Nog buiten het feit dat het behoorlijk brutaal is om je appjes gewoon te negeren en niet eens aanbied om te helpen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaitlyn schreef:Boomerang schreef:Nee, we rijden allebei 2 dagen want het paard is op leeftijd en ik doe een andere klus die net zo lang duurt.
Ik betaal alleen alles.
Het is toch ook jouw paard?
Jouw bijrijder hoefde niet perse te verhuizen, jij wel. Ik heb ook jaren paarden van iemand bijgereden, vanaf het begin was er de afspraak dat ik de stallen zou uitmesten in ruil voor gratis rijden. Dat ging van 4 dagen per week naar elke dag. Toen het paard vierkant op ijzers moest vanwege mijn wedstrijden ging ik de smid daarvoor betalen en toen we later in de wintermaanden speciaal voor mij naar een pensionstal gingen (met een binnenbak, zodat ik het hele jaar kon trainen) ben ik gaan bijbetalen om in die kosten tegemoet te komen. Heel logisch.
Maar zouden zij hun paarden gaan verhuizen, en er kwamen ineens klusjes bij weet ik ook niet of ik daar wel zin in had gehad.
Boomerang schreef:anjali schreef:
Ik denk dat jij voor mij de meest confronterende post hebt want ja, de kans dat mijn paard binnen niet al te lange tijd een keer echt met pensioen gaat is heel relevant, hij is niet zo piep meer.
En ik denk dat het me daarom vooral steekt dat ze de handen niet uit de mouwen steekt.
Boomerang schreef:Gezien ik al die 10 jaar geen bijdrage vraag en nog steeds niet heb ik haar gevraagd deze week taak te verzorgen. Het antwoord blijft uit, ze komt niet op het onderwerp terug. Ook niet na mijn tweede vraag.
Boomerang schreef:Ik heb met haar besproken voor de verhuizing dat er klusjes gedaan moeten worden op de stal en dat ik die wil verdelen, of ze daar voor open staat. Het antwoord was ja. Ze wist ook dat dit 1 dag voeren is en een keertje uitmesten.
Boomerang schreef:Ze heeft me toen ook aangeboden te betalen als bijrijder om te blijven.
Gini schreef:Ik begrijp iets niet:Boomerang schreef:Gezien ik al die 10 jaar geen bijdrage vraag en nog steeds niet heb ik haar gevraagd deze week taak te verzorgen. Het antwoord blijft uit, ze komt niet op het onderwerp terug. Ook niet na mijn tweede vraag.Boomerang schreef:Ik heb met haar besproken voor de verhuizing dat er klusjes gedaan moeten worden op de stal en dat ik die wil verdelen, of ze daar voor open staat. Het antwoord was ja. Ze wist ook dat dit 1 dag voeren is en een keertje uitmesten.
Heeft ze je nu genegeerd of niet? Verder lees ik zelfs dit:Boomerang schreef:Ze heeft me toen ook aangeboden te betalen als bijrijder om te blijven.
Dus ze zegt zowel 'ja' tegen de klusjes én biedt aan om te betalen? Lijkt me sterk. Ofwel wilt ze geen klusjes doen, maar voelde ze wel aan dat er een tegenprestatie verwacht wordt en bood ze daarom het betalen van een vergoeding aan.
Ik vind het eigenlijk best wel erg hoe de bijrijder hier afgeschilderd wordt, terwijl ik een beetje vrees dat we hier het verhaal horen van een eigenaar die stiekem af wilt van haar bijrijder, maar daar na 10 jaar een beetje moeite mee heeft en daarom iedere halm aangrijpt om van Bokt te horen dat die bijrijder inderdaad rotslecht en verwend is. Mijn idee, hoor, kan mis zijn, maar er worden zoveel onduidelijke dingen gezegd door TS, geen touw aan vast te knopen vind ik. Als de communicatie naar de bijrijder ook zo flou verloopt, is het volgens mij mogelijk dat de bijrijder in kwestie geen flauw benul heeft van de ontevredenheid van TS.
SjonnieZ schreef:Wat mij steekt is dat jij dat blijkbaar ook niet wilt en dus maar van jouw bijrijder verwacht dat zij dat gaat doen..
Wees in Deze situatie juist blij dat ze zo trouw is aan jouw paard..
geloof mij de meeste haken af..
Mindim schreef:Bijrijdster was op de hoogte van de klusjes en ging akkoord, alleen doet ze het dus niet.
Gini schreef:Mindim schreef:Bijrijdster was op de hoogte van de klusjes en ging akkoord, alleen doet ze het dus niet.
Maar als er een akkoord is, is het toch relatief gemakkelijk om de bijrijdster daaraan te houden?
Hoe ik het eerst las is dat er via app de algemene vraag gesteld werd van 'wil je klusjes doen?' en dat daar gewoon geen antwoord op kwam en dan kan er inderdaad best een "officieel" gesprek volgen waarin elkaars verwachtingen nog eens besproken worden.
Maar als de bijrijdster geantwoord heeft: 'ja joh, geen probleem' Dan kan TS bijrijdster toch gewoon herinneren aan die afspraak?
Ik vraag me ook af in hoeverre die afspraak concreet gemaakt is? In hoeverre TS gezegd heeft tegen bijrijdster: ok, dus dan en dan en dan mest je uit en dan en dan en dan voer je, ok?
En als er op die dan en dan en dan niet gemest en gevoerd is, dan spreek je bijrijdster daarop aan van 'he, we hadden toch een afspraak?'.
Dat is toch geen kernfysica?
Marie_Anne schreef:Je trekt quotes uit de context, Gini.
Ze heeft aangeboden om te betalen om op de oude stal te blijven, dat wilde de ts niet.
Ze hebben zoals ik het lees voor de verhuizing gesproken over klusjes op de nieuwe stal, voeren en mesten. Nu het zover is en het mesten op de dag van de bijrijder valt, negeert ze de appjes van de ts. Zo heb ik het begrepen.
Ik vind het vreemd dat mensen vinden dat een niet-betalende bijrijder allerlei rechten heeft. Ik zou zo blij zijn met zo'n deal.
Gini schreef:Marie_Anne schreef:Je trekt quotes uit de context, Gini.
Ze heeft aangeboden om te betalen om op de oude stal te blijven, dat wilde de ts niet.
Ze hebben zoals ik het lees voor de verhuizing gesproken over klusjes op de nieuwe stal, voeren en mesten. Nu het zover is en het mesten op de dag van de bijrijder valt, negeert ze de appjes van de ts. Zo heb ik het begrepen.
Ik vind het vreemd dat mensen vinden dat een niet-betalende bijrijder allerlei rechten heeft. Ik zou zo blij zijn met zo'n deal.
Ah ok, ja nee, dat gedeelte van betalen heb ik dan verkeerd begrepen (Mindim zei het ook al). Ik moet ook wel zeggen dat ik het moeilijk vind om een volledige situatieschets te maken. Ik vind het toch best wel vaag allemaal. Ook dat niet durven aanspreken wanneer er iemand anders bij is. Als een bijrijder zich niet aan de afspraken houdt, roep je die persoon toch gewoon even apart? Ik zou dat als bijrijdster meer waarderen dan op het internet zo besproken te worden als wij nu aan het doen zijn.
_Penotti schreef:Nee geen kernfysica
Alleen de bijrijder steekt wat dat betreft de middelvinger op. En ts blijft aardig.
En volgens enkele bokkers niet aardig genoeg had ze maar niet moeten verhuizen.
Gini schreef:_Penotti schreef:Nee geen kernfysica
Alleen de bijrijder steekt wat dat betreft de middelvinger op. En ts blijft aardig.
En volgens enkele bokkers niet aardig genoeg had ze maar niet moeten verhuizen.
Maar is er duidelijk afgesproken: op die dag heb jij dienst. Bijrijder heeft 'ja' gezegd op het klusjes doen, dan zeg je als eigenaar toch meteen daarachter: ok, op die dag doe je mesten want dan ben je er toch en op die dag doe je voeren.
Ik begrijp gewoon niet hoe dat face to face gesprek gegaan is. Appjes negeren kan, maar als iemand recht tegenover je staat te praten moet je toch antwoorden?
cobiie schreef:Ik denk dat je weinig eigenaren zo gek vind als ts, om al 2 maanden op de dag "van de bijrijder" speciaal naar stal gaat om te mesten terwijl afgesproken is dat de bijrijder dat zou doen, waarbij bijrijder geen vergoeding betaald en geen andere klusjes hoeft te doen.
Ik had dit echt geen 2 maanden laten duren en velen met mij denk ik.
Blue_Eyes schreef:Ik snap niet helemaal wat het probleem is dat mensen met dit topic hebben. TS is niet direct herkenbaar, zegt niet waar haar paard staat, over bijrijder is al helemaal niks bekend behalve dat het een vrouw is en ze al 10 jaar het paard bijrijdt. Dus hoezo online te kakken worden gezet?