Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:49

Haha ik hoop het echt :D Had haar al helemaal voorbereid dat ie met opstappen soms echt vervelend was (laatste 2 maanden er moeite mee gehad, achteruit lopen/springen soms zelfs...) en gisteren gewoon 1x draaien... en dat was het? Ze zal ook wel gedenkt hebben "wat doen die mensen moeilijk" :') Maar toch... Happy iig :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:50

In de randstad is het ook moeilijk om een bijrijdpaard te vinden. Woon nu een klein half jaartje in Hilversum en hier is zowat geen paard te zien.. nu heb ik gelukkig de perfecte advertentie gevonden, rustige lieve oude fjord (van 27) waarmee je fijne bosritjes kunt maken. Ik zou donderdag al gaan maar toen begon mijn keelontsteking. Voel mij best rot dat ik meteen de eerste afspraak moest afzeggen.. zijn jullie boos ofzo als de verzorgster ziek is? Komt wel fijn over ahum op eerste afspraak.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:55

Ziek zijn kan altijd... Hier heb ik gruwelijk lastig zitten doen (tijdgebrek, tentamesns :'))

1 ding is wel even heel eerlijk: (maar dan moet je ook weten dat ik het afgelopen jaar meer dan 10 mensen heb gehad die een verzorgpaard zochten ;)) ik zit er wel meteen mijn vraagteken bij :p

Als je je ziekmeld, netjes ruim van te voren, contact blijven houden... (Want ik ben er heel makkelijk in geworden, laat de ander niets van zich horen, dan denk ik ook "toch geen interesse..)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:56

Lianne86 wat fijn dat het een leuke "date" was! hopelijk blijft het goed gaan nu! dat gun ik je!:D
hier nog altijd op zoek naar iets om bij te rijden/ verzorgen... niemand wil me hebben:'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:07

Kijk eens aan Lianne, dat komt nog helemaal goed :Y)

@ StillAngel : als je het gewoon netjes hebt aangegeven en al interesse toont voor een afspraak zodra je beter bent zou ik daar zelf geen problemen mee hebben... Ziek worden kan altijd (net zoals andere dingen die ergens tussen kunnen komen), maar dit dan niet laten weten en niet komen opdagen en dan achteraf "ja maar ik was ziek" of daarna niks meer laten horen dat is natuurlijk een ander verhaal ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:13

Gelukkig, ik ben nu al wat geruster. Maar we hebben nu voor morgen afgesproken dus ben bang dat ik dan nog niet beter ben. Lekkere timing mijn ziekte -O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:14

Super fijn Lianne! :D Ik hoop echt voor je dat dit een blijvertje is!

Nee hoor StillAngel, ik ben niet boos als iemand ziek is, kan gebeuren toch? Alleen als het echt veel vaker gebeurt, dan heb ik wel mijn twijfels als ik heel eerlijk moet zijn. Maar sowieso, al is het echt, ik ben daar dan niet op zoek, hoe rot het ook voor de bijrijdster is dat ze steeds ziek is... Het moet inderdaad, zoals de rest ook zegt, wel goed gecommuniceerd worden :P

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:18

Als je geen koorts heb o.i.d. zou ik gewoon gaan...beetje griep zou mij voor een kennismaking niet tegen houden en een 2e keer afzeggen :n
Een eigenaar die ziek is moet ook naar zijn paard toe dus bij mij zou je dan geen positieve indruk achterlaten zeg ik heel eerlijk...
Succes en ga ervoor!
Als je elkaar al goed kent is het heel anders maar voor een 1e indruk...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:25

Hmm ja ik snap het ook wel maar ik werk op dit moment keihard aan mijn gezondheid maar niemand weet wat het is dat ik iedere keer zo ziek wordt. Ik heb wel koorts al bijna een week maar ik ga het denk wel proberen want het is echt de ultieme kans <3

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:34

"iedere keer zo ziek" zou ik denk ik ook niet heel relax vinden :+

Een keer een griepje kan, en als de pony op volpension staat, is het ook geen probleem... Maar ik zeg heel eerlijk, als ik afhankelijk zou zijn van iemand die "iedere keer" ziek is... Dan zou ik diegene geen kans geven... Dus in dat opzicht zou ik het wel even eerlijk zeggen.. Is het gewoon volpension, zou ik er persoonlijk geen moeite mee hebben, zolang je maar leuk met mijn paard bent.. Maar zou ik iemand nodig hebben die ook voert etc. dan zou je wel afvallen...

(Klinkt misschien heel stom... maar bedenk wel even of je kunt bieden wat de eigenaar wil ;) Dat is beter dan helemaal gehecht aan een paardje raken en dan later nog moeten stoppen :S)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:33

nou twee meiden zijn langs geweest om te kijken of het wat was maar beide wisten niet wat ze wilde in de zin van na de vakantie een studie in de buurt of toch gaan reizen en dan wellicht weer gaan stoppen met buddy dus we zoeken nog even verder

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:36

Dat krijg je nu ook weer ja... De vakantieruiters :S Ook even mee uitkijken want sommige hebben de reis al gepland maar vertellen het niet :+ En dan hoor je 1 week van te voren "Ow jaah..."

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:41

ja ik snap best dat je niet alles plant maar het lijkt mij dat je wel van te voren kan weten of je iets voor de langere termijn wil of niet en wij willen graag iemand die de tijd neemt om hem te leren kennen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:51

Vorig jaar: ook net voor de vakantie iemand gezocht... ze wist dat ze met haar stage naar de andere kant van brabant ging en daar doordeweeks sowieso zou zitten :) Maarja.. Kreeg dat ook redelijk laat te horen "Ja, ik ga straks stage lopen en dan heb ik wat minder tijd" (ipv 4-5x per week, dacht ik dus 2 ofzo :"))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:14

Ik zoek ook nog steeds, maar straks zien mensen me aan als een vakantieruiter waardoor ze me misschien toch niet meer 'willen'? -O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:22

Dan zul je moeten bewijzen dat je dat niet bent, als mensen dat al denken :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:24

Haha nee Deetje, je advertentie staat er al langer :p Maar het is heel grappig.. moet je maar op letten in de zomer --> meer mensen dan in de winter die iets zoeken...

En verder ook met de vakantieperiode... ook mogen kinderen dan meer :') (is makkelijk voor de ouders :P)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:51

Nou, ik ben zo juist heen geweest. Met mijn ogen eng rood en al mijn ziekigheid haha. Maar was wel heel blij dat ik heb doorgezet want het was super. Nu moet ik niet te enthousiast worden want zij heeft meerdere mensen die even komen kijken en dat snap ik ook wel. Ze liet mij eerst alles even zien, paard was al gepoetst en dus mocht ik er meteen even op. Wel zonder zadel ( met zo'n pad) omdat de eigenaresse dat eigenlijk altijd doet. Meteen achter het weiland ligt het bos dus dat is zó ideaal. Paard luisterde ook geweldig en was heerlijk rustig zoals ik verlang van mijn ideale verzorgpaard. Ik hoop echt dat ze mij leuk genoeg vond :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:53

Nog even afwachten dus voor jou!

Hier had ik eerst heel streng zitten doen :') De eerste keren alleen met mij erbij rijden... Maar het ging zo lekker... Dus woensdag gaat mijn zusje mee, mams weet ik niet en gaan ze weer lekker rijden (hoop dat het mooi weer is :p)

Hoor het na afloop wel, heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat (en sowieso is er nu iemand bij van "ons" dus is het al minder eng :P)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:01

Net of je je kindje loslaat Lianne? Lijkt mij ook erg lastig de eerste keer. Jaa ben zo benieuwd wil haar het liefst hele tijd whatsappen of ze het al weet maar dat doe ik natuurlijk niet. Ben er echt heel erg enthousiast over en zou het flink balen vinden als ik het niet werd! :o

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:59

wat een mazzel! ik denk dat ik voorlopig nog niks vind qua bijrijdpaard/pony. Denk dat ik voor de vakantie maar 1 ga leasen...50 euro p/m...kan ik in elk geval even 5 weken vooruit. is niks, wil gewoon een "eigen" verzorg/bijrijd paardje/pony maar ja niemand zoekt wat, geloof ik... in elk geval niet in de buurt...dus dan maar deze oplossing ,dan kan ik in elk geval die 5 weken dat ik thuis zit lekker mijn ding doen...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:27

StillAngel schreef:
Net of je je kindje loslaat Lianne? Lijkt mij ook erg lastig de eerste keer. Jaa ben zo benieuwd wil haar het liefst hele tijd whatsappen of ze het al weet maar dat doe ik natuurlijk niet. Ben er echt heel erg enthousiast over en zou het flink balen vinden als ik het niet werd! :o

Op zich vind ik het vaak wel ok en kan inschatten hoe hij op iemand reageert.... + zusje en/of mams zijn er wel bij :)

Maar wat dingetjes gehad (vriendinnetjes van verzorgster die opeens op mijn pony buitenreden, dat ik met een vriendin naar de manege ging waar ik vroeger reed en dat ze daar mijn pony kenden?) dus mjah... dan ga je toch wel voorzichtiger worden... Veel mag, maar dan wel even in overleg... ;)

JusMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:01

Ik vind het nog steeds erg lastig om in Zoetermeer/Pijnacker/Berkel en Rodenrijs een leuk bijrijdpaardje te vinden! Ik weet niet meer waar ik moet zoeken??

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:52

ik zit nu met een bijrijdster waar ik echt niet weet wat ik ermee aan moet...
Ze had al een x de fout gemaakt om alleen op buitenrit te gaan zonder te vragen, maar oke, ik had er nog een kans gegeven.

Maar nu, ik ben er tot nu toe elke x bij gebleven als ze ging rijden. Maar, het rijden ziet er niet uit.
Eerst dacht ik nog dat ze aan elkaar moesten wennen, maar het wordt niet beter. Ook in omgang vind mijn paard haar volgens mij niks.
Met uitkrabben haar proberen te trappen, niet stil willen staan met opstappen. En vooral niet willen lopen met haar erop. Bij mij en mijn moeder is ons paard heel voorwaards, loopt makkelijk na. En moet zelfs af en toe afgeremd worden. Maar bij haar, totaal niet voorwaards, niet na geven, extreem scheef gaan lopen, niet reageren op haar enzo. Nu zou ze in de manege les mee gaan rijden, maar heeft ze meteen een 10 rittenkaart gekocht. Ook is ze meteen bij de ver-gevorderden ingedeeld. Nou ging ik mee naar de les, maar het rijden ging slecht, alle manege paarden liepen beter. Ook een andere vriendin kwam ff kijken, zonder wat te verteld te hebben, vond zij haar vreselijk rijden. Dat zei ze letterlijk. En het erge is dat ze na de les zei dat het helemaal geweldig ging en hoe goed ze wel niet gereden had.
Dusja, moet ik dan tegen haar zeggen dat ze moet stoppen omdat het niet goed gaat? Maar ze heeft nog wel een 10 rittenkaart lopen...

Maar het enige wat ik nu zie is een braaf paard wat een beginner leert rijden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:02

Kan ze die rittenkaart niet gebruiken om op een manege paard te lessen? Ik zou haar vriendelijk bedanken voor haar inzet, maar dat ze niet de juiste is voor jullie paardje.