Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:23

Zoek schreef:
Welkom Karin :( .... Jammer dat het zo gegaan is maar je kon je soms niet vinden in ons omdat wij zolang deden zoeken en jij er twee had... nu weet je hoe moelikijk het is om de juiste te vinden die je ook echt kan vertrouwen :o je had zoveel lol maar achter je rug om dit :(:)

O, maar dat wist ik wel hoor, natuurlijk kun je nog niet na een paar weken zeggen dat het goed gaat, dat heb je zelf ook gehad. Verzorgers die een tijdje het erg leuk doen en dan ineens weggaan of wat dan ook. Ik denk dat je pas kan zeggen dat je een goede verzorger heb als degene het een jaar vol tevredenheid doet :D Overigens heb ik nog 1 van de 2 verzorgers, maar die loopt alleen met mij mee. Degene die nu weg is vertrouwde ik genoeg om het alleen te laten doen. Extra vervelend als degene gewoon achter je rug om dingen doet die je niet wilt :( Gelukkig heb ik een lieve stalgenoot die Isa tijdens mijn vakantie wil verzorgen *\o/* Ik ga over 1 1/2 maand en voor die tijd een betrouwbare verzorger te vinden is niet te doen. En eigelijk hoeft het voor mij even niet meer. Ik wil alleen nog iemand die samen met mij met Isa aan de slag wil met Parelli. Gewoon gezellig, geen verzorger :j

Babeth

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:38

Ik ben wel lief! :D
Komt goed Karin :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:12

Babeth schreef:
Ik ben wel lief! :D
Komt goed Karin :)

Ja, jij wel Babeth :D Jou vertrouw ik mijn superpoowny wel toe, haha :j

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:58

Ik had een tijd geen bijrijd/verzorg pony..
Tot ik ineens een mail kreeg van een bokker!
Ik verzorg nu sinds een tijdje Bo een haflinger x fries en ik ben helemaal gek op hem en ik geniet veel van hem :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:38

Vandaag op stal liep er een meisje, 18jaar die helemaal verliefd was op mijn shettie. Ze gaat Luna ook doen, voornamelijk VD, echt leuk :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:43

xSCWx schreef:
Vandaag op stal liep er een meisje, 18jaar die helemaal verliefd was op mijn shettie. Ze gaat Luna ook doen, voornamelijk VD, echt leuk :)

*\o/*

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:55

Ja dit zijn echt leuke dingen! Ze verzorgd eigenlijk een ander paard, is ook "nieuw" op stal, en vond Luna gelijk al leuk :)

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:13

De vrouw die gisteren bij nubia kwam kijken gaat haar bijrijden.
Het ging heel goed. Ze rijd heel vriendelijk. En ze laat zich niet afschrikken door nubia haar streken.
Nubia heeft haar goed uitgeprobeerd. Voor degene die nog op zoek zijn heel veel succes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:16

Mag ik me ook hier melden? Ben op het gemakje op zoek naar een verzorgster voor een men shet en een twenter.
Uit het verleden is mijn ervaring dat dit weer lastig gaat worden.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:52

Nou mijn potentiele bijrijdster gaat morgen voor de tweede keer mee.. gaan dan alles eens goed doorspreken.. zou er enorm van balen als deze ook weer opstapt nadat ze 'ingewerkt' is (klinkt een beetje cru maar jullie snappen vast wat ik bedoel).. We gaan het zien, maar ik houd hoop :D

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:05

Hmzzz.. mijn bericht is verwijderd want werd als een advertentie gezien..
Ik heb inmiddels een meisje gevonden en hoop ook echt dat het een ''blijver'' is. Had t eigenlijk al opgegeven na 3 x afhakers te hebben gehad en 1 die te groot was. Toch maar weer een advertie geplaatst en een meisje gevonden. Alleen t zadel past haar niet dus gaan we samen kijken naar een zadeltje erbij die wat groter is. Hopen dat we snel een goed zadel voor dr kunnen vinden zodat ze lekker op mn pony kan rijden. Mensen die dus nog opzoek zijn, geef de hoop niet op er komt er vanzelf wel eentje die blijft ;)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:06

Rchell schreef:
Nou mijn potentiele bijrijdster gaat morgen voor de tweede keer mee.. gaan dan alles eens goed doorspreken.. zou er enorm van balen als deze ook weer opstapt nadat ze 'ingewerkt' is (klinkt een beetje cru maar jullie snappen vast wat ik bedoel).. We gaan het zien, maar ik houd hoop :D

Snap heel goed wat je bedoelt! Heb dit nu ook al een paar keer meegemaakt. Heel vervelend is dat

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:08

Wat fijn zeg dat er zoveel mensen een potentiële bijrijdster/verzorgster hebben gevonden :)
Ik heb mn advertenties er af gehaald! Dan maar geen bijrijdpaard en lekker alle aandacht voor de shet, denk dat het beter is!

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:02

Ik meld me ook even.
Zeker omdat dit me zo verbaasd zoveel eigenaren die nog op zoek zijn!
Maar goed, aan de ene kant ook zeker te snappen.
Ik had eerder een verzorgpony.
Ik had duidelijke afspraken met de eigenaren en kwam altijd, of ik melde me ruim van tevoren af wegens toetsweek of vakantie.
Die tijd dacht ik nog dat iedere bijrijder zo was, maar nee hoor.
Die Januari kwam er voor hun andere paard nog een verzorgster.
Ik snapte helemaal niks van haar, ze deed precies waar ze zelf zin in had.
Ik dacht altijd dat klusjes zoals het mesten van de stallen erbij hoorde maar zij dus duidelijk niet dus deed ik dat maar voor haar.
Soms kwam ze gewoon twee weken niet, niet eens door toetsweek etc.
Ik zorgde dan voor de twee paarden hoewel dit bijna niet te doen was.
Op een dag kwam ze gewoon niet meer, hoewel ze wel nog allemaal halsters en longeertouwen van de eigenaar thuis had, ook de sleutel.
Ik weet nu wel dat er hele betrouwbare en hele onbetrouwbare verzorgsters zijn.
Maar het naarste vind ik nog wel dat sommige van de onbetrouware de kans van de gene die wel betrouwbaar zijn verpesten.
Helaas overleed de eigenaar en zijn de pony's weggegaan.
Nu nog steeds opzoek naar een pony omgeving Rosmalen.

Suzannio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:08

Hallo allemaal ^^ Ik zoek ook nog zelf een verzorgpony, niet alleen om te rijden, maar ook om lekker mee te tuttelen, te poetsen, vrijheidsdressuur, wandelen etc, en ook stallen uitmesten hoort er ook bij :)

Ik rijd nu op verzorgpony's van vriendinnen, en ik help mijn vriendinnen dus ook met de stallen uitmesten etc, en mijn beste vriendin verzorgt 2 shetlanders en 1 andalusiër, pittig ding die Pepito haha. Die shetjes leer ik nu samen met mijn vriendin vrijheidsdressuur, eentje is er pas een week en de andere shet al heel lang, die kan al buigen en de jambette. Ook de anda al jambette geleerd, en steigeren. Erg mooi om te zien
<3

Mijn achternicht is een jaartje ouder als mij, en met haar ga ik ook mee. Die heeft een grote C-pony, heel leuk ding, mag er alles mee doen. Echt super, daar staan ook 3 shetjes bij, moeder & 2 dochters. Er is een minishet, Tinky, een hele grote shet, Nobles, en de moeder van die twee; Moontje. Tinky is een slome leerster, die leer ik nu ook vrijheidsdressuur, de C-pony springt 1 meter hoog, 1.80 breed. En Nobles, tsja haha dat is echt n leukie, kan ook steigeren. Shetjes die steigeren: O:)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:12

Morgen komt er weer iemand bij onze pony's kijken om kennis te maken. Hopelijk dat het eindelijk wat wordt.

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:53

janneke584 schreef:
Morgen komt er weer iemand bij onze pony's kijken om kennis te maken. Hopelijk dat het eindelijk wat wordt.

Nou veel succes dan maar :o

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:54

khorizon schreef:
De vrouw die gisteren bij nubia kwam kijken gaat haar bijrijden.
Het ging heel goed. Ze rijd heel vriendelijk. En ze laat zich niet afschrikken door nubia haar streken.
Nubia heeft haar goed uitgeprobeerd. Voor degene die nog op zoek zijn heel veel succes.

Wat leuk zeg! Nu hopen dat het een blijver is! :j

Suzannio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:37

janneke584 schreef:

Succes! Komt váááást goed :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:09

De beste verzorgers kom je via via tegen merk ik!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:03

Ik heb waarschijnlijk een bijrijdertje voor mijn grote Shetlander van 1.10.
een meisje van 6, 1.20 lang, 25 kilo :D
Dus past perfect :)

Suzannio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:52

Klarinda schreef:
Ik heb waarschijnlijk een bijrijdertje voor mijn grote Shetlander van 1.10.
een meisje van 6, 1.20 lang, 25 kilo :D
Dus past perfect :)

Ah das fijn :) Zo schattig, die kleine meisjes met shetjes! <3 <3 Succes ermee :)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:50

Ja vind het ook hartstikke schattig, ze zijn gister langs gekomen, en ze komt binnenkort voor de 1e keer rijden :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:32

ik heb de advertentie verwijderd , dan maar geen brijdijder..er reageren mensen waarvan je denkt is dit de omgekeerde wereld? 1 meisje stuurde mij een mail dat ze mijn paard wel wou rijden en verzorgen maar dit dan wel als haar baantje zag en ik moest haar er maar voor betalen...tja...dacht het ook niet affijn ,ik heb nu meer tijd kan de baby meenemen alleen rijden doe ik maar weinig met hem momenteel maar heb zo een vermoedern dat hij dit niet heel erg vind en het komt wel weer zolang de stallen schoon zijn en de paddocks en ze buiten zijn en binnen komen is het wel best , dan maar niet

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:07

ik zit met een dilemma.. eindelijk bijrijdster gevonden.. aardig meisje, 20+ maar helaas wel met uitsluitend met manege ervaring dus ze heeft zeker mbt mijn jonge grote ruin veel te leren.. Helaas heb ik het idee dat ze na 2 x mee en ook met hem werken (longeren/grondwerk) toch de motivatie een beetje ontbreekt.. paard staat momenteel met flinke ontsteking op stal.. ik moet 2 x pd heen en weer.. ze zou vanmiddag mee gaan maar moet nu langer werken (kwam ik achter nadat ik vroeg of ze nog kwam, dus niet vanuit haarzelf).. en dit is de tweede keer deze week dat ze afzegd, al dan niet met goede reden.. Haar net gevraag of ze deze week dan nog wel meegaat.. dus wacht nu reactie af..

Heb echter ook een pb gehad van iemand die het wel wat leek met veel meer ervaring.. echter heb ik het eigenlijk dus al aan nr 1 toegezegd.. Maar twijfel nu of ik niet ook nog met nummer 2 wat af moet spreken.. Vind het al een godswonder dat ik 2 reactie heb gehad.. Mag ik dan selectief zijn/ mijn optie openhouden nadat ik eigenlijk al aan nummer 1 heb toegezegd.. wat vinden jullie?