karuna schreef:Jonge meisjes genoeg te vinden. 10 11 jarigen, alleen dat is veel te link bij grotere dieren en vaak alleen op stal. Alles ouder dan dat lijkt of alleen aan de andere kant van het land te wonen of willen alleen zwaar ambitieus rijden op een toppertje. Ik snap ook niet waar alle verzorgers gebleven zijn. Vroeger, lees 20 jaar geleden hadden we niet echt moeite iemand te vinden. Al is dat toen ook vaak fout gegaan ivm niet aan regels houden en het gevaarlijk werd. Alleen toen wilden ze ook nog vooral verzorgen, niet niet meer lijkt.
Ja, inderdaad! Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren, en dit is misschien ook wel een extreem voorbeeld, maar ik heb hier op stal onlangs een meisje van 13 meegemaakt, die behoorlijk van zichzelf overtuigd was, dat ze heel goed kon rijden. Ze zorgde een tijdje voor een pony hier van iemand anders. Ze mocht niet rijden, wanneer er niemand op stal was voor de veiligheid. Ze was er dus heel vaak wanneer ik er ook was. Pffff vreselijk, het kind kwam duidelijk alleen maar om te rijden! Ze had een hoop kapsones, maar wist bijvoorbeeld nog niet eens hoe je een pony veilig vast moest zetten, waar alle borstels voor dienden, hoe je de hoeven uit moest krabben en waarmee enz enz. Dat is op zich niet zo erg als je wel bereid bent om te leren, maar het interesseerde haar niks. Het rijden leek ook nergens op en ook daarin was ze niet bereid om te leren. Als de pony niet luisterde, was 't gewoon een k*tpony. Ze heeft hier ook niet zo lang rondgelopen, hahaha!!