Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:44

Jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen hoor :')

Zelf zou ik graag een verzorgdiertje in de buurt hebben waar ik 's avonds als de kindjes in bed liggen lekker naar toe kan gaan. Hier in de buurt staan wel veel paarden, maar die mensen doen het liever zelf. Begrijpelijk natuurlijk! Maar de mensen die wel iemand zoeken, willen dan ook gelijk dat je iedere week lessen neemt én de helft aan de stalling mee betaald én dat je minimaal L/M dressuur rijdt zodat je hun paard in ieder geval nog iets kunt leren :+

Terwijl het voor mij helemaal niet om het rijden gaat. Maar echt puur om de verzorging. Stallen/weides mesten, voeren, poetsen. Als ik maar iemand kan helpen die van de hulp geen misbruikt maar (als in: "ohh, laat maar liggen, dat doet Sam wel") ;)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:45

Zammie schreef:
Ik heb ze aan huis staan, bak met verlichting enz. Doe alles zelf, maar rijden kan ik niet meer om mijn rug. Heb er 2 staan, die het zalig vinden om bereden te worden, maar iedere keer weer die afknappers. Bij mooi weer kreeg ik dan opeens weer een berichtje, wanneer we weer zouden afspreken..Echt...
Heb zelfs op het punt gestaan om eentje te verkopen, maar wil ze niet kwijt..Dus daarom toch nog maar een poging wagen.
Heb in het verleden wel een meid gehad hoor, die hier zowat dagelijks over de vloer kwam en alles met de paarden deed. Maar zij ging studeren en dus op kamers en dan houdt dat gewoon op..

Wat appart, mag ik vragen welke regio je woont?
Kom zelf ook uit Drenthe dan hou ik me ogen en oren open :)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:50

Ik zit een klein half uurtje bij jou vandaan Sammyy, maar heb niks meer beschikbaar... Alhoewel ik best wel een uitmestpersoon kan gebruiken :Y) :))

Op zich zou ik best wel iemand willen die graag in de weide vertoeft en daar wat klusjes voor haar rekening neemt, zonder echt te willen rijden en dergelijke .. Maar langs de andere kant vind ik dat ook niet eerlijk als je enkel kan mesten en voeren en eens paardje poetsen zonder ook andere dingen.. Dan voel ik me al snel een misbruiker := :+

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:50

Ik woon in het buitengebied van Coevorden...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:51

[***] schreef:
Ik zit een klein half uurtje bij jou vandaan Sammyy, maar heb niks meer beschikbaar... Alhoewel ik best wel een uitmestpersoon kan gebruiken :Y) :))

Op zich zou ik best wel iemand willen die graag in de weide vertoeft en daar wat klusjes voor haar rekening neemt, zonder echt te willen rijden en dergelijke .. Maar langs de andere kant vind ik dat ook niet eerlijk als je enkel kan mesten en voeren en eens paardje poetsen zonder ook andere dingen.. Dan voel ik me al snel een misbruiker := :+

Zijn vast wel mensen die juist zoiets zoeken..Maar dan moeten ze natuurlijk wel op je pad komen..

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:20

[***] schreef:

Ik breng ook alleen maar paarden binnen en voer en poets de shetlanders en heel soms mag ik eens een paard uitstappen, maar ik vind het heel erg leuk! maar je moet die persoon maar vinden :P

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:58

Tommie gaat lekker elke dag naar buiten dus als een dagje niet gaat is dat niet zo erg.
Voorheen wel eens bijrijders gehad. Maar nu wil ik dat niet meer.
Mijn vader gaat elke maandag. Die longeert Tommie dan. Dat is wel heel luxe.
Verder ga ik zelf elke dag en als het om de één of andere reden niet lukt vraag ik op stal of iemand kijkt of het goed met hem gaat.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:19

Sabine, dat is denk ik met de auto? Ik ben afhankelijk van het OV en mijn fiets helaas -O- Dat maakt de zoektocht natuurlijk wel weer wat ingewikkelder hihi.

Ik werk nu gelukkig vrijwillig twee dagen in de week op een pensionstalling. Dus paardjes heb ik gelukkig nog om me heen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:31

Hmmja, auto is wel handig :j Alhoewel er wel openbaar vervoer langskomt maar dat zal best wel tijd in beslag nemen en ik weet niet hoe het met de verbindingen zit enzo.

Fijn dat je toch 2 dagen per week al paardjes om je heen hebt :)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:12

hoi hoi, ik ben inmiddels ruim 2 weken voorzien van een werkelijk fantastische bijrijdster,.. stalgenoten zijn er jaloers op en ik heb met een gerust hart tijdelijk afscheid kunnen nemen van t rijden (gaat nu ook moeijlijk met die dikke buik)
maar nou is ze morgen jarig en wil ik een cadeau kopen.. ik koop meestal onbewust veel te grote en dure cadeau's waar mensen zich soms wat ongemakkelijk bij kunnen voelen. wat is nou een passend cadeau voor een bijrijdster van 26, die je net 2 weken kent?!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:14

Fijn dat je zo tevreden bent!
Iets voor onder de douche of in bad van Kneip of rituals vind ik altijd wel leuk om te geven. Is niet te duur maar toch wel een fijn merk en je kan er zelf een pakketje van maken dus zoveel geld uitgeven wat je wilt!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:22

iets voor het rijden? ik heb voor mijn verjaardag rij handschoenen gehad van de eigenaren, omdat ze wisten dat ik er 1 kwijt ben geraakt toen ik van hun paard viel :P

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:42

LenaBaars schreef:
hoi hoi, ik ben inmiddels ruim 2 weken voorzien van een werkelijk fantastische bijrijdster,.. stalgenoten zijn er jaloers op en ik heb met een gerust hart tijdelijk afscheid kunnen nemen van t rijden (gaat nu ook moeijlijk met die dikke buik)
maar nou is ze morgen jarig en wil ik een cadeau kopen.. ik koop meestal onbewust veel te grote en dure cadeau's waar mensen zich soms wat ongemakkelijk bij kunnen voelen. wat is nou een passend cadeau voor een bijrijdster van 26, die je net 2 weken kent?!

Iets van een bon? Misschien van een ruitersportzaak.
Een goed paardentijdschrift.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:47

Lastig inderdaad Lena! Ik hoef persoonlijk echt geen douchespul, we hebben inmiddels ik gok zo'n 15 flessen douchegel.... :') Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk! Wat ik zelf altijd leuk vind om te krijgen is iets voor bij de paarden (handschoenen inderdaad bvb, anders eens even subtiel vragen wat ze nog nodig heeft?) of een VVV bon.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:02

Ik ga morgen bij een exmoor pony kijken.. een hengst van 4 jaar, moet nog wel veel leren maar dat is niet erg.. ben erg benieuwd!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:58

gewoon een mooie bos bloemen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:17

Ik heb een "bijrijdster" die het aardig laat afweten helaas -O- Het ging goed in het begin, helaas niet zo zelfstandig als wat ik zocht. Maar ja, blaadjes gaan vallen, word snel donker en koud, (heb alleen een buitenbak) en dan komen de blaadjes weer aan de bomen. Moeilijk moeilijk. Aangezien 2 pony's voldoende beweging geven mij te veel is door mijn beperking zit ik toch te denken een ander te zoeken M/V. Maarrrr wel 18 + ivm hengsten en stalhouder wil hier geen kinderen bij, ik eigenlijk ook niet. Ze zijn goed opgevoed daar niet van, maar wel sterk en een tikje eigenwijs. }>

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:21

Iemand nog interesse in een zeer lieve d pony en mini ?? om te verzorgen in roermond ( leeuwen)

xxdooxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:38

Verzorg paard gezocht in friesland!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:19

Dit topic is niet bedoeld voor oproepjes, dat is al een aantal keer genoemd. Aub een advertentie plaatsen op de bokt markt.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:31

Ik ben zo eentje die een bijrijder/ster of hulp een kerst pakket geeft :j En verjaardagen worden ook niet vergeten. Maar daar staat wel wat tegenover.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:35

Wauw wat aardig van je aikon :) ! Ik was gisteren precies 1 jaar bij de stal waar ik help (voeren, paarden binnenzetten etc.) en de shetjes verzorg, maar helaas, ik had het met een groot en bedankend verhaal op Facebook gezet, alleen een like en op stal niks gehoord. Maakt mij niet veel uit, ik doe het met liefde, maar een klein bedankje van hun zou er toch wel afkunnen? Ik laat het maar zo, hopelijk mag ik er nog jaren helpen :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:00

Het is hier zelfs zo erg dat de stalhouder mijn bijrijdster ook heeft uitgenodigd op hun 25 jarig huwelijks feest :j

Een bijrijder/verzorger hoeft bij mij niet te betalen om bezig te zijn met mijn mafketels, ik vind het dat niet normaal. Ik bedank ze extra op deze manier voor hun hulp.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:07

Jeej, mijn paard heeft vandaag een leuke date gehad! En hij gedroeg zich zelfs! (Ik was er zo bang voor... had der al helemaal voorbereid hoe vervelend ie kon doen met opstappen... maar hij deed het gewoon netjes, dat ik en mijn zusje erbij stonden van "WTF?" en daarna de staleigenaresse die het had gezien ook nog zei "wow... hij snapt het opeens?" :D

Dus nu hopen dat het zo blijft! Hier waren we iig heel tevreden over de eerste keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:29

@aikon, dat is inderdaad wel heel leuk! Is ook echt iedereen blij mee. Gewoon het gevoel dat je toch wel meer gewaardeerd wordt dan dat je alleen maar dient als 'hulpje' :D

@Lianne, oh wat fijn zeg! Heb maar vaker van die WTF momentjes denk ik zo :+