Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:46

trustHim schreef:
nop, ouders wilden niet meewerken

En verhalen op de verzekering van dat meisje? Via je rechtsbijstand er achter aan laten gaan??!!

<ben wel even benieuwd hoe dat afloopt>

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:56

@TrustHim
Via het gratis spreekuur van een advocaat advies inwinnen? Of is het daar nu al te laat voor?

danielle_x

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:02

Het is toch mede haar schuld.. ze had daar niet mogen komen dus had het wel netjes gevonden als ze mee zouden betalen in de kosten zeg.
Jammer dat je er zulke tussen hebt zitten, het risico lopen dat het kan gebeuren omdat je je niet aan de afspraak houd en dan gaat het mis en dan niks doen..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:09

mijn paard, mijn verantwoordelijkheid. helaas weinig aan te doen

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:16

Jij hebt die 1200 zelf moeten ophoesten? Dan zou ik niet eens meer selectief zijn met verzorgers, maar gewoon er helemaal geen meer willen.. da's wel het minste wat ze had kunnen doen, daaraan meebetalen. Wat een ervaring, je paard er bijna niet meer geweest en de jongedame geeft ook niet thuis :x

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:45

Echt aso...als ik die verzorger was geweest zou ik mij er niet happy bij voelen en geprobeerd hebben om de schade te vergoeden, maar helaas denkt niet iedereen zo.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:19

trustHim schreef:
nop, ouders wilden niet meewerken

Nou, na alles wat gebeurd is, dit nog, bah!
En nu moet jij elke maand een deeltje af betalen ofzo? Wat vreselijk.
Gelukkig heeft je paard er niks aan over gehouden! behalve een eeuwigdurende schrik.

Kyona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:32

m'n ouders zijn het probleem ;s

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 20:23

Ja het is ook wel moeilijk als je zo jong bent (12 jaar??) en dat ouders beslissen en verzorgster zelf niet.....misschien moeten we het de verzorgster niet kwalijk nemen dat er niet betaald wordt maar de ouders van? Maar ik vind wel dat ze zonder toestemming het paard mee naar buiten heeft genomen en dat had ze nooit moeten doen en dat moeten we haar wel kwalijk nemen maar ik hoop dat daar de schrik ook goed van in zit en dit nooit weer gebeurd zonder dat de eigenaar er van op de hoogte is......(ik weet niet wat ik had gedaan op dat moment :o :o ik denk dat ze heel hard weg had moeten rennen :o )

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:46

@zoek ze was 15

en ja het is een zure dure appel, maar ik ben blij dat ik mijn merrie nog heb dus ja het is niet anders.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:54

Oke, ik weet dat ze niet goed heeft geluisterd maar van een 15 jarige kan je niet verwachten zelf te beslissen over de verzekering, ik vind het belachelijk dat de ouders niet me werken want het is een kleine moeite dit op te geven aan de verzekering en nu zit jij met de kosten!! Mijn ouders hebben me altijd duidelijk gemaakt dat ik moest oppassen want als er wat gebeurde mocht ik het zelf betalen of terug betalen....ik heb eens een zadel kapot gemaakt en dit hebben me ouders netjes met de verzekering opgelost hoe vervelend het ook is (en ik zes weken geen zakgeld ! :o ). Bijrijders het is en blijft moeilijk de juiste te vinden......

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:56

maar in jouw geval heb jij zelf iets kapot gemaakt. verzekering bekijkt iets gewoon heel technisch mijn paard maakt iets kapot, paard is mijn eigendom en mijn verantwoordelijkheid. Niet die van een ander, helaas. Contacten verliepen toen ook wel dusdanig stroef dat ik op den duur zoiets had van laat maar. Was toen ook nog flink herstellend van depressie dus kon al dat gezeik niet hebben.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:59

Kyona_ schreef:
m'n ouders zijn het probleem ;s

Was jij dat meisje dan?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:00

@xxMaxx nee dat is ze niet

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:01

Oh oké omdat ze zegt mijn ouders zijn het probleem!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:02

ja snap ik ook niet helemaal maar ik ken haar niet

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:09

Haha oké vaag! Veel succes nog met je hele toestand. Wel erg om te horen dat je verzorgertje dingen doet zonder toestemming. Bij de eerste keer dat ze iets zonder toestemming deed had je haar naar mijn idee al moeten weg sturen! (Ik weet niet of je dat al wist of nu pas allemaal achter komt). Blij dat je je merrietje in ieder geval nog hebt!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:13

Hier is het juist andersom. Had 2 advertenties staan op marktplaats voor een verzorgpony en toch heeft het anderhalf jaar geduurd voor ik er een had. En nu heb ik er 2 (en een halve xD De shet is niet mijn verzorgpony, maar ik poets d'r gewoon vaak zodat zij ook een beetje extra aandacht heeft) die ik als mijn eigen mag zien en dat voor 25 euro hoefsmidkosten.

Terwijl ik wel genoeg andere mensen zie die zomaar ineens een verzorgpaard hebben, maar dat zijn dan mensen die al meer in dat paardenwereldje zitten. Ik was een manegemeisje en reed 1x in de week.. Tja, dan gaat het helaas niet zo makkelijk.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:14

toen dit alles gebeurde deed ze haar pas 2 dagen, dus dat ze gereden had hoorde ik ook pas na het hele incident

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:25

Nou ik kan echt ziek worden van verhalen zoals dat van jou.. Eigenaar vertrouwt je en dan flik je zoiets? En dan niet meebetalen ofzo.. Ik ben allang blij dat ik verzorgpaardjes heb en de eigenaar wil alleen dat ik gewoon contact met haar hou. Nou prima, maar als zij had gezegd: "Ik wil nog niet dat je erop rijdt" dan had ik dat ook niet gedaan. Ze zegt tegen me dat ik ze prima een keertje mag longeren ofzo, maar ik heb aangegeven dat ik dit niet kan en daar eerst graag hulp bij wil mocht het nou misgaan ofzo. Het lijkt mij heel logisch dat je gewoon dingen vraagt of aangeeft. Niet zomaar zelf dingen gaat doen enzo.. Nee, het is echt te sneu voor woorden zulke mensen...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:01

trustHim schreef:
toen dit alles gebeurde deed ze haar pas 2 dagen, dus dat ze gereden had hoorde ik ook pas na het hele incident

2 dagen joh?? Die is er dan ook niet helemaal bij om al helemaal alleen over straat te wandelen, sorry maar wat een gek!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 09:19

Ja dat dacht ik ook omdat er stond dat de ouders het probleem zijn?? ander profiel aangemaakt misschien?
Ik laat ze de eerste twee weken echt niet alleen bij mijn paarden, wil er gewoon even bij zijn om te zien hoe het gaat en of de klik er is tussen de paarden en ons maar dat zegt ook niet alles want zodra ik ze dan alleen laat kunnen ze alsnog alleen op pad gaan....blijf het moeilijk vinden wanneer kan je iemand vertrouwen bij je paard?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:18

Natuurlijk kun je iemand vertrouwen bij je paard, hetzelfde probleem hebben bijrijders immers ook. Kun je de eigenaar wel vertrouwen? Je moet ze ook niet na een dag alleen laten bij een paard, ikzelf vind dat zelfs heel vreemd als ik dat zou mogen. Informeer ook gerust wat andere mensen op je stal over jou bedoelingen met de bijrijder, zodat ze voor jou een oogje in het zeil kunnen houden. Het is gewoon heel jammer dat je van beide kanten er rotte appels tussen hebt zitten. Jonge meiden moeten uitkijken voor 'vieze' mannetjes, en mensen met paarden moeten weer uitkijken voor meiden als die trustme heeft moeten ontmoeten. Je zou evt een verzorger/bijrijder kunnen vragen om evt ervaring hebben ze die, vraag dan wie het was en vraag die persoon gewoon na over hoe die meid was met haar of zijn paard.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:04

Jeetje TrustHim, wat een verhaal... Snap ook absoluut dat jij nu heel voorzichtig bent met verzorgers uitzoeken :j Wat heeft zij het verkloot zeg... Eerste dag al zonder toestemming buitenrit doen en dan ook nog eens zonder zadel :n

Jij woonde trouwens bij mij in de buurt toch? :P

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:43

yep in rijnsburg ;)