Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:22

Ik ga er zondag langs, wat raden jullie aan om af te spreken?

Pasamba

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:57

Ik betaal sinds kort nu wel. Wij betalen 100 euro per maand aan de eigenaresse van mijn vp. En dat is dan voor de stalling.
Best veel maar heeft wel een reden. Dat paard zou bijna verkocht worden,
en als ik ( mijn ouders dan ) 100 euro zouden betalen dan kon ze blijven.
Omdat het dan wat goedkoper was voor de stalling voor hun aangezien dat 210 euro per maand is.
En ik mag er zowat alles mee doen duss..
En mijn ouders waren zo lief dat te doen

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:53

Ik betaal 75,- per maand voor mijn 'verzorg'paard. Ik heb het tussen haakjes gezet omdat ik haar gewoon zie als mijn eigen paard. Ze is van een vriendin van mij en omdat zij 40 uur per week werkt en ook nog een privéleven heeft, is het voor haar niet te doen haar tinker dagelijks te rijden. Vandaar dat ik dat 3 x per week doe. Ik vind het hartstikke leuk, heb er ondertussen al veel van geleerd. Dus we doen haar eigenlijk samen.

kiimxvinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:00

ik hoef niks te betalen voor mijn verzorg paard, komt omdat hij van een oudere man is die zelf een boederij heeft, maar ik moet dan wel uitmesten enz en soms de kippen ok wel is uitmesten en ik moet de lessen die ik volg zelf betalen

merellll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:01

Ik hoef er ook niet voor te betalen maar als ik bvb een nieuw dekje wil kopen mag ik dat zelf doen af andere spullen zoals ,halster,beens\beschermig en dal die sooi. Maar leuk blijft het meestal wel altijd!!
Merel

maudjuh_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:24

Ik ga vanaf Juli een pony leasen. En dat kost voor 1 dag per week €55 per maand, 2 dagen €105 per maand.. Tsja dat is best veel geld maar ik heb het er gerust voor over hoor.. Dan mag ik echt álles met die pony dus..

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:49

ik betaal er niet voor kapi staat nl ook aan huis deken dekje etc. koop ik natuurlijk wel zelf

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:36

heeej!!!
Bij mijn ene vzpony hoef ik niks te betalen ik ben de enigste dat er op rijdt, ik moet geen ete kopen ofzo, maar ik ,oet wel soms eens de wei uitmesten

Bij de andere moet ik ook niks betalen (intotaal hebben ze 11 pparden en pony's waarvan drie nu op een andere wei staan)
ik rij daar meestal op een ruin van 4.5 jaar en er rijdt niemand anders op...Wat ik daar wel soms doe is helpen met mesten want 11 stallen is niet niks, en als ik daar ben gaan rijden help ik met eten geven en de pony's op stal zetten.

groetjes veerle

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:18

Ik hoef er ook niet voor te betalen..
Maar dat is ook niet echt nodig omdat ze hun paarden bij huis hebben staan. Maar ik moet wel in de winter 2 stallen uitmesten elke week. En dan kan ik ook niet rijden omdat ze bak dan of hard of een blubberzooi is. Maar in de zomer krijg ik er veel voor terug

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:50

ik hoef er ook helemaal niets voor te betalen. alles wordt voor me gedaan/gekocht en anders dan krijg ik het geld terug (maarja, ik koop zoveel, daar hoef ik natuurlijk geen geld voor terug. vind het alleen maar erg leuk! haha! ) ik heb mn eigen buitenbak in de achtertuin van de boerderij waar niemand anders in rijd en weilanden/bos voor buitenritten vlakbij.. heerlijk! ik krijg ook 1x in de week les van de eigenaar. en kan altijd komen wanneer ik tijd en zin heb. dus of het nou 1x in de week is of 5x in de week is.

denk dat ik het wel getroffen heb, gewoon geweldig!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:55

Vanessa24 schreef:
op een manege zul je er ook voor moeten betalen.
Een manege is niet hetzelfde.

Je gaat er heen, plukt een paard van stal, rijdt les en je gaat weer.
Dat is bij mijn vz-paard dus allesbehalve het geval!
Zowel eigenaar als verzorger hebben er profijt van.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:35

hoef ook niks te betalen voor em verzorgfries... mag er alles mee doen, alleen meot wel zelf de lessen betalen maar lijkt mij logisch Me vorige verzorchpony(heronie) moest ik wle voor betalen 140 euro in de maand voor 5 dagen in de week vet duur!!

Maaikiemaaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:16

Ik hoef gelukkig niets te betalen voor mijn verzorgpaard, wel koop ik af en toe wat kleine dingetjes voor hem (bv.lijnzaadolie)

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:10

Ik ga morgen bij een pony hier in de buurt kijken (15 minuten fietsen). Is wel voor ong. 5 dagen in de week en voor €100 in de maand. Wilde t eerst niet doen, maar heb er goed overnagedacht en op zich valt t best wel mee. Ook de eigenares al aan de telefoon gehad en ze zei ook al dat als ik haar zou gaan huren ze me ook later gewoon met rust laten zodat ik mn gang kan gaan. Dus dat t n soort van eigen pony is. Ook lijkt t me een hele goede voorbereiding op een eigen pony, waarvan ik hoop dat er ooit één komt (vast wel ). Maar op t moment wil k eerst voor mn rijbewijs sparen dus een eigen pony duurt wel even (ik leg nu ong. elke maand €100 apart). Dan is dit een leuke en goedkopere oplossing. Zo heb ik toch een soort van eigen pony, leer ik omgaan met mn geld, veel verantwoordelijkheid en kan ik sparen voor mijn rijbewijs Helaas weten mn ouders nog niet echt wat ze ervan vinden. Ze willen niet dat ik voor een pony betaal, maar als ik een eigen zou hebben zou ik zeker per maand het dubbele moeten betalen. Maar goed, komt vast wel goed

Swintha_13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:02

ik betaal 40 euro per maand. ik mag alles met haar doen. in de wei rijden en buiten in het "bos" verder rijd er niemand op. ik doe haar elke dag behalve zondag.

bij mijn vorige verzorgpaard hoefde ik niks te betalen. eigenarese vond het leuk dat er met haar pony's gereden en gerommeld werd:p mocht ook alles met hem doen.

Bi0n_Tiffiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:14

Ik betaal voor de fjord 50 in de maand
en voor de 2 shetten niks

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:20

ik hoef er niks aan te betalen, en dat vind ik eigenlijk ook niet meer dan normaal. Jij helpt iemand die niet elke dag haar pony kan doen, en jij mag dr als dank op rijden zo zie ik het. En als je ziet hoeveel tijd je erin steekt, zou ik het belachelijk vinden dat je een deel zou moeten betalen....als jij dr als verzorgster niet zou zijn zouden hun waarschijnlijk hun paard niet kunnen houden.

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:00

Olympia schreef:
Weet ej wat de eigenaresse betaald aan stallingskosten waar het paardje staat?

Ik vind 60 euro best mee vallen, hier in de omgeving betaal je al snel 100 euries..

Ze neemt toch zelf een paard?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:40

Sylleke schreef:
Vanessa24 schreef:
op een manege zul je er ook voor moeten betalen.
Een manege is niet hetzelfde.

Je gaat er heen, plukt een paard van stal, rijdt les en je gaat weer.
Dat is bij mijn vz-paard dus allesbehalve het geval!
Zowel eigenaar als verzorger hebben er profijt van.

Tja als je het zo bekijkt... dan heb je wel gelijk.
Maar goed, ik zoek ook een verzorgpony omdat ik meer wil doen, dan alleen een pony van stal te plukken, rijden en klaar.

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:26

Ik heb twee verzorgpaarden gehad, en nu heb ik er weer een. Voor de 1 moest ik 50 pm betalen, de ander niets. Voor deze hoef ik ook niets te betalen, alleen als ik wil lessen ofzo. En ik mag er veel mee!

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:44

Hier in de randstad is het helaas niet zo dat je over paarden struikelt, laat staan bijrijdpaarden. Om twee keer in de week heerlijk te rijden heb ik absoluut een bijdrage over als mijn financiële situatie het allemaal toelaat. Het is dan ook niet zo dat ik een paard dresseer en verhoog in waarde, maar gewoon recreëer. In dat geval vind ik ongeveer 40 EUR p. maand een heel aardig bedrag.

Het valt me op dat veel gelukkige berijdsters en verzorgers hier helemaal vies zijn van een bijdrage in de kosten. er zit een verschil in de randstad, hier zijn paarden toch schaarser en duurder te houden dan in menig paardminnende en landelijke provincie. Ik betaal me niet gek om twee keer manege te hobbelen, ik kan twee keer per week zelfstandig erop uit.

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:35

Ik hoef er niet voor te betalen.

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:13

Ja, die mensen die er vies van zijn om te betalen die realiseren zich volgens mij nog niet dat als die mensen hun paarden niet meer af zouden staan, er nog maar weinig verzorgpaarden over bleven.
Vroeger gaf men voor mijn gevoel minder makkelijk een paard uit handen dan nu. ER zijn nu veel meer mensen die een paard kopen, ondanks minder tijd. Dat lossen ze op door het paard te delen. Soms alleen het beweging geven, soms met een deel verzorigng erbij en soms ook een deel kosten.

Met een manegepaard en een paard in vol pension is het allebij een kwestie van poetsen, zadelen en rijden en weer naverzorgen. Tenzij het manegepaard 2 lessen achter elkaar moet lopen.
En een bijrijdpaard moet ook verzorgd als het ziek is of kreupel.

Ik las met opluchting het stukje van Calanddra, die bij nader inzien even vergeleek wat een eigen pony/paard haar zou kosten en wat ze kwijt is aan een "verzorgpony" die ze bijna helemaal voor zichzelf heeft. Als het klikt, dan hoef je toch eerst geen eigen pony aan te schaffen en je loopt ook niet het risico wanneer de pony ongeschikt raakt
(zie mijn profiel: is bij mijn pony gebeurd, die is alleen nog licht recreatief te rijden, terwijl ik graag ook wedstrijden wilde rijden en serieus wilde trainen)

Ik heb het geluk dat ik paarden van anderen mag rijden zonder stallingsdeling, maar stop er wel tussen de 100 en 150 euro per maand in aan goede lessen, wedstrijden en benzinekosten. Daarnaast help ik een handje bij de verzorging als het zo uitkomt.

Maar een extra paard erbij kopen is wel een hele kostenpost en een risico dat die straks ook wat krijgt... Dan is een deel stallingskosten betalen voor een paard waarmee je veel mag en het klikt, toch een aantrekkelijker alternatief...

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:21

Even over kosten van lessen:

Bij de manges betaal je meestal zo'n 10 euro per les/uur rijden
Die je dat 1x per week zit je op zo'n 45 euro per maand.
Doe je dat 2x per week, dan wordt het al snel 90 euro per maand.

Er zijn ook mensen die hun paard aanbieden om te rijden voor 5 euro per keer. Je betaald niet als je niet komt of niet kunt rijden...

Voor een eigen paard betaal je altijd... Ook als die ziek is, ook als die ongeschikt raakt, ook als jij zelf ziek wordt of op vakantie gaat, of te druk hebt met je werk...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:32

Ik heb 2 paarden waarvan er 1 ook een bijrijder heeft. Hun betalen net zoveel als de anderen stallingsgeld betalen, 60,- pm ( alleen het extra geld voor hoor betaal ik zelf) Zo heb ik alle 2 mn poaardjes gratis staan ( ook door de andere die mn weiland huren) en krijgt ze extra aandacht. Gatraind word ze niet, Is een moeder van 30 en haar 10 jarige dochter. Hun hobbelen wat door de wei, springen beetje, soms op manege in de les mee. Betalen ze overigens ook zelf.
Spullen van mij mogen ze gebruiken , maar hebben ondertussen zelf ook al het een en ander gekocht.
Ook mesten ze de wei uit, ruimen alles op en helpen me met klusjes.
Mogen ook gewoon hun eigen paard zeggen hoor, zo voelt het voor hun ook.
Dierenarts en smid betaal ik trouwens ook zelf