snap ook niet waar alle verzorgers gebleven zijn. Vroeger, lees 20 jaar geleden hadden we niet echt moeite iemand te vinden. Al is dat toen ook vaak fout gegaan ivm niet aan regels houden en het gevaarlijk werd. Alleen toen wilden ze ook nog vooral verzorgen, niet niet meer lijkt.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:14

karuna schreef:
Jonge meisjes genoeg te vinden. 10 11 jarigen, alleen dat is veel te link bij grotere dieren en vaak alleen op stal. Alles ouder dan dat lijkt of alleen aan de andere kant van het land te wonen of willen alleen zwaar ambitieus rijden op een toppertje. Ik snap ook niet waar alle verzorgers gebleven zijn. Vroeger, lees 20 jaar geleden hadden we niet echt moeite iemand te vinden. Al is dat toen ook vaak fout gegaan ivm niet aan regels houden en het gevaarlijk werd. Alleen toen wilden ze ook nog vooral verzorgen, niet niet meer lijkt.

Ja, inderdaad! Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren, en dit is misschien ook wel een extreem voorbeeld, maar ik heb hier op stal onlangs een meisje van 13 meegemaakt, die behoorlijk van zichzelf overtuigd was, dat ze heel goed kon rijden. Ze zorgde een tijdje voor een pony hier van iemand anders. Ze mocht niet rijden, wanneer er niemand op stal was voor de veiligheid. Ze was er dus heel vaak wanneer ik er ook was. Pffff vreselijk, het kind kwam duidelijk alleen maar om te rijden! Ze had een hoop kapsones, maar wist bijvoorbeeld nog niet eens hoe je een pony veilig vast moest zetten, waar alle borstels voor dienden, hoe je de hoeven uit moest krabben en waarmee enz enz. Dat is op zich niet zo erg als je wel bereid bent om te leren, maar het interesseerde haar niks. Het rijden leek ook nergens op en ook daarin was ze niet bereid om te leren. Als de pony niet luisterde, was 't gewoon een k*tpony. Ze heeft hier ook niet zo lang rondgelopen, hahaha!!

Ylvy

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:06

Karuna,
gelukkig geld dat niet voor iedereen,
ik ben zelf 18 en ik wou juist GEEN wedstrijdpony,
vooral omdat ik er gewoon niet van houd.

en Tobila, gelukkig loopt ze daar niet meer rond :)
we hebben hier een meisje van, 10?? rondlopen,
ze rijd op dezelfde pony als ik en helpt graag en is heel leergierig.
en een gigantische kletskous :')

Karlijnxs16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:26

Een vriendin van mij is begonnen op haar 13e met eerst alleen verzorgen van een jonge welsh.
Toen ze liet zien dat ze dat kon begon ze met rijden en verzorgen.
Ze is te groot geworden voor die pony maar rijd inmiddels op een fries nog steeds op die stal.
Zo heeft ze eerst leren verzorgen en daarna rijden.

Zelf ben ik ook niet op zoek naar een wedstrijdpony.
Ik rijd puur voor mijn plezier :)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:03

Zo hoort het dus ook te gaan. Eerst laten zien dat je kunt verzorgen en er dan pas op gaan zitten. Helaas zijn de meeste 13 jarigen van mening dat als ze 3 jaar op een manege hebben rondgehobbelt ze nog beter rijden dan Anky en weten ze echt alles van de verzorging (niet dus!). En dan komen ze bij jouw wel even vertellen hoe het allemaal moet. En dat is dan de reden dat we alleen nog 18+ aannemen (en dan hopen dat die inmiddels door schade en schande wijzer zijn geworden, wat natuurlijk ook niet altijd zo is).

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:25

Ik vind ook dat je eerst goed moet kennis maken, niet gelijk voor het rijden gaan.
Eerst het paard en eigenaar leren kennen, kijken hoe de eigenaar alles doet want iedereen doet het anders.
En als verzorgster/bijrijder vind ik dat je je zoveel mogelijk moet aanpassen hoe de eigenaar met het paard omgaat, tis niiet jou paard.

Overmorgen heb ik afgesproken, ben benIeuwd of het klikt met het paard en de eigenaresse.
Als het allemaal goed gaat mag k er wel wedstrijden mee rijden wat ik wel erg leuk vind! Heb dat nog nooit gedaan maar t lijkt me een leuke uitdaging :)

Mocht het niks worden, en iemand zoekt een leuke serieuze verzorgster omg. Rotterdam dan hoor ik het graag :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:32

Leuk, heel veel succes!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:55

Leukleuk! Ik hoop voor je dat het wat wordt.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:14

Dat is indd de goede instelling, zo sta ik er ook voor :)

Ik ga woensdag bij 2 shetjes kijken, waarvan er 1 ook beleerd is voor de wagen maar jammer genoeg geen tuig. Maar wie weet wat eruit komt :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:15

Bedankt!
Ik hoop ook echt dat het gaat lukken, heb er erg veel zin in :D
Tis alleen de afstand wat een beetje moeilijk is, maar eerst ff kijken hoe ik daar kom en of het wel haalbaar is :) Maar lijkt me een hele aardige meid, we zijn van dezelfde leeftijd, en haar paardje klinkt ook erg leuk :D

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:17

Veel plezier! Hopen dat het wat wordt.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:10

Inderdaad, de verzorging komt op de eerste plaats!
@sammy xxs: Veel succes en plezier! Zal voor je duimen!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:15

Bedankt!

@ lauwtje jij ook succes woensdag :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:16

Dacht iedereen er maar zo over! hihihi

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:26

Als iedereen er zo over dacht hadden we dit topic niet nodig. *\o/*

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:31

hihihi dat is helemaal waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:38

Ik wacht nog op een mailtje van iemand, ik had voorgesteld zaterdag bij haar te komen kijken, zaterdag heb ik hem verstuurd, maar nog geen antwoord terug. Ben ook heel ongeduldig haha :D

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:44

lschaap11: zal wel door de feestdagen komen dat mensen nu niet zo snel reageren, maar kan me voorstellen dat je ongeduldig bent. Voor nu: volgend jaar beter! (gelukkig is het bijna volgend jaar hihi).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:48

Ik verwacht ook dat het door de feestdagen komt, dan hebben de meeste het druk en gaan naar hun familie enz. Dus ik kan het me wel voorstellen, maar ik hoop gewoon dat ik snel antwoord krijg. :D Maar goed, ik wacht geduldig af. :) Misschien komt ie inderdaad volgend jaar wel :D ( klinkt zo raar maar et is al over ruim 5 uur )

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:51

Dan begint je jaar (hopelijk) al meteen goed! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:55

Ja, dat zou toch mooi zijn !
Ik hoop echt dat het wat gaat worden. Het is niet heel erg ver weg, dus ik kan ook gewoon uit school langs gaan om lekker te poetsen. Maar ik moet niet zo heel veel er over na gaan denken, stel als het niks word is het natuurlijk helemaal niet leuk als ik van alles in me gedachten heb over hoe leuk het is, dat maakt het moeilijk. Maar ik hou goede moed :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:14

Ik heb ook veel mensen gehad die niet even een berichtje terug sturen; vind ik wel altijd jammer. Kunnen ze beter zeggen; sorry ik zoek iemand ouder o.i.d. Ik heb vroeger echt vaak zitten wachten om niks :) Maar dit geld natuurlijk ook andersom.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:19

Ojee maar dat is andersom ook zo hoor, reageren ze hoor je niets meer....jammer hoor!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:19

Ja daarom :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:16

Heb net contact gehad met een jonge maar zeer enthousiaste meid dus ben heel benieuwd, hopelijk mag mijn jaar beginnen met een lieve verzorgster ookal is ze jong!

Hele fijne jaarwisseling allemaal!