Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miszmelissa

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:49

Hallo, ik meld me ook even :)
ik ben juist opzoek naar een bijrijdpaard, maar dat valt nog niet mee helaas !

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:24

miszmelissa schreef:
Hallo, ik meld me ook even :)
ik ben juist opzoek naar een bijrijdpaard, maar dat valt nog niet mee helaas !

Klopt! Eigenlijk moet er een topic komen met 'Ook zo moeilijk om een bijrijdpaard te vinden?' haha

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:39

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:05

haha daar ga ik zo maar eens op kijken!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:29

Zoekt er misschien een meisje van 9/10 naar een verzorgshetlander?
Want ik ben al heel lang op zoek naar een bijrijdertje, maar kan nergens wat vinden.
Ga ook nog even een advertentie op bokt neer plaatsen.

Heb al advertentie op marktplaats, bladeren bij manege's opgehangen, maar krijg bijna geen reactie's! :(

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:36

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:19

Moderatoropmerking:
Graag erop letten dat het plaatsen van advertenties niet is toegestaan is op VP. Dit kan op de bokt markt.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:05

Okee fijn dat jullie zo reageren, want ik zou het namelijk ook raar vinden als je wel zou moeten komen tijdens een toetsweek. Maar als je nou moet voeren? Zou je dat dan wel gewoon moeten doen? Ik zou het dan gewoon even een ander laten doen ;), hopelijk jullie ook.....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:32

Hippepony schreef:
Okee fijn dat jullie zo reageren, want ik zou het namelijk ook raar vinden als je wel zou moeten komen tijdens een toetsweek. Maar als je nou moet voeren? Zou je dat dan wel gewoon moeten doen? Ik zou het dan gewoon even een ander laten doen ;), hopelijk jullie ook.....

Ik denk dat dat van de situatie afhangt.
Als de eigenaar zelf op die dagen werkt oid en niet in staat is om zelf te gaan voeren dan zou ik het logisch vinden dat je dat gewoon wel even gaat doen het is vaak geen uren werk en je zit ook niet van 's morgens 7.00 tot 's avonds weet ik veel hoe laat te leren en dan is er tussendoor even uit ook wel even lekker/ goede afleiding.
Dat je niet uitgebreid kan komen om te poetsen, wandelen en/of rijden dat kan ik wel begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 00:26

Ook als je eigenlijk moet voeren vind ik dat de eigenaar voor een oplossing moet zorgen.
Toetsen gaan ten alle tijde voor bij mij(eigenaar van pony).

Wel is misschien handig om je toets weken van te voren aan te geven zodat de eigenaar dat weet.
Wij hebben een gemeenschappelijke agenda waarin we alles op schrijven, wanneer we komen en wanneer niet, vakantie dagen toets weken enz.

Ik probeer mijn pony verzorgster in elk geval op alle mogelijke manieren te ontlasten is die toetsweken.
Komt ze prima, gaat het niet ook prima.
Nogmaals school gaat voor!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 02:06

Wat een leuke bijrijdpaarden worden hier aangeboden, moeilijk voor te stellen dat het vinden van een bijrijder zo moeizaam verloopt. En wat een 'luxe' situatie bij sommigen, alleen rijden, geen stalwerk. Hoewel ik persoonlijk het rommelen in de stal heerlijk vind.

Ik ben juist op zoek naar een bijrijdpaard, maar dat valt ook niet altijd mee. Aangezien ik lange werkdagen maak en diensten draai, ben ik in principe op zoek naar een bijrijdpaard voor 1, max. 2 dagen per week. Ik ben wel zo realistisch om van te voren te bedenken dat door veel overuren het voor mij niet haalbaar is om meerdere doordeweekse dagen in de stal te staan.
Laatst bijgewerkt door Coby op 18-06-12 08:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:30

Patos, ik zoek juist iemand voor 2 x in de week en of iemand dan in de ochtend, middag of avond komt is niet zo belangrijk, als ik het maar van te voren weet. Door mail en msn is dat makkelijk aan te geven.

In mijn geval dan wel puur voor de verzorging en grondwerk en niet zozeer voor het rijden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:46

Hippepony schreef:

Persoonlijk vindt ik dat je dat als eigenaar ook op moet lossen. Kijk als de bijrijder gewoon zegt ik kan wel even komen voeren alleen maar mooi meegenomen maar kan het niet ook geen probleem in zo'n geval. Verder denk ik ook wel dat het afhankelijk is van wat voor bijrijder je hebt als deze ook altijd klaar staat en eens een dag van mij over zou nemen ben je daar natuurlijk ook schappelijker in denk ik en is het niet erg als ze een keer niet kunnen. Maar als ze altijd al smoesje hebben om niet te kunnen dan is het natuurlijk ook wel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:12

*komt binnen vallen*

Ik vind als bijrijder dat de eigenaar jou echt wel de kans moet geven om je schoolwerk te maken! Je geeft gewoon van te voren aan dat je bijv volgende week erg druk hebt met school en die week erg weinig kan. Omdat school nu even voor gaat!! Zo is het zelfs met mijn ouders afgesproken, ik rijd paard, maar school gaat ten alle tijden voor! Ik vind dat de eigenaar daar ook respect voor moet hebben....

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:36

Hippepony schreef:

Ik heb ook toetsweek en voer gewoon zelf. Ben ik hooguit met heen en weer rijden een halfuurtje mee bezig. Maar als het niet mijn dag is en ik het druk heb met school voert zij gewoon. Als ik een keer niet kan ruilen we.

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:24

Er komt donderdag iemand kijken bij Nubia. Ik hoop dat er een klik is en dat de zoektocht ten einde is.
Dit was de eerste reactie die ik heb gekregen.

Hippepony school gaat altijd voor. De verzorgster die ik toen had voor Makima heeft in haar toetsweken ook even niks gedaan. Dan hoor je dat als eigenaar zelf op te lossen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:31

Ik vind wat er al eerder aangegeven is dat als je verzorgster altijd netjes komt en de afspraken na komt en op tijd afzegt dat school voor gaat maar heeft ze altijd al wat dan is de keuze iets moelijker omdat ze er dan wel heel makkelijk onder vandaan komt :o
Mijn verzorgster zegt keurig op tijd wanneer ze niet kan of wanneer ze het te druk heeft met school en dan ga ik gewoon zelf!

Spannend Khorizon, hopen dat het wat wordt!
Ik heb een reactie gehad van een meisje van 14 maar mijn verzorgster die ik nu heb is 14 jaar en wil zo graag een ouder iemand met meer ervaring erbij....moeilijk!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:32

Hihi ok :p, dankjewel voor de reactie's!! Heb zelf namelijk toets week en kom normaal op woensdag, donderdag en vrijdag, voelde me een beetje schuldig dat ik niet kon, maar als ik nu jullie reactie's lees weet ik dat ik me niet schuldig hoef te voelen, heel erg bedankt! :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:41

Als je het netjes op tijd aan geeft en je komt normaal altijd netjes je afspraken na is er toch niets aan de hand? gewoon goed overleggen met de eigenaar!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:54

khorizon: ik hoop voor je dat het wat wordt :)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:56

@ Dancer, jij woont toch ook in Ermelo, harderwijk ofzo?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:56

Nope, woon ergens in Zuid-Holland :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:10

Helaas... ik heb mijn verzorger de bons gegeven.... ze heeft minimaal 3 x iemand achter mijn rug om meegenomen, terwijl ik gezegd heb dat ze dat niet mag (ten eerste wil ik geen vreemden aan mijn paard, en ten tweede zijn de boer en de stalgenoten er niet blij mee, al die vreemde mensen op het terrein, en terecht! Ik wil ook geen vreemden bij mijn paard / spullen). Als ik ergens niet tegen kan is het liegen. Stiekem doen in dit geval. Heel erg jammer, want we deden ook veel dingen samen en we hadden de grootste lol, maar vertrouwen is heel erg belangrijk voor mij! Voorlopig even geen nieuwe verzorger voor mij, ik doe het even lekker alleen ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:22

Wat jammer zeg Ziviaantje, dat verder alles zo goed ging, maar dat ze zo oneerlijk is. Logisch dat jij dat niet accepteert.. succes met je 'volgende' zoektocht dan!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:45

Welkom Karin :( .... Jammer dat het zo gegaan is maar je kon je soms niet vinden in ons omdat wij zolang deden zoeken en jij er twee had... nu weet je hoe moelikijk het is om de juiste te vinden die je ook echt kan vertrouwen :o je had zoveel lol maar achter je rug om dit :(:)