Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:00

lschaap11 schreef:
Citaat:
Heb je een advertentie op bokt en marktplaats?

Ja, deze is van bokt :http://www.bokt.nl/markt/ad/103614/verzorgpaardpony-gezocht-straal-tm10km-van-barneveld , en die op marktplaats is dus het zelfde.
Er was wel een reactie, maar die was helaas te ver, 15 km.

Ik heb je een Pb gestuurd met wat veranderingen. Hopelijk heb je er wat aan en vind je gauw een leuke verzorgpony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:03

Het is inderdaad jammer, maar het was 1 uur rijden met de fiets. Dat vind ik te ver, mijn ouders zouden we soms wel weg willen brengen met de auto, maar niet altijd. Sommige wegen hebben geen verlichting, ik moet wel alleen fietsen, dus 1 uur heen , 1 uur terug, dat is al 2 uur en dan dus nog poesen en eventueel rijden. Ik heb ook nog school dus dat werd hem niet.

Dankjewel trouwens ! Ik zal de advertentie even nalopen dan :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:07

Citaat:
Ik heb je een Pb gestuurd met wat veranderingen. Hopelijk heb je er wat aan en vind je gauw een leuke verzorgpony!

Dankje, ik heb hem beantwoord.
Jij ook veel succes met je zoektocht !

germie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:31

Ik had die advertentie nog op bokt staan. Kreeg nu een reactie: we zijn 2 meiden van 15 jaar met ervaring met inrijden en willen graag uw pony verzorgen. Is het mogelijk deze te verplaatsen naar XXX?

Eh, mijn 'pony' is 1.72 hoog. :P :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:33

germie schreef:
Ik had die advertentie nog op bokt staan. Kreeg nu een reactie: we zijn 2 meiden van 15 jaar met ervaring met inrijden en willen graag uw pony verzorgen. Is het mogelijk deze te verplaatsen naar XXX?

Eh, mijn 'pony' is 1.72 hoog. :P :D

:=

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:56

Ik vind het sowieso een rare reactie: Kan de pony/het paard verplaatst worden??

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:59

Kom even binnenvallen maar lees wel al een tijdje mee,
ben zelf niet actief opzoek naar een verzorgpaard, heb misschien in februari de mogelijkheid om een leuk paard te verzorgen dus dat wacht ik lekker af.
Maar wilde ff reageren op de reactie hierboven, kan alleen zeggen dat ik het zoo jammer vind dat er meiden zijn van 15 die zich gedragen als iemand zonder verantwoordelijkheid etc. (tja beetje penny...)
Ik ben namelijk ook 15 en het maakt het alleen maar moeilijk voor serieuze meiden zoals ik zelf om dan een leuk verzorgpaard te krijgen omdat het totale beeld wordt verpest door die andere meiden...
Kan hier niemand ook niks aan veranderen maar het is wel de realiteit voor meerdere meiden die ook serieus zijn maar toch geen verzorgpaard kunnen krijgen.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:04

myou schreef:
Kom even binnenvallen maar lees wel al een tijdje mee,
ben zelf niet actief opzoek naar een verzorgpaard, heb misschien in februari de mogelijkheid om een leuk paard te verzorgen dus dat wacht ik lekker af.
Maar wilde ff reageren op de reactie hierboven, kan alleen zeggen dat ik het zoo jammer vind dat er meiden zijn van 15 die zich gedragen als iemand zonder verantwoordelijkheid etc. (tja beetje penny...)
Ik ben namelijk ook 15 en het maakt het alleen maar moeilijk voor serieuze meiden zoals ik zelf om dan een leuk verzorgpaard te krijgen omdat het totale beeld wordt verpest door die andere meiden...
Kan hier niemand ook niks aan veranderen maar het is wel de realiteit voor meerdere meiden die ook serieus zijn maar toch geen verzorgpaard kunnen krijgen.

:j

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:54

Hier het zelfde probleem...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:10

Dat is idd lastig, als ik 15 zie dan denk ik er meer over na dan als ze 16 zijn. Helemaal bij zo'n reactie als hier boven....maar ik heb genoeg mee gemaakt met 13 jarige maar ook met 40 jarige dus voor mij geen leeftijd grens meer. Jonge meiden mogen dan wel voorlopig niet alleen rijden maar eerst als ik er niet bij ben poetsen en knuffelen kan prima en lijkt me super als je nog zo jong bent!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:59

Het was even stil, ik dacht iemand gevonden te hebben.
Maar de merrie waar ik iemand voor zoek is vrij looplustig, ze heeft een goede rem alleen pakt snel spanning op van ruiter. Denk dat iemand vinden een lange zoektocht gaat worden.
Heb het een beetje opgegeven.
@ 15, dat is nog wel een redelijke leeftijd.
Daar onder haak ik sowieso af.
En omdat ik het ook leuk vindt om samen te gaan rijden, is iemand van boven de 20 ff beter te doen.
Maar tot nu is gewoon al iemand vinden lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:50

Even een update van mij :
Ik heb vandaag gereageerd op iemand die een advertentie op marktplaats had gezet , die heeft gereageerd, dus snel weer terug gemaild, hoop nu op antwoord :) Net nog een mailtje gekregen van iemand, die heb ik ook beantwoord, ben heel benieuwd !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:48

Toch kunnen kleine guppen ook heel goed goede mailtjes sturen.

Citaat:
Beste Sylvia,

Ik ben xnaamx en wil met mijn vriendin xnaamx graag je pony's verzorgen. Ik ben bijna 10 jaar en xnaamx is 9,5 jaar en wonen in de xplaatsx. Ik heb al rijles gehad en ben heel goed in het verzorgen van pony's en xnaamx heeft al 4 jaar rijervaring.

Vind ik toch wel erg netjes, ze komen nu een maand denk ik en het gaat erg leuk!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:59

15 zou ik ook te jong vinden. Want ik zit nu ook in dubio. Heb nu 3 keer iemand van 16 gehad. De eerste reed 3 weken zo intensief dat m'n paard een dik been kreeg (niet kreupel), toen ik er wat van zei dat het iets rustiger moest werd er meteen gezegd van 'dan heb ik geen zin meer'.
De 2e kwam gewoon af en toe 2-3 weken niet. En meldde dat niet.
En de 3e mag er van mij op rijden (ze moet nu zelf beslissen of ze doorgaat of niet), maar is beetje bang. En tja, met verhuizen van mijn paard (wil ik ook niet) los je angst niet op, dat is dus al wel gevraagd. Ik heb een mak paard van 1.72, maar dus wel groot. Er staat nog een ander paard bij en tja, die zul je dus ook wel eens in handen moeten hebben wil je mijn paard uit de paddock halen.
Dus ik denk dat ik weer op zoek kan. Ik wacht nog even af (ik stuur immers geen bijrijder weg, rijden gaat best goed, maar als angst overheerst houdt het op, maar ze mag zelf beslissen van mij, je vergooit er immers ook een kans mee om een goed paard te kunnen rijden), maar anders komt er weer een nieuwe advertentie.

Trouwens, ook volwassenen kunnen er wat van hoor. Zandweg=auto vies, dus willen we niet. Mijn paard is getraind op Z niveau, maar is nu niet in conditie en dus stug en traag. Maar bijrijders willen wel een kant en klaar sportpaard hebben staan. Eh, steek er 3 maanden tijd en energie in en je hebt een ander paard als je zelf beetje kunt rijden.
Of ze beginnen meteen met dit is niet goed, dat is niet goed, zus is niet goed. Eh, het is mijn paard, ik betaal alles. En ik vind het wel goed, dus is het goed. Over ander bitje valt te praten, maar b egin niet meteen terwijl je slechts 1 keer op mijn paard gereden hebt dat er een tandarts bijmoet of een fysio of weet ik veel wat. Ja, mag wel, maar ik betaal het niet, en dat vinden zij dan ineens wel nodig.
Echt, ik begrijp het niet. Vroeger deed ik het heel serieus. Toen ik 16 was gingen de eigenaar v an 4 pony's eens op vakantie en verzorgde ik ze 3 weken lang voor en na schooltijd. Dat lijkt niet meer te kunnen. Ik bied een paard aan, en ik betaal stalgeld en heb zadels e.d. Maar dan stellen mensen nog eisen. Weet je wat een paard kost? Ben je zo veeleisend, koop er dan zelf maar een. Of ga lekker op een manege rijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:51

Tja,dat jij blijkbaar logisch vind dat een paard stug en traag is,omdat hij niet in conditie is....dat zet bij mij ook wel vraagtekens..... Ben met je eens dat een bijrijder niet kan eisen dat je paard een osteo ofzo nodig heeft! Echter kan ik me wel voorstellen dat als het paard niet prettig rijdt en daar zelf geen verbetering in ziet,dat een bijrijder niet blijft.
Maar die instelling van verzorgsters,gewoon niet komen zonder afbericht heb ik helaas ook meegemaakt. De energie die je erin steekt wordt zo vaak niet gewaardeerd.....voor mij geen verzorgers meer!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:58

Dan heb je al heel wat meegemaakt met verzorgers/bijrijders germie. En weet je wat nou zo jammer is; ik heb hierdoor minder kans op een bijrijdpaard omdat er zoveel mensen teleurgesteld zijn. Hier in de omgeving is alles 16/18 + of een hele grote bijdrage. Jammer dat het vaak niet vlekkenloos gaat, de eigenaar van mijn verzorgshet is ook al vaak genoeg teleurgesteld.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:50

Het is inderdaad heel jammer dat de ''teleurstellende verzorgers/bijrijders'' het een beetje verpesten voor degene die wel heel graag een pony/paard willen verzorgen en ook ''goed'' zijn. Degene die er wel wat voor over hebben om een paardje te verzorgen.
Want goede verzorgers zijn er wel degelijk.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:52

Ik geloof alleen niet dat iemand hier zichzelf als een slechte verzorger of bijrijder zou omschrijven :P

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:54

Haha, nee dat denk ik ook niet. Maar ik wilde alleen even zeggen dat er ook best wel betere verzorgers zijn. :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:08

Ik wil nu ook de jongere meiden de kans geven omdat ik door de 16+"ers al genoeg ben teleurgesteld maar ook die reageren niet.....geen enkele reactie en dat vind ik echt zo jammer. Ik kan wel een helpende hand gebruiken en er ook meteen iemand anders er een plezier mee doen maar ik woon echt in de verkeerde regio ben ik bang!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:15

Osteo zou ik best willen bellen als mijn bijrijder vindt dat er iets niet goed is, als mij paard niks mankeert hoef ik hem niet te betalen, dus geen kosten ;)
Mocht mijn paard wel iets mankeren ben ik er vroeg bij, ik zie het positief.
Maar om na 1x rijden als zoiets te doen gaat mij te ver. Met rijden kun je je paard ook heel loswerken, dus persoonlijk zou ik het eerst even aankijken. Komt er geen verbetering, dan haal ik er een deskundige bij.

Zo had ik ook iemand die na 3x rijden al op cc wou, met een paard wat een jaar stil heeft gestaan. Tja, als je dan 5x per week komt rijden, kan ik erover nadenken, maar niet op cc met 2x p.w. trainen :n

Een paard is een levend dier, geen gebruiksvoorwerp. :o

Heb sinds kort iemand voor mijn 21 jarige d pony. Pony fleurt helemaal op! Ze genieten beiden van elkaar, niets moet, (bijna) alles mag. Heel mooi om te zien dat een 15 jarige zo met paarden om kan gaan.

Ik zocht ook eerst naar iemand met eigen vervoer, maar zo kan het ook. Meisje gaat met mij mee als ze kan 1 of 2 per week.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:32

Ja, ik denk dat de meesten vanaf een jaar of 15 verantwoordelijkheidsgevoel (wat een lang woord) krijgen. Dat is denk ik wel iets wat heel belangrijk is! Zelf ben ik nu ook 15 en heb op het moment wel een verzorgpony. Voor zover ik weet is de eigenaresse wel blij met me. Er loopt ook een meisje van 13, maar ik merk gewoon dat zij veel minder zelfstandig is dan ik. Maar ja, het kan ook heel erg per persoon verschillen denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:17

Soms vraag ik me af of mogelijke verzorgsters wel beseffen hoe ze overkomen in een advertentie .. Daar gaat het volgens mij al mis. Recent een advertentie gezien met te pas en te onpas hoofdletters en andere rare woorden (breezah-taal of wat is dat?) en gisteren kwam ik een advertentie tegen waarbij een foto stond met paard wat met de kin op de borst liep en mond wagenwijd open .. Kijk, dat je eens zo'n moment hebt zou kunnen, dat er toevallig een foto van gemaakt wordt zou ook kunnen, maar dan zet je dat toch niet bij je advertentie om te laten zien wie je bent? :+

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:20

[***] schreef:
Soms vraag ik me af of mogelijke verzorgsters wel beseffen hoe ze overkomen in een advertentie .. Daar gaat het volgens mij al mis. Recent een advertentie gezien met te pas en te onpas hoofdletters en andere rare woorden (breezah-taal of wat is dat?) en gisteren kwam ik een advertentie tegen waarbij een foto stond met paard wat met de kin op de borst liep en mond wagenwijd open .. Kijk, dat je eens zo'n moment hebt zou kunnen, dat er toevallig een foto van gemaakt wordt zou ook kunnen, maar dan zet je dat toch niet bij je advertentie om te laten zien wie je bent? :+

Nee dat is wel een beetje raar.. Ik erger me ook altijd dood aan mensen die geen punten, hoofdletters enz gebruiken. Dan zijn het allemaal langdradige zinnen en dan haak je toch meteen af.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:21

Sabine,
geef ik je helemaal gelijk in,
als ze bereid zijn beter te leren rijden oke!
maar vaak zijn ze niet bereid om dan lessen te volgen,
omdat ze vinden dat ze het goed kunnen en het niet nodig is.
als iemand zou aangeven dat ik het niet goed genoeg kon en bij diegene lessen moest volgen,
zou ik dat best overwegen..

( heb al les maar evengoed :P )