Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:55

Dat is zeker waar! Ligt echt geheel aan de opvoeding. Als de moeder er niet bij is gaat het dan beter? Of is dit meisje niet je verzorgster geworden?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 00:07

@ SCW: De moeder heeft gezegd dat het meisje toch echt te bang is, dat ze eerst op de manege gingen proberen om vertrouwen te winnen. 8)7
Het meisje is nooit gekomen zonder de moeder. De moeder moest haar brengen en ophalen, dus kon ze evengoed erbij blijven zei ze...

Misschien heb ik een meisje van 19. Ik ben vanaf maandag terug in het land, dus vanaf het moment dat dat meisje kan, komt ze nog eens rijden. Ik heb dan liever iemand die ouder is maar wel alleen kan komen, ipv iemand van 9 die met moeder komt en waar je dan niets mee kan bereiken... Het meisje kon veel meer, dat zag je, maar met een overbezorgde moeder kun je niet aanmoedigen en zeggen "Komaan, nu ga je een rondje draven en dan kan je weer even stappen" (niet boos, maar aanmoedigend) Want dan zegt de moeder "Nee ze is bang"
Ik heb vroeger ook met tranen gegaloppeerd, ik was er in het begin ZO bang voor, maar je moet ergens beginnen hé?

xSCWx

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:10

Ja, dat je dat meisje van 19 hebt weet ik idd :D
Ik doe het lekker makkelijk; verzorgstertje wordt door ouder af gedropt en is van mij :D (oei wat klinkt dat freaky haha)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:18

Haha dat is inderdaad gemakkelijk :D
Ik hoop zo erg dat het gaat lukken met dat meisje van 19! Ze heeft sinds kort haar rijbewijs, en het klikt goed tussen ons 2, dus hopelijk vindt ze mijn pony ook leuk genoeg om te blijven rijden :D
Voordeel (voor mij toch) is dat de dierenarts bij haar andere verzorgpony is gekomen, die pony mag niet meer gereden worden vanwege een aandoening (is ooit gevallen op zijn nek, nu zit er iets verkeerd wat niet meer goed komt, hierdoor struikelt de pony regelmatig... Dus is niet slim als er gewicht op gaat zitten en ermee gaat werken), pony kan alleen nog maar als grasmaaier gebruikt worden of om te gaan wandelen in het bos. Nu heeft ze dus geen pony meer om te rijden, dus wie weet... :o

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:39

room10 schreef:
HorseTopShop schreef:

Maar wat denk je dat het tegenwoordig kost om een paard te hebben? Alles is duur geworden. Stalling is overal omhoog gegaan. Hooi en stro prijzen zijn flink gestegen. Pffff, vorige week is de hoefsmid geweest om rondom te beslaan. Was meteen € 140,- armer.

Alles is duur geworden tegenwoordig.

18 jaar geleden toen wij ons eerste paard kochten stonden we voor 50 GULDEN in pension. Nu is dat gemiddeld zo'n 220 EURO.

meid kom maar niet in de randstad wonen :D !!! je wilt t niet weten wat je hier betaald pfff

Dit bericht is van een jaar geleden. Dus prijzen kloppen niet meer. En ik woon in de randstad dus ik weet wat de prijzen zijn ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:05

Moeilijk hoor om de goede combinatie te vinden.
Voor beide partijen.

Wat betreft verzorgsters sommigen zouden eens tevreden moeten zijn met wat ze kunnen doen.
Mijn verzorgster mag verlopig ook niet zonder dat ik op het terrein bent me paard doen.
Ze is dan wel al 13 maar toch...Paard en persoon zijn mijn verantwoording.
Wat wel scheelt is dat ik toch me Hengst moet doen en zij ook in de avond kan.

Buitenrijden zonder begleiding is echt uit den boze....

Op dit moment heeft me verzorgster helemaal pech want merrie mag tot einde van het weide seizoen nog niet aan het werk door een lichte pees blessure
Nu probeer ik haar drachtig te krijgen van de hengst dus volgend jaar ook even niet rijden mits ze dan al goed is.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:14

Ik rijd mijn verzrgpony ook alleen als de eigenaresse er is. Ze heeft ook wel eens gevraagd of ik zonder haar wil gaan, maar uiteindelijk komen we altijd weer uit op een tijdstip dat we allebei kunnen. Ze is niet altijd bij het rijden hoor, maar er is daar altijd iemand thuis..

Ook buitenrijden is toch veel gezelliger als je met een groepje gaat?

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 17:21

Ik heb de liefste verzorgpony's gevonden, dus ja.. voor iedereen komt er wel wat! <3

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:08

Barcelano schreef:
Moeilijk hoor om de goede combinatie te vinden.
Voor beide partijen.

Wat betreft verzorgsters sommigen zouden eens tevreden moeten zijn met wat ze kunnen doen.
Mijn verzorgster mag verlopig ook niet zonder dat ik op het terrein bent me paard doen.
Ze is dan wel al 13 maar toch...Paard en persoon zijn mijn verantwoording.
Wat wel scheelt is dat ik toch me Hengst moet doen en zij ook in de avond kan.

Buitenrijden zonder begleiding is echt uit den boze....

Op dit moment heeft me verzorgster helemaal pech want merrie mag tot einde van het weide seizoen nog niet aan het werk door een lichte pees blessure
Nu probeer ik haar drachtig te krijgen van de hengst dus volgend jaar ook even niet rijden mits ze dan al goed is.

Ik vind het niet 'pech' hebben als je paard een blessure heeft of drachtig wordt. Ze kan toch nog steeds met het paard bezig zijn, lekker poetsen en dergelijk? Lijkt me machtig mooi om een zwangerschap mee te maken en al helemaal het kleintje dat eruit komt.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:37

Lauwttje schreef:
Hallo!
Ik kom even binnenvallen. Ik ben zelf verzorgster van 2 superleuke paarden.
Ik zou eerst op 1 van de 2 gaan lessen, maar door medische omstandigheden van het paard gaat dit niet meer door. Ik reed eerst altijd op een manege, maar heb dit nu opgezegd. Omdat ik gewoon weet dat ik écht wil leren rijden, en niet op de manege manier. Nu heb ik een advertentie gezet, waar het ook wat duidelijk in staat uitgelegd, maar vroeg me af. Als 1 van jullie mijn advertentie zou tegen komen, zou je er op klikken? Zou jij zomaar een wild vreemde les aanbieden op je paard? E is het voor jullie verder duidelijk met wat er bedoeld word in m'n advertentie?

Of zou ik meer een advertentie moeten plaatsen met dat ik opzoek ben naar een bijrijdpaardje, waar ik op zou kunnen lessen? (ik wil m'n verzorgpaardjes hoe dan ook niet kwijt, dus ga t dan wel erg druk krijgen, maar met een naderende zomervakantie..?)

http://link.marktplaats.nl/566057156

Ik wil mn advertentie nu zo laten staan, en kijken of er binnen 3 weken een reactie komt en of dat echt de les is die ik zoek, lukt dat niet dan denk ik dat ik meer een bijrijdpaard gerichte advertentie ga plaatsen. Is dat verstandig?

Edit; alles is in overleg met de eigenaresse van m'n verzorgpaarden, zij heeft mij juist geholpen met de opzet, en een hele lieve reactie erbij geplaatst.

Ik heb een poosje terug dit geplaatst in het topic, maar nog steeds geen reactie's gehad.. Begin er een beetje moedeloos van te worden, en begrijp heel goed dat er weinig mensen zijn die zoiets zouden willen op hun paard. Maar er heeft echt nog helemaal niemand gereageerd.. Ik begin er over na te denken om meer een bijrijdpaard gerichte advertentie te plaatsen.. *zie nu dat ik dat ook in stukje tekst al heb aangegeven*

Zou ik het nog zo laten staan en afwachten? Of toch maar gaan voor de bijrijder advertentie?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:09

@ Lauwttje ik weet niet wat je naast dat je een advertentie geplaatst hebt nog geprobeerd hebt. Maar kun je niet via de instructrice van de eigenaar van je verzorgpaard eens niet vragen of zij niet iemand weet die daar voor open staat of instructeurs kent die zelfde richting zitten als haar die hun eigen paard inzetten daarvoor?
Instructeurs hebben doorgaans veel contacten met mensen die bv meerdere paarden hebben misschien kan zij eens een balletje voor je opgooien. En wie weet kennen die mensen weer mensen die dat zouden kunnen bieden.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:55

Tigra_ schreef:
@ Lauwttje ik weet niet wat je naast dat je een advertentie geplaatst hebt nog geprobeerd hebt. Maar kun je niet via de instructrice van de eigenaar van je verzorgpaard eens niet vragen of zij niet iemand weet die daar voor open staat of instructeurs kent die zelfde richting zitten als haar die hun eigen paard inzetten daarvoor?
Instructeurs hebben doorgaans veel contacten met mensen die bv meerdere paarden hebben misschien kan zij eens een balletje voor je opgooien. En wie weet kennen die mensen weer mensen die dat zouden kunnen bieden.

Heeft de eigenaresse gedaan, maar de omgeving waar haar instructrice het meeste lesgeeft is net te ver..
Maar wie weet als ik mijn ouders kan overtuigen, of hopen dat het goed bereikbaar is met OV.. Ik zal het nog een proberen, haha. M'n gebied met zoeken word steeds wat groter, in de hoop wat te vinden.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:14

Wieldop schreef:
Ik vind het niet 'pech' hebben als je paard een blessure heeft of drachtig wordt. Ze kan toch nog steeds met het paard bezig zijn, lekker poetsen en dergelijk? Lijkt me machtig mooi om een zwangerschap mee te maken en al helemaal het kleintje dat eruit komt.

Zo zie ik het ook.
Maar er zijn natuurlijk zat verzorgsters die het laten afweten omdat ze niet kunnen rijden etc.
Tot nu toe is dit meisje gelukkig erg enthousiast over het gebeuren:)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:17

Een vraagje voor de mensen met een eigen paard:

Je verzorger/bijrijder heeft toets week, elke dag een toets. En hij/zij moet heel veel leren. Moet hij/zij dan gewoon komen? Of geef je diegene een weekje vrij?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:20

Hippepony schreef:

Je verzorger/bijrijder heeft toets week, elke dag een toets. En hij/zij moet heel veel leren. Moet hij/zij dan gewoon komen? Of geef je diegene een weekje vrij?

Ik vind dit meer klinken alsof de verzorger/bijrijder in dienst is. Zoals personeel.
Tuurlijk hoeft hij/zij dan niet te komen. Niks is belangrijker dan school.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:52

Dat gaat toch in overleg? En het lijkt mij erg raar dat een eigenaar moeilijk zou doen als school even voor moet gaan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:55

Hippepony schreef:

Je zou wel een erg egoïstische eigenaar zijn zou je ze verplichten te komen. School is belangrijk voor hun toekomst. Verder zijn ze natuurlijk altijd wel vrij om wel of niet te komen maar de consequenties moeten ze dan natuurlijk ook aanvaarden. Uitzonderingen heb je altijd en daar is dit er een van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:57

Hippepony schreef:

Geef je diegene een weekje vrij......
Dat klinkt me wat vreemd in de oren eigenlijk.

School is belangrijk! Belangrijker dan verzorgen lijkt me!
Dus om met jouw woorden te spreken: ik geef mijn verzorger een weekje of meer vrij.

Zoiets gaat toch in overleg lijkt me, ik zou me schamen als ik niet zou weten dat verzorgster een toetsweek heeft en toch komt verzorgen waardoor haar schoolwerk in de verdrukking komt....

uJildXH0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:58

Hier het zelfde probleem. Ben al sinds maart opzoek naar een leuke bijrijdster 16+ - 18+
Maar kan ze niet vinden. Mijn paard 23jarige ruin ( denkt zelf dat hij nog 5jaar is :+ ) en op het moment een peesblessure heeft. Maar kan geen enkele persoon vinden die hem 2 a 3 dagen van me over wilt nemen in de week. Ik vraag geen bijdrage, ben niet moeilijk. Als het klinkt en je hebt een band is het naderhand bij goed revalideren van mijn paard ook mogelijk om hem te rijden. Maar denk je nu dat ik iemand vindt die mijn paard wilt verzorgen? Neeeee... Waarschijnlijk omdat hij al op leeftijd is :( Maar een echte paarden meid kijkt niet naar de leeftijd! Maar mocht er iemand in omg Landgraaf wonen en opzoek is naar een leuk verzorg paard mail me dan ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:50

Dat moet volgens mij echt niet aan de leeftijd liggen hoor uJildXH0rse, ik verzorg er zelf een van 23 en daar valt ook niet veel aan te merken. Maar als je het laat afweten van de leeftijd lijkt het me wel erg apart..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:52

23 jaar is helemaal nog niet zo oud. Denk ook niet dat het daar aan ligt.
Een verzorgster vinden voor een paard waar je niet op kan rijden is nou eenmaal moeilijk.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:32

die van mij kunnen nu gereden worden maar dan nog vind ik niemand, het is gewoon heel lastig heeft denk ik niets te maken met wel of niet mogen rijden...al gaat de voorkeur van de meeste verzorgster wel uit naar rijden helaas!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:36

@zoek: pfoeh wat een onwijs lastige zoektocht heb jij zeg, met jou 'eisen' moet je wel iemand vinden denk ik zo. Woon je in een gebied waar weinig mensen wonen dan?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:44

nee wonen hier heel veel mensen maar er zijn denk ik veel te veel paarden....

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:45

Oh okee, ja dat kan natuurlijk ook nog :)