5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:28

Ik vind dat eigenaren ook wel wat duidelijker mogen zijn in hun advertenties...

"Ik zoek een verzorgster voor 1 dag in de week voor mijn brave pony. Je hoeft niet heel goed te kunnen rijden. Je betaalt 10 euro per maand en als het klikt mag je alles."

Ik had dus gereageerd, was een paar weekjes geweest...
Die eigenaresse werd steeds moeilijker. "Je mag niet dit, je mag niet dat, je MOET met hulpteugel rijden, ik WIL dat je les neemt, elke week of op zijn minst om de week..."

En die 'brave' pony sleurde me in volle galop mee terug naar het weiland toen ik haar eruit had gehaald. Meerdere keren.

Dus ook een tip aan de eigenaren om vooral eerlijk te zijn.

Annemarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:34

Nja, dankzij bokt heb ik al 2 optie's gevonden, moet alleen nog bericht krijgen.
Via marktplaats vind je echt niets in Zeeland.
Speurders kan ik nog wel eens proberen.

En ook via mensen die je kent in een verzorgerswereld, ook hierdoor al wel eens leasepaarden gehad

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:52

Ik ben zelf in mijn buurt rond gaan zoeken, en zo heb ik rijpaarden gevonden + een shetter die ik al meer dan 1 jaar daar vz :j :D Ik hoorde ook heel vaak dat ze er niet aan beginnen, of zelf doen, of al iemand hadden.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:47

ik woon in adam.. had al die dingen zelf ook al wel gedaan maarja hier is het toch wel iets moeilijker dan als je in een dorp woont waar mensen paarden aan huis hebben :P.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:50

Ikzelf wist niks van paarden af toen ik voor twee hafjes ging zorgen. Ze hebben een behoorlijke gebruiksaanwijzing, en die ken ik intussen uit m'n hoofd.
Eigenaar doet niet moeilijk, ik mag zo'n beetje alles, maar moet natuurlijk wel vragen van te voren.
Helaas, het nichtje van de eigenaar doet wél moeilijk en van haar mag ik níks, ook niet als ik het vraag.

Dus op zoek gegaan naar een ander paardje, en ja hoor! "Hoi, u hebt toch een paard he? Zouden we dat misschien mogen verzorgen?" "Ja hoor."
Helaas, ze is nu 3 maanden naar N-B. Maar, als ze terugkomt word ze ingereden!

Dus geef vooral de hoop niet op, en kijk goed uit je doppen als je naar school fietst :)
Vraag ook gewoon eens op een boerderijcamping(mijn huidige verzorgpaard staat daar), in de zomer heb je wel pottekijkers die je in de gaten houden, maar in de winter is het heerlijk rustig!

lhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:45

goede ideen

chantal1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:25

Meeste staat er al op, inderdaad Marktplaats, speurders en eventueel de regionale krant in de gaten houden.
Ook kan je natuurlijk zelf een advertentie plaatsen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:27

IsabelvS schreef:
ik woon in adam.. had al die dingen zelf ook al wel gedaan maarja hier is het toch wel iets moeilijker dan als je in een dorp woont waar mensen paarden aan huis hebben :P.

Ik weet niet waar je in Adam woont, maar als jij in de buurt van Zaandam/Wormerveer gaat zoeken, kun je er tal vinden.
Ik woonde zelf in Zaandam, het is even zoeken, maar er is echt wel wat te vinden in de zaanstreek.

xSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:32

Heeeee. :D
Weten jullie meer van die site's van: Marktplaats, Marktplaza & Speurders ?

xoxo Senna :o

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:35

Hackie schreef:
IsabelvS schreef:

Ik weet niet waar je in Adam woont, maar als jij in de buurt van Zaandam/Wormerveer gaat zoeken, kun je er tal vinden.
Ik woonde zelf in Zaandam, het is even zoeken, maar er is echt wel wat te vinden in de zaanstreek.

ik woon echt meer in het centrum, ik zou tot diemen/ouderkerk a/d amstel kunnen fietsen

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:07

Gewoon blijven proberen!
Na twee jaar zonder paard was ik toch weer opzoek naar een nieuw bijrijdpaard en het is me gelukt!
Gewoon veel op advertenties reageren, 10 keer wordt het niks, tot die ene keer!

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:00

Ja idd ik reageer bijna altijd :P
Jullie zeiden hier ook dat je wel moet kijken of dat een goed paard is voor je of iets dergelijks.. maar ik ben hier ook al blij met een shet die ik kan longeren ofzo :P

Ik ga nu toch maar een briefje in de bus doen want in ouderkerk staan wel een paar pony's!

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:26

En Isabel???

Is het wat geworden??

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:32

heb het nog niet gedaan :')

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:42

Ik heb het probleem dat er geen advertenties zijn voor verzorgpaarden in mijn stad; Lelystad
Wat nu?

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:44

Rond vragen in de buurt..
Niet iedereen heeft een computer :P

Of kijkt niet op Marktplaats ofz

mamaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:30

ik zoek ook een verzorgpony/paard in helmond maar het is moeilijk er een te vinden! ik vind het leuk om te poetsen maar ik wil er eigenlijk ook op rijden!

urby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:13

Hallo…

Ik ben sinds 29 augustus bij een nieuwe stal gaan staan in noord-holland/ alkmaar bij sportschool de meent.
Vandaar zijn mij bruine kanjer en ik op zoek naar iemand die ons kan helpen bij het verzorgen en rijden van deze geweldige paard.
het is een ruin bruin van kleur en hij heet urby starlake hij vind het erg leuk om bereden te worden lekker geknuffeld te worden houd van eten is niet dik wandelen vind hij geweldig en is dol op mensen hij heeft wel een eigenkarakter en daar moet je tegen kunnen hij is 7 jaar dus nog erg jong zijn beste maatje is onze welsh merrie en de andere ruin die op stal staat.
de stal is vorzien van lukste stallen mooie ruime buitenbak een weiland waar in ze in de winter naar buiten gaan en een zomer weide, een zadelkamer en een slang om je paard af te sleuten.
Je kan alles met hem alleen galop blijft lastig aangezien het een draver is. Het is niet alleen verzorgen en rijden maar ook het aanvegen van het pad in de stallen enz. De stallen worden uitgemest ze worden 3 x per dag gevoerd met hooi en 2 x per dag met hardvoer. Ze worden zomers en swinters binnen en buitengezet dus hier heb je geen omkijken meer aan.Ook zoek ik iemand die mij kan helpen met het financiële deel.
Heb je intressen mail me dan want ik hoor het graag e-mail pris_spirit@hotmail.com

bbbente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:27

weet iemand een verzorgpony/paard in de buurt van helmond ik ben al in heel de omgeving langs geweest niks gevonden weet iemand een paard/pony?

Gr. :(:)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:32

veel mensen van jonge leeftijd (12) hebben de grootste moeite om een verzorg pony te vinden. Dit heb ik zelf ook ondervonden! Maar als je word, word het ook steeds makkelijker ;)

piey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:24

Ik zoek op Marktplaats en vertel aan iedereen dat ik een bij-rijpaard zoek.

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:55

toen ik vroeger een verzorgpaard zocht ben ik gewoon rond gaan fietsen en waar ik paarden za staan aangebeld! Ben zo bij hele lieve mensen terecht gekomen en een super paard. Helaas hebben ze haar na een paar jaar in moeten laten slapen.

Ghhf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:11

ik ben ook al opzoek
bedankt sonja voor tips ik ga het ook proberen:)

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 14:07

meliiii schreef:
ik ben ook al opzoek
bedankt sonja voor tips ik ga het ook proberen:)

Graag gedaan!! en succes met vinden ;)

DruivenTros

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:32

Super handig dit topic