Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:32

[***] schreef:
Ssmarty schreef:
Ik zeg niet dat ik goed ben, want dan ben ik niet.. Maar iemand is op zoek naar een verzorger/ bijrijder vaak omdat diegene zelf er niet genoeg tijd voor heeft. Dan help jij de eigenaar toch op die manier?

En hoe zit het dan als iemand wel gewoon genoeg tijd heeft, maar het iemand wil gunnen om met een vast paard een band op te bouwen en bij te leren?

Ja dat wil ik ook wel eens weten, ik ga elke dag naar mijn paarden maar ik ben de eigenaar van mijn verzorgpaard ook zo dankbaar dat ik alles heb kunnen leren ipv in een manege lesje hobbelen dat ik het een ander ook gun nu ik zelf eigen paarden heb. Ookal is het altijd makkelijk iemand er bij!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:45

Ssmarty schreef:
Ik zeg niet dat ik goed ben, want dan ben ik niet.. Maar iemand is op zoek naar een verzorger/ bijrijder vaak omdat diegene zelf er niet genoeg tijd voor heeft. Dan help jij de eigenaar toch op die manier?

maar de eigenaar helpt de verzorgster toch ook met een verzorgpaard.
Dus dan zijn alle kosten voor de eigenaar en de verzorgster mag gratis rijden... dan betaald de eigenaar de hobby van de verzorgster...Verzorgster doet het geheel uit eigen belang, en niet om te helpen...
Dan mag je imo wel heel erg dankbaar zijn....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:51

dancer_ schreef:
Maar denk dat iedereen hier wel een andere mening over heeft :j

maar goed, dat is ook een reden waarom ik er niet meer aan begin.
dankbaarheid is vaak ver te zoeken. (gezien ook dat men zonder bericht gewoon niet komt opdagen bijv.
Heb 2 hele fijne verzorgsters gehad, waar ik nog goed bevriend mee ben, maar heb er ook een hoop "versleten"..
Verdienen zal een eigenaar er nooit aan doen,al denken sommige dat ofzo, tenzij het een handelaar betreft die de paarden verkoopt natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 30-12-12 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylvy

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:06

Over het wel tijd hebben, een van de plekken waar ik rijd heeft de eigenaar tijd genoeg,
Maar doet het vooral voor de gezelligheid,
Natuurlijk ook andere redenen maar ze leert nu ook iemand rijden die het geld er niet voor heeft.
Dat vind ik gewoon superlief

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:09

JamieShanin schreef:
Ik meld me aan...

heel erg opzoek en niets te vinden...

sinds een paar weken mijn vorige bijrijder ontslagen omdat alles niet meer volgens het leas contract verliep :( afspraken niet houden etc... dus nu weer opzoek maar nog niets te vinden hier in de omgeving heiloo...

Jeetje et blijft moeilijk om wat te vinden... Maar ja volgendjaar bet? :P

Ik snap de vergoeding wel, want je gebruikt toch alle spullen... En je mag ook veel et het paard doen.
Maar ik vraag geen grote vergelding maar ik wil wel dat en minstens eens in de vier weken gelest word dat vind ik belangrijk en zeker met mijn knulletje...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:12

deviltjh schreef:
Over het wel tijd hebben, een van de plekken waar ik rijd heeft de eigenaar tijd genoeg,
Maar doet het vooral voor de gezelligheid,
Natuurlijk ook andere redenen maar ze leert nu ook iemand rijden die het geld er niet voor heeft.
Dat vind ik gewoon superlief

idd en als dat gewaardeerd wordt is het toch super voor beide? :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:19

inderdaad!

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:23

Ik heb hier al een tijd niet meer gereageerd omdat ik dacht goede bijrijdsters gevonden te hebben.
Dat is deels gelukt, ik heb er 3 om mijn paard een aantal keer per week te rijden. Helaas is er maar een van de drie die echt 1 of 2 keer per week komt. De andere zou 1 keer per week komen, maar komt nu 1 keer per maand. En het derde meisje komt de ene week 2 keer en dan weer 2 of 3 weken niet.
Er liggen nu al twee weken lang kerstkaartjes op stal te wachten, en ook de chocoladeletters die ik voor ze had gekocht met sinterklaas hebben er 2 weken gelegen voordat ze zijn meegenomen.
Dus daar baal ik wel van. Ze hebben elke keer excuses, ziek, werk, drukte met school.
En school gaat voor dat heb ik ze ook gezegd, maar ze hebben nu al een week kerstvakantie en er is nog niemand geweest.
Aan de ene kant zou ik willen zeggen dat degene die nooit komen helemaal niet meer hoeven te komen. Maar aan de andere kant voel ik mij dan ook weer schuldig omdat ze elke keer zeggen hoe leuk ze het vinden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:30

Ik zou er toch een punt achter zetten. Je hebt toch afspraken gemaakt destijds daar kunnen ze niet aan voldoen eens houdt toch gewoon op?
Misschien ben ik een bitch daarin maar je kan niet aan de gang blijven. En zeker de irritaties die je er aan hebt als ze weken niet komen opdagen schiet jij niets mee op en wat voor meerwaarde heeft het dan als ze 1 in de maand komen of soms 2 x in de week en dan weer 3 weken niet. Daar heeft je paard ook geen baat bij volgens mij dan wordt die de ene keer veel gereden in de week en dan ineens weer minder.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:30

je hoeft je niet schuldig te voelen vind ik.
als ze het zo leuk vinden zouden ze vaker komen!
en vooral in de kerstvakantie,
en dan snap ik best dat ze kerst en nieuwjaar willen vieren,
maar tussendoor is er echt wel een gaatje vrij lijkt me.

ik denk dat je het beste voor diegene die het minst komt een nieuwe kunt vinden,
die wel de moeite voor je paard doet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:34

martina1 schreef:
Ik heb hier al een tijd niet meer gereageerd omdat ik dacht goede bijrijdsters gevonden te hebben.
Dat is deels gelukt, ik heb er 3 om mijn paard een aantal keer per week te rijden. Helaas is er maar een van de drie die echt 1 of 2 keer per week komt. De andere zou 1 keer per week komen, maar komt nu 1 keer per maand. En het derde meisje komt de ene week 2 keer en dan weer 2 of 3 weken niet.
Er liggen nu al twee weken lang kerstkaartjes op stal te wachten, en ook de chocoladeletters die ik voor ze had gekocht met sinterklaas hebben er 2 weken gelegen voordat ze zijn meegenomen.
Dus daar baal ik wel van. Ze hebben elke keer excuses, ziek, werk, drukte met school.
En school gaat voor dat heb ik ze ook gezegd, maar ze hebben nu al een week kerstvakantie en er is nog niemand geweest.
Aan de ene kant zou ik willen zeggen dat degene die nooit komen helemaal niet meer hoeven te komen. Maar aan de andere kant voel ik mij dan ook weer schuldig omdat ze elke keer zeggen hoe leuk ze het vinden.

nou, wat zijn ze dankbaar :n
was er zo mee gestopt hoor.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:38

Ik had die 2 ook niet meer laten komen. Schiet toch niet op zo.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:29

Ja ene kant denk ik dat ook, maar het is in deze omgeving echt onmogelijk om bijrijders te vinden voor een recreatief paard. Maar ik denk dat ik bij een van de twee dames wel een punt achter ga zetten. Ik heb nu al een aantal keer meegemaakt dat wanneer ze komt ze er nog geen kwartier is, even poetst, afmest en weer weg is.
Het andere meisje wil ik dan nog wel een kans geven, omdat zij bevriend is met mijn goede bijrijdster.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:58

Jij hebt er dus ook zo n moeite mee hier iemand te vinden. Geen idee waar ze zijn, als jij er een vindt kunnen we dan delen. :+

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:12

Mensen krijgen hier in de omgeving gewoon sneller een eigen paard en er zijn hier ook heel veel paarden. Ik heb meiden gehad die kwamen kijken en die verschillende paarden aangeboden hadden gekregen. En als je dan moet kiezen tussen een wat ouder paard wat geen wedstrijd potentie heeft, of een sportpaard wat je zelf mag uitbrengen op wedstrijd dan is de keuze snel gemaakt.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:18

Ik zou voor het oudere paard zonder wedstrijdpotentie gaan. :)

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:24

Ik heb meer last gehad van het probleem 'een bijrijdpaard vinden'. Maar ik kan het wel goed begrijpen, ik ben pas 14 jaar en dat vinden mensen vaak te jong. Dit omdat ze al heel vaak teleurgesteld zijn door jonge verzorgers/bijrijders die het niet goed deden etc. Ik zou het zelf ook wel moeilijk vinden mijn paard uit handen te geven aan een toch wel vreemd persoon.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:25

BArts17 schreef:
Ik zou voor het oudere paard zonder wedstrijdpotentie gaan. :)

Ik persoonlijk ook. Ik heb deze keuze kunnen maken een tijd geleden, ik heb voor het oudere paard gekozen waar ik een goed gevoel bij had en we hadden een klik. Het andere paard is overigens twee weken nadat ik geweest was verhuist naar een andere stal, iets wat ik persoonlijk heel raar vind, want stel ik had daarvoor gekozen.. Wat dan?

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:27

Ik heb nooit van wedstrijden gehouden. Laat mij maar een leuke tijd hebben met een paardje, veel belangrijker voor mij. Daar maak je mij gelukkig mee :)
Daarom schrik ik soms ook wel eens van jullie verhalen over bijrijders/verzorgers....
Laatst bijgewerkt door Brechtje_A op 30-12-12 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:28

BArts17 schreef:
Ik heb nooit van wedstrijden gehouden. Laat mij maar een leuke tijd hebben met een paardje, veel belangrijker voor mij. Daar maak je mij gelukkig mee :)

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:29

Zo denk ik er ook over hoor. :) Bah, op wedstrijden kraakt iedereen elkaar af en er is zoveel afgunst.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:29

Ik ben nu 2 a 3 jaar ook volledig de wedstrijdsport uit. Ben blij met de keuzes die ik gemaakt heb. Dus voor zoon keuze had ik ook het oudere paard gekozen.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:30

Ik rijd nu alleen nog wat wedstrijdjes op de manege, onderling. Dit doe ik meer om eens 'commentaar' te krijgen van iemand die mij niet altijd ziet rijden en ervoor 'geleerd' heeft..

Maar ik zou niet elke week op wedstrijd hoeven hoor, geef mij maar een wat ouder paard waar ik lekker buitenritjes mee kan maken.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:32

Ja helaas zitten jullie niet in de buurt. En ik heb ook een minimum van 18 jaar omdat er bij ons geen toezicht is, dus je moet jezelf kunnen redden.Vaak ben je alleen op stal en als er iets gebeurd is er niemand die kan ingrijpen. En het is een paard met een eigenzinnig karakter die de leiding neemt als jij dat niet doet.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:34

martina1 schreef:
Ja helaas zitten jullie niet in de buurt. En ik heb ook een minimum van 18 jaar omdat er bij ons geen toezicht is, dus je moet jezelf kunnen redden.Vaak ben je alleen op stal en als er iets gebeurd is er niemand die kan ingrijpen. En het is een paard met een eigenzinnig karakter die de leiding neemt als jij dat niet doet.

Dat vind ik op zo'n stal ook zeker geen verkeerde keus,
mocht er iets gebeuren zijn volwassenen toch meestal beter in het handelen dan 15/16 jarige.