Maar helaas, ik woon niet echt dichtbij en heb net een leuk verzorgpaardje gevonden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
martina1 schreef:Ja helaas zitten jullie niet in de buurt. En ik heb ook een minimum van 18 jaar omdat er bij ons geen toezicht is, dus je moet jezelf kunnen redden.Vaak ben je alleen op stal en als er iets gebeurd is er niemand die kan ingrijpen. En het is een paard met een eigenzinnig karakter die de leiding neemt als jij dat niet doet.
superwoman schreef:Tja,dat jij blijkbaar logisch vind dat een paard stug en traag is,omdat hij niet in conditie is....dat zet bij mij ook wel vraagtekens..... Ben met je eens dat een bijrijder niet kan eisen dat je paard een osteo ofzo nodig heeft! Echter kan ik me wel voorstellen dat als het paard niet prettig rijdt en daar zelf geen verbetering in ziet,dat een bijrijder niet blijft.
Maar die instelling van verzorgsters,gewoon niet komen zonder afbericht heb ik helaas ook meegemaakt. De energie die je erin steekt wordt zo vaak niet gewaardeerd.....voor mij geen verzorgers meer!
[***] schreef:Ssmarty schreef:Ik zeg niet dat ik goed ben, want dan ben ik niet.. Maar iemand is op zoek naar een verzorger/ bijrijder vaak omdat diegene zelf er niet genoeg tijd voor heeft. Dan help jij de eigenaar toch op die manier?
En hoe zit het dan als iemand wel gewoon genoeg tijd heeft, maar het iemand wil gunnen om met een vast paard een band op te bouwen en bij te leren?
germie schreef:Ligt aan het paard. Paarden die zwaar zijn doe ik met kneepjes. En daarna handen stil en nageven. Dat laatste kunnen mensen vaak niet. Maar goed, andere manieren mogen op mijn paard door een bijrijder geprobeerd worden. Zelfs zo vrij ben ik nog.
Lauwttje schreef:Pfft, ik weet het even niet meer, krijg nu langzaam wat pb'tjes binnen, maar meestal wel wat ver weg. Gelukkig bestaat OV dus dat is verder geen probleem. Maar dan zit ik met school en mijn weekenden..
Ik zou het liefst gewoon mijn eigen shetje hebben, ben ik van alles afVind verzorgpony's/bijrijdpony's onwijs leuk, maar soms is het zoveel gedoe met de geschikte pony en eigenaar vinden.
Lauwttje schreef:Ik wil mijn advertentie denk ik iets gaan aanpassen.. Maar weet niet goed waar ik het zou moeten neerzetten..
In de trant van, 15jarige kun je zien als nadeel, maar ook als een voordeel. Ik ben nog jong, sta voor alle verschillende manieren van rijden open, bereid om te lessen en om echt vordering te maken. Nog makkelijk te 'kneden naar eigen hand' laten we zeggenMensen kopen een jong paard toch ook om die zo naar eigen hand te richten, zo werk ik ook
![]()
superwoman schreef:Lauwttje schreef:Ik wil mijn advertentie denk ik iets gaan aanpassen.. Maar weet niet goed waar ik het zou moeten neerzetten..
In de trant van, 15jarige kun je zien als nadeel, maar ook als een voordeel. Ik ben nog jong, sta voor alle verschillende manieren van rijden open, bereid om te lessen en om echt vordering te maken. Nog makkelijk te 'kneden naar eigen hand' laten we zeggenMensen kopen een jong paard toch ook om die zo naar eigen hand te richten, zo werk ik ook
![]()
Raad ik af.kunnen mensen ook wel bedenken (daarbij koop ik niet een jong paard met als doel om naar eigen hand af te richten)
Wat ik belangrijk vind is leeftijd, gewicht , lengte en doel.(dus recratief buiten rijden of sportgericht of beide... whatever)
Dan je niveau. Wat en dus hoe je het belangrijk vind om te rijden en wat je graag wilt verbeteren aan je rijstijl.
En ook hoeveel je wilt investeren (geld en tijd)
myou schreef:superwoman schreef:
Raad ik af.kunnen mensen ook wel bedenken (daarbij koop ik niet een jong paard met als doel om naar eigen hand af te richten)
Wat ik belangrijk vind is leeftijd, gewicht , lengte en doel.(dus recratief buiten rijden of sportgericht of beide... whatever)
Dan je niveau. Wat en dus hoe je het belangrijk vind om te rijden en wat je graag wilt verbeteren aan je rijstijl.
En ook hoeveel je wilt investeren (geld en tijd)
Het komt nu ook over dat je weinig ervaring hebt en dus steun nodig hebt van de eigenaar,
je wilt toch ook zelfstandigheid uitstralen.