Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nou wel makkelijk is ze!

Wat wel leuk was was dat ik 1 van hun paarden tijdje heb vasthouden, een merrie met nogal veel bloed, had eventjes daarvoor nog kaarsrecht de lucht in gestaan (wilde mee met een ander paard maar mocht ze niet, vond ze niet leuk
) en ik heb daar dan een tijdje mee gestaan, beetje friendly gedaan met de zweep, achterhand beetje weggezet (gewoon met de zweep, blijf liever op afstand
) en verder gewoon rustig niks doen. Paardje zag je zo helemaal "zen" worden, begon op een bepaald moment zelfs te geeuwen
(geeuwen is op zo'n moment een goed teken, is een teken dat ze spanning loslaten
). Was wel leuk, had ik toch het idee eventjes wat te kunnen doen voor een paard
Maar moet zeggen dat de mensen vanop stal best netjes met hun paarden om gaan hoor, want wat je op jumpings tegenkomt ...
Maar dat is weer een andere discussie
Celestial schreef:Zou er toevallig iemand naar mijn advertentie willen kijken, of het iets is en of er misschien informatie ontbreekt?Grappig om te zien dat mensen zo met het omgekeerde probleem zitten... Het is maar net waar je woont. Met school kan ik gewoon geen uur ketsen, zeker doordeweeks niet... ( Wat vinden jullie belangrijk voor jullie toekomstige bijrijdster? Ik rij namelijk op een manege, dus ben geen ster ruiter, maar ik zou heel erg graag meer leren en hogerop komen in de dressuur.
Citaat:Als ik op zaterdag en zondag kan rijden en de locatie is beschikbaar met de bus
) NWDynamite schreef:Citaat:Ik moet op de fiets .. 15 km..![]()
![]()
Maar ben elke dag te vinden bij mijn horsie
Ja dat is best een stukkie, maar fietsen is gratis. 112 km afleggen om heen en weer te komen naar een bijrijdpaard wordt me iets te duur met mijn totaal niet zuinige 2 liter benzine auto. Dat gaat me zo 30 euro per dag kosten om alleen heen en terug te komenen dat 3 keer per week, een maand lang, is 360 euro per maand
. Dus als iemand nog iets dichterbij weet
haha dat wordt idd wel te gek Nicky84 schreef:Sparky10 schreef:ik zocht eerder ook maar vorig jaar al , maar kon ook niets vinden , nja een bijrijder, dan.maar heb nu gelukkig zelf weer de tijd enz.
waar in elburg sta jij dan Nicky ik tussen elburg en dronten in haha
Je hebt pb. Anders krijg ik weer zo'n groen bericht in mn postvak in.
Heb een groot gedeelte bijgelezen maar het meeste ging over de andere kant van nederland 
) Er kwamen ook allemaal kinderen om te kijken en aaien, maar daar moest ze niet zo veel van hebben, draaikonten en (5 cm) omhoog komen. Alle kinderen gingen dus maar naar het andere paard die wel lief bleef staan, want die van mij was toch wel imposant.
Het lijkt me dus niet helemaal wijs om er iemand op te zetten die niet weet of aanvoelt waar ze mee bezig is. Wil ik dat risico wel lopen, want er komt natuurlijk vanalles op af als ik een advertentie zet. Moeilijk hoor... 
Begeleiding kan ik zeker geven, dat is geen probleem, maar ik ben wel een beetje huiverig voor minderjarigen omdat ík in de penarie zit als er iets gebeurt. Mijn merrie is zeker niet gemeen, maar heeft wel een flink karakter dat je voor je moet winnen. 
Ik heb tijd genoeg om de hele zorg op me te nemen, doe ik nu ook maar ik ben zelf ook altijd afhankelijk geweest van verzorgpaarden en ik vind het ook leuk om een ander die kans ook te geven
Het maakt mij ook niet uit of iemand veel kan of niet, als ze maar bereid zijn om te leren en te groeien. Maar het is niet zo dat mijn merrie een makkie is, dominant en eenkennig en ik heb natuurlijk geen zin in ongelukken.
Ik ga eens even broeden op een advertentie.