Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
room10 schreef:HorseTopShop schreef:
Maar wat denk je dat het tegenwoordig kost om een paard te hebben? Alles is duur geworden. Stalling is overal omhoog gegaan. Hooi en stro prijzen zijn flink gestegen. Pffff, vorige week is de hoefsmid geweest om rondom te beslaan. Was meteen € 140,- armer.
Alles is duur geworden tegenwoordig.
18 jaar geleden toen wij ons eerste paard kochten stonden we voor 50 GULDEN in pension. Nu is dat gemiddeld zo'n 220 EURO.
meid kom maar niet in de randstad wonen!!! je wilt t niet weten wat je hier betaald pfff
Barcelano schreef:Moeilijk hoor om de goede combinatie te vinden.
Voor beide partijen.
Wat betreft verzorgsters sommigen zouden eens tevreden moeten zijn met wat ze kunnen doen.
Mijn verzorgster mag verlopig ook niet zonder dat ik op het terrein bent me paard doen.
Ze is dan wel al 13 maar toch...Paard en persoon zijn mijn verantwoording.
Wat wel scheelt is dat ik toch me Hengst moet doen en zij ook in de avond kan.
Buitenrijden zonder begleiding is echt uit den boze....
Op dit moment heeft me verzorgster helemaal pech want merrie mag tot einde van het weide seizoen nog niet aan het werk door een lichte pees blessure
Nu probeer ik haar drachtig te krijgen van de hengst dus volgend jaar ook even niet rijden mits ze dan al goed is.
Lauwttje schreef:Hallo!
Ik kom even binnenvallen. Ik ben zelf verzorgster van 2 superleuke paarden.
Ik zou eerst op 1 van de 2 gaan lessen, maar door medische omstandigheden van het paard gaat dit niet meer door. Ik reed eerst altijd op een manege, maar heb dit nu opgezegd. Omdat ik gewoon weet dat ik écht wil leren rijden, en niet op de manege manier. Nu heb ik een advertentie gezet, waar het ook wat duidelijk in staat uitgelegd, maar vroeg me af. Als 1 van jullie mijn advertentie zou tegen komen, zou je er op klikken? Zou jij zomaar een wild vreemde les aanbieden op je paard? E is het voor jullie verder duidelijk met wat er bedoeld word in m'n advertentie?
Of zou ik meer een advertentie moeten plaatsen met dat ik opzoek ben naar een bijrijdpaardje, waar ik op zou kunnen lessen? (ik wil m'n verzorgpaardjes hoe dan ook niet kwijt, dus ga t dan wel erg druk krijgen, maar met een naderende zomervakantie..?)
http://link.marktplaats.nl/566057156
Ik wil mn advertentie nu zo laten staan, en kijken of er binnen 3 weken een reactie komt en of dat echt de les is die ik zoek, lukt dat niet dan denk ik dat ik meer een bijrijdpaard gerichte advertentie ga plaatsen. Is dat verstandig?
Edit; alles is in overleg met de eigenaresse van m'n verzorgpaarden, zij heeft mij juist geholpen met de opzet, en een hele lieve reactie erbij geplaatst.
Tigra_ schreef:@ Lauwttje ik weet niet wat je naast dat je een advertentie geplaatst hebt nog geprobeerd hebt. Maar kun je niet via de instructrice van de eigenaar van je verzorgpaard eens niet vragen of zij niet iemand weet die daar voor open staat of instructeurs kent die zelfde richting zitten als haar die hun eigen paard inzetten daarvoor?
Instructeurs hebben doorgaans veel contacten met mensen die bv meerdere paarden hebben misschien kan zij eens een balletje voor je opgooien. En wie weet kennen die mensen weer mensen die dat zouden kunnen bieden.
Wieldop schreef:Ik vind het niet 'pech' hebben als je paard een blessure heeft of drachtig wordt. Ze kan toch nog steeds met het paard bezig zijn, lekker poetsen en dergelijk? Lijkt me machtig mooi om een zwangerschap mee te maken en al helemaal het kleintje dat eruit komt.
Hippepony schreef:Een vraagje voor de mensen met een eigen paard:
Je verzorger/bijrijder heeft toets week, elke dag een toets. En hij/zij moet heel veel leren. Moet hij/zij dan gewoon komen? Of geef je diegene een weekje vrij?
Je verzorger/bijrijder heeft toets week, elke dag een toets. En hij/zij moet heel veel leren. Moet hij/zij dan gewoon komen? Of geef je diegene een weekje vrij?