Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:43

Geen idee... Het was "anders" dan verwacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 08:31

Oei .. misschien ook teveel verwacht?
Wat was er anders aan dan? (als je dat hier wil vertellen ;) ).

Ik ben officieel verzorgsterloos, ze is de sleutel van het kastje terug komen brengen dus nu is het echt afgesloten zeg maar. Vanaf nu geen verzorgsters meer :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:06

Toch wel gestopt? Aan de ene kant natuurlijk vervelend, aan de andere kant met alle veranderingen misschien ook wel weer fijn...

Haha heel anders dan ik had verwacht... Kende haar dus van vroeger, dus had een bepaald beeld en dat kwam helemaal niet overeen met hoe ze eerst?

Ik kreeg toevallig vannacht ergens een berichtje... nog heel lang zitten whatsappen.. Iemand die ouder is dan 16, dus dat scheelt... Vriendinnetje kent haar een beetje (rijden op dezelfde stal) dus mjah.. Duimen maar... (alleen zit ik even met een stom tentamen dus heb ik even minder tijd om af te spreken... Dus afgesproken dat we even wachten daarmee... Eventueel kan ze met mams/zusje afspreken, maar dan nog even niet rijden... (Beetje gebruiksaanwijzing bij soms...) Ponybeest krijgt een beetje te veel zijn zin met het gevolg dat ie een beetje heel erg te verwend is.. Ze zijn veelste lief voor hem, niet erg, maar dan is het wel fijn om er iemand bij te hebben die hem soms even terug op zijn plaats zet :p (Het irritante --> ik zit half met een voorhoofdsholteontsteking, dus als ik van de week gewerkt heb de hele dag, dan weet ik dat ik 's avonds gewoon moe ben en dat er van leren weinig komt... Loopt sowieso achter omdat ik dus gewoon vorige week even goed ziek was en mijn bed bijna niet uitkwam en dan met hoofdpijn maar simpele dingen deed, wel wat doorgelezen, maar toch..) dus ik moet het echt even hebben van het weekend om te studeren... En dan is "even op en neer naar paard" al 2,5 uur reizen, als je ook nog met iemand afspreekt tel er dan maar 2-3 uur bij op... En dan willen paps en mams ook nog even aandacht (want ja, als je er dan toch bent...) dus dan ben je alweer een dag kwijt...

Aan de andere kant ook wel weer fijn, want dan kun je toch weer een beetje zien hoe graag iemand wil, ook al mag diegene nog niet rijden.. Aan de andere kant ben ik wel weer fan van "meteen een keer erop laten rijden"... Stel dat iemand echt niet kan rijden... Dan is het ook zo sneu als diegene hem al een paar weken verzorgd... (Maarja, vriendinnetje zei dat ze netjes reed, dus ik geloof dat :p)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:08

als het allemaal een beetje meezit kan ik eindelijk verhuizen met mijn ponys,, en dan heb ik wel een bij verzorger nodig... wat uiteraard ook mag rijden.. maar eerst even kijken of die nieuwe plaats doorgaat

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:12

Ik had na een poos twijfelen toch maar gereageerd op een advertentie van iemand die een bijrijdpaard zocht.
Krijg gewoon helemaal geen reactie terug!
Over netjes gesproken.....
Ben nu heel erg aan het twijfelen wat ik doe, wie weet verkoop ik ze wel.....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:17

Wat heb ik gemist justdiesel? Verkopen?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:24

joa idd,, hoezo verkopen ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:25

@ justdiesel : verkopen omdat je geen bijrijder vind?

@ bello2005 : leuk dat je waarschijnlijk kan verhuizen! Zou het wel minder vinden als ik dan afhankelijk zou zijn van verzorgers :=

@ Lianne86 : gewoon even tijd voor jezelf nemen, je paard loopt niet weg in principe :P Je kan ze altijd wel al eens laten kennis maken met moeder & zusje, met hen moet het tenslotte ook klikken ;)

Hier inderdaad besloten om ermee te stoppen. In samenspraak, maar vanuit mijn gevoel. Ik vind het gewoon te gevaarlijk om een relatief vreemd iemand hem uit de weide te laten nemen. En alleen maar in de weide borstelen enzo is ook niet echt waar de meeste naar op zoek zijn :+ Ik doe het gewoon weer zelf .. de dagen dat het lukt krijgen ze allebei extra aandacht, de andere dagen zie ik wel .. Komt wel goed :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:27

Nee niet daarom, gezeik bij de wei waar ze staan en geen andere wei kunnen vinden...
Lang verhaal.....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:28

Snap het bij jou ook wel, als je paard weinig/niets meer ziet, dan moet ie iemand echt wel vertrouwen mocht er iets gebeuren "buiten de wei". En mensen die alleen willen poetsen vinden, tjah ik moet ze nog tegenkomen... (nouja, heb er 2 rondlopen :'))

Gewoon goed je tijd indelen en ook al krijgen ze allebei maar een kwartier aandacht... Dat je er toch even mee bezig bent geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:29

@ justdiesel : Ai, dat is altijd minder natuurlijk .. Hoor je tegenwoordig ook vaker, dat mensen problemen krijgen op de plaats waar ze staan en verder gewoon geen andere (betaalbare) optie vinden :=

@ Lianne86 : inderdaad :j Ik ga met hen ook vol voor de clickertraining, dus al is het maar 5 minuten bij wijze van spreken, dan hebben ze dat toch gehad en ze zullen het vast leuk vinden :Y) Je hoeft niet altijd uren in het bos te gaan om iets leuks met je paard te doen.. :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:33

[***] schreef:
@ justdiesel : verkopen omdat je geen bijrijder vind?

@ bello2005 : leuk dat je waarschijnlijk kan verhuizen! Zou het wel minder vinden als ik dan afhankelijk zou zijn van verzorgers :=

@ Lianne86 : gewoon even tijd voor jezelf nemen, je paard loopt niet weg in principe :P Je kan ze altijd wel al eens laten kennis maken met moeder & zusje, met hen moet het tenslotte ook klikken ;)

Hier inderdaad besloten om ermee te stoppen. In samenspraak, maar vanuit mijn gevoel. Ik vind het gewoon te gevaarlijk om een relatief vreemd iemand hem uit de weide te laten nemen. En alleen maar in de weide borstelen enzo is ook niet echt waar de meeste naar op zoek zijn :+ Ik doe het gewoon weer zelf .. de dagen dat het lukt krijgen ze allebei extra aandacht, de andere dagen zie ik wel .. Komt wel goed :)

het zal voor nu gewoon een noodoplossing zijn, ik ben verhuisd,, en mijn ponys staan nu ongeveer een uur van me vandaan,, en heb nu wel een verzorgertje maar dat is nog een kleine meid,,
ten 2e ik betaal me scheel daar waar ik nu sta, en wil daar gewoon weg.. krijg geen waar voor mn geld.
dat wat ik nu heb gevonden bespaart me 260euro per maand,, dus ben gek als ik het niet doe..
maar dan heb ik wel voor zo lang nog een verzorger nodig.
dus ja helaas ben ik afhankelijk van een verzorger.. maar nja ik gun het op zich een ander ook wel, als diegene tenminste te 'vertrouwen is' al is dat nogal moeilijk voor mij, maar ik zal wel moeten.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:36

justdiesel schreef:
Nee niet daarom, gezeik bij de wei waar ze staan en geen andere wei kunnen vinden...
Lang verhaal.....

ik herken je probleem.. en daarom hoop ik dat die nieuwe weide wat ik van de week ga bezichtigen door gaat..
ben ik tenminste van dat gezeik en bemoeial af.. plus 260 euro per maand extra in mijn pocket

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:40

Justdiesel, ik heb ook in Best gestaan... Ehm... vraag het bij de ponyclub eens na? Heb geen idee of die man er nog bij zit, maar als Jan (ik weet zijn achternaam niet meer) er nog rondloopt, dan heeft die vaak wel contactjes... Die huurde zelf ook heel lang een wei bij de Vleut... En volgens mij staat de oude stal er nog... Geen luxe... (weet even allemaal niet meer hoe het precies zit, verschillende verhalen gehoord... maar mocht die stal nog vrij zijn... Wij betaalden toen iets van 50 euro per stal...)

Voor de rest nog wel kennisjes in Best die een stal/weiland hebben... maarja... Denk niet dat die het willen verhuren :S (Is in de achtertuin) kan het wel navragen!

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:51

Hallo,

Is hier iemand op zoek naar een bijrijdster / verzorger in de omgeving overdinkel, gronau, losser, glane?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:54

nee, maar wel in limburg

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:56

Lianne86 schreef:
Haha jij zit bij mijn huis in de buurt :p daar is het "beter" qua verzorgers... (iig, meer verzorgers die iets zoeken) (Kwam erachter toen ik mijn postcode op MP niet had verandert (Zwijndrecht)... dus de advertentie linkte naar mijn "huis" ipv naar mijn paard (Nuenen, bij Eindhoven):'))

Ik zou persoonlijk dan zeggen: 1 dag doordeweeks samen ofzo (dan kun je ook zien hoe het gaat/tips geven etc.) en dan de zondag... De zaterdag dan gewoon een rustdag... Goede verzorgsters lijken zeldzaam en het feit dat je haar al kent en vertrouwd zou voor mij hoger wegen..

Ik woon niet in de buurt van Rotterdam. :))

Ik ben in het weekend dus in Rotterdam, daarom heb ik iemand nodig voor zaterdag en zondag. Door de week red ik het zelf.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:57

Paardje1005 schreef:
Hallo,

Is hier iemand op zoek naar een bijrijdster / verzorger in de omgeving overdinkel, gronau, losser, glane?