Betálen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nursie

Re: Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:58

Rianne_ schreef:
Nursie: Ik vind ook dat een klik tussen jou & de eigenaresse belangrijk is. Dat is voor beide kanten juist fijn. Knipoog Je hoort heel vaak dat als die klik er niet is, het helemaal niet werkt. Ik vind 't belangrijk dat de comminucatie goed is.. Ik kan de eigenaresse van 't paard die ik rijd ook zo even smsen of bellen, we kunnen goed met elkaar en dat vind ik toch wel zo fijn als je elkaar tegenkomt of samen naar les gaat!

Ja psies dat is dan weer het fijne met haar...je kunt elkaar smsen / bellen bovendien wil ze dat andere paard blijven rijden dus dan kun je ook samen de bak in stappen...lijkt mij ook alleen maar een plus als je ook eens een buitenrit wilt maken?!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:59

Ja inderdaad, alleen maar gezellig Haha! Ik vind het juist leuk dat je even samen kunt rijden enzo. Lachen Ik zou er niet over kunnen als ik helemaal niet goed met de eigenaresse kon, nu kun je nog wat overleggen enz.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:01

Rianne_ schreef:
Ja inderdaad, alleen maar gezellig Haha! Ik vind het juist leuk dat je even samen kunt rijden enzo. Lachen Ik zou er niet over kunnen als ik helemaal niet goed met de eigenaresse kon, nu kun je nog wat overleggen enz.

Ppfft, Rianne! Ik kan me precies in jou vinden. Ja Jammer dat er mensen zijn die er anders over denken..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:02

Rianne_ schreef:
@ x_Mliss: Met jou ben ik het helemaal eens. Ja

Tuurlijk gebruik jij het spul van de eigenaar dan wel, maar als dat kapot gaat of zo door jou betaal je dat gewoon terug. meer dan 100 euro zou ik ook niet vragen, en ze dan inderdaad wel vrij laten.

Klopt en dat is op ze minst wel normaal vind ik als je een bijdrage betaalt. Ja
En ik wil best mee betalen maar dan moet het echt mijn type paard zijn...
Waar ik een echte klik mee heb en niet alleen met paard maar net zo goed met de eigenaresse!
Dat is net zo belangrijk je kan wel een klik hebben met het paard maar als je niks hebt met de eigenaresse werkt het toch ook niet.

Overigs ga ik vanavond kijken voor een lease paard waar ik van de week al ben wezen kijken die heb ik gereden geweldig beest!!!
Nu gaat me vriendin er even op waar mee ik haar waarschijnlijk ga lease. Haha!
Spannend!!!! Haha!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:03

x_Mliss: Inderdaad, Wij snappen elkaar *LOL*
Jotee: Haha inderdaad, erg jammer! Rolleyes

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:04

x_Mliss: Leuk dat je gaat kijken voor een lease paard Haha! En een klik met paard & eigenaar is inderdaad erg belangrijk.

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:05

@ x_Mliss => Spannend joh!! Is dat bij een stal of via privé leasen? Ik zie dat je in de buurt woont.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:05

Eigenaresse van mijn vorge verzorgpaard waar bij ik die 130 euro betaalde is nu 1 van me beste vriendinnen.
Zij moest helaas haar paard door verkopen omdat ze het niet meer kon betalen.
Ik was de eerste waar ze aan vroeg of ik haar misschien wou over kopen voor een goedkoop prijsje met spullen er bij.
Maar ik red dat gewoon niet. Huilen
Dus hebben we haar samen verkocht.
Ik advertenties gezet op MP en mensen die langs kwamen om te kijken geholpen ik moest voorrijden met der en daarna de geintreseerde er op my god wat is dat moeilijk zeg!!!
Ik zat iedere keer jankent op me paard. Huilen
Maar goed ik heb er een hele goeie band aan over gehouden met de eigenaresse Lovers
Die me goud waard is. Haha!

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:07

Pff dat is moeilijk zeg je verzorgpaard pleite...zowiezo afscheid nemen is moeilijk! Wel super dat je er een nieuwe vriendin aan over gehouden hebt.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:09

Nee het is een eigen paard wij mogen er zelf stallen waar we willen. Haha!
Nu alleen nog over eenkomsten tekenen.
Wat gebeurt er in geval van ziekte enz.
Het is dus echt een lease paard 7 dagen in de week (geen verzorgpaard) nemen ik en Sajnne op bokt de verzorging op ons betalen hoefsmit wormen kuren en inentingen.
Net een eigen paard alleen hebben zij de ziekte kosten niet. Haha!
Dat is de rede dat ik geen eigen paard kan betalen.
Stel hij/zij word ziek wil ik wel het geld er voor hebben en me paard de medicatie kunnen geven die hij zij nodig hebt.
En wil ik niet met me bek vol tanden staan van ow schit dat kan ik niet betalen. Scheve mond

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:11

Zo das wel stoer hoor dat je het zo kun regelen. Ik hoop voor je dat het een succes wordt!!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:13

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:18

Er zullen vast wel meiden zijn die daar ervaring in hebben.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:29

Haha nou ik weet het niet heb het topic al een 2 dagen geopend volgens mij geen zin om te kijken Huilen van het lachen
Maar nog geen reacties. Wow!
En kan niet geloven dat op bokt geen mensen zijn met een soort van lease contract over een koms. Wow!

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:33

oh jammer en via google??

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:39

x_Mliss schreef:
Haha nou ik weet het niet heb het topic al een 2 dagen geopend volgens mij geen zin om te kijken Huilen van het lachen
Maar nog geen reacties. Wow!
En kan niet geloven dat op bokt geen mensen zijn met een soort van lease contract over een koms. Wow!

Zijn inderdaad vast wel mensen. Kun je in het topic van 'Leeuwarder manege stopt met...' (Zoiets was het!) geen mensen vinden die een ontract hebben. Die mensen daar in het topic hebben bijna allemaal een lease pony in Leeuwarden, misschien dat zij dat wel hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:41

x_Mliss schreef:
Ik ook!!!!
Hele leuke spontane meiden ook dus dat zit wel goed!
Nu alleen het fijne nog regelen.
Wil niet voor verassingen staan.

Hebben jullie misschien nog tips?
Of dingentjes om te regelen. Haha!

[TAO] Lease contract (Lease Paard) opstellen hoe?

Ik ben ook benieuwd, heb net een nieuw bijrijdpaard gevonden en morgen ga ik met de eigenaar mee naar stal voor de sleuteltjes enzo. Ik wil eigenlijk toch wel weten wat er gebeurt als er bijvoorbeeld iets kapot gaat terwijl ik het gebruik, of het paard kreupel uit de wei komt op de dag nadat ik geweest ben. Hebben jullie daar van tevoren afspraken over gemaakt? Niet dat ik niet voorzichtig met het paard en zijn spulletjes omga natuurlijk Haha! Maar het kan altijd gebeuren...)

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:48

hestejente schreef:
x_Mliss schreef:
Ik ook!!!!
Hele leuke spontane meiden ook dus dat zit wel goed!
Nu alleen het fijne nog regelen.
Wil niet voor verassingen staan.

Hebben jullie misschien nog tips?
Of dingentjes om te regelen. Haha!

[TAO] Lease contract (Lease Paard) opstellen hoe?

Ik ben ook benieuwd, heb net een nieuw bijrijdpaard gevonden en morgen ga ik met de eigenaar mee naar stal voor de sleuteltjes enzo. Ik wil eigenlijk toch wel weten wat er gebeurt als er bijvoorbeeld iets kapot gaat terwijl ik het gebruik, of het paard kreupel uit de wei komt op de dag nadat ik geweest ben. Hebben jullie daar van tevoren afspraken over gemaakt? Niet dat ik niet voorzichtig met het paard en zijn spulletjes omga natuurlijk Haha! Maar het kan altijd gebeuren...)

Lijkt me zeker verstandig om van te voren te weten waar je aan toe bent stel je voor dat je achteraf voor dingen verantwoordelijk worden gesteld...en je kunt het niet betalen Dan word je echt niet blij.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:49

Is altijd handig om te vragen.
hestejente maar op zich hoef je dat denk niet helemaal op papier tezetten.
Dat blijft een verzorgpaard.

Wat ik ga doen is een paard lease eigelijk de hele verzorging op me nemen samen met iemand anders.
Dus wil niet voor onverwachte verassingen komen testaan.
Eigelijk is het dan een soort van eigen paard enigste is dat hij op iemand anders naam staat. Haha!

@Jotee
Ik ga eens even kijken.
Neem aan in de huiskamer toch?

@Nursie
Ja dat klopt!
Dan word ik wel gek!

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:02

Waarom zou je dat bij een verzorgpaard / bijrijden dan niet ook doen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:03

x_Mliss schreef:
Is altijd handig om te vragen.
hestejente maar op zich hoef je dat denk niet helemaal op papier tezetten.
Dat blijft een verzorgpaard.

Wat ik ga doen is een paard lease eigelijk de hele verzorging op me nemen samen met iemand anders.
Dus wil niet voor onverwachte verassingen komen testaan.
Eigelijk is het dan een soort van eigen paard enigste is dat hij op iemand anders naam staat. Haha!

Snap ik. Maar omdat je dit onderwerp ter sprake bracht bedacht ik me ineens dat ik het hier met de eigenaar nog helemaal niet over heb gehad. Dus ik blijf het even volgen Knipoog

Wat gaaf trouwens dat je dat paard mag gaan leasen, mag je hem/haar ook uitbrengen op wedstrijden enzo?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:12

Ja gaaf he we mogen er alles mee!!!

En het is zeker handig om het er over tehebben.
Maar ik zelf heb daar nooit iets van een contract over gemaakt.
Het kan iedereen gebeuren dat een paard kreupel uit de wei komt.
Dat hoeft niet door jou tekomen maar kan ook door joligheid in de wei of met andere paarden komen.
De eigenaresse kan ook der paard kreupel aantreffen. Haha!

En ik denk dat lease en het bijrijden verzorgen wel een heel groot verschil is. Haha!
Maar goed je kan zelf altijd een contract opstellen natuurlijk maar ik heb het eigenlijk nooit gedaan met een verzorgpaard.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:17

Ik snap wat je bedoelt, natuurlijk is er verschil. Jij hebt de volledige verantwoordelijkheid voor het paard compleet met contract en al. Alleen nou we het er toch over hebben: morgen even bespreken met de eigenaar. Dan hebben we het geregeld (gewoon mondeling afspreken is voor mij voldoende) en dan weten we ook allebei waar we aan toe zijn mocht er onverwachts iets gebeuren. Maar ik ben vooral van plan om heel erg veel te gaan genieten van het paard!

O ja, en hou ons op de hoogte via HAW ofzo als je het paard eenmaal least he Knipoog Clown Heel veel plezier met 'm!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:25

Zal ik zeker doen. Haha!
Maar pas als die weer een lekkere kont heeft. Huilen van het lachen
Want er zit nu geen spier op. Huilen van het lachen
Maar mevrouw heeft wel M2 gelopen en heb foto's gezien whoo. Wow!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:30

Als iemand mijn pony('s) ging verzorgen vroeg ik daar nooit geld om, het enige wat ik wil is dat mijn pony's goed verzorgd worden.
Helaas werd dit meerdere malen gebroken, afspraken werden niet nagekomen, verzorgster kwam zomaar niet langs zonder het te melden, pony kreeg geen eten, roken in de stal bij het paard, vriendje sen vriendinnetjes meenemen (wat ik opzich niet ergvind, maar er zijn grenzen.. zo hoeft er niet een complete 'kroeg' mee). En ik ben echt geen ramp als eigenaar van de pony's, ze mogen in principe doen en laten wat ze willen (tuurlijk er zijn ook grenzen).
Waarop ik het advies kreeg een bijdrage te vragen, zo krijg je voornamelijk de gemotiveerde.. de personen de het echt graag willen.
En die bijdrage vind ik echt niet belangrijk, ik zet het in de advertenties puur voor de echt ginteresseerden Lachen