Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janneke584

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:59

ik heb nog altijd geen enkele reactie gehad :(
Hoop binnenkort toch echt iemand te vinden. Kan helaas zelf door lichamelijke problemen niet vaak genoeg op mijn Haflinger rijden. Hij begint echt jaloers te worden op de andere paarden

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:01

Rchell ik hoop dat het wat wordt. Zolang iemand maar echt goed voor je paard is, vind ik de ervaring die ze hebben minder belangrijk. Ik heb ooit eem M2 ruiter op mijn paard Makima gehad die echt alleen maar voor het rijden kwam en totaal geen band met hem opbouwde. Daarna een ruiter met alleen manege ervaring en die was zo goed voor hem. En als ze lessen ontwikkelen ze zich vanzelf vooruit.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:18

Sylvia_B schreef:
Dancer, is er een manege/stal/stoeterij in de buurt waar je vakantiewerk kan doen? Of een zorgboerderij of zoiets?
Vaak kan je dan meehelpen en kan je een uurtje rijden al of niet met les.

Je hebt hier niet heel veel. Tis meer dichtgebouwd hier :o
De manege heb ik 5 jaar gereden, maar is nu mn ding niet meer, helpen gaat daar ook niet aangezien alles daar al met machines etc. wordt gedaan!

Wat een moeilijke zoektochten naar een verzorgster zeg.. Ik denk juist dat er onwijs veel meiden staan te springen..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:54

Stonden er maar zoveel meiden te springen...

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:55

Ja laat die maar allemaal deze kant op huppelen dan.. ;)

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:01

Ja ik sta te springen om een bijrijder

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:03

Haha ik ken er verder ook niet heel veel, maar wat was ik blij met mn shet zeg! Hier zijn juist geen verz.ponys te vinden.
Laatst bijgewerkt door dancer_ op 12-06-12 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:05

Ja hier mogen ze ook heen, kom maar op *\o/*

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:06

Haha laat ik ns vragen of ze willen verhuizen :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:06

Hihihihihi tja wie weet!

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:09

^ Ik woon in Drenthe.
maar waarschijnlijk heb ik er net een paar gevonden.
waar is het dan?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:19

Wie bedoel je?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:20

Ik denk jou?
Ik woon iig niet in.drenthe

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:33

HorseTopShop schreef:
Jolliegirl schreef:
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Je laatste zin vind ik niet kloppen. Ik kan me prima een paard financieren... maar ik wil dit niet... omdat ik er te weinig tijd voor heb.
Dit heeft niéts met geld te maken....

Ja sorry, dat kan natuurlijk ook :o

Jolliegirl schreef:
Nee natuurlijk hoeft je paard niet direct verkocht te worden.
Ik vind het aan die kant wel mooi, je helpt elkaar...
Maar ik vind vaak de prijzen gewoon echt achterlijk belachelijk.....

Maar wat denk je dat het tegenwoordig kost om een paard te hebben? Alles is duur geworden. Stalling is overal omhoog gegaan. Hooi en stro prijzen zijn flink gestegen. Pffff, vorige week is de hoefsmid geweest om rondom te beslaan. Was meteen € 140,- armer.

Alles is duur geworden tegenwoordig.

18 jaar geleden toen wij ons eerste paard kochten stonden we voor 50 GULDEN in pension. Nu is dat gemiddeld zo'n 220 EURO.

meid kom maar niet in de randstad wonen :D !!! je wilt t niet weten wat je hier betaald pfff

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:12

haha hier vin je juist heel moeilijk een bijrijdpaard plaats 1 advertentie en binnen twee dagen minstens 20 reacties haha maar ik ben ook nog op zoek dus als iemand nog iets weet in de omgeving van hengelo :)

_Matty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:18

Nou ik zou zeggen verhuis allemaal naar friesland. ;p
Hier zijn veel mensen & kinderen die staan te springen om je paard te verzorgen & te rijden.
Ze zijn hier in overschot.
& te weinig paarden heb ik het idee. :P

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:01

Zojuist heeft de moeder van mijn verzorgster laten weten dat ze niet meer komt.. Ben wel lichtelijk geïrriteerd hoor.. ze vond het niet meer leuk er was te weinig afwisseling omdat ze alleen maar mocht rijden in de bak. Tja dat is ook niet zo gek lijkt mij, wij wonen niet dicht bij het bos en om nou een meisje van 12 met een jonge pony alleen op de weg te laten rijden?? Ik was vroeger hartstikke blij als ik een pony mocht verzorgen waar ik ook nog mee in de bak mocht rijden!! Ik vind wel dat een pony verzorgen nu heel anders is als vroeger de meeste vinden het ook nog raar dat je een kleine bijdrage vraagt. (lees:€50,00 p.m. en dat voor gemiddeld 3x per week rijden)

Dit is al de 2e bijrijdster in 9 maanden tijd. Ik wil alleen dat er op een correcte manier met mijn pony om wordt gegaan dat is toch niet zo gek lijkt mij...

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:58

@_Cher
nee lijkt me ook logisch dat je die niet de weg op laat gaan wel jammer dat ze zo snel afhaken

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:04

@ _Cher hé wat jammer dat de moeder dit moet vertellen. Misschien ben ik een zeur maar als je iemand vertrouwd met je pony zou je verwachten dat ze op minst zelf ook kunnen zeggen dat ze stoppen om dat ze het niet leuk vinden erg jammer dat moeders het moet oplossen.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:23

Tigra_ schreef:
@ _Cher hé wat jammer dat de moeder dit moet vertellen. Misschien ben ik een zeur maar als je iemand vertrouwd met je pony zou je verwachten dat ze op minst zelf ook kunnen zeggen dat ze stoppen om dat ze het niet leuk vinden erg jammer dat moeders het moet oplossen.

Ja inderdaad, haar moeder zei dat ze dit niet zo goed durfde.. opzich snap ik dat ook wel hoor zo oud is ze nog niet en het is natuurlijk best een beetje eng. Ze zou wel nog zelf een afspraak met me maken wanneer ze haar spulletjes op kon komen halen.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit, een ouder iemand 18+ of jonger iemand?
Niet dat ik iemand van ouders al 18 wel alleen de weg op zou laten gaan, maar bedoel meer met afspraken e.d.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:41

Pff jonger of ouder maakt niets uit, kunnen beide hun afspraken niet nakomen of juist wel....

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:48

@ Cher: hangt ervan af wat je zelf liever hebt... Het is zoals Zoek zegt, ofwel komen ze hun afspraken na of juist niet. Sommige 12-jarigen kunnen heel plichtsbewust zijn, terwijl 18-jarigen er hun voeten aan vegen...

Ikzelf wil iemand die een beetje ouder is zodat ik er zelf ook mee kan praten en plezier maken. Er is ook nog wel een meisje van 6 dat soms op mijn pony komt rijden/zitten (kan nog niet rijden), dat vind ik ook wel eens leuk. Ik hou de pony dan wel vast.

Maar voor het echte rijden heb ik liever een ouder iemand, meestal kunnen die toch ietsje beter rijden. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik denk dan puur om de veiligheid, als een 12-jarige valt, heb je vaak de ouders achter je aan. Dit is minder zo bij een iets ouder persoon van rond de 18.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:53

_Cher schreef:
Tigra_ schreef:

Ja inderdaad, haar moeder zei dat ze dit niet zo goed durfde.. opzich snap ik dat ook wel hoor zo oud is ze nog niet en het is natuurlijk best een beetje eng. Ze zou wel nog zelf een afspraak met me maken wanneer ze haar spulletjes op kon komen halen.

Nouja als ze de verantwoording aan denken te kunnen om alleen de weg op te kunnen moeten ze ook wel het lef hebben om het gewoon tegen de eigenaar te zeggen dat ze stoppen en waarom.

Bedoel dat niet vervelend maar je zou zo iemand wel volledig je pony moeten toe vertrouwen maar gewoon eerlijk en zeggen dat je wil stoppen durven ze niet. Eerlijk gezegd zie ik daar de logica gewoon niet van. Snap wel dat het moeilijk is maar ze wilde zelf een verzorgpony dan moet je toch ook gewoon eerlijk kunnen zijn anders kan je zo iemand toch ook niet echt vertrouwen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:00

Tigra_ Ik denk dat er helemaal geen gevoel van verantwoording aan te pas komt.
Ze denken dat ze alles aan kunnen, zijn dus niet bang (hebben nog niets mee gemaakt) dus durven met alles te weg op.
De ''gedachten'' van een 10 tot wat zullen we zeggen 15 soms wel 18 of 20 dat hangt van de ontwikkeling af, is heel anders dan die van een volwassenen.
We kunnen er over oordelen, maar die ontwikkeling is nu eenmaal niet anders...
Ik bedoel het zeker ook niet verkeerd hoor ;)
Laatst bijgewerkt door mnkortleve op 13-06-12 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:05

mnkortleve schreef:
Tigra_ Ik denk dat er helemaal geen gevoel van verantwoording aan te pas komt.
Ze denken dat ze alles aan kunnen, zijn dus niet bang (hebben nog niets mee gemaakt) dus durven met alles te weg op.
De ''gedachten'' van een 10 tot wat zullen we zeggen 15 soms wel 18 of 20 dat hangt van de ontwikkeling af, is heel anders dan die van een volwassenen.
We kunnen er over oordelen, maar die ontwikkeling is nu eenmaal niet anders...

Dat ligt toch voor het grootste deel aan de ouders, door alles uit hun handen te nemen leren ze nooit verantwoordelijk zijn.
Mijn ma had dat nooit voor me opgelost hoor op die leeftijd, das mijn pakkie aan ik wil dat dus wil je niet meer los je het zelf maar op.
Nee sorry maar kinderen van 12 kunnen echt wel meer dan je denkt het wordt ze alleen zo heerlijk gemakkelijk gemaakt. Maar goed daar gaat het niet over.
Reden nr zoveel om niet voor een jonger iemand te kiezen.