Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:56

Ik ben sinds vorige week op zoek naar een bijrijdster en was n beetje bang naar alle berichten in dit topic. maar kreeg meteen veel reacties en de 1e drie die ik heb laten komen leken allemaal heel leuk! Nu afwachten of het zo blijft maar het kan dus! Niet de moed opgeven ;-)

djuulsie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:41

Hallo allemaal,

Zit hier af en toe met verbazing de verhalen te lezen van sommige potentiele verzorgsters...

ben ook al een hele tijd op zoek naar een bijrijdster. Ik ben in de loop van de tijd maar opgehouden met zelf advertenties plaatsen, kreeg alleen maar reacties van 12-13 jarigen en die wil ik niet. Maar als ik reageer op een advertentie van iemand krijg ik vaak geen reactie. Zou het komen omdat ik een haflinger heb. Geen topsport KWPNer? Ik snap het niet, ben niet moeilijk, als ik iemand vertrouw mogen ze alles met hem.

Heb het ondertussen al bijna opgegeven.

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:07

Ik ken het verhaal, had het ook met me eigen paard.
iedereen wou een rustige of dat die soms wat uithaalde.
maar ik had nog een jong paardje.
heb ik het ook maar opgegeven toen ik een vriendin tegen kwam die het wou proberen
ben een paar keer bij gebleven maar ging super want heb 3 jaar lopen zoeken en advertenties gezet.

djuulsie schreef:
Hallo allemaal,

Zit hier af en toe met verbazing de verhalen te lezen van sommige potentiele verzorgsters...

ben ook al een hele tijd op zoek naar een bijrijdster. Ik ben in de loop van de tijd maar opgehouden met zelf advertenties plaatsen, kreeg alleen maar reacties van 12-13 jarigen en die wil ik niet. Maar als ik reageer op een advertentie van iemand krijg ik vaak geen reactie. Zou het komen omdat ik een haflinger heb. Geen topsport KWPNer? Ik snap het niet, ben niet moeilijk, als ik iemand vertrouw mogen ze alles met hem.

Heb het ondertussen al bijna opgegeven.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:15

Sta nu op een vol pensionstal waar hij hele dagen buitenloopt, dus kan gewoon een dagje thuis blijven als ik dat wil... Dat scheelt wel weer.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:24

Zoek sinds een paar weken een verzorgster.
Een meisje kon veel komen zei je. Maar de eerste week kon ze al niet,
Dus ja het is graag of niet hoor.
Daarna een verzorgster die zei dat ze 4 dagen kon, helemaal top! Ze kwam de eerste week vaak en daarna kon ze opeens niet. heel jammer, want ze was echt goed qua benaderen paarden. Ze deed ook heel raar via whats app. Dan is het helemaal klaar hoor. Nu dus weer opzoek!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:31

Vragen jullie geld aan verzorgsters eigenlijk?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:03

ik zou dat niet doen

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:07

Nee. Ik ben dankbaar als er iemand komt. Diegene hoeft er niet voor te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:08

Hier vroeg ik geen geld, heb zelf ook nooit geld betaald.
Natuurlijk is het altijd fijn als de verzorgster zegt van "zal ik eens een zak voer betalen", of de hoefsmid ofzo, dat soort dingen zou ik ook niet afslaan. Maar dat moet dan van de verzorgster zelf komen. Ik heb dit vroeger wel gedaan (maar misschien ook wel omdat ik wist dat ik die pony zou gaan kopen op termijn, ligt misschien ook wel anders ;) ).

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:08

Het is hier bij ons in de buurt namelijk heel normaal dat verzorgsters betalen.

Ik vraag in het begin een bedragje en als het allemaal goed loopt hoeft dat niet meer. (was met mijn vorige paard)

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:09

Ik denk dat, dat streekgebonden is. Bij jullie liggen de stallingskosten ook hoger dan bij ons.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:16

Ik heb nooit hoeven betalen. Koop wel veel voor de paarden. De garage + stal ligt helemaal vol met mijn spullen dus ja:) betaal genoeg:P

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:23

Mijn verzorgster kocht nooit wat...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:25

Dat ligt idd aan de regio en wat je kan bieden, ik persoonlijk vraag niets en vind het lief als er een keer iets mee genomen wordt maar dekjes of spulletjes koop ik liever zelf dus dat daar genoeg aan betaald zou worden zou bij mij niet op gaan. Dan heb ik liever een kleine bijdrage zodat de smid een keertje betaald kan worden. Daar heb ik veel meer aan dan aan spullen :o

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:25

Ik rij nog pas zo kort daar dat ik nog niks ga kopen,
had toevallig wel hetzelfde dekje gehaald al eerder als haar andere verzorgster

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:29

Ik heb zo juist iemand op visite gehad voor mijn paard. Leuke meid! Eerst gewoon even kennismaken en praten/bakkie doen. Eens zien hoe het gaat lopen. Ik zie het iig positief! Paard wordt vanavond geïnsemineerd dus allemaal nieuwe ontwikkelingen op deze mooie zonnige dag!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:17

mnkortleve schreef:
[***] schreef:
Fantasie? Wat is dat? Kan je dat ergens kopen? :+

Gewoon je best doen :')

bij de deen hebben ze zakjes fantasie te koop volgens mij haha. kost maar 3 euro en je gooit het 3 keer daar je eten heen :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:41

Ik ga mezelf in 100 en 3 bochten wringen om dit weekend af te spreken zodat ze ook meteen even kan rijden... Want daar wil ik de eerste keer gewoon bij zijn... En dan kan ze ook meteen zien of zij het zelf uberhaubt wel iets vindt :p (En hopelijk niet afschrikt van zijn ontzettende manieren... Niet verwend ofzo hoor :'))

Want kwam erachter dat ik de week erop een tentamen heb :S (herkansing... vak niet gevolgd, maar wil het wel hebben voor een vrijstelling :') dus had een 5... dus straks met aantekeningen, op tijd het boek, moet dat lukken toch? Maar wel in het weekend aan het studeren dan :(

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:34

Pfff moeilijk moeilijk allemaal! Heb zelf wel een tijdje betaald als bijrijder (E80, maar ik kon rijden wat ik wilde, eigenaresse was zwanger en had daarna geen tijd meer) maar dan reed ik ook een dag of 5. Wat een luxe was dat!
Nu zijn de kosten toch wel een stukkie hoger :P

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:15

Ik heb toch maar gerageerd op een advertentie..Nog geen reactie terug ontvangen, maar wie weet...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:24

Ik vraag er ook niks voor, ben allang blij als iemand me zou helpen.
Een keertje iets betalen zou wel op prijs gesteld worden, maar dat zou dan maar zo heel af en toe zijn.....

Ik heb ook een haflinger en die is voor veel mensen inderdaad niet interessant, dus dan word het samen met 18+ al moeilijker....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:26

Ik vraag er ook niets voor..Vind het allang fijn, als iemand de paarden zou berijden en ook gewoon komt enz...
Dat is waar ik zo op ben afgeknapt bij de laatsten..Of iedere keer op het laatste moment afzeggen en bij slecht weer (winter) zie je ze niet...Dat vind ik zo raar..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:29

Tja in de winter kan er bij veel paarden niet gereden worden en dan hebben ze geen interesse ineens meer he......
Ikzelf ga door weer en wind de paarden verzorgen (moet ook wel natuurlijk) maar al zou ik bijrijder zijn deed ik dat nog steeds.
Ik kan nu ook amper rijden, ben alleen voor te voeren en de wei te onderhouden daar :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:32

Ik heb ze aan huis staan, bak met verlichting enz. Doe alles zelf, maar rijden kan ik niet meer om mijn rug. Heb er 2 staan, die het zalig vinden om bereden te worden, maar iedere keer weer die afknappers. Bij mooi weer kreeg ik dan opeens weer een berichtje, wanneer we weer zouden afspreken..Echt...
Heb zelfs op het punt gestaan om eentje te verkopen, maar wil ze niet kwijt..Dus daarom toch nog maar een poging wagen.
Heb in het verleden wel een meid gehad hoor, die hier zowat dagelijks over de vloer kwam en alles met de paarden deed. Maar zij ging studeren en dus op kamers en dan houdt dat gewoon op..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:40

Zammie, apart...

Wij probeerden altijd te rijden,
ik had mezelf aangeboden en kon pas in de winter bij haar beginnen.
dus met het weer zoveel mogelijk op de goede stukken te rijden.

maar helaas had ik te weinig tijd voor dat wat ze wou