Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alissia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:51

lautje76 schreef:
Eigenaars zijn vaak blij met het feit dat ik zelf een pony heb gehad en dus wat meer weet hoe het toegaat maar voor mij is het daardoor juist extra moelijk.
Ik heb iets te veel een eigen mening over hoe ik met een paard wil omgaan en dat moet maar net passen bij de eigenaar. Ben het nog niet tegengekomen. Wel meiden die verwachten dat ik net als zij met tig hulpteugels ga rijden en het paard 24/7 in de stal laat. Moeten ze zelf weten maar ik kan daaar niet mee.

Wat dat betreft kan je als eigenaar beter een jong meisje nemen met wat minder ervaring die wat makkelijker jouw manier overneemt.

Dat zie ik nou altijd, ik stuur een reactie op een advertentie zeggen ze: Sorry je bent te jong, of sorry je bent niet ervaren genoeg.
Ik begrijp wel dat mensen zeggen: Sorry je bent te jong. Je kunt beter jong beginnen. Jong beginnen oud gedaan Knipoog ( of was dat spreekwoord anders? Clown )

Soms verwachten eigenaren idd dat je hun manier overneemt, maar iedereen leert anders toch?

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:16

Jong begonnen oud gedaan, inderdaad Tong uitsteken

Ik ben benieuwd hoe snel ik een nieuw verzorgpaardje vind als ik ga studeren (het liefst zou ik make meenemen maar dat kan natuurlijk niet Boos! )

"Studente Diergeneeskunde zoekt paard om bij te rijden" (Ik alleen nog niet toegelaten maar goed Tong uitsteken)
"Met mijn vorige verzorgpony ben ik Regiokampioen geworden" (haha dat mocht ik wel willen, net 2 winstpuntjes XD )
Hoe klinkt dat Tong uitsteken

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:18

was het niet jong geleerd oud gedaan Clown

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:49

Ja dat was hem! Ik dacht al er klopt iets niet maar ik dacht dat zal die spelfout wel zijn.

Alissia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:42

oeps Bloos
Ik ben niet zo goed in spreekwoorden , :p

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:18

Ik zoek er ook eentje in Amersfoort, Clown

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:38

-
Laatst bijgewerkt door Aight op 12-05-25 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:21

Heeft er niemand een pony'tje in de buurt van Amersfoort/Bunschoten, noem maar op, staan die ik kan verzorgen.. Heeft toch geen haast, Tong uitsteken

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:49

_Marinke_ schreef:
Hmm, dat van 18+ vind ik best onredelijk eigenlijk..
Hier in de omgeving heb ik nu meegemaakt dat er pittige!! wedstrijdpony's aan werden geboden (d-pony's), en zeker niet de makkelijkste.. Als ik soms lees van mensen hier op bokt.. denk ik dat ze er iemand van min. 19/20 op zouden willen hebben. Terwijl er hier dan niet wordt gezocht naar iemand die 18+ is, maar iemand van het liefst 13. Aangezien het om pony's gaat, en wedstrijden.. iemand van 13 kan er het meest in groeien etc. En iemand van 13 kan ook verantwoordelijkheid hebben, tevens ben je als eigenaar altijd nog degene die over je pony beslist. En je kan er toch de eerste periode zobiezo bij blijven? Duidelijke afspraken maken, ook met de ouders! Knipoog

Maar tegenwoordig zie je ook veel meiden van rond de 13 die wel een verzorgpony willen maar toch niet fanatiek genoeg zijn, erg jammer! En tjah 16/17 is altijd een rotleeftijd.. voor een echt paard vinden ze je vaak te jong nog.. (soms ook best onzin, maar soms ook begrijpelijk aangezien je ook met lengte etc. zit) En voor de pony's ben je vaak te lang/oud....

Tevens als het om recreatie gaat, en kwa lengte/gewicht past het allemaal is het natuurlijk een minder groot probleem... Knipoog

Maarja voor beide is lastig, zo zijn er ook genoeg minder leuke dingen te noemen van eigenaren dus tjah..

het gaat denk ik meer om de verantwoording...
Iemand van 20 zal meer verantwoording hebben dan iemand van 12.....

Zelf zoek ik ook nog steeds een bijrijdster voor onze Fjord, in Bergen noord holland.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:26

Iemand van 20 heeft inderdaad mee verantwoorden dan een meisje van 12, maar een meisje van 12 kun je weer veel meer aanleren, lastige keuze dus Haha!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:36

_Undercover schreef:
Iemand van 20 heeft inderdaad mee verantwoorden dan een meisje van 12, maar een meisje van 12 kun je weer veel meer aanleren, lastige keuze dus Haha!

Dat is ook weer zo, maar meestal zoek je een bijrijdster omdat jezelf te weinig tijd hebt.
Iemand van 12 zou je veel meer moeten begeleiden, dus dat kost weer tijd, die je niet hebt.
Dus ik denk dat daarom de voorkeur sneller uitgaat naar iemand van 20+.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:55

Rivjenn schreef:
_Undercover schreef:

Dat is ook weer zo, maar meestal zoek je een bijrijdster omdat jezelf te weinig tijd hebt.
Iemand van 12 zou je veel meer moeten begeleiden, dus dat kost weer tijd, die je niet hebt.

Dat is waar, maar soms zie ik wel dat kinderen van 12 heel zelfstandig met het paard om kunnen gaan, en die hebben geen begeleiding meer nodig.

jetmexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:25

weten jullie mischien een verzorgpaard in de buurt van N-H?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:21

jetmexx1 schreef:
weten jullie mischien een verzorgpaard in de buurt van N-H?

Noord Holland is vrij groot hoor.... Knipoog
Ik zoek nog iemand voor onze Fjord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:40

Rivjenn schreef:
_Undercover schreef:

Ja, dat denk ik ook. De eigenaresse van mijn vorige bijrijdpony zocht ook iemand van 18+ omdat het dan om een meerderjarig persoon gaat waar je in principe meer verantwoordelijkheid van mag verwachten dan van een minderjarige. Daar kwam nog bij dat ik daar altijd alleen liep, en dus ook in geval van nood alleen was, dat durfde ze niet aan een minderjarige over te laten.

xloesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:42

hey jammer dat je zo ver weg woont anders had ik je allang een bericht gestuurd

lijkt wel of ik op de verkeerde plaats woon...

xloes

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:57

Hey,
Ik wil ook even mijn verhaal kwijt.
Ik heb een hele leive bijrijdster. Maar ik had voor een vriendin voor mijn een topic geplaats over problemen die zei had met haar bijrijdster. Had het er niet bij gezet omdat ik bang was dat deze dan verwijderd zou worden.
Bijrijdster las dit en voelde zich aan gesproken. Ik heb het verhaal uitgelegd. Ze zei het te begrijpen.
Nou krijg ik een bericht van een vriendin van haar die het er ook nog even over gaat hebben over dat het overm ijn bijrijdster zal gaan.
Nou weet ik dus echt niet wat ik er mee aan moet. Het gaat echt niet over haar. Maar blijkbaar ziet ze dat niet in.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:48

Tja, meer dan alles goed uitleggen kun je niet doen volgens mij.. Wie weet een idee om eens een soort van 'functioneringsgesprek' met haar te hebben. Heeft zij het nog naar haar zin, wil je ze dingen anders etc en natuurlijk ook van jouw kant. Weet je zeker dat het wel of niet goed zit en kun je je dit nogmaals goed uitleggen/bespreken. Vaak werkt het goed om even de lucht te klaren.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:56

vandaag wou ik een adv. plaatsen maar ik heb een beetje ruzie met de site Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:57

Ik heb 2 dagen geleden een advertentie geplaatst op marktplaats.
Heb nu een afspraak staan op dinsdag voor iemand van 27, op vrijdag voor iemand van 16, op zaterdag iemand van 18 en op zondag voor iemand van 28.
Moet dus zeggen dat mensen werven het probleem iig niet is Nagelbijten / Gniffelen

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:02

Pff ik ben al 2, 3 maanden op zoek en nog steeds niemand gevonden. 1 iemand gehad, maar dat was niks. Iemand (van bokt) was wezen kijken en die heeft daarna niks meer van zich laten horen..
Verder alleen maar reactie van pennymeisjes (12/13 jaar), en dat moet ik niet hebben.

Ik begin de hoop een beetje op te geven Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:13

Heb je een advertentie gezet?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:27

Op bokt (opnieuw) en op marktplaats. Ja

Lynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:53

Ik heb het omgekeerde probleem. Ik wil graag een paard verzorgen, maar ik heb twee eisen: ik wil graag een rustig paard en ik wil graag na loop van tijd het bos in. (Omdat ik weet dat het dan het langst leuk blijft) Ik durf niet zo goed een advertentie te plaatsen omdat ik mezelf te veeleisend vindt. Zouden jullie een verzorgster aannemen die zulke eisen stelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:58

Ja hoor Ja
ik zou graag iemand willen die mijn pony mee het bos inneemt Knipoog

Vandaag kandidaat nummer 1 gehad, maar dat klikte met mij niet zo goed. Ze was wel aardig enzo maar niet zoals je soms meteen een klik met iemand hebt.
Rijtechnisch is het ook wel iemand die ik op mn pony zou laten, maar ik denk niet wat ik in eerste instantie in mn kop had Bloos
Vrijdag, zaterdag en zondag krijg ik ook nog meiden dus nog even afwachten!