Hoop binnenkort toch echt iemand te vinden. Kan helaas zelf door lichamelijke problemen niet vaak genoeg op mijn Haflinger rijden. Hij begint echt jaloers te worden op de andere paarden
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sylvia_B schreef:Dancer, is er een manege/stal/stoeterij in de buurt waar je vakantiewerk kan doen? Of een zorgboerderij of zoiets?
Vaak kan je dan meehelpen en kan je een uurtje rijden al of niet met les.
HorseTopShop schreef:Jolliegirl schreef:Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Je laatste zin vind ik niet kloppen. Ik kan me prima een paard financieren... maar ik wil dit niet... omdat ik er te weinig tijd voor heb.
Dit heeft niéts met geld te maken....
Ja sorry, dat kan natuurlijk ook
Jolliegirl schreef:Nee natuurlijk hoeft je paard niet direct verkocht te worden.
Ik vind het aan die kant wel mooi, je helpt elkaar...
Maar ik vind vaak de prijzen gewoon echt achterlijk belachelijk.....
Maar wat denk je dat het tegenwoordig kost om een paard te hebben? Alles is duur geworden. Stalling is overal omhoog gegaan. Hooi en stro prijzen zijn flink gestegen. Pffff, vorige week is de hoefsmid geweest om rondom te beslaan. Was meteen € 140,- armer.
Alles is duur geworden tegenwoordig.
18 jaar geleden toen wij ons eerste paard kochten stonden we voor 50 GULDEN in pension. Nu is dat gemiddeld zo'n 220 EURO.
Tigra_ schreef:@ _Cher hé wat jammer dat de moeder dit moet vertellen. Misschien ben ik een zeur maar als je iemand vertrouwd met je pony zou je verwachten dat ze op minst zelf ook kunnen zeggen dat ze stoppen om dat ze het niet leuk vinden erg jammer dat moeders het moet oplossen.
_Cher schreef:Tigra_ schreef:@ _Cher hé wat jammer dat de moeder dit moet vertellen. Misschien ben ik een zeur maar als je iemand vertrouwd met je pony zou je verwachten dat ze op minst zelf ook kunnen zeggen dat ze stoppen om dat ze het niet leuk vinden erg jammer dat moeders het moet oplossen.
Ja inderdaad, haar moeder zei dat ze dit niet zo goed durfde.. opzich snap ik dat ook wel hoor zo oud is ze nog niet en het is natuurlijk best een beetje eng. Ze zou wel nog zelf een afspraak met me maken wanneer ze haar spulletjes op kon komen halen.
mnkortleve schreef:Tigra_ Ik denk dat er helemaal geen gevoel van verantwoording aan te pas komt.
Ze denken dat ze alles aan kunnen, zijn dus niet bang (hebben nog niets mee gemaakt) dus durven met alles te weg op.
De ''gedachten'' van een 10 tot wat zullen we zeggen 15 soms wel 18 of 20 dat hangt van de ontwikkeling af, is heel anders dan die van een volwassenen.
We kunnen er over oordelen, maar die ontwikkeling is nu eenmaal niet anders...