Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:35

Woehoe!! Ook ik kan me nu melden. Heb sinds net een verzorgpony.
Had een berichtje op marktplaats dat ik een bijrijdpaardje zocht.
Allemaal leuke reacties van mensen maar toen kreeg ik een berichtje van een vrouw over haar pony.
Het sprak me meteen heel erg aan en na wat heen en weer mailen hadden we vanmiddag afgesproken.

De pony is echt super leuk en de stal ligt aan het bos. En aan beide kanten voelde het supergoed dus ben nu helemaal in de wolken :D

Maar via marktplaats dus:p

Astaloca

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:21

Ik heb de mijne via onze vriendengroep, Hij is hoefsmid en hij zei dat zijn vader graag wou dat hun paarden werden bereden! zodoende :D

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:27

Nu ik niet meer op mijn verzorgpaard Major rijd (ik vind hem te oud en wandel alleen nog amar met hem), ben ik al door 2 personen gevraagt of ik hun wil helpen met hun paard. Allebei zochten ze iemand om te helpen met hun paard, voor 1 dag in de week, en allebei dachten ze aan mij zodat ik dan toch weer kan rijden. En omat ze weten dat het goed klikt tussen hun paarden en mij (een paard reed ik al af en toe als de eigenares op vakantie was en de ander heb ik eerst proef gereden)
Ik heb op mijn vrije dag tijd zat en vind het leuke paarden, dus ik heb bij allebei ja gezegt.
Ze zijn me dus gewoon in mijn schoot geworpen :D

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:36

via een vriendin

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:11

mijn verzorgpaardje: ik had een advertentie op marktplaats,al heel lang en ik kreeg weleens aanbiedingen maar dat was allemaal tever weg enzo. op een dag kreeg ik een mail van mijn buur-buurmeisje dat een vriendin van haar een verzorger zoekt.
enzo kwam ik bij vernando.

3daissje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:58

Ik heb mijn verzorgpaard via marktplaats gevonden!
Vind het helemaal super...!

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:37

had al een hele tijd elke dag gekeken op marktplaats
en toen opeens zag ik een advertentie uit alphen aan den rijn en toen
d8 ik das wle een leuek dus ging ik reageren en toen ging ik kijken
en zo ist gekomen ;p

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:40

Via marktplaats }>
maar er was al iemand voor mij aan.
maar ik deed net of ik dom was en ik belde haar en mailde haar
of ze misschien nog wat van me moest weten.

ik moest maar eerst even afwachten tot die andere vrouw was geweest die was 30 en best klein.
en dan moest ze op een paard van 1,70 maar dat lukte niet mevrouw een rondje gereden
en wou in gallop dat mocht van de eigenaresse maar die zei duidelijk ze is niet makkelijk
mevrouwtje in gallop maar lag er in de eerste bocht al weer af!

en mevrouw wou het paard dan ook ergens anders gestald hebben na ik aldoor bellen hoe
het was afgelopen. en ik had veel sms contact met de eigenaresse dus dat zat wel goed.
ik zat ondertussen nog met voet in het gips maar we hadden een afspraak gemaakt
en had toen pas gezecht dat ik nog 1 week in het gips zat ja want stel je voor anders wou
ze me misschien wel niet dan moest ze nog wachten :P :z

haha maar ik ben er heen gegaan plastic zakje om me pootje en der op.
ze reed heerlijk en ik rij nog steeds super fijn op haar.!! ben erg blij met me knollie :P
en ben de eigenaresse er dankbaar ;) sinds april 2009

mii_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:17

Via de stal waar ik al super lang manege les volgende.
Ik kom daar ook veel buiten de lessen en dan wordt je vanzelf gevraagd :P
Heb sinds gister weer een nieuw bijrijdpaardje, echt een super leuk beestje!!! :D :D
Heb heel veel zin om haar te gaan rijden en de eigenarese is ook super aardig (gelukkig, want die van me vorige verzorg pony was echt een ramp :Y) )

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:01

Gewoon per toeval :+ Een vrouw bij mij in de straat die heeft een tuiger. En kon hulp gebruiken :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:45

Via Bokt :D

Mijn eerste verzorgpony (van jaren geleden) ben ik aan gekomen via een vriendin. Zij had iemand in de straat wonen die een verzorger zocht voor haar paardje, nadat haar dochter uit huis was gegaan en haar man overleden. Ze kreeg het niet over haar hart om het beestje te verkopen, dus zocht ze iemand die met het beestje bezig kon zijn. Zelf deed ze nog wel de stal / voer / wei (ze was in de 60!).

Iris_Lab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:12

Ik had al vele verzorgponys/paarden gehad maar het ging altijd weer mis door school etc.
Toen ik een tijd had dat ik een geitje wou, móest ik van me ouders eerst ervaring opdoen.
Ik heb toen gevraagd bij een Kinderboederij bij mij in de buurt. Samen met een vriendin, we zouden toen op de wachtlijst komen te staan en wanneer er iemadn weg ginig konden we dan helpen met de verzorging van de dieren.
Die avond ben ik nog gebeld om te vragen of ik eventueel ook ervaring had met paarden.
We kregen toen een verzorgshetlander aangeboden, uiteindelijk hebben heeft een vriendin van mij een eigen paard gekocht en viel de verzorging geheel op mij. Die mensen hebben toen gezegd dat ik het als mijn eigen pony mag beschouwen en mag er alles mee doen ;D

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:44

Ik liep met me moeder een rondje en toen zag ik ineens ergens paarden staan wat ik nog helemaal niet kende en toevallig was der iemand en ik vroeg of ze misschien iemand konden gebruiken.
En dat kon hij wel :D
werd vaste verzorger van de shetlanders en mocht ook een andere paard verzorgen en hun fries rijden.
Heb ik ook gedaan, alleen nu houd ik het alleen nog bij de shetlanders redt het anders niet :P

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:45

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:32

Ik heb voor dat we verhuisden 2 jaar 2 shetjes gedaan met mn zus:

Ze stonden in de modder toen we ze zagen bak was zowat bevroren.
Toen onze ouders overtuigt dat we ze aankonden enz...
Toen weze kijken aanbellen toen bleek dat ze júíst nú verzorgers zogten.
Meteen de dag erna al gegaan.
Eerst hebben we de bak weer ''rijdbaar'' gemaakt.
Toen de modder verwijdert.
We mochten eerst alleen poetsen en wandelen.
Toen ook rijden.
Toen de eigenarese (de dochter van die mensen) ze plots niet meer wou moesten ze weg :'(

Shine (L) Jess zal jullie nooit vergeten! (L)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:32

Ik heb aangebeld samen met mijn vader. :o
Hij kende die mensen min of meer, en zo heeft hij het voor mij geregeld!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:51

Mijn eerste verzorgpony deed ik samen met toen der tijd mijn beste vriendin, we hadden allemaal briefjes gemaakt en die in brievenbussen gedaan en toen die zelfde dag werden we gebeld of we hun pony wouden verzorgen.
De volgende dag meteen er naar toe gegaan heel leuk paard was het, we hebben er ook echt leuke tijden gehad tot ze ons meer als stalhulp zagen en we dus gestopt waren

Mijn tweede verzorgpony kreeg ik toen ik een advertentie op marktplaats had gezet en ik een berichtje terug kreeg of ik haar pony wou verzorgen, ik langs gegaan het was een heel leuk paard en heb er ook echt heel leuk gehad.
Alleen ik had geen klik met het paard dus ben er na 3 maanden mee gestopt.

Mijn derde verzorgpony [de pony die ik nu ook verzorg] ik ging stage lopen op Paardenmelkerij De Bonte Hoeve, toen de stage week voorbij was vroegen ze of ik misschien hun ponys wou verzorgen.
en nu verzorg ik er alweer bijna een half jaar en hier wil ik ook echt nooit meer weg.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:59

Op de stal waar ik met mijn paard sta.
Ze hebben gezien hoe ik omga met mijn paard,en zo hebben ze me gevraagd :)
Is al 4x gebeurd haha

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:10

Ik hb gewoon bij elke pony die ik tegenkwam een briefje opgehangen :P

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:54

Via de supermarkt

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 02:07

Aanbellen :Y)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:37

mijn eerste verzorgshetjes heb ik door aanbellen gekregen. mijn 2de ook shetjes nog door gewoon komen aaien enzo en had de eigenaar gevraagt of ik zin had om te komen helpen met borstelen, zodoende kwam ook rijden d'r bij. mijn 3de door flayers ophangen. En 4de door een vriendin! :D

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:45

Darius: Ik was toen ongeveer 9 jaar geloof ik, en mijn moeder deed toen atletiek. Nou, zij kende dus een vrouw die bij haar op atletiek zat en die had een shetlandertje. Dus wij bellen, toen mocht ik komen kijken. Maar mijn moeder bleef me maar zeggen dat ik het met een vriendin moest doen. Daarom heb ik Darius met een vriendin samen verzorgd. Hij was super, mensen aardig, lekker snel en leuke buitenrit omgeving. Hij is doodgegaan nadat ik hem ongeveer driekwart jaar had verzorgd. |(

Paddington: Ik had in de Albert Heijn een briefje opgehangen.. een paar dagen daarna werd ik gebeld met de vraag of ik op vrijdag een welsh wilde verzorgen. De vrouw was een beetje onduidelijk aan de telefoon. Eenmaal bij de pony, bleek het een hele rijke boer te zijn (de eigenaar dan he :P )
De pony vond op het begin nog wel leuk, maar na een tijdje niet meer. Hij was heel erg sloom en wilde het liefst de hele dag in zijn stal staan suffen. Als ik met hem wilde rijden, wilde hij de hele tijd stil staan enzo.. niet leuk dus. Daarom ben ik daar na een jaar mee gestopt.

Phoebe: Ik had op marktplaats een advertentie gezet. En na ongeveer 4 dagen kreeg ik een reactie van een hele aardige mevrouw. Ze vertelde dat ze een klein welshje hebben die ik mocht verzorgen en rijden. Verder hebben ze nog 2 friezen maar daar rijden ze zelf mee. Ben daar toen wezen kijken en ze was heel lief. De vrouw is echt super aardig en ze zei,: je mag alles met haar doen, doe maar alsof het je eigen pony is! Ik heb daar alle vrijheid en mag komen wanneer ik wil. Ze is alleen wel heel erg klein, 1.10 m maar denk ik. Ze krijgt ook steeds meer streken. Ik durf bijna niet meer buiten te rijden omdat ze een keer in galop door het dorp heeft gerend ;( Nu ga ik dus de hele tijd in de bak rijden, maar dat is niet zo leuk... En ik ben al 3 keer tegen het hek aangeknald, en 1 keer er af gevallen en ze blijfft maar vervelend doen!! (ondertussen ben ik trouwens 11, bijna 12.)

Wil iemand me tips geven, zodat ik beter op phoebe kan rijden??

Nou ehh.. thnx voor het lezen van mijn verhaaal :D

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:31

1e Helfy en Ramon:
Ik ging met een vriendin naar die pony's en toen kwamen we een meid tegen die hun verzorgde en toen mochten we zo ook verzorgen, heb ik veel lol mee gehad!
2e: Daantje:
Op marktplaats

3e: Mischa: Ik ben met een vriendin meegeweest en toen gingen we een persion stalling zoeken voor haar pony en toen kwamen we bij Simone, en ze had nog een bijrijder/ster/ nodig, de pony sprak me erg aan en toen met me ouders overgehad en toen mocht het.

4e: Boy: Via marktplaats, daar stond een groot paard voor bijrijdster gezocht, maar daar ben ik toch te klein voor en toen zei ze dat ze nog een shet had staan, toen ook verzorgd.

5e Snoozer en Blacky: Ik en een vriendin van me (zelfde met mischa) toen gingen wij op buitenrit , zei op haar pony en ik met de fiets, toen zagen we 2 shetties in de wei staan, we waren meteen verliefd op ze! ze hinnikten zo lieff(L).
Toen na de buitenrit daarheen geweest en gevraagd of het mocht, de man zei gelijk dat het mocht en me konden gelijk aan de slag!

6e noella: Ik ging met mijn Bff mee naar haar huis en toen mocht ik een keer op haar oude pony, ze was er te groot voor.
die pony is niet zo oud, 12 jr volgensmij.
Toen stopte ik met Blacky en Snoozer omdat het te ver was, en Snoozer stijgerde en klapte soms achterover, niet veilig dus..
Ik stopte ook met Boy omdat we niet op de zelfde tijd, tijd hadden (jaa, snap je het nog?:))
Toen ging ik steeds meer op noella rijden en na een tijd reed ik zowat elke dag op haar, maar ik werd te groot voor haar en toen heb ik afgebouwd ik rij nu nog soms op haar, in die tussentijd dat ik haar heb afgebouwd:

7e Vucarla oftewel Meissie:
Soms ging ik er even op nadat de eigenaar erop gereden had, vond dat erg leuk, en heb toen gevraagd of het vaker mocht en ik moest noella natuurlijk ook afbouwen, toen heb ik meissie opgebouwd.

8e: Maaike, naamgenootje:): Ik was een keer op buitenrit, met Henja de pony van mijn bff, met de 2 eigenaaren waar noella en meissie ook staan, en toen kwamen wij een vrouw tegen op een fries, een jonge fries. Zei reed met ons mee een stukje, toen had ze het erover dat ze nog wel iemand zocht om Maaike wat vaker te rijden, omdat zei niet veel tijd had, ze heeft 2 paarden. ze had ook weleens aan me gedacht zei ze, omdat ze me vaak in me paardrijbroek en laarzen zag fietsen. Maaike is moeder van dat jonge paard. Toen ben ik een keer langs gegaan, even gepraat en toen een afspraak voor de volgende dag gemaakt om te komen kennismaken met Maaike, heb ik gedaan en toen de dag erna ging ik voor het eerst op haar rijden en nu ga ik haar waarschijnlijk in Januari leasen en een startkaart aanvragen dus wedstrijden op haar rijden.
Dit was mijn verzorgpaardjes verhaal, bedankt voor het lezen!
Het is nogal lang..

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:22

naja... Toen ik was verhuisd ben ik tóg weer op les gegaan en tog weer gaan kijken voor verzorg shetjes of pony's
En nu gewoon elke keer kijken op internet of supermarkt