Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:15

Anya schreef:
Eens met Mindim :j

Romyloverrrrrrrrrr zeker geen eigen paard. Want nee.. een rondje rijden maakt een pony/paard niet meer waard.
Meestal moet je eruit rijden wat een ander verkloot heeft.

ik heb wel een eigen pony :j

Anoniem

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:16

Maar heb je die al naar de top gereden dat je van jezelf durft te zeggen dat jij een paard meer waard maakt?

Want wat ik al zei, ik zie leuke dingen met je pony maar nog niet dat ik denk van ja dat wil ik ook in mijn paard getrained hebben.

Anoniem

romyloverrr schreef:
ik denk van wel eigenlijk :j

Nah, ik denk het niet of je moet al een enorm bevestigd paard hebben die van groen naar zeer keurig aan de hulpen gaat en de bijrijders die dat goed kunnen, krijgen vaak wel betaald hoor. Maar een bijvoorbeeld die bijvoorbeeld groen is is niet veel duurder dan een haflinger waar je een rondje op kunt sturen, een haf die correct ingereden is, compleet bevestigd en misschien wat wedstrijden met resultaat heeft gelopen, die is meer waard.

romyloverrr

chelle_dora schreef:
Nouja ik ben het wel eens met een voorganger; wat voor niveau heb je bereikt dan dat jij het paard meer waard zou maken?

K bedoel, niet rot bedoeld maar als ik op je profiel kijk zie ik een hartstikke leuke meid die hele leuke dingen doet met d'r pony, maar niet dingen waarvan ik denk; ja als dat met mijn pony zou gebeuren zou ze ineens euro's meer waard zijn. Als je wat roept, moet je ook kunnen onderbouwen natuurlijk.
K sta best open voor de mening van een ander maar moet ie dus wel goed onderbouwd worden, anders vind ik het niet zo interessant en ga ik inderdaad mijn standpunt niet veranderen.

bijvoorbeeld :
ik heb mijn pony voor de kar beleerd , ik heb haar leren springen , ik heb haar het bokken en steigeren ( verder was ze medisch in orde ) afgeleerd.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:17

Mindim schreef:
romyloverrr schreef:
ik denk van wel eigenlijk :j

Nah, ik denk het niet of je moet al een enorm bevestigd paard hebben die van groen naar zeer keurig aan de hulpen gaat en de bijrijders die dat goed kunnen, krijgen vaak wel betaald hoor. Maar een bijvoorbeeld die bijvoorbeeld groen is is niet veel duurder dan een haflinger waar je een rondje op kunt sturen, een haf die correct ingereden is, compleet bevestigd en misschien wat wedstrijden met resultaat heeft gelopen, die is meer waard.

daar ben ik het dan wel weer met je eens :j

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:17

Ik had het al aangepast toen ik naar je profiel keek.. Maar dan nog: jouw rijden (hoewel leuk) maakt mijn paarden echt niet meer waard. Op dat gebied heb je gewoon niets te brengen. Je zit vooral netjes. Maar wel niveau heb je???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:19

Nouja het bokken en steigeren afleren.. Is niet iets wat een paard meer of minder waard maakt hoor, wellicht steigerde ze bij een ander wel niet. Ik ben van mening dat ieder paard wel kan springen met de juiste ruiter, en voor de kar beleren is alleen meer waard als daar markt voor is. T zal mij aan m'n reet roesten of een paard voor de kar beleerd is, simpelweg omdat ik daar niet hoofdzakelijk m'n paard voor heb gekocht :) Dus voor mij zou de pony dus niet gelijk meer waard worden en ik vind ook niet dat het skills zijn waardoor jij zoveel ervaring hebt dat jij een paard meer waard zou maken, t zijn leuke dingen die je doet en die je kan maar tis niet zo dat ik dan zou zeggen 'ja als jij met mn paard gaat werken ja dan wordt ze zoveel meer waard!'

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:19

Romylover, ik denk niet dat jij beter rijdt op mijn paarden dan ik. Dat is niet arrogant bedoeld :o maar ten eerste heb ik vele jaren meer ervaring (en dus rijkilometers) en ten tweede zal ik altijd meer ervaring hebben met MIJN paarden dan een ander. Jij zou dan bijvoorbeeld een ZZ ruiter kúnnen zijn (ik denk niet dat die op mijn paarden zou reageren maar goed :P) maar daar zoek ik niet naar en heb ik niks aan. Ik wil mijn paarden niet verkopen en heb redelijk laagdrempelige doelen met mijn paarden. Wat heb ik er dan aan dat jij toevallig Z startgerechtigd ben? Diddly squat ;). Mijn paarden zijn nu goed zoals ze zijn, los in hun lijf, vrolijk. Ik durf zelfs te betwijfelen of ze nu wel echt gelukkiger worden van een fanatieke dressuusrruiter.

Bijrijders kosten ook een hoop tijd, je moet ze ten eerste gedegen begeleiding geven gedurende een aantal maanden. Daarbij moet ik nu veel meer communiceren en rekening houden met een ander sinds ik bijrijders heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:20

Dat is heel mooi romyloverrr, maar maakt haar dat meer waard? Er staan enorm veel ponies te koop die voor de kar staan of leuk beleerd zijn, het aanbod is enorm, dus de prijzen laag. De goeien springen er wat uit qua prijs, maar de gemiddelde pony kun je voor een habbekrats kopen, ook al kan ie voor de kar en kan ie springen. Ik zou liever zien trouwens dat een pony dressuurmatig netjes is gereden en licht aan de hulpen staat, dan dat ie het springen heeft geleerd. Ik vind de een een basis voor het andere.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:21

romyloverrr schreef:
Sees schreef:
Romylover, maar daar heeft de eigenaar geen kont aan als hij/zij zijn paard niet wil verkopen dus die vlieger gaat niet op...

ookal wil hij ze niet verkopen , al wil hij een bijrijder / leaser zoeken.
dan nog kun je er bv meer geld voor vragen als
ik dat paard ( ik roep maar iets )
van niets tot M niveau heb gereden. vs een paard dat niet ingereden is :D

Jij zou per definitie niet betalen voor een bijrijdpaard dus dan kan ik toch als eigenaar niet meer geld vragen volgens je eigen filosofie ;)?
Laatst bijgewerkt door Sees op 18-07-13 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:25

Sees schreef:
romyloverrr schreef:
ookal wil hij ze niet verkopen , al wil hij een bijrijder / leaser zoeken.
dan nog kun je er bv meer geld voor vragen als
ik dat paard ( ik roep maar iets )
van niets tot M niveau heb gereden. vs een paard dat niet ingereden is :D

Jij zou per definitie niet betalen voor een bijrijdpaard dus dan ik toch als eigenaar niet meer geld vragen volgens je eigen filosofie ;)?

+ Het feit dat de bijrijdster dan ook nog van de eigenaar verwacht dat de wedstrijden et cetera worden betaalt.. :=
Dan is het leuk ALS het paard meer waard zou worden, maar als je dat allemaal moet betalen voor de bijrijdster ben je dat extra bedrag ook weer kwijt..

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:27

Jammer RomyLoverrr, demeeste hier hebben als ik zo lees en profielen naga of in andere topics mee maak, al behoorlijk wat ervaring met eigen paarden. Dan heb ik het niet over 10 jaar maar veel langer. Ze proberen je allemaal iets duidelijk te maken, ook naar Moelly toe. Probeer ervan te leren. Jammer dat het niet kogelijk is om een sprong van 10 jaar naar voren te maken en dan nogmaals deze discussie te voeren. Ik weet dan 300% zeker dat je er dan anders over denkt. Ikzelf ben ook nog maar een kleine 6 jaar in de paardensport. Ook ik weet nog lang niet alles, maar leer elke dag nog heel veel. Juist door te luisteren en kijken naar anderen. Wel schaar ik mij achter de anderen als Anya, Mindim en NatasjavE en meer. Ik heb nu mijn 2e paard en als ik wist tijdens mijn eerste paard wat ik nu weet, had ik een hoop anders gedaan. Juist daarom heb ik nu best een eisenlijstje bij mijn paard voor de bijrijdster. Ze hoeven geen Anky te zijn, ben ik ook niet. Wel moeten ze op dezelfde gedachtenlijn zitten als ik en denken in het belang van het paard. Wil een bijrijder alleen maar hobbelen, dan zijn ze bij aan het verkeerde adres. Hobbelen op zijn tijd mag, maar hoofddoel is mijn paard gymnastiseren zodat ik langer plezier van hem kan hebben.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:30

Waarom zijn we bijrijders zo aan het aanvallen? Mogen we ook even eigenaren aanvallen?

- Paard spontaan verkocht... (terwijl er nog gewoon voor betaald was die maand.. geen afscheid kunnen nemen)
- Paard spontaan verhuisd...
- Beloftes niet nakomen...
- Veel betalen, paard kreupel "jouw probleem"
- Betalen, geen goede spullen hebben... zelf aanschaffen en spullen die ingepikt worden door de eigenaar...
- DA/hoefsmid niet op tijd laten komen etc.

En het erge is.. bij 9 van de 10 gevallen denkt de eigenaar dat ie ontzettend goed is en beter weet wat kan en niet kan, terwijl dat NIET zo is...

Dus kraak niet alleen bijrijders af, mensen met een eigen paard hebben vaak meer mogelijkheden (gehad) om beter te leren rijden/meer ervaring dan iemand die 1x per week rijdt/lest... Maar het maakt eigenaren niet heilig ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:31

ik denk dat ik stop met reageren hier.
niet omdat de sfeer onprettig of aanvallend word ( ik ben blij dat dat het geval niet is )
maar omdat ik het gevoel heb dat iedereen toch bij zijn of haar standpunt blijft en dit
een zinloze discussie is...
die al 93 pagina's bezig is ...

gelukkig denken sommige dat ik wel paarden beter kan maken.
en mag ik daarom ook over een jaar ( als de fokkerij op gang is )
bij een Z-amazone ( niet dat dat wat uit maakt )
paarden gaan inrijden tegen betaling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:34

Niemand zegt ook dat eigenaren heilig zijn. Maar bijrijders hoeven zichzelf ook niet op te hemelen, een beetje nuchter blijven doet niemand kwaad :)

Paard verkopen of verhuizen is altijd het goed recht van de eigenaar. Als het inderdaad zo abrupt is, is dat heel erg zuur. Maar het zal een reden hebben dat het paard verkocht of verhuisd wordt. Als ik een andere stal zou vinden die beter of dichterbij is of wat dan ook, en de stal is op korte termijn vrij en ik moet snel beslissen, dan staat m'n pony er ook nog dezelfde dag hoor (mits in goed overleg met huidige stal natuurlijk!). Ik zou wat dat aangaat een betere plek voor mijn pony niet laten schieten omdat ik het dan eerst uitvoerig met een verzorgster moet gaan bespreken en aanvragen.

Eigenaren zijn niet heilig, maar bijrijdsters hebben het wiel ook niet uitgevonden :)

Romylover; fijn dat je zo'n kans krijgt en dat iemand potentieel in je ziet. Maar meis, hou het sierlijk voor jezelf en blijf met beide benen op de grond staan. Laat anderen je ophemelen, dat hoor je zelf niet te doen :)

Edit: ik ben zelf ook niet heilig hoor, ik denk dat ik wel een beetje een eigenaresse from hell ben.. zuunig zijn met m'n kindje en heel veel praten en overleggen :') Dus zal zelf ook geen fijne zijn en ben blij dat ik een bijrijdster lijk te hebben gevonden waar het mee klikt, want k ben echt niet makkelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-13 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:34

We hebben het wel steeds over verkopen. Maar ik was niet van plan mijn paarden te verkopen. Ik hou ze gewoon lekker zelf. Natuurlijk kan ik ze een dag vrij geven, maar ze vinden het ook leuk om met iemand eens wat anders te doen dan dressuur. Waarom zou ik dan geen bijrijder(s) nemen?
2 paarden kost me zo'n 700 euro per maand. Waarom zou ik dan niet zeggen dat ze een deel van die kosten zouden moeten bijdragen. Een paard hier huren op een manege voor een uur rondjes in de bak kost 10 euro per keer. Met die van mij mag je over de weg, springen enz... Waarom zou dat dan niet ook geld waard zijn?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:36

goldenarrow schreef:
@hierboven; maar een goed doorgereden talentvol paard is meer waard dan dat groene talentvolle paard.

Ja, als een proffesionele ruiter het gedaan heeft. Maar zelden kan je zie in de cathegorie bijrijders vinden.

Bijrijders doen het voor de fun. Die voegen slechts sporadisch iets toe aan de waarde.
En dat hoeft ook niet. Het zijn doorgaans geen verkoop paarden.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:38

Lianne86 schreef:
Waarom zijn we bijrijders zo aan het aanvallen? Mogen we ook even eigenaren aanvallen?

- Paard spontaan verkocht... (terwijl er nog gewoon voor betaald was die maand.. geen afscheid kunnen nemen)
- Paard spontaan verhuisd...
- Beloftes niet nakomen...
- Veel betalen, paard kreupel "jouw probleem"
- Betalen, geen goede spullen hebben... zelf aanschaffen en spullen die ingepikt worden door de eigenaar...
- DA/hoefsmid niet op tijd laten komen etc.

En het erge is.. bij 9 van de 10 gevallen denkt de eigenaar dat ie ontzettend goed is en beter weet wat kan en niet kan, terwijl dat NIET zo is...

Dus kraak niet alleen bijrijders af, mensen met een eigen paard hebben vaak meer mogelijkheden (gehad) om beter te leren rijden/meer ervaring dan iemand die 1x per week rijdt/lest... Maar het maakt eigenaren niet heilig ;)

Ik ben de bijrijders in het algemeen niet aan het aanvallen. Zelf ben ik,heel erg blij met mijn bijrijder. Ik houd haar op de hoogte van alles. Deugdelijk tuig, als iets kapot is, meld ik het haar zodat ze haar plannen er evt op kan afstemmen. Bv martingaal stuk betekent geen buitenrit. Ik wil er een martingaal bij bij een buitenrit omdat ik weet hoe ie kan zijn en is dus een stuk veiligheid. Hij is superbraaf maar kan erg enthousiast worden en minder op de ruiter letten. Ik zorg er voor dat kapot spul snel vervangen word.

Ik "val" wel de bijrijdsters aan die voor een dubbeltje op de eerste rang wilen zitten, denkend dat ze Anky zijn en alle wijsheid in pacht hebben. Ik geef toe ik ben ook geen Anky anders was ik wel bekend in de paardensport. Wijsheid heb ik ook niet in pacht, anders had ik wel een heleboel boeken geschreven. Wel sta ik open voor goede onderlegde argumenten. Niet voor arrogantie. Niet van bijrijders, niet van paardeneigenaren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:39

@Lianne: ik ben vroeger bijrijder geweest.. de zaken die jij noemt ken ik ook. Dat zijn ook niet de leuke dingen. Dus ik heb me heilig voorgenomen nooit zo'n eigenaar te worden.

Dus ik maak vooraf!!! goede afspraken met mijn bijrijdster. Wat mag wel, wat liever niet. Hoeveel en welke les is nuttig/zinvol. We spreken heel goed af hoe we dingen aan elkaar doorgeven en informeren elkaar goed. Dus bijvoorbeeld als Wiz zich niet lekker recht wil laten maken, dan krijg ik een appje van mijn bijrijdster en pak ik dat de volgende dag op. Andersom: als hij zijn overgangen net niet lekker maakt bij mij, app ik haar weer.. pakt zij het op. We bespreken de hulpen, de aanpak.. hoe we een probleem oplossen.. We kijken bij elkaars les.. Zo heb je er allebei wat aan. En vooral het is nog gezellig ook.

Maar waar ik zeker niet aan zou gaan beginnen is het type 'arrogante bijrijder' dat mijn paard wel even voor me 'in orde' rijdt. Dat kan ik namelijk zelf heel goed, dan maar iets minder vaak gereden en wat vaker gelongeerd als mijn beperkingen me parten spelen. Want paardrijden moet vooral ook leuk zijn. En ik heb geen zin in het type ik ben zo goed voor je paard, dus betaal me er maar voor.. Dan zet ik mijn paard wel bij een echte trainer. Dan weet ik wat ik koop ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:42

Mindim schreef:
moelly schreef:
Dan zou ik de wedstrijden etc zelf betalen + les enzo.
Maar ga geen bijdrage leveren in de stallingskosten inderdaad. Ik vind het ontzettend fijn dat ik andermans paarden kan en mag rijden, maar als het zou betekenen dat alles op mijn schouders zou liggen, bedank ik liever.

In je advertentie vind ik dat je veel vraagt voor niets. Voor jou ook, waarom denk jij een paard beter te maken, dan huidig?
Op jonge paarden rijden, dan moet wel het een en ander bij komen, mocht ik iemand mijn jonge paard laten doorrijden. Daar komt een hoop bij kijken en ze zijn zo verknoeid. Ik zou eisen dat je bij mijn instructeur les zou nemen. Verder wie heeft vervoer naar wedstrijden, jij zelf? En parkeer je mijn paard dan in een deugdelijke trailer en met een deugdelijk chauffeur in de auto? En als ik telkens aanwezig moet zijn als jij komt rijden, dan zou ik er net zo goed zelf op kunnen gaan zitten, want dat scheelt mij dus helemaal niet in tijd. Ik neem aan dat je ook gebruik wilt maken van tuig? Mijn zadel heeft een bom duiten gekost. Dus wat jij biedt, zou mij niet in tijd schelen, ik moet mijn paard meegeven aan anderen, terwijl ik wel verantwoordelijk ben voor de acties van dat paard op vreemd terrein. Mijn dure tuig moet worden gebruikt en waarschijnlijk moet ik ook nog de trailer voor gebruik meegeven naar het wedstrijdterrein en waarschijnlijk ook zelf er naar toe rijden.
Dus mijn paard wordt er niet per definitie beter van, ik ben er een hoop tijd aan kwijt en waarschijnlijk geld. Dus in hoeverre zie je dit als een dienst bewijzen?

Poeh poeh! We zijn allemaal Z ruiters en laten we die B ruiters allemaal eens even de waarheid vertellen :')
Jeetje, hoe ver kun je zakken, zeg?

Even over bovenstaand citaat: Tuurlijk zou ik bij jouw instructie lessen als jij dat graag wilt! Het is jouw paard en ik snap dat je geen tegengestelde instructies wilt. Dat begrijp ik!
Ik wil graag dat er altijd iemand is, want stel dat er iets gebeurd? De kans is klein, maar toch zeker aanwezig dat je er af valt en je been/arm, weetikveel breekt. Als jij niet wilt dat ik jouw zadel gebruikt, prima, maar dan moet ik dus zelf een zadel meenemen? Wat heb je liever: jouw eigen goed passende zadel of een minder goed passend zadel?
Zou wat zijn zeg, als ik voor elk paard dat ik rijd een nieuw zadel zou moeten aanschaffen.
Mijn leeftijd of klasse waarin ik ben uitgekomen op wedstrijd zegt niks over mijn niveau zelf.

Het maakt mij niks uit dat jullie mij niet willen hebben. Er zijn immers genoeg anderen die dat wel willen en die ontzettend tevreden over me zijn. Prima dat jullie daar anders over denken. Het is een vrij land, nietwaar?

Ik reageer hier ook alleen maar om mijn mening te uiten. En zoals martine zegt: jullie proberen mij iets bij te brengen. Tot op zekere hoogte lukt dat, maar niet volledig. Dat is jammer, maar het is niet anders. Het feit dat mensen die al 20/30/40 jaar in de paarden zitten meer ervaring hebben, klopt ook tot op zekere hoogte maar niet volledig. Ze hebben misschien langer ervaring, maar ook hele andere ervaringen.
Meer ervaring en langer ervaring zijn 2 totaal verschillende dingen.

Je hebt paardenmensen en mensen met paarden. Gebaseerd op sommige reacties, ga ik er vanuit dat hier heel veel mensen met paarden zijn.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:43

chelle_dora schreef:
Romylover; fijn dat je zo'n kans krijgt en dat iemand potentieel in je ziet. Maar meis, hou het sierlijk voor jezelf en blijf met beide benen op de grond staan. Laat anderen je ophemelen, dat hoor je zelf niet te doen :)

Mooi gezegd!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:44

Anya schreef:
@Lianne: ik ben vroeger bijrijder geweest.. de zaken die jij noemt ken ik ook. Dat zijn ook niet de leuke dingen. Dus ik heb me heilig voorgenomen nooit zo'n eigenaar te worden.

Dus ik maak vooraf!!! goede afspraken met mijn bijrijdster. Wat mag wel, wat liever niet. Hoeveel en welke les is nuttig/zinvol. We spreken heel goed af hoe we dingen aan elkaar doorgeven en informeren elkaar goed. Dus bijvoorbeeld als Wiz zich niet lekker recht wil laten maken, dan krijg ik een appje van mijn bijrijdster en pak ik dat de volgende dag op. Andersom: als hij zijn overgangen net niet lekker maakt bij mij, app ik haar weer.. pakt zij het op. We bespreken de hulpen, de aanpak.. hoe we een probleem oplossen.. We kijken bij elkaars les.. Zo heb je er allebei wat aan. En vooral het is nog gezellig ook.

Maar waar ik zeker niet aan zou gaan beginnen is het type 'arrogante bijrijder' dat mijn paard wel even voor me 'in orde' rijdt. Dat kan ik namelijk zelf heel goed, dan maar iets minder vaak gereden en wat vaker gelongeerd als mijn beperkingen me parten spelen. Want paardrijden moet vooral ook leuk zijn. En ik heb geen zin in het type ik ben zo goed voor je paard, dus betaal me er maar voor.. Dan zet ik mijn paard wel bij een echte trainer. Dan weet ik wat ik koop ;)

Kijk en dat is waar je naartoe moet gaan! Samenwerking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:47

En er zitten hier ook een hoop mensen zonder paarden, waaronder jij, en die proberen we nou juist wat bij te brengen. En nee, hier spreekt geen Z ruiter, ik heb nog nooit van m'n leven een wedstrijd gestart.

Ze zegt niet dat je haar zadel niet mag gebruiken, ze zegt alleen dat ze geinvesteerd heeft in een deugdelijk zadel en dat daar goed mee om gegaan moet worden. En dat daar ook kosten in zitten om het zadel deugdelijk en passend te houden.
Je kan ook maar net lezen wat je wil lezen natuurlijk.

Leuk als je leuk kan rijden en leuk verder wilt rijden, maar ik ben nog geen enkele gratis hobby tegen gekomen.. Ja zonnen in het park.. En vaak lukt dat al geeneens in ons kikkerlandje :D

Dat je wil dat er iemand is, dat is logisch. Maar verwacht je dan dat de eigenaar er iedere dag naast staat dat jij rijd? Neem dan zelf iemand mee als je wil dat er iemand bij is :)

Dat soort kleine dingen kunnen heel verkeerd worden opgevat. En dan is het niet heel raar dat iemand zegt dat ze een type als jou dus niet als bijrijdster zouden willen. Wordt niet gezegd dat er met jou als persoon wat mis is. Je hebt alleen een hele andere overtuiging. Mag, zoals je zegt, het is een vrij land. Maar dat is het dus ook voor alle 'zeurderige eigenaren'. Die mogen eisen stellen; tis hun paard. Wil je zelf eisen gaan stellen aan wat je wel en niet mag; open marktplaats, en koop een paard. Dan heb je alle rechten van de wereld.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:48

Moelly, ik ben erg benieuwd wat jij zou doen als jezelf een paard hebt met alle kosten voor jezelf, met je eigen spullen en verantwoordelijkheden en je zoekt er een bijrijder voor. Paard gestalt voor € 400 per maand. Vraag je dan aan diegene wel of niet een bijdrage?

Edit, met mijn betalende bijrijdster heb ik dezelfde samenwerking als Anya. Optimaal overleg.
Laatst bijgewerkt door Bullebeest op 18-07-13 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:49

Anya schreef:

Type arrogant was hier heel snel exit.... "Ik kan springen, ook over de voerton als ik die gewoon op zijn kant leg" Niet met mijn beest... Ze kwam mij vertellen hoe ik dingen moest doen, of hij wel of niet een deken op mocht etc. En water in de wei was neit nodig :')) Wnat we hadden gevraagd of ze dat bij wilde vullen...

Communicatie is sowieso heel belangrijk! Dat miste ik ook vaak!
Maar je hebt er echt eigenaren bij die gebruik maken van de mensen... En daar kan ik zo slecht tegen... :$ (Heb er met 1 het huis gedeeld... en het was echt mezelf inhouden... en de kandidaten maakte alleen kans als ze lang, blond en slank waren :'))