Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmelieYvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:29

Tina1965 schreef:
@EmelieYvan
Welkom hier? In welke regio zoek je een bijrijder?

Ik zoek rond Zedelgem. ( west vlaanderen )
Mvg Emelie

Caily

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:16

Mocht er nog iemand zijn, ik meld mezelf aan als bijrijder!

Heb ruime ervaring, voornamelijk Tinkers, maar iets anders ben ik ook niet vies van. Ook ervaring met in-/doorrijden en hengsten. Ben zelf in het bezit van een twenter. Er is maar een ding waarvoor je niet bij me kan aankomen, dat is dressuur hoger opkomen, dat kan ik gewoon niet. Valt vast wel te leren met een boel les, maar voor nu dus nog niet van toepassing.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:06

Hihihi (A) volgens mij gaan er een paar mensen een bijrijder vinden als ik het zo lees, of een bijrijdpaardje...leuk om te lezen!!

P.s. ik vind het behang van de Tinkers altijd zo mooi!!!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:20

Natasja22 schreef:
Ben sinds kort weer op zoek naar een verzorgpaard/pony na verkoop van mijn haflinger.
Ik zou juist graag een tinker of ander koudbloed verzorgen :D .
Ik ben niet zo van het rijden, maar meer van het verzorgen en lekker bezig zijn.
Wel zou ik graag willen lessen op een toekomstige verzorgpaard/pony om het toch een beetje bij te houden.
Enigste voor mij is dat ik geen bijdrage kan doen (wel lessen op eigen kosten) en ik een jonge hond heb die wel mee moet kunnen naar stal ivm dat hij nog niet zo lang alleen kan blijven.
Dus hoop dat het dan nog te doen is om een leuk verzorgpaard/pony te vinden die niet al te ver weg is en is wat ik zoek.

Waarom woon jij niet in helmond :')

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:47

Wen_en_Jelle schreef:
Natasja22 schreef:
Ben sinds kort weer op zoek naar een verzorgpaard/pony na verkoop van mijn haflinger.
Ik zou juist graag een tinker of ander koudbloed verzorgen :D .
Ik ben niet zo van het rijden, maar meer van het verzorgen en lekker bezig zijn.
Wel zou ik graag willen lessen op een toekomstige verzorgpaard/pony om het toch een beetje bij te houden.
Enigste voor mij is dat ik geen bijdrage kan doen (wel lessen op eigen kosten) en ik een jonge hond heb die wel mee moet kunnen naar stal ivm dat hij nog niet zo lang alleen kan blijven.
Dus hoop dat het dan nog te doen is om een leuk verzorgpaard/pony te vinden die niet al te ver weg is en is wat ik zoek.

Waarom woon jij niet in helmond :')

Ja helmond is wel een beetje uit de buurt ;) .

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:59

mnkortleve schreef:
Nu dat het even over de rassen gaat wil ik ook even weer inhaken. ;)
Je kan de tinkers ook niet over 1 kam scheren vind ik, ik heb er 3 maar wel alle 3 totaal verschillend.
En ongetwijfeld dat dat bij andere rassen ook het geval zijn.
Ik kan me voorstellen dat als je deze ziet http://nl.tinypic.com/m/ekl0qt/1 dat je daar anders bij zal denken dan bij deze http://nl.tinypic.com/m/ekhs3q/1 of deze http://nl.tinypic.com/m/e8wimg/1

Ik moet toegeven moest wel even lachen dat je bonte monster bij de koeien staat. :')

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:24

amyyy55 schreef:
Ik moet toegeven moest wel even lachen dat je bonte monster bij de koeien staat. :')

Speciaal uitgekozen op kleur dan valt het niet zo op als ze weer eens ontsnappen :=

http://nl.tinypic.com/m/dc51g8/1

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:55

Hahah die foto is wel echt heel cool :D zoekplaatje :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:25

:= := zoek de verschillen!

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:43

Bijrijdster of bijrijder / verzorger vinden is zo makkelijk nog niet, zijn genoeg mensen die JA zeggen, maar als het regent, onweert, sneeuwt en de stal is vies, dat ze dan toch denken vandaag maar ff niet.
De meeste willen ook rijden of met de paarden starten en ze willen wat te zeggen en in te brengen hebben.

Ik zoek eigenlijk iemand die lekker wil verzorgen, longeren etc. en wie weet komt er ooit rijden bij.

Voorlopig blijf ik het rijden nog even zelf doen.....

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:07

Tja we herkennen het allemaal, afspraken na komen is voor de meeste erg moeilijk.....
Gelukkig zijn er ook een aantal die wel weten hoe het moet en daar zoek ik er nog een van!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:30

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:41

@trusthim, mijn nachtmerrie dus! en dan denk ik nog veilig te zijn dooor een verzorger te zoeken ipv een bijrijdster....., denk ik nog heel naïef dat er niets mis kan gaan. Heb net jouw verhaal gelezen, nou dat kan dus ook behoorlijk mis gaan!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:53

Oei, heb het verhaal ook doorgelezen en daar wordt je niet blij van!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:14

schrik zit er nog altijd in, hoorde achteraf ook dat ze op dag 1 al zonder zadel erop naar buiten is gegaan en toen haar gevraagd werd of dat mocht zei ze ja. Hier had ze absoluut geen toestemming voor! ze mocht er op dat moment zowieso nog niet op. Ze is waarschijnlijk zonder zadel gegaan omdat ze niet wist hoe een western zadel gesingeld moet worden.

Later bleef ze maar zeggen dat ze een trauma had ervan, toen dacht ik ook: wat dacht je van mij en mijn merrie? Buitenrijden was al lastig voor dit incident, nu kan ik eigenlijk niet meer vertrouwd naar buiten omdat mijn merrie nu nog steeds schrikkerig is

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:15

Ik vind het ook altijd zo eng, wij blijven verantwoordelijk voor alles....Zij gaat zonder toestemming met jou paard naar buiten maar als de bijrijdster iets was overkomen was het jou probleem geweest en kon je betalen!!! Maar de meeste meiden snappen dat niet die denken maar aan een ding en dat is rijden en het liefst meteen buitenrijden...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:18

Trusthim, wat een verhaal zeg! Snap dat je erg geschrokken bent!! Jeetje, erg onverantwoordelijk van je ex-verzorgster..
Snap ook zelf als bijrijder niet dat mensen niet luisteren naar de eigenaar van een paard.. Je mag al blij zijn dat iemand zijn vertrouwen geeft aan jou om ervoor te mogen zorgen..
Maargoed, blijkbaar zijn er veel die niet zo denken!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:28

Ik kwam er net achter dat m'n advertentie nog online staat. Kreeg namelijk een hele leuke reactie:
Citaat:
Mag ik de schofthoogte van het paard weten?

Verder stond er helemaal niets in het mailtje, geen naam, geen reden van de vraag, niet of men geinteresseerd is, niets.
Er staan overduidelijk foto's van een rijpaard bij de advertentie. :?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:38

_O- :n

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:20

Trusthim, heb net je topic even doorgelezen,ik zou ook geen bijrijder meer willen hebben.
De eerste dag al meteen niet doen wat de afspraak was :n

Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om zomaar met een onbekend paard naar buiten gaan en al helemaal niet zonder zadel!
Heb je het verslag nog wel gekregen?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:37

Nou, als iemand iets zoekt in de omgeving van Spijkenisse dan staat mijn pb altijd open. Ik heb inmiddels (onderschrift is oud) 10 jaar rij-ervaring. Kroelen en lekker mutsen met 't paard vind ik leuk, rijden is geen must.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:53

Ik heb vandaag een leuk meisje langs gehad, pas 12/13, klikte goed met rijden, ze heeft hier al eerder pony's op stal gereden en heb haar nog nooit zich onverantwoordelijk zien gedragen, dus hoop dat dit wat wordt!!

Trusthim, dat is toch inderdaad het laatste waar je aan wil denken als paarden eigenaar! Ik sta gelukkig op een redelijk grote stal, (denk zo'n 20-25 paarden eigenaren) en hier let gelukkig ook iedereen een beetje op elkaars paarden. Maar no way dat ze zonder mij mogen buitenrijden...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:44

ik heb het verslag uiteindelijk gekregen, bleek dat ze dus ergens liep waar je te voet totaal niet mag komen, paardlief is geschrokken van toeterende vrachtwagen. schade aan de politiewagens was zo'n 1200 euro, mijn verzekering wilde niet uitkeren dus daar zit ik nu nog mee.

OP zich heb ik nu niet perse iemand nodig, ze staat 24/7 buiten en krijgt dagelijks dr eten wat ze nodig heeft, het zou alleen fijn zijn als ze wat vaker gereden/gelongeerd word dan nu op moment

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:53

jeetje 1200 :oo En er was ook geen mogelijkheid dat die ex verzorgster ook aan de koste mee betaalde?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:06

nop, ouders wilden niet meewerken