Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:20

moelly schreef:
Maar dat mensen geld gaan vragen aan bijrijders, vind ik echt niet kunnen.
Als je zelf geen tijd en geld hebt voor de paarden, moet je ze niet houden. Simpeler kan niet.

Zoals reeds door diverse mensen aangegeven is er ook nog een groep mensen die het iemand anders gunnen om hun hobby uit te oefenen en dus een bijrijder zoeken. Dit is dan geen vorm van geen tijd en geld hebben voor de paarden.

Zelf heb ik ook een bijrijder die niet altijd kan. Geen probleem want dan rijdt ik zelf. Dan moet ik wel wat langer rijden want momenteel heb rijdt ik 4 paarden. Daar een aantal van mijn paarden leuk lopen wilde ik iemand zoeken om hier ook wat van te leren. Dus dan zou ik hier niets voor mogen vragen ???

Vraagje aan een ieder die niets wil betalen voor het bijrijden. Wat zouden jullie doen als er geen onbetaalde bijrijd paarden meer zouden zijn? Dus alle boertjes en handelaren hebben eigen ruiters.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:05

moelly schreef:
Als je zelf geen tijd en geld hebt voor de paarden, moet je ze niet houden. Simpeler kan niet.

Wat een onzin zeg. Alsof mensen alleen bijrijder zoeken omdat ze geen geld of tijd hebben XD Wel eens bedacht dat niet iedereen gewoon zin heeft om 7 dagen in de week te rijden en het een ander ook gunt? En zijn paard daardoor eigenlijk te 'huur' zet voor een bijrijder?

En dat je daar voor moet betalen is logisch. Als je iemand vindt waarbij je geen bijdrage hoeft te betalen heb je dat leuk gevonden, en moet je er vooral plezier van beleven, maar ga geen mensen afkraken die geld vragen. En als je een paard aangeboden krijgt waar je veel geld voor moet betalen én niets mag of heel veel moet, tja, dan zeg je toch gewoon nee?

Je gebruikt dat paard, daar zit een risico aan verbonden, dat paard is niet gratis. Als je op de manege vrij rijdt huur je dat paard ook. Kijk als je er niet op kan rijden oid of er wordt in natura betaald door stalwerk te verrichten, prima. Of jij traint het paard voor de eigenaar; oke, maar ben je dan nog bijrijder of trainster?

Zou wat zijn als ik de auto van de buurman bijrijdt, 3x in de week naar mn werk ofzo, maar dan boos ga lopen doen als hij daar wat geld voor wilt zien XD

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:12

Toydoll schreef:
moelly schreef:

Wat een onzin zeg. Alsof mensen alleen bijrijder zoeken omdat ze geen geld of tijd hebben XD Wel eens bedacht dat niet iedereen gewoon zin heeft om 7 dagen in de week te rijden en het een ander ook gunt? En zijn paard daardoor eigenlijk te 'huur' zet voor een bijrijder?

En dat je daar voor moet betalen is logisch. Als je iemand vindt waarbij je geen bijdrage hoeft te betalen heb je dat leuk gevonden, en moet je er vooral plezier van beleven, maar ga geen mensen afkraken die geld vragen. En als je een paard aangeboden krijgt waar je veel geld voor moet betalen én niets mag of heel veel moet, tja, dan zeg je toch gewoon nee?

Je gebruikt dat paard, daar zit een risico aan verbonden, dat paard is niet gratis. Als je op de manege vrij rijdt huur je dat paard ook. Kijk als je er niet op kan rijden oid of er wordt in natura betaald door stalwerk te verrichten, prima. Of jij traint het paard voor de eigenaar; oke, maar ben je dan nog bijrijder of trainster?

Zou wat zijn als ik de auto van de buurman bijrijdt, 3x in de week naar mn werk ofzo, maar dan boos ga lopen doen als hij daar wat geld voor wilt zien XD

Moest erg grinniken om deze zin. Dan ook wel vragen of de buurman de tank weer even wil volgooien of dat je even mag tanken met zijn pas. Sorry, erg offtopic maar ergens wel met dezelfde strekking.

Lianne86

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:18

Ik vind het nog al een verschil, auto of paard... Leen liever mijn auto uit dan mijn paard ;)

Maar het hangt er ook af hoe de situatie is... Ik kan mijn paard 1x per week beweging geven, voor de rest wandelen mams en zusje ermee... Dus dan is het fijn als iemand hem nog wat meer beweging wil geven.

Het kost mij evenveel.. Alleen heb ik een fijner te berijden paard terug :) (En is het eerlijker tegenover hem als we bijvoorbeeld een buitenrit maken van 1,5-2 uur ;))

Babbelbrittx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:25

ik betaal 75 euro voor 3 dagen in de week, maar niemand anders is bezig met hem dus mag hem gewoon 6 dagen pakken! daarnaast rijdt ik nog een paard maar daar hoef ik niet voor te betalen, behalve biks dan (wat ik zelf logisch vindt)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:51

Ik kan me niet voorstellen dat IEDEREEN een bijrijder aanneemt om ze iets te gunnen. En dan nog JIJ gunt het ze van je paard gebruik te mogen maken. Dat moet je ze imo geen geld vragen.
Tuurlijk, als ze dingen stuk maken, horen ze dat te laten repareren op eigen kosten, maar om ze op voorhand al geld te laten betalen, vind ik profiteren van de inspanningen van een ander en dus niet kunnen.
Maar dat is mijn mening en daar hoef je het niet mee eens te zijn ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:02

vast niet iedereen, maar dat heb ik ook niet beweerd. Maar ik zie net je onderschrift, als jij een Z dressuurpaard volledig tot je beschikking kan krijgen, incl wedstrijden mogen starten etc, wil jij daar principieel niets voor betalen? Bij mij zou je kunnen vertrekken, zelfs al zou ik niet van plan zijn geweest er geld voor te vragen.

Het is maar wat je zelf belangrijk vindt. Als ik de kans zou krijgen een geroutineerde eventer te rijden, neem ik met liefde een deel van de kosten voor me rekening. Op die manier kan ik nl aan mijn eigen vaardigheden werken :)*

raga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:06

Ik heb best een aantal meiden bij me paarden gehad Gratis .
Maar dat beviel totaal niet .
Ze kwamen niet waren niet seriees of deden dingen dat ik niet wou .
Toen ik als tip kreeg de pony te gaan verleasen dacht ik waarom niet probeer het gewoon .
Me paard was ziek geworden relatie verbroken dus kon een extra tje wel gebruiken .
Dus vroeg ik 90 euro per maand .
En kon ze dagelijks rijden en ging ik me andere paard doen .
Dit beviel echt super meisje kwam elke dag werd lief mee omgegaan nooit probelemen.
Uit eindelijk zou ik me paard je thuis neer gaan zetten tot groot verdriet van haar .
uit eindelijk hebben haar ouders haar voor hun dochter gekocht .

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:07

moelly schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat IEDEREEN een bijrijder aanneemt om ze iets te gunnen. En dan nog JIJ gunt het ze van je paard gebruik te mogen maken. Dat moet je ze imo geen geld vragen.
Tuurlijk, als ze dingen stuk maken, horen ze dat te laten repareren op eigen kosten, maar om ze op voorhand al geld te laten betalen, vind ik profiteren van de inspanningen van een ander en dus niet kunnen.

Bij mij komt dit over als voor niks op de voorste rij willen zitten. Ik heb je advertentie gezien. Daarin vraag je toch naar een wat beter paard om jezelf te ontwikkelen. Als ik mezelf wil ontwikkelen, ga ik daarin investeren. Goed paard, les etc. Ook ik heb voor ditbpasrd een tijdje bijgereden. Hiervoor hoefde ik niks te betalen. Als dat wel had gemoeten, had ik dat ook gedaan. Was voor mij een gouden kans. Wil je gebruik maken van andermans paard om zelf beter te worden, zul je mss ook moeten investeren in een bijdrage naast lessen. Goed materiaal kost nou eenmaal geld. Ben je zover dat men jou gaat vragen om hun paard te rijden, dan kun je spreken van of inruil voor wat klussen of ben je zo goed dat je er dan wat voor krijgt.

Ik hoop dat je een goed paard gaat vinden om verder te komen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:16

Lielle schreef:
vast niet iedereen, maar dat heb ik ook niet beweerd. Maar ik zie net je onderschrift, als jij een Z dressuurpaard volledig tot je beschikking kan krijgen, incl wedstrijden mogen starten etc, wil jij daar principieel niets voor betalen? Bij mij zou je kunnen vertrekken, zelfs al zou ik niet van plan zijn geweest er geld voor te vragen.

Het is maar wat je zelf belangrijk vindt. Als ik de kans zou krijgen een geroutineerde eventer te rijden, neem ik met liefde een deel van de kosten voor me rekening. Op die manier kan ik nl aan mijn eigen vaardigheden werken :)*

Dan zou ik de wedstrijden etc zelf betalen + les enzo.
Maar ga geen bijdrage leveren in de stallingskosten inderdaad. Ik vind het ontzettend fijn dat ik andermans paarden kan en mag rijden, maar als het zou betekenen dat alles op mijn schouders zou liggen, bedank ik liever.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:18

martine0503 schreef:
moelly schreef:

Bij mij komt dit over als voor niks op de voorste rij willen zitten. Ik heb je advertentie gezien. Daarin vraag je toch naar een wat beter paard om jezelf te ontwikkelen. Als ik mezelf wil ontwikkelen, ga ik daarin investeren. Goed paard, les etc. Ook ik heb voor ditbpasrd een tijdje bijgereden. Hiervoor hoefde ik niks te betalen. Als dat wel had gemoeten, had ik dat ook gedaan. Was voor mij een gouden kans. Wil je gebruik maken van andermans paard om zelf beter te worden, zul je mss ook moeten investeren in een bijdrage naast lessen. Goed materiaal kost nou eenmaal geld. Ben je zover dat men jou gaat vragen om hun paard te rijden, dan kun je spreken van of inruil voor wat klussen of ben je zo goed dat je er dan wat voor krijgt.

Ik hoop dat je een goed paard gaat vinden om verder te komen.

Ik vraag absoluut niet om een beter paard. In mijn ogen leer je(althans, ik) meer van een jong paard die nog weinig tot niks kent, dan van een paard wat al weet ik welk niveau loopt.
Klussen doe ik sowieso, mits het van de eigenaar mag, mest ik toch zeker 3x per week de stal(len) uit, ik maak het tuig schoon, haal de stront uit de bak en ga zo maar door.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:20

Alles? Heb ik dat gezegd?

Wedstrijden, les e.d. vind ik niet meer dan normaal dat je zelf betaalt in de sitiuatie die ik schets (z dressuurpaard, geroutineerde eventer). En daarnaast zou ik een bijdrage in de verdere kosten niet raar vinden. Jij kunt geen waarde toevoegen aan dat dressuurpaard, ik niet aan die eventer. Je mag blij zijn als je die kans krijgt, lijkt me zo.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:23

Tuurlijk moet je die kans met beide handen aangrijpen, maar als je het echt over alleen maar Z paarden hebt, dan zou ik er misschien nog over nadenken. Het is niet zo dat ik 100 euro er voor ga uitgeven in de maand, maar een kleine bijdrage zou ik evt over na kunnen denken.
Maar er van uitgaande dat je niet zo'n 'goed' paard onder het zadel krijgt, zou ik geen bijdrage leveren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:27

ik wens je veel succes. Ik zou persoonlijk me wat minder hard opstellen, en zorgen dat ik meer ervaring opdeed, inclusief wedstrijdklasseringen. Dan is het daarna makkelijker praten. Dit is wel erg dubbeltje op de eerste rang.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:29

Graag of niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:31

precies. Nu zit je sowieso niet in mijn omgeving en rijd ik mijn eigen paarden fijn zelf, maar je zou bij mij - gebaseerd op deze reacties - iig niet welkom zijn als bijrijder, betalend of niet.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:43

Lielle schreef:
precies. Nu zit je sowieso niet in mijn omgeving en rijd ik mijn eigen paarden fijn zelf, maar je zou bij mij - gebaseerd op deze reacties - iig niet welkom zijn als bijrijder, betalend of niet.

Moelly, ik sluit me helemaal aan bij wat Lielle zegt. Tuig poets ikzelf op mijn eigen manier, mest uit de bak halen is vaak verplicht, is in mijn ogen iets vanzelf sprekends net als uit de wei halen en terugzetten. Stal uitmesten wordt gedaan. Dus vergoeding in de vorm van klussen zou ik in mijn situatie niet van toepassinf zijn. Verder ben ik van mening dat je eerst beter op een wat hoger niveau dan B kunt gaan rijden dan je nu toeleggen op jonge paarden. Dat je eerst beter weet wat je moet voelen om zo een paard goed te kunnen inrijden ipv verknallen, maar dat is mijn mening.

Nogmaals ik wens je veel succes. Tip, als het je niet uitmaakt op welk niveau het paard loopt dat je zoekt, zou ik je advertentie aanpassen. Nu suggereer je dat je op zoek bent naar een hoger opgeleid paard ipv dat het niveau je niet uitmaakt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:44

moelly schreef:

Als je zelf geen geld wil uitgeven aan paardrijden moet je een andere hobby zoeken.

Lielle schreef:

Helemaal mee eens, echt tenenkrommend en op het arrogante af.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:48

moelly schreef:
Tuurlijk moet je die kans met beide handen aangrijpen, maar als je het echt over alleen maar Z paarden hebt, dan zou ik er misschien nog over nadenken. Het is niet zo dat ik 100 euro er voor ga uitgeven in de maand, maar een kleine bijdrage zou ik evt over na kunnen denken.
Maar er van uitgaande dat je niet zo'n 'goed' paard onder het zadel krijgt, zou ik geen bijdrage leveren.

Jij zou als je een talentvol B paard onder je kont geschoven krijgt niet bereid zijn om zelf de lessen, wedstrijdkosten(vervoer) en andere randzaken zelf te betalen?
Of begrrijp ik je nu verkeerd?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:20

*knip*

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:22

NatasjavE schreef:
moelly schreef:

Jij zou als je een talentvol B paard onder je kont geschoven krijgt niet bereid zijn om zelf de lessen, wedstrijdkosten(vervoer) en andere randzaken zelf te betalen?
Of begrrijp ik je nu verkeerd?

het lijkt mij logisch dat je wel je eigen lessen betaald toch ?
wedstrijdkosten vind ik weer iets anders , want door die wedstrijden word het paard weer meer waard ...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:23

Moelly je bent 17 dus hebt nog geen flauw benul van wat het allemaal kost, is helemaal niet erg maar geeft wel aan hoe de vork in de steel zit.

Bij mij zou je ook niet hoeven komen met die instelling eerlijk gezegd :o. Bij mij hoeven geen klusjes gedaan te worden maar dan nóg, je gebruikt iets van MIJ, moet alles dan altijd maar gratis? Waarom zou ik de hobby van iemand anders moeten bekostigen?

Waarom koop jij eigenlijk geen eigen paard? Lijkt me veel leuker met jouw ambitie.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:23

Romylover, maar daar heeft de eigenaar geen kont aan als hij/zij zijn paard niet wil verkopen dus die vlieger gaat niet op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:24

Nou sorry maar als een bijrijdster het in d'r bol heeft gehaald dat ze wedstrijden wil starten, dan ga ik daar echt niet voor betalen... Ben geen donateur van goede doelen... Wie gaat mijn sport dan financieren? K wil ook zo veel..

Zie ook een hoop mensen in het topic waarvan ik snap dat ze nog steeds bijrijdpaardloos zijn...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:25

Sees schreef:
Moelly je bent 17 dus hebt nog geen flauw benul van wat het allemaal kost, is helemaal niet erg maar geeft wel aan hoe de vork in de steel zit.

Bij mij zou je ook niet hoeven komen met die instelling eerlijk gezegd :o. Bij mij hoeven geen klusjes gedaan te worden maar dan nóg, je gebruikt iets van MIJ, moet alles dan altijd maar gratis? Waarom zou ik de hobby van iemand anders moeten bekostigen?

Waarom koop jij eigenlijk geen eigen paard? Lijkt me veel leuker met jouw ambitie.

ik heb dezelfde intelling , waarom ervoor moeten betalen ?!
jij brengt die dieren naar een hoger niveau !
nu ben ik 2 Welsh pony's aan het inrijden ( zijn wel al voor de koets )
daar ga ik toch niet voor betalen ! ik maak die dieren meer waard !