Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:23

Ik ben al blij als ik zo'n advertentie hier tegen zal komen :o hier niets zelfs geen rare afknap advertenties..hihi

Ylvy

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:25

Zoek, je naam past er goed bij, nog steeds zoekende :P
sorry dat moest gewoon even.
vind het zonde dat je nog niks gevonden hebt!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:27

Er zijn een hoop die geen geld willen uitgeven aan priveles en aan een kostenvergoeding voor de eigenaar. Paardrijden is duur!
Prima wanneer je het niet kan betalen, maar vaak is de dankbaarheid ook ver te zoeken. Kijk eens hoeveel topics er zijn van (aanstaande) verzorgsters die het belachelijk vinden dat een eigenaar een vergoeding vraagt...
Dan vind ik het een groot probleem dat veel verzorgsters vinden dat ze een hoger niveau rijden, dan ze daadwerkelijk doen. :roll:

jammer, want 1 van mijn paarden heeft zeker 2 of 3 jaar niks staan doen bij mij, omdat ik geen risico meer wil nemen met verzorgsters...

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:33

Sommige mensen vragen ook wel een erg grote bijdrage. Dat vind ik het dan niet waard. Ik begrijp wat je zegt, maar je doet al iets terug toch?! Ik heb veel liever dat ik naast het rijden wat klusjes doe zoals uitmesten. Jij doet klusjes en geeft het paard beweging waardoor de eigenaar er minder tijd in hoeft te steken. Dan vind ik het raar als je ook nog eens een vergoeding moet geven.. Je staat toch al quitte?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:35

Ik kan helaas geen vergoeding betalen, maar zou wel eventuele klusjes willen doen, en af een toe wat lekkers/halster. Mn verzorgpony heeft inmiddels 5 halsters :D

Zag hier een advertentie 3x in de week een bijrijdpaard voor 100 euro, dat vind ik best prijzig.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:39

dancer_ schreef:
Ik kan helaas geen vergoeding betalen, maar zou wel eventuele klusjes willen doen, en af een toe wat lekkers/halster. Mn verzorgpony heeft inmiddels 5 halsters :D

Zag hier een advertentie 3x in de week een bijrijdpaard voor 100 euro, dat vind ik best prijzig.

Ja dat.vind ik ook.. Je doet toch ook iets terug voor de eigenaar door dat paard te rijden? En daar tegenover staat natuurlijk dat je van het paar en de spullen gebruik mag maken. En dan ook nog eens 100 euro betalen?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:41

Natuurlijk snap ik dat het geld kost, heb zelf een leasepaard gehad, maar toch.

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:51

Zal ik het dan ook maar eens proberen?

Ik ben opzoek naar een verzorgpony/bijrijdpony in Friesland. Omgeving Ouwsterhaule, Joure, Scharsterbrug.
Ik zal vanmiddag ergens even een linkje plaatsen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:51

en toch,
ik betaal geen vergoeding dus ik heb niets te klagen,
maar als je pony bij een manege staat gestald,
en je vraagt eigenaar van die manege of hij wilt rijden, dan betaal je ook geld vaak.
omdat iemand jou verlost van de taak die jij hebt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:53

Ieder zijn eigen ding zeg ik altijd maar.. :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:55

Ja, ik zou ook best willen betalen, maar niet zoveel. Gewoon omdat ik dat onterecht vind. En tuurlijk zijn er uitzonderingen. Bijvoorbeeld als je een pony/ paard leased en je hem bijna elke dag rijden mag, dan mag je best iets in het onderhoud mee betalen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:57

Ssmarty dat vind ik ook,
en ik heb niks te klagen,
ik rijd en poets ze alleen.

dus ik hoop dat jullie allemaal vinden wat jullie zoeken,
met of zonder bijdrage.
want geld geeft ook weer meer vertrouwen,
dan weet je dat het minder snel misgaat. ( meestal )

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:03

Dan heb je zeker niets te klagen nee! Ik moet altijd eerst voeren, waterbak vullen, weiland mesten (meestal 1,5 kruiwagen) en een nieuwe kuilbaal als dat nodig is. Als ik dat gedaan heb, mag ik gewoon rijden of wat dan ook.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:05

Is evengoed fijn,
ik vind het al fijn als ik iets gevonden heb,
en ik denk dat iedereen dat vind.

voor mij was het punt dat ik allergisch ben voor paarden en hooi..
maar ik laat me daardoor niet tegenhouden.
dat is ook vaak een punt waar mensen op afknappen,
ze denken dat je dan minder actief bezig bent met de pony,
maar dat is dus zeker niet zo!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:09

Ik heb van de week ook weer advertenties zitten doorkijken, maar de aanprijs foto s soms, brr. Idd mond open, racefoto s, heel slechte houding, zonder cap en met gympen op een veel te kleine pony. Nee geen reclame voor jezelf.

Wij zullen nu toch wel moeten weer voor een of twee dagen in de week zodat ik wat rust kan nemen. Hebben zoveel verzorgers versleten al in andere woonplaatsen. Ze komen gewoon niet meer of misdragen zich zo erg dat je ze wel weg moet sturen. En de enige die hier waar we nu wonen wel goed voldeed heeft zelfmoord gepleegt. ;(

Verder alleen advertenties die me wel aanspreken die veel te ver weg wonen helaas. -O- en onze wensen zijn niet raar voor mijn gevoel. Alleen fanatiek rijden kunnen we niet bieden ivm gezondheid (long en spierproblemen) en karakter van onze tinker. Pas na langere tijd kunnen we voorzichtig eens proberen en dan nog een flinke tijd als we erbij zijn. Meneer is veel te lollig met anderen met rijden. :') . Uiteindelijk gaat het wel, maar dan af en toe en bekijken hoe zijn gezondheid op dat moment is. En wandelen alleen als het echt goed klikt en hij voldoende respect heeft. Anders neemt meneer een loopje met een verzorger.

We hebben om die reden alleen voorkeur voor een ervaren persoon en niet al te jong of iel om het veilig te houden. Geen kosten, niet mesten zelfs, hooguit wat hooi bijvullen en medicijnen geven. En aandacht en knufjes geven. Eigenlijk alleen de leuke dingen behalve fanatiek rijden op regelmatige basis.

Maar ja het is vaak fout gegaan met rijden. Tot aan toch rijden terwijl hij ziek was, we hadden zadel en hoofdstel al mee naar huis genomen. Maar er dan toch opklimmen met zijn 2 en. Stalhouder waarschuwde ons ervoor die had ze betrapt, en dan nog tegen ons ontkennen dat ze het gedaan hadden. Dat was meteen einde oefening. Of wandelen terwijl het nog niet verantwoord was ivm te kort kennen en een losse pony gevangen kon worden op een drukkere weg. :n

Hoe dan nog aan te pakken. We gaan na 2 januari eens vragen bij een zorgboerderij vlak bij stal of zij misschien iemand kennen met begeleider. Dat gaat wel goed. Anders heb ik graag tips. :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:10

Ik heb het sowieso makkelijk; ik mag alles en hoef niks. Geen vaste dagen o.i.d. we kunnen goed met elkaar opschieten, gaan er vaak samen op uit, overleggen veel. Doen samen klusjes, en ik rijd niet omdat de pony te klein is, tis gewoon super gezellig :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:11

Ssmarty schreef:
dancer_ schreef:

Ja dat.vind ik ook.. Je doet toch ook iets terug voor de eigenaar door dat paard te rijden? En daar tegenover staat natuurlijk dat je van het paar en de spullen gebruik mag maken. En dan ook nog eens 100 euro betalen?

Wat denk je dat het paard per maand kost? Niet dat ik vind dat er betaald moet worden, maar dit vind ik dus een storende reactie...omdat ik het ondankbaar vind over komen. Je wil toch paardrijden, het gaat jouw toch niet om het helpen van de eigenaar?
Daarbij zal in de meeste gevallen de bijrijder veel meer leren en heeft daar heel veel voordeel van.
Het komt op mij over alsof jij zo goed bent dat je de eigenaar wilt helpen om erop te rijden....dat je er indirect voor betaald wilt worden. meestal worden er alleen stallingskosten gevraagt voor het aantal dagen, dus zonder de overige kosten zoals hoefsmid etc etc...dus zonder bijdrage betaald een eigenaar de dagen dat jij kunt rijden..

volgens mij doen eigenaar en bijrijder elkaar een dienst, alleen heeft de eigenaar meer kosten. (logisch) Echter vind ik gratis rijden wel een kadootje.

Een halster kopen is leuk hoor, maar als het paard er 1 heeft, is het toch volledig onnodig...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:14

Ik weet zeker wat het kost om een paard te hebben :j Maar als je het geld gewoon niet hebt? Daarom rijd ik op dit moment niet.

Heb ook mensen meegemaakt die gewoon echt wilden verdienen aan het paard.. Dus de geldkwestie licht niet alleen bij de bijrijders hoor.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:19

ik zou het gewoon asociaal vinden als ik geld zou vragen als bijrijder,
zodat ik er wat aan verdien.

spullen kopen is altijd leuk als extraatje,
het is een kado uit dankbaarheid dat we op hun pony mogen rijden,
ookal heeft die pony/paard de spullen al.

ik vind het leer-punt van het bijrijder zijn heel belangrijk,
ik heb in korte tijd heel veel geleerd,
ipv op de brave manegepony's

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:23

Ik zeg niet dat ik goed ben, want dan ben ik niet.. Maar iemand is op zoek naar een verzorger/ bijrijder vaak omdat diegene zelf er niet genoeg tijd voor heeft. Dan help jij de eigenaar toch op die manier?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:24

Maar denk dat iedereen hier wel een andere mening over heeft :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:25

Hier heb ik zo vaak gehad dat ze op de manege blijven rijden omdat dat zo gezellig is maar geen geld willen uitgeven aan een les op mijn paarden....
Ik vraag geen vergoeding maar zie wel graag dat er een les genomen word, ik vind dat niet meer dan logisch maar verzorgsters zien dat vaak niet zo. Een verzorgster wil graag verzorgen/rijden en omdat het op de manege vaak maar een keer in de week kan zoek je een verzorgpaard dus je doet elkaar toch een plezier en niet alleen een verzorgster de eigenaar? dat is wel heel raar anders zou je geen verzorpaard zoeken? Je moet het zien als elkaar helpen en als je het anders denkt weet in niet of dat bij mij zal passen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:26

Tja, hier moeten verder geen klusjes gedaan worden, pony's staan op volpension zeg maar dus de uitbaatster van de stal doet alles (ik ga zelf elke dag eten geven, maar dat doe ik ook liefst gewoon zelf :Y) ). Dus hoe wil je dan 'betalen' dat je een paard mag verzorgen & rijden?

Nu vraag ik een vergoeding, niet voor mezelf want ik krijg er niks van, maar voor 1x per maand les. Omdat ik dit ook fijn vindt dat we bij dezelfde persoon les volgen en dus op dezelfde manier met de pony's werken. Naast die vergoeding voor 1x per maand les heb je de hele maand een pony voor jezelf, je mag komen hoeveel je wil en je moet niks extra doen als met de pony bezig te zijn. Maar het trekt blijkbaar niet aan ... Al heb ik wel geen gewone dressuur/spring-huistuinkeukenpony's :+ (al kunnen ze wel bereden worden en ook wel springen hoor :P ).

Nuja, ik heb verder ook geen haast hoor .. ben er toch nog niet uit welke pony ik kan delen met een verzorgster :')
Dacht nu laatst om [***] te delen, omdat [***] nogal moeilijk is met vreemde mensen en eindelijk eens een vast iemand nodig heeft en met [***] ging het wat moeizamer de laatste tijd .. Maarja, nu doet [***] weer zijn stinkende best voor mij, en zijn we weer echt een team .. Achja :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:28

Zoek schreef:
Hier heb ik zo vaak gehad dat ze op de manege blijven rijden omdat dat zo gezellig is maar geen geld willen uitgeven aan een les op mijn paarden....
Ik vraag geen vergoeding maar zie wel graag dat er een les genomen word, ik vind dat niet meer dan logisch maar verzorgsters zien dat vaak niet zo. Een verzorgster wil graag verzorgen/rijden en omdat het op de manege vaak maar een keer in de week kan zoek je een verzorgpaard dus je doet elkaar toch een plezier en niet alleen een verzorgster de eigenaar? dat is wel heel raar anders zou je geen verzorpaard zoeken? Je moet het zien als elkaar helpen en als je het anders denkt weet in niet of dat bij mij zal passen :o

Maar kijk, dat is weer wat heel anders.. Verwacht ook niet van een eigenaar om mijn les te gaan betalen. Ook vind ik het raar als ze wel op de manege blijven lessen maar geen geld voor een bijrijdpaard hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:29

Ssmarty schreef:
Ik zeg niet dat ik goed ben, want dan ben ik niet.. Maar iemand is op zoek naar een verzorger/ bijrijder vaak omdat diegene zelf er niet genoeg tijd voor heeft. Dan help jij de eigenaar toch op die manier?

En hoe zit het dan als iemand wel gewoon genoeg tijd heeft, maar het iemand wil gunnen om met een vast paard een band op te bouwen en bij te leren?