Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:07

Tigra_ Daar ben ik het ook zeker mee eens mijn ouders lieten het me ook zeker zelf oplossen.
Maar je moet ook wel in je achterhoofd houden dat ze niet allemaal zo zijn. ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:10

mnkortleve schreef:
Tigra_ Daar ben ik het ook zeker mee eens mijn ouders lieten het me ook zeker zelf oplossen.
Maar je moet ook wel in je achterhoofd houden dat ze niet allemaal zo zijn. ;)

Nee dat is waar maar altijd jammer als iemand weer de deur tegen ze neus aankrijgt. En de jongeren maar zeuren waarom nu altijd 18+. Tja de "slechte" verpesten het wel mooi voor de gene die wel eerlijk durven zijn. Maar goed heb je met 18+ trouwens net zo goed.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:18

Ik merk heel erg verschil in de verzorgsters die ik heb.
Maargoed, mijn moeder geeft al 30 jaar les aan kleuters, en zelf zij merkt dat er een groot verschil is, dat de kinderen lui zijn, en dingen minder snappen. (als je iets vraagt en geen, of weinig reactie terug krijgt)
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 13-06-12 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:18

Tigra_ Ik kan je de hand geven hoor ik weet er alles van, alleen niet alleen wbt jongeren ook een 40 plus die mijn paard aan het bit aan een paal vast zet met alle gevolgen van dien |( vandaar dat ik zeg staar je niet blind op alle jongeren die het niet goed doen ouderen kunnen er ook wat van. ;)
Ik heb ook heel wat verzorg(st)ers gehad, de 1 deed dit de ander dat achter mijn rug om de volgende reed mijn paard kreupel het is altijd wat, maar steeds probeer ik het weer.
Nu heb ik een leuke meid lopen. :j
Soms denk ik dat ik er best 1 bij zou willen, maar andere kant ik weet het niet er gaat zoveel tijd en energie in zitten en er kn nu toch niet gereden worden, ik heb er 7 aan huis lopen en daar gaat best wat tijd in zitten...
Ik krijg geregeld een reactie, ik vind dat best knap ik heb niet eens een actieve advertentie staan ze reageren op een advertentie die ik al dik 1,5 jaar geleden op bokt gezet heb. :=

Esprit4

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:23

eigenaren zijn soms net zo erg hoor :')

ik ben afgelopen wek nog met het verzorgen van een haflinger gestopt
ze zocht een bijrijder voor een jonge haflinger merrie omdat het diertje af moest vallen en ze het leuk vond als die wat meer aan het werk ging nou proefgereden enzo ontzettend leuk paard maar nog wel veel werk aan maar ik zat dus met school dus had gezegd dat ik na schooltijden kon komen maar dat die nog wel eens wisselden als ik haar smste smste ze niet terug of pas zo laat dat ik het al niet meer kon regelen .
en ik kwam daar alleen mar om te rijden/longeren omdat ze er zelf altijd bij was .
dan kon ik dagen wel maar kon zij niet waardoor ik ook niks kon doen en dan maar tegen mij klagen dat ik te weinig er ben sorry hoor dan ben ik er ook een keer klaar mee nou toch nog een kans gegeven
toen stopte het meisje van de tinker die ze had vroeg ze of ik een ander meisje wist ,ik had een andere vriendin gevraagd nou gereden enzo toen zei die vrouw weer een aantal keer af .
toen moest ik er maar via whatsapp groepsgesprek achter komen dat de oude verzorger van de tinker terug was en die dus ook wel op de haflinger reed nou ok maar zeg het gewoon ik kwam er nu volgens mij perongeluk achter moest mijn vriendin de pony maar gaan delen met dat andere meisje ..
tot ze laatst weer niet reageerde en ikhaar dat smste dat ik een reactie wou omdat ik dan nog wat moest regelen reageerde ze kwaad dat ze wel gereageerd had en dat ze klaar was met die smoesjes juisst ik heb nog nooit om een of andere reden afgezegd zij liet het telkens afweten en dan verzin ik smoesjes toen heb ik mijn spullen opgehaald en ben er mee gekapt jammer voor de pony maar beter voor mij en mijn vriendin

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:42

@ Esprit: inderdaad, zo lopen er ook genoeg eigenaren rond. Het is erg dat de bijrijdsters hier dan de dupe van moeten worden!
Maar als het een troost kan zijn, er zijn ook genoeg eigenaars die wel eerlijk zijn tegenover anderen! :D

Wat betreft de bijrijdsters, veel hangt toch af van de ouders. Mijn ouders hebben me NOOIT met de auto naar verzorgpaarden gebracht ofzo, ze vonden dat ik zelf moeite moest doen als ik iets wou. Ze wilden wel altijd precies weten waar ik zat en ik moest voor het avondeten thuis zijn. 's Avonds vroegen ze dan wel hoe het gegaan was enzo en wat ik allemaal had gedaan, maar ze moeiden zich nooit ergens mee. (tenzij mijn punten op school achteruit gingen) Als ik ergens wou stoppen of beginnen, was dat mijn probleem en moest ik het zelf regelen.

Helaas zijn er genoeg mensen die slaaf zijn geworden van hun kind en ALLES regelen voor hun kind. Echt vervelend is dat!

Dan is het toch leuker als je iemand hebt die een beetje ouder is... Maar zoals ik al zei, niet iedereen is zo, dus ik scheer niet iedereen over dezelfde kam. Er zijn gelukkig ook uitzonderingen!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:45

Ik zou ook heel graag iemand ouder hebben zodat het leuker is voor mij en vaak hebben ze wat meer ervaring maar ik kan niet eens iemand van 15 jaar krijgen laat staan iemand van 18+....ik ben al blij als ik een reactie krijg van iemand met een beetje ervaring maar helemaal niets :(

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:27

Dan deze reactie...Hallo, ik wil graag langskomen,waar is het ??
Alleen dat, verder is de mail leeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:29

Nixxs schreef:

Haha, die vind ik grappig....... :D :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:36

Onee 8)7

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:14

Zo hé weer even bijgelezen...

Mijn verhaal :D :
Vorige week (misschien ken je het wel) geholpen bij Concours Hippique Sneek. De eigenaren van de stal waar ik help organiseren dat. Nou vrijdag, toen waaide ik gewoon weg! En het springkussen vloog de springring in, er zat nog een meisje in, maar die riep alleen maar: "Nog een keer! Nog een keer!" Dus dat liep goed af ;)

even een vraagje ;):
Vinden Bijrijders/verzorgers het belangrijk of ze mogen rijden op hun verzorg/bijrijd paard/pony?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:20

Hippepony schreef:
even een vraagje ;):
Vinden Bijrijders/verzorgers het belangrijk of ze mogen rijden op hun verzorg/bijrijd paard/pony?

Nee, ik vind het heerlijk om lekker met mn shettepret om te gaan, lekker poetsen, grondwerk, en dan maar niet rijden! Als ik en de pony er maar gewoon lekker plezier in hebben :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:39

Nixxs schreef:

Had ik laatst ook!
Kreeg een mail,

Beste .....
Bel me even voor een afspraak.
mvg .....

Euhhhh ja......niet dus!
Heb terug gemaild of hij eerst wat meer info wilde mailen, mailt hij terug dat zijn dochter interesse heeft.
Nou bedankt voor je mail maar ik zoek verder! 8)7

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:22

_Cher schreef:
Zojuist heeft de moeder van mijn verzorgster laten weten dat ze niet meer komt.. Ben wel lichtelijk geïrriteerd hoor.. ze vond het niet meer leuk er was te weinig afwisseling omdat ze alleen maar mocht rijden in de bak. Tja dat is ook niet zo gek lijkt mij, wij wonen niet dicht bij het bos en om nou een meisje van 12 met een jonge pony alleen op de weg te laten rijden?? Ik was vroeger hartstikke blij als ik een pony mocht verzorgen waar ik ook nog mee in de bak mocht rijden!! Ik vind wel dat een pony verzorgen nu heel anders is als vroeger de meeste vinden het ook nog raar dat je een kleine bijdrage vraagt. (lees:€50,00 p.m. en dat voor gemiddeld 3x per week rijden)

Dit is al de 2e bijrijdster in 9 maanden tijd. Ik wil alleen dat er op een correcte manier met mijn pony om wordt gegaan dat is toch niet zo gek lijkt mij...

Je hebt trouwens wel ontzettend gave paarden!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:22

Nixxs schreef:

Hahahaahaha :7 :x

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:27

justdiesel schreef:
Nixxs schreef:

Had ik laatst ook!
Kreeg een mail,

Beste .....
mvg .....

Euhhhh ja......niet dus!
Heb terug gemaild of hij eerst wat meer info wilde mailen, mailt hij terug dat zijn dochter interesse heeft.

Dat vind ik eigenlijk nog niet zo onbeleefd/raar. Hij vraagt alleen dat als je tijd hebt of je dan kunt bellen om het een en ander door te spreken, toch?

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:29

@sander_lotte, inderdaad ik moet ook alles zelf regelen van me ouders,
gewoon hetzelfde als bij jou, niet omdat ze me niet willen brengen, dat zouden ze zo doen,
maar het is gewoon een stukje verantwoordelijkheid. :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:46

Wieldop schreef:
justdiesel schreef:

Had ik laatst ook!
Kreeg een mail,

Beste .....
mvg .....

Euhhhh ja......niet dus!

Dat vind ik eigenlijk nog niet zo onbeleefd/raar. Hij vraagt alleen dat als je tijd hebt of je dan kunt bellen om het een en ander door te spreken, toch?

Nou ik heb in mijn advertentie staan dat ik een 18+ bijrijdster zoek en dat ze mij moeten mailen met info over zichzelf.
Ik persoonlijk vind zo'n kortaf berichtje dan not done......

arual1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:55

Ik zoek een bijrijpony/paard of berzorgpony/paard maar kan echt niks vinden. Voor iedereen die ook niks kan vinden ook veel succes met zoek net zoals mij!!!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:58

Het lijkt mij indd ook gewoon dat je meteen een mail met al je gegevens erin stuurt, althans zo deed ik het altijd wel.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:03

Helaas heb ik het probleem dat iedereen me te jong vind,
ondanks dat ik een 'eigen' heb gehad ..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:04

PRECIIOUSx schreef:
Helaas heb ik het probleem dat iedereen me te jong vind,
ondanks dat ik een 'eigen' heb gehad ..

Same (tijdje terug) here

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:07

@ Zoek: Ja dat begrijp ik, ik ben ook al blij als ik een reactie krijg van eender wie, maar de reactie moet wel fatsoenlijk zijn. Ik heb eens een reactie gekregen van een meisje, ze leek veel ervaring te hebben enz, ze woonde kortbij, was ideaal. Maar toen voegde ik haar op Facebook toe en toen ik haar foto's zag en merkte hoe het meisje was, heb ik afgehaakt. Op haar facebook stonden foto's waar ze het hoofd van het paard echt onderin sleurde. (en daar de opmerking "Mooiiiii!! <3 bij) Er waren reacties op gekomen van 'vriendinnen' die zeiden dat ze niet kon rijden en dat het helemaal niet mooi is als een paard met open mond onderin loopt. Daar had ze een reactie op gegeven dat ze er niets van kenden en dat ze zich niet moesten moeien. Zo iemand wil ik dan toch ook niet op mijn pony!
Ik kreeg toen nog een mail "Mag ik nu nog op jouw pony komen rijden of hoe zit dat?", toen was het helemaal gedaan!

Ik heb een tijdje geleden een meisje gehad die kwam rijden, haar moeder wou ook meekomen. Geen probleem, dat vond ik zelfs leuk, want als er iets gebeurde en het meisje valt, dan kon de moeder zien dat niemand er iets aan kon doen en zou ze mij niet de schuld geven.
Probleem was nu dat zij de hele tijd zei tegen haar dochter "meisje als je niet wilt draven, moet je niet hé! Ik weet dat je het niet helemaal vertrouwt, je durft het gewoon niet te zeggen dat je bang bent, maar ik zie het aan je."
Als mijn moeder dat vroeger tegen me zei, kon ik haast beginnen huilen en zeggen dat ik inderdaad bang was. Maar mijn moeder zei "Doe niet flauw en luister naar wat de lesgever je zegt."

Dat vind ik persoonlijk als eigenaar ook erg vervelend. Zo wordt het ruitertje bang, pony begint dat te voelen en dan gaat hij klieren. En wat moet je dan beginnen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:44

@sander_lotte, daarom zeg ik de 1e keer altijd: zal ik je even een lesje geven? Als ik zie dat het kindje bang is, doe ik eerst een paar leuke oefeningen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:52

@ SCW: ja dat was het net, ik gaf haar les, maar de moeder onderbrak steeds "Als je bang bent, moet je het niet doen hé!" Het meisje was een beetje onzeker, maar niet bang. Ze was bereid om het te proberen, maar haar moeder onderbrak steeds... Ik wou het meisje het toch laten doen (ze zei niet dat ze bang was en ze trok goed haar plan), hoe meer ze zou doen, hoe zekerder ze zou worden...
Maar de moeder was van de mening dat als je bang bent, het helemaal niet moet doen. Mijn mening is: Als iemand bang is om te draven, maar het stappen perfect gaat, OOIT moet je toch je angst overwinnen en gaan draven hé? Ik was vroeger ook bang om te galopperen, maar door het vaak te doen, krijg je vertrouwen. Vertrouwen krijg je niet door iets niet te doen...