Lianne86 schreef:Waarom zijn we bijrijders zo aan het aanvallen? Mogen we ook even eigenaren aanvallen?
- Paard spontaan verkocht... (terwijl er nog gewoon voor betaald was die maand.. geen afscheid kunnen nemen)
- Paard spontaan verhuisd...
- Beloftes niet nakomen...
- Veel betalen, paard kreupel "jouw probleem"
- Betalen, geen goede spullen hebben... zelf aanschaffen en spullen die ingepikt worden door de eigenaar...
- DA/hoefsmid niet op tijd laten komen etc.
En het erge is.. bij 9 van de 10 gevallen denkt de eigenaar dat ie ontzettend goed is en beter weet wat kan en niet kan, terwijl dat NIET zo is...
Dus kraak niet alleen bijrijders af, mensen met een eigen paard hebben vaak meer mogelijkheden (gehad) om beter te leren rijden/meer ervaring dan iemand die 1x per week rijdt/lest... Maar het maakt eigenaren niet heilig
Oh nee hoor, eigenaren zijn ook niet heilig. Overal heb je de rotte appels. Als jij bij mij een betalende bijrijdster zou zijn en ik verkoop mijn paard halverwege de maand, krijg jij de helft van je geld voor die maand terug.
Verhuizen zou ik van te voren aan geven bij een bijrijdster, zodat ze kan aangeven of ze er mee door wil gaan, mijn beslissing laat ik daar echter niet van afhangen.
Beloftes niet nakomen is gewoon slecht, dat geldt voor beide kanten.
Wat versta je onder geen goede spullen hebben? Wat is er dan niet. Je eigen spullen altijd mee naar huis nemen, deed ik ook.
DA/hoefsmid niet laten komen, hangt van de situatie af. Sommigen halen bij elke scheet die dwars zit een da erbij. Ik kijk het even aan, want de da kost een vermogen, dus die komt als er daadwerkelijk iets aan de hand is.
Al met al, ligt het er aan dat je gewoon goede afspraken op papier zet, mocht je een betalende bijrijder zijn.
Ik kraak bijrijders ook niet af hoor, maar ik hoor vaak dat de bijrijders je paard verbeteren en daarom niet hoeven te betalen en dat is bijna nooit zo.
Mijn persoonlijke ervaring met bijrijders is niet je van het. Voor je het weet haken ze weer af en je kunt er niet van op aan. En dat terwijl ze bij mij niets hoefden te betalen en niets te doen, behalve met het paard. Al met al heb ik er niets aan gehad, het heeft me alleen ergernis, tijd en een bang paard aan over gehouden. Ik begin er ook niet weer aan.