Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:19

Hahaha, die vind ik leuk. :P

Christadk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:21

Haha geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:26

Ze had het wel meteen door dat het niks ging worden blijkbaar :Y)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:39

Hahahha :') nou wel makkelijk is ze!

Wat ik wel apart vind is dat mensen afhaken op de manier hoe jullie met je paard omgaan...
Ik ben ook niet van het natural, maar ik ben blij met elke pony/paard.
Dus iik pas me gewoon aan, en het is toch niet erg om alle takken van paardrijden te leren kennen?
Vind ik juist fijn...dan weet je tenminst wat je eventuuel laater met je eigen paard wilt doen.
Een beetje je horizon verbreden kan geen kwaad tog ?!

Ik hb er iig heel veel zin in om meer te leren over het natural horsemanship, is weer is iets anders :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:44

Lijkt mij ook, als je de kans hebt ...
Maar blijkbaar denkt niet iedereen zo, merk het op stal zelf ook al hoor, daar is het ook al springen wat de klok slaat, ben ook het buitenbeentje. Ze laten mij wel doen, maar ze tonen ook geen interesse ofzo .. Maarja, zolang ze mij maar laten doen vind ik het al best :Y) :))

Vandaag toevallig met een aantal van op stal meegeweest op jumping .. is toch echt niet mijn wereld := Wat wel leuk was was dat ik 1 van hun paarden tijdje heb vasthouden, een merrie met nogal veel bloed, had eventjes daarvoor nog kaarsrecht de lucht in gestaan (wilde mee met een ander paard maar mocht ze niet, vond ze niet leuk :+ ) en ik heb daar dan een tijdje mee gestaan, beetje friendly gedaan met de zweep, achterhand beetje weggezet (gewoon met de zweep, blijf liever op afstand :Y) ) en verder gewoon rustig niks doen. Paardje zag je zo helemaal "zen" worden, begon op een bepaald moment zelfs te geeuwen :D (geeuwen is op zo'n moment een goed teken, is een teken dat ze spanning loslaten ;) ). Was wel leuk, had ik toch het idee eventjes wat te kunnen doen voor een paard :Y) Maar moet zeggen dat de mensen vanop stal best netjes met hun paarden om gaan hoor, want wat je op jumpings tegenkomt ... := Maar dat is weer een andere discussie :+ :))

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:45

Ik heb op dit moment al een geweldig bijrijdpaard, maar vind het heel leuk om mee te praten aan de kant van de eigenaren, kijken hoe zij hier tegen aan kijken en misschien enkele tips geven. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:20

Celestial schreef:
Zou er toevallig iemand naar mijn advertentie willen kijken, of het iets is en of er misschien informatie ontbreekt? :) Grappig om te zien dat mensen zo met het omgekeerde probleem zitten... Het is maar net waar je woont. Met school kan ik gewoon geen uur ketsen, zeker doordeweeks niet... ( Wat vinden jullie belangrijk voor jullie toekomstige bijrijdster? Ik rij namelijk op een manege, dus ben geen ster ruiter, maar ik zou heel erg graag meer leren en hogerop komen in de dressuur.

Ja hoor, ik wil wel zeggen wat ik er van vind, maar dat is dan wel mijn mening en iemand anders denkt er weer anders over.
Waar staat die advertentie?
Edit: advertentie gevonden.
Ik ga lezen.

Citaat:
Als ik op zaterdag en zondag kan rijden en de locatie is beschikbaar met de bus

Daar zou ik bereikbaar van maken.

Je schrijft dat je verder wilt komen in de paardensport, bedoel je daarmee dat je ook wedstrijden wilt gaan rijden?
Dat zou mij tegenhouden je te mailen, omdat ik geen wedstrijdpony heb.
Iemand met een wedstrijdpony zal je dan wel weer eerder mailen denk ik.

Het is verder een prima zakelijke advertentie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-13 00:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:29

Celestial, ik heb even gekeken en vind het een zeer nette advertentie. Ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen, behalve een foto maar dit heb je ook netjes vermeld. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:31

Celestial, net even een PB gestuurd... Je zit alleen echt helemaal aan de andere kant van Eindhoven... Had je advertentie dus al een keer gelezen zat ik me nu te bedenken... (Toen had ik even aangenomen dat het meer dan 15km fietsen is; dus dat het te ver zou zijn.... voor de rest zag je advertentie er dus goed uit!) Heb nu toch maar even gePB't... (Zoals hier al werd gezegd, zelf laten bepalen wat te ver is....:+)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:32

ik zocht eerder ook maar vorig jaar al , maar kon ook niets vinden , nja een bijrijder, dan.maar heb nu gelukkig zelf weer de tijd enz.
waar in elburg sta jij dan Nicky ik tussen elburg en dronten in haha

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:53

NWDynamite schreef:
Citaat:
Ik moet op de fiets .. 15 km.. :( :(

Maar ben elke dag te vinden bij mijn horsie

Ja dat is best een stukkie, maar fietsen is gratis. 112 km afleggen om heen en weer te komen naar een bijrijdpaard wordt me iets te duur met mijn totaal niet zuinige 2 liter benzine auto. Dat gaat me zo 30 euro per dag kosten om alleen heen en terug te komen :') en dat 3 keer per week, een maand lang, is 360 euro per maand -O- . Dus als iemand nog iets dichterbij weet :D

:') :') haha dat wordt idd wel te gek

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:56

Sparky10 schreef:
ik zocht eerder ook maar vorig jaar al , maar kon ook niets vinden , nja een bijrijder, dan.maar heb nu gelukkig zelf weer de tijd enz.

Je hebt pb. Anders krijg ik weer zo'n groen bericht in mn postvak in. :')

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:20

Nicky84 schreef:
Sparky10 schreef:

Je hebt pb. Anders krijg ik weer zo'n groen bericht in mn postvak in. :')

haha beantwoord;)

ja je hebt er echt mensen tussen zitten bij de reacties.
Zo had ik er toendertijd ook ingezet dat ik wel iemand met een rijbewijs nodig had, vanwege de afstand ect.
van de winter word er niet gestrooid op de fietspaden en de boerenweg ook niet, maar dan alsnog krijg je meiden van 13 14 jaar die dan gewoon 1 woord lezen en verder niet...
bedoel sparky is een klophengst, niet de makkelijkste en je moet wel van wanten weten zeg maar, maar goed heb gelukkig met dochterlief, thuis en redelijk gezond , een weg kunnen vinden dat ik hem zelf weer op heb kunnen pakken met regelmaat , en hij staat zowieso overdag de hele dag met een kleine kudde buiten en snachts op stal dus ach dood aan stil staan zo nu en dan zal die niet gaan ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:41

Wat gaan jullie hard zeg :oo Heb een groot gedeelte bijgelezen maar het meeste ging over de andere kant van nederland :P

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik een advertentie moet zetten. Gisteren met een vriendin naar de drunense duinen geweest en mijn paard was erg braaf maar niet makkelijk hoewel ze wel humor heeft (ze ging op een gegeven moment heerlijk in het zand liggen met mij er op :') ) Er kwamen ook allemaal kinderen om te kijken en aaien, maar daar moest ze niet zo veel van hebben, draaikonten en (5 cm) omhoog komen. Alle kinderen gingen dus maar naar het andere paard die wel lief bleef staan, want die van mij was toch wel imposant.

Ook als ik iemand anders van stal laat rijden kan ze lekker mutsen, of ze "schrikt" om de drie meter of ze verrekt het om te lopen := Het lijkt me dus niet helemaal wijs om er iemand op te zetten die niet weet of aanvoelt waar ze mee bezig is. Wil ik dat risico wel lopen, want er komt natuurlijk vanalles op af als ik een advertentie zet. Moeilijk hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:45

Ik zou wel gewoon een advertentie plaatsen. Wel duidelijk neerzetten dat je iemand zoekt die doorzettingsvermogen heeft en niet bang is van af en toe een schrik reactie of een bokje. Zeg dat je bereid bent (als je dat ook echt bent) de eerste paar keren met het rijden haar te helpen en haar een beetje de gebruiksaanwijzign van je paardje leert :+
Want tja, misschien krijgt je paardje het ook wel heel leuk met zijn verzorger :Q

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:49

Dat is ook wel weer zo ja, ik blijf er waarschijnlijk altijd bij. Ten eerste omdat ik het gezellig vind, ten tweede omdat een verzorger de sleutels van stal niet krijgt en ze er dus niet in kunnen :+ Begeleiding kan ik zeker geven, dat is geen probleem, maar ik ben wel een beetje huiverig voor minderjarigen omdat ík in de penarie zit als er iets gebeurt. Mijn merrie is zeker niet gemeen, maar heeft wel een flink karakter dat je voor je moet winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:52

Hm, tis maar net wat je wilt. Je kan natuurlijk ook eerst allemaal grond werk doen zodat ze op de grond de baas is je merrie haar ook ziet als iemand waar ze niet zomaar mee kan weglopen. En dan zou je evt altijd nog een minderjarige kunnen zoeken. 18+ zien meestal ook sneller een gevaar ect. waardoor ze misschien minder durven. Wel kan het dan ook weer zijn dat ze meer ervaring hebben. Maar tja, dat is voor iedereen verschillend. Het is maar net wat je wilt :+
En je zoekt alleen een bijrijdster voor de gezelligheid... of?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:53

Probleem waar ik meestal tegenaan loop is meestal dat je vaak alleen bent. Op zich niet erg, maar sinds een val ben ik heel bang om trouwens vallen en dan daar te liggen zonder dat iemand het merkt (toen ook gebeurd)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:17

Vooral voor de gezelligheid :j Ik heb tijd genoeg om de hele zorg op me te nemen, doe ik nu ook maar ik ben zelf ook altijd afhankelijk geweest van verzorgpaarden en ik vind het ook leuk om een ander die kans ook te geven :) Het maakt mij ook niet uit of iemand veel kan of niet, als ze maar bereid zijn om te leren en te groeien. Maar het is niet zo dat mijn merrie een makkie is, dominant en eenkennig en ik heb natuurlijk geen zin in ongelukken.

Barbabientje: Dat heb ik ook een tijd gehad, toen zorgde ik dat ik naar mijn verzorgpaarden ging als er iig iemand thuis was maar dat kan natuurlijk niet altijd... Zoiets moet terug groeien en dan is het waarschijnlijk wel slim om eerst een paard te leren kennen terwijl er iemand bij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:21

Dan zou ik dat ook gewoon in een advertentie zetten. Met het bericht iemand van 12 jaar of ouder. Vanaf die leeftijd willen de meeste vaak wel dingen aannemen :j
Zet dat in je advertentie en ik denk dat er best wat leuke tussen zitten. Laat wat mensen komen en dan weet je vanzelf of je het wel of niet iets vind. ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:25

Dat is waar, als je het niet probeert weet je het helemaal niet :+ Ik ga eens even broeden op een advertentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:27

En misschien krijg je wel hele leuke reacties! Mij lijkt dat namelijk ook heel gaaf wat jij mensen aanbied :j
En anders, neem je toch lekker niemand aan :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:29

Hahaha, iedereen afwijzen :')

Het is zeker een paard wat je héél veel van kan leren, als je iets niet goed doet geeft ze het je dubbel en dwars terug. Ik hou daar wel van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:29

Kzie het al voor me, elk mailtje. "Nee" :}

Haha ja! Een leuke nieuwe uitdaging! En ook goed voor later :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:36

Grappig: hier in Noord Oost Drenthe. op prive stalhouderij/fokkerij van Arabo Friese sportpaarden, wordt er nog driftig gezocht naar een VOLWASSEN en kundige bijrijder/ster voor een nog 5 jaar te worden Arabo Friese merrie. Geen beginner, want : de merrie staat zelf nog nog jong in de opleiding, is wel beleerd onder het zadel, wordt nu 3 x per week gelongeerd, balkjes lopen etc. (door mij).
Het moet rustig en doortastend doch vriendelijk, de eigenaar/stalhouder zoekt dus iemand die de merrie met gevoel weet door te rijden, en verder op te leiden.
Hij wil daar in eerste instantie wel zelf bij zijn, dus het gaat niet om een vrijbrief om maar wat je eigen gang te gaan en te komen en gaan als het je zelf uitkomt.

Wat is er zo "grappig" aan? Mensen die zich aanbieden op Internet reageren gewoon helemaal niet meer terug op zijn mails, komen met een waslijst aan "eisen" voordat ze nog weten hoe oud (jong) de merrie is, hebben B-niveau of zijn 13-14 jaar, of willen er voor betaald worden.

En dat terwijl elders een topic is, waar bijrijders klagen met geen mogelijkheid een bijrijdpaard te kunnen vinden.

Als iemand zich dus geroepen voelt om.... (ik ben NIET de eigenaar, ik hou mij slechts met de paarden (vooral deze merrie) en de stallen op deze kleinschalige Arabo Friezen Stal bezig: heb zelf eigen, heel ander type paard(en) stuur dan een PB-tje naar mij.