Anya schreef:Eens met Mindim
Romyloverrrrrrrrrr zeker geen eigen paard. Want nee.. een rondje rijden maakt een pony/paard niet meer waard.
Meestal moet je eruit rijden wat een ander verkloot heeft.
ik heb wel een eigen pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
romyloverrr schreef:ik denk van wel eigenlijk
chelle_dora schreef:Nouja ik ben het wel eens met een voorganger; wat voor niveau heb je bereikt dan dat jij het paard meer waard zou maken?
K bedoel, niet rot bedoeld maar als ik op je profiel kijk zie ik een hartstikke leuke meid die hele leuke dingen doet met d'r pony, maar niet dingen waarvan ik denk; ja als dat met mijn pony zou gebeuren zou ze ineens euro's meer waard zijn. Als je wat roept, moet je ook kunnen onderbouwen natuurlijk.
K sta best open voor de mening van een ander maar moet ie dus wel goed onderbouwd worden, anders vind ik het niet zo interessant en ga ik inderdaad mijn standpunt niet veranderen.
Mindim schreef:romyloverrr schreef:ik denk van wel eigenlijk
Nah, ik denk het niet of je moet al een enorm bevestigd paard hebben die van groen naar zeer keurig aan de hulpen gaat en de bijrijders die dat goed kunnen, krijgen vaak wel betaald hoor. Maar een bijvoorbeeld die bijvoorbeeld groen is is niet veel duurder dan een haflinger waar je een rondje op kunt sturen, een haf die correct ingereden is, compleet bevestigd en misschien wat wedstrijden met resultaat heeft gelopen, die is meer waard.
romyloverrr schreef:Sees schreef:Romylover, maar daar heeft de eigenaar geen kont aan als hij/zij zijn paard niet wil verkopen dus die vlieger gaat niet op...
ookal wil hij ze niet verkopen , al wil hij een bijrijder / leaser zoeken.
dan nog kun je er bv meer geld voor vragen als
ik dat paard ( ik roep maar iets )
van niets tot M niveau heb gereden. vs een paard dat niet ingereden is
Sees schreef:romyloverrr schreef:ookal wil hij ze niet verkopen , al wil hij een bijrijder / leaser zoeken.
dan nog kun je er bv meer geld voor vragen als
ik dat paard ( ik roep maar iets )
van niets tot M niveau heb gereden. vs een paard dat niet ingereden is
Jij zou per definitie niet betalen voor een bijrijdpaard dus dan ik toch als eigenaar niet meer geld vragen volgens je eigen filosofie?
goldenarrow schreef:@hierboven; maar een goed doorgereden talentvol paard is meer waard dan dat groene talentvolle paard.
Lianne86 schreef:Waarom zijn we bijrijders zo aan het aanvallen? Mogen we ook even eigenaren aanvallen?
- Paard spontaan verkocht... (terwijl er nog gewoon voor betaald was die maand.. geen afscheid kunnen nemen)
- Paard spontaan verhuisd...
- Beloftes niet nakomen...
- Veel betalen, paard kreupel "jouw probleem"
- Betalen, geen goede spullen hebben... zelf aanschaffen en spullen die ingepikt worden door de eigenaar...
- DA/hoefsmid niet op tijd laten komen etc.
En het erge is.. bij 9 van de 10 gevallen denkt de eigenaar dat ie ontzettend goed is en beter weet wat kan en niet kan, terwijl dat NIET zo is...
Dus kraak niet alleen bijrijders af, mensen met een eigen paard hebben vaak meer mogelijkheden (gehad) om beter te leren rijden/meer ervaring dan iemand die 1x per week rijdt/lest... Maar het maakt eigenaren niet heilig
Mindim schreef:moelly schreef:Dan zou ik de wedstrijden etc zelf betalen + les enzo.
Maar ga geen bijdrage leveren in de stallingskosten inderdaad. Ik vind het ontzettend fijn dat ik andermans paarden kan en mag rijden, maar als het zou betekenen dat alles op mijn schouders zou liggen, bedank ik liever.
In je advertentie vind ik dat je veel vraagt voor niets. Voor jou ook, waarom denk jij een paard beter te maken, dan huidig?
Op jonge paarden rijden, dan moet wel het een en ander bij komen, mocht ik iemand mijn jonge paard laten doorrijden. Daar komt een hoop bij kijken en ze zijn zo verknoeid. Ik zou eisen dat je bij mijn instructeur les zou nemen. Verder wie heeft vervoer naar wedstrijden, jij zelf? En parkeer je mijn paard dan in een deugdelijke trailer en met een deugdelijk chauffeur in de auto? En als ik telkens aanwezig moet zijn als jij komt rijden, dan zou ik er net zo goed zelf op kunnen gaan zitten, want dat scheelt mij dus helemaal niet in tijd. Ik neem aan dat je ook gebruik wilt maken van tuig? Mijn zadel heeft een bom duiten gekost. Dus wat jij biedt, zou mij niet in tijd schelen, ik moet mijn paard meegeven aan anderen, terwijl ik wel verantwoordelijk ben voor de acties van dat paard op vreemd terrein. Mijn dure tuig moet worden gebruikt en waarschijnlijk moet ik ook nog de trailer voor gebruik meegeven naar het wedstrijdterrein en waarschijnlijk ook zelf er naar toe rijden.
Dus mijn paard wordt er niet per definitie beter van, ik ben er een hoop tijd aan kwijt en waarschijnlijk geld. Dus in hoeverre zie je dit als een dienst bewijzen?
Anya schreef:@Lianne: ik ben vroeger bijrijder geweest.. de zaken die jij noemt ken ik ook. Dat zijn ook niet de leuke dingen. Dus ik heb me heilig voorgenomen nooit zo'n eigenaar te worden.
Dus ik maak vooraf!!! goede afspraken met mijn bijrijdster. Wat mag wel, wat liever niet. Hoeveel en welke les is nuttig/zinvol. We spreken heel goed af hoe we dingen aan elkaar doorgeven en informeren elkaar goed. Dus bijvoorbeeld als Wiz zich niet lekker recht wil laten maken, dan krijg ik een appje van mijn bijrijdster en pak ik dat de volgende dag op. Andersom: als hij zijn overgangen net niet lekker maakt bij mij, app ik haar weer.. pakt zij het op. We bespreken de hulpen, de aanpak.. hoe we een probleem oplossen.. We kijken bij elkaars les.. Zo heb je er allebei wat aan. En vooral het is nog gezellig ook.
Maar waar ik zeker niet aan zou gaan beginnen is het type 'arrogante bijrijder' dat mijn paard wel even voor me 'in orde' rijdt. Dat kan ik namelijk zelf heel goed, dan maar iets minder vaak gereden en wat vaker gelongeerd als mijn beperkingen me parten spelen. Want paardrijden moet vooral ook leuk zijn. En ik heb geen zin in het type ik ben zo goed voor je paard, dus betaal me er maar voor.. Dan zet ik mijn paard wel bij een echte trainer. Dan weet ik wat ik koop
Anya schreef:@Lianne: ik ben vroeger bijrijder geweest.. de zaken die jij noemt ken ik ook. Dat zijn ook niet de leuke dingen. Dus ik heb me heilig voorgenomen nooit zo'n eigenaar te worden.
Dus ik maak vooraf!!! goede afspraken met mijn bijrijdster. Wat mag wel, wat liever niet. Hoeveel en welke les is nuttig/zinvol. We spreken heel goed af hoe we dingen aan elkaar doorgeven en informeren elkaar goed. Dus bijvoorbeeld als Wiz zich niet lekker recht wil laten maken, dan krijg ik een appje van mijn bijrijdster en pak ik dat de volgende dag op. Andersom: als hij zijn overgangen net niet lekker maakt bij mij, app ik haar weer.. pakt zij het op. We bespreken de hulpen, de aanpak.. hoe we een probleem oplossen.. We kijken bij elkaars les.. Zo heb je er allebei wat aan. En vooral het is nog gezellig ook.
Maar waar ik zeker niet aan zou gaan beginnen is het type 'arrogante bijrijder' dat mijn paard wel even voor me 'in orde' rijdt. Dat kan ik namelijk zelf heel goed, dan maar iets minder vaak gereden en wat vaker gelongeerd als mijn beperkingen me parten spelen. Want paardrijden moet vooral ook leuk zijn. En ik heb geen zin in het type ik ben zo goed voor je paard, dus betaal me er maar voor.. Dan zet ik mijn paard wel bij een echte trainer. Dan weet ik wat ik koop