Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Sjuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:25

ik snap niet dat iemand gewoon zoiets doet zonder toestemming, met iemand anders paard :n
ik ga altijd verantwoordelijk om met mijn vp, en doe geen dingen waar ik geen toestemming voor heb. (ik verzorg hem nu bijna 2 jaar en er is niks gebeurd) Moet er ook niet aan denken als het mijn paard zou zijn, trustHim..

bij ons op stal wil juist iedereen een verzorgpaard.. ;) Meestal ga ik met de auto maar als ik fiets, fiets ik 9 km :D

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:18

ik zoek ook nog steeds iemand voor vast....wel voor me hengst...met de hoop dat het klikt...ik zelf kan super met hem door een deur..hij is geen lui paard en wil heel graag werken erg voorwaards...geen standaart tinker dus.....maar soms ik gewoon te weinig tijd om te rijden...maar wil hem het wel graag geven...paar keer geprobeerd via marktplaats maar dat werkte niet dus dan maar zo. liefst boven de 14 jaar.
kijk in me profiel voor me schatje.
verder woon ik in noord- brabant.

:j /3

meer weten of intresse ff via pb thanks

Rennie89

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:32

Mogt je ooit nog iemand zoeken TrustHim, als je het vertrouwen weer een beetje terug hebt.... :P

Frangelica, jammer dat je helemaal daar woont, lijkt me een erg gaaf paard <3

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:42

ik zit hier juist omdat ik iemand zoek lifaya, ze staat alleen wel in noordwijk. Maar van t erf af mag dus niet ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:44

Oh dat laatste is wel heel jammer maar begrijpelijk, als ik rijd doe ik alleen buitenritten omdat ik bak best wel saai vind :P enkele keren in bak vind ik niet erg, maar alleen maar in de bak... Wel echt jammer wat die ex-verzorger heeft gedaan...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:48

ja, think is helaas niet meer betrouwbaar buiten, met mij erop ook niet. is al een paar x serieus aan de kletter gegaaan. wandelen doe ik nog wel maar heeft ze soms ook nog veel spanning. Maar mocht je iemand tegen komen die gewoon wil tuttelen, denk dan eens aan ons ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:53

Is dit gekomen door die vorige verzorger of niet? Wat vreselijk spijtig zeg... Ook voor jou! Ik zal voor je rondkijken en mocht ik iemand vinden dan laat ik het weten!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:12

het heeft er zeker mee te maken, is ook niet niks om 45 min rond te rennen met politie met zwaailichten achter je aan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:13

vreselijk moet het zijn geweest voor haar zeg :n begrijp heel goed dat ze er een trouma aan over heeft gehouden...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:26

Trusthim had je je paard WA verzekerd? Zo ja waarom wilt de verzekering dan niet betalen?
Mijn paarden zijn ook WA verzekerd en mijn verzekering heeft me verteld dat iedereen die op de paarden rijdt WA verzekerd is. Want de verzekering betreft de paarden ongeacht wie er op zit.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:29

Wat ik merkte was toen ik op zoek ging naar een bijrijd paard was dat
er vooral veel mensen, eigenaren van paarden geld wouden voor het bijrijden.

Natuurlijk worden er eisen gesteld aan de verzorgster / bijrijder.
volkomen logisch, maar ik vind het persoonlijk toch gek dat de bijrijder dan moet betalen voor een dienst.
Zo zie ik het athans.

misschien ben ik verwend dat ik altijd gratis bijrijdpaarden heb gehad, en ook op wedstrijden mocht met deze paarden, (kosteloos) en voor sommige groene paarden zadelmak maken kreeg ik ook betaald.
Maar dat vind ik persoonlijk niet zo gek, de eigenaren hadden er baat bij dat het paard beweging kreeg, opgeleid werd, uitgebracht in de sport of zadelmak werd.

afijn, ik ben over 3 maanden op zoek naar een bijrijd paard.
Ik zou het fijn vinden als wedstrijden een mogelijkheid zijn, in de dressuur voornamelijk.
ik heb zelf wedstrijd ervaring tot Z1 niveau. en in training Z2. Maar ik heb de financiële middelen niet voor een eigen paard. Ik heb ook ervaring met allerhande verschillende rassen vanwege mijn stages bij o.a. Moravita (klassieke training, barokke paarden ) / Ted kop Janssen (Friezen) en natuurlijk voornamelijk KWPN-ers.
Ik beschik wel over een BE-rijbewijs, maar niet over een trailer bovendien denk ik dat onze auto geen 2paards-trailer mag trekken. :P
omg. Wolvega en 25km. omtrek

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:35

Moonprayer mijn bijrijder betaald € 75,-- per maand. Sinds ik dat geldbedrag vraag heb ik geen gezeur meer met mijn bijrijder. Haar zusje heeft een eigen paard en de familie weet dus hoe duur een paard is. Ze mag vier keer in de week rijden als ze dat wilt. Ze mag in de bak rijden maar ook buiten, in het bos of in het dorp. Het is een super paard en ze mag er alles mee. Zelfs wedstrijd starten als ze dat zou willen. Ze mag ook minder dan vier keer in de week rijden, dat is aan haar. Wij zorgen dat het paard gezond, goed doorvoed en met goede ijzers voor haar klaarstaat. Zelf betaalt ze lessen als ze die wilt nemen. Ze hoeft niets ze mag alles. Het enige wat we vragen is dat ze vooraf laat weten wanneer ze wil rijden zodat wij ons programma op aan kunnen passen.
Als ik in het buitenland ergens ga rijden dan ben ik gelijk voor twee uurtjes € 70,-- kwijt. Dus zo onredelijk is het toch niet dat er wat betaald wordt. Het is toch een win-win situatie? Dus jou post over onredelijkheid van betalen snap ik eerlijk gezegd niet.
Het zadelmak maken valt er natuurlijk buiten dat is een dienst die jij levert en de eigenaar niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:52

Ik heb hier een beetje gelezen & ik denk dat het komt omdat mensen graag een bijdrage willen hebben En vaak (uit mijn ervaring) zijn de meiden die willen rijden hun ouders gescheiden. Daarbij is er een paarden over schot... Mensen kopen nu makkelijker een eigen paard. Mijn eigen paard staat te koop omdat ik niet iedere dag kan rijde, heb er geen tijd voor. Maar 1 telefoontje &ik had hier in de buurt 4 verzorg pony's (voordeel is wel dat ik die mensen al ken van af kleins af aan) Maar ja ik vind een vp zoeken gaat sneller als je paard ver kopen haha

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:11

@pien_2010 ja okai, van jullie oogpunt snap ik het eigenlijk ook wel.
Jullie zijn blij met de verzorgster, en zij met jullie.

Ik zat zelf vanuit een andere hoek te denken, waarin de paardeneigenaren zelf geen tijd hebben om te rijden bijv. en wel vinden dat het paard goed en regelmatig getraind moet worden omdat het dier bijv. te koop staat of als fokmerrie wel leuk mee moet kunnen doen in de sport om prestatie? merrie te worden.
In dat geval worden er wel écht eissen gesteld aan de bijrijder natuurlijk.

Ja zo zijn er toch wel 2 kanten aan een verhaal :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:40

moonprayer schreef:
@pien_2010 ja okai, van jullie oogpunt snap ik het eigenlijk ook wel.
Jullie zijn blij met de verzorgster, en zij met jullie.

Ik zat zelf vanuit een andere hoek te denken, waarin de paardeneigenaren zelf geen tijd hebben om te rijden bijv. en wel vinden dat het paard goed en regelmatig getraind moet worden omdat het dier bijv. te koop staat of als fokmerrie wel leuk mee moet kunnen doen in de sport om prestatie? merrie te worden.
In dat geval worden er wel écht eissen gesteld aan de bijrijder natuurlijk.

Ja zo zijn er toch wel 2 kanten aan een verhaal :)

We zijn het dus met elkaar eens moonprayer want zoals jij het stelt dan willen mensen gewoon een goede ruiter die paard klaar stoomt voor verkoop of zo of voor predicaat en als er dan niets betaald wordt aan bijrijder dan noem ik dat voor niets op de eerste rang zitten.

Wij zijn gewoon recreatief bezig en hebben toffe merens paarden die super braaf zijn en fijn aangereden (beiden M niveau). Die gaan echt nooit de verkoop in. Wij zoeken dus gewoon iemand erbij opdat oudste paard wat meer beweging krijgt. Voor alle partijen fijn. Ik zie om mij heen zat paarden die aangeboden worden aan verzorg meiden maar die paarden zijn gewoon niet goed (niet braaf buiten of zo of ze kunnen nog niets, of zijn hartstikke scheef enz). Gisteren zei ik tegen mijn bijrijder dat als ze wil ze tijdens mijn vakantie les mag nemen op mijn paard. Daar was ze zo verschrikkelijk blij mee want die van mij daar wordt mee gedressuurd en wedstrijd gereden en die kan wel wat en daar kan zij dan weer van leren. Normaal mag niemand op mijn jonge merens paardje om het leerproces niet te verstoren. Dus bij ons is het allemaal recreatief en basis dressuur (tot en met Z) en wordt er niets verwacht van bijrijder (nou ja B - L niveau en goed zijn voor de paardjes).

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:18

Pff, heel het topic weer doorgelezen en wat een verhalen zeg.

Ik heb nogsteeds niks gevonden hoor, als 13 jarige meid is het echt heel moeilijk om een paardje te vinden.

Wat ik zeker weet is dat ik te vertrouwen ben, netjes ben, lief en eerlijk en houdt zich aan de regels. Volgensmij rust er een vloek ofzo op me want zowat al mijn verzorgpony en paarden worden verkocht.

Ik geef echt niet op ooit zal ik wat vinden, misschien over een maand of een jaar wie weet. Ik ben net terug van vakantie en mijn email gecheckt maar nee, nog niks. Ik hoef noggeens te rijden, ik vind verzorgen veel leuker en belangrijker. Gewoon lekker tutten etc.

Met mijn verzorgpony's kan ook niet gereden worden, en het is maar 1 dag in de week. Dus zou ik graag nog wat er bij willen hebben. Ik houd mij meer bezig met is de stal wel in orde geen gevaarlijken dingen etc mest uit, doe echt alles. Aangezien het een eigen landje is met een stal bak etc. Ik heb het echt naar mijn zin. Maar als ik sommige Pennymeisjes hoor : 'Ja ik heb een nieuwe pony, kunnen we morgen crossen?' Sorry, bah nee ik sluit me daar echt niet aan :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:29

Maaike je moet gewoon geduld hebben, je hebt toch een aantal verzorgpaarden gehad en geloof me, ze liggen niet voor het oprapen, zeker niet in deze omgeving :) Ik heb 3 jaar gezocht voor ik bij Pebbels toen aankwam. toen Pebbels verhuisde na een jaar ging ik op zoek naar iets anders en ik kwam toen terecht bij Tabor en Dino, niet rijden maar gewoon knuffelen, poetsen en onderhoud. Ik zou er ook heel graag bij willen rijden maar of er word geld voor gevraagt (gezien ik momenteel geen baan heb en mijn moeder ziek is en het niet vergoed word door de verzekering ga ik hen er niet mee belasten) of het is gewoonweg te ver voor mij gezien ik natuurlijk ook in de winter er naar toe moet kunnen gaan... Dus meid, een beetje geduld en dan kom je vanzelf wel iets tegen :D

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:32

lifaya schreef:
Maaike je moet gewoon geduld hebben, je hebt toch een aantal verzorgpaarden gehad en geloof me, ze liggen niet voor het oprapen, zeker niet in deze omgeving :) Ik heb 3 jaar gezocht voor ik bij Pebbels toen aankwam. toen Pebbels verhuisde na een jaar ging ik op zoek naar iets anders en ik kwam toen terecht bij Tabor en Dino, niet rijden maar gewoon knuffelen, poetsen en onderhoud. Ik zou er ook heel graag bij willen rijden maar of er word geld voor gevraagt (gezien ik momenteel geen baan heb en mijn moeder ziek is en het niet vergoed word door de verzekering ga ik hen er niet mee belasten) of het is gewoonweg te ver voor mij gezien ik natuurlijk ook in de winter er naar toe moet kunnen gaan... Dus meid, een beetje geduld en dan kom je vanzelf wel iets tegen :D

Tuurlijk heb ik geduld, echt geduld zat. Mijn moeder zei gister: 'Kun je niet gewoon even rondrijden in de buurt? Als je dan wat vind, kunnen we der samen heen om die mensen even aan te spreken.'
Ik ben daarmee altijd heel onzeker en vind dat eng etc, maar ik ga dat zeker een keertje doen :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:36

Maaike, vroeger ging ik ook altijd een rondje fietsen (toen ik jou leeftijd had) en dan kijken waar paardjes stonden! Heb altijd alleen maar leuke reacties gehad, of ze nou wel of geen verzorgster zochten. :)
Gewoon proberen, waarschijnlijk zijn er meer mensen in de buurt, die wel een verzorgster willen, maar alleen niet zo actief op zoek zijn!

Ik heb het echt getroffen met mijn verzorgpaardjes, ze zijn allemaal zo superlief! <3 <3
Heb ze vandaag op de foto gezet: [ITP] Mijn lieve verzorgpaardjes op de foto!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:55

@Maaike:

Kan je niet meer terugkomen op Fourwinds om een welshje te doen dan?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:20

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:10

Hier nu ook al _-:(

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:39

Misschien heb ik een verzorgster gevonden....ze is gister geweest en na mijn vakantie gaat ze een lesje nemen om te zien of ze het leuk vind *\o/*

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:39

Zoek schreef:
Misschien heb ik een verzorgster gevonden....ze is gister geweest en na mijn vakantie gaat ze een lesje nemen om te zien of ze het leuk vind *\o/*

Super :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:47

Zojuist te horen gekregen dat mijn verzorgpaarden eergister wss ontsnapt waren, ze werden helemaal wild en de politie heeft ze godzijdank uiteindelijk gevangen := Hopelijk zijn ze blij met dit avontuurtje want hell no dat dit nog een keer gaat gebeuren